Water In Luchtfilter?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
George Michael

Water In Luchtfilter?

Bericht door George Michael »

Vandaag op de weg naar huis is een regen/hagel bui gereden . . . :twisted: Ongelofelijk, dat is lang geleden. natuurlijk met een RT geen punt, zolang je maar blijft rijden :?

Nu ging de motor (denk ik) na een tijdje minder lekker rijden. Hij ging een klein beetje stotend rijden. Nu vroeg ik mij af omdat het VRESELIJK hard regenden en waaiden of er via die ene 'slurf' water in het luchtfilter compartiment kan komen?

Nogmaals moet ik erbij zeggen dat VRESELIJK veel water uit de hemel kwam vallen en de enige motor die ik tegen kwam was ook een BMW GS :!: De echte motorrijders.
Ook heb ik weer mijn kleding kunnen testen op waterdichtheid . . . . :D JA kompleet waterdicht, merk Cycle Spirit (handschoenen, laarzen en jas) en broek Rev'it, helm Nolan.
Honda PC800 / Honda Deauville / BMW R1150RT . . . What next: BMW R1200RT? / BMW R1200GSA? / Landrover Defender / Saab 9-3 Cabrio?
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Heb ik toch geen last van gehad, en ik heb toch wel een paar ritten in ware zondvloedstijl gereden. Wat mij wel telkens opviel is dat de temperatuur in zware regen nooit op zijn normale level kwam. Bij vriestemperaturen (jaja, het is heel af en toe toch erg koud geweest) kwam hij steeds mooi aan zijn zes streepjes, maar in de gietende regen lukte dat niet, zeker aan kruissnelheden van 130-135. Misschien heeft het daar wat mee te maken. Alhoewel die 1150 van mij dan even lekker draaide. :?
Misschien krijgen de onderdelen van de ontsteking, zoals kabels, bobijnen en andere spullen wat last van de nattigheid.
hans rs

Bericht door hans rs »

Je hebt toch niet in het kanaal gereden??? :lol:
geniet er maar van!!
JohanDB
Contacteer:

Bericht door JohanDB »

Stel u ne keer in uw adamskostuum buiten als het bijv. 3 graden is....en stel u dan nog ne keer buiten als het 3 graden is en regent...ge zult het verschil rap voelen :wink: :lol: :lol:
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

LOMAX schreef:Heb ik toch geen last van gehad, en ik heb toch wel een paar ritten in ware zondvloedstijl gereden. Wat mij wel telkens opviel is dat de temperatuur in zware regen nooit op zijn normale level kwam. Bij vriestemperaturen (jaja, het is heel af en toe toch erg koud geweest) kwam hij steeds mooi aan zijn zes streepjes, maar in de gietende regen lukte dat niet, zeker aan kruissnelheden van 130-135. Misschien heeft het daar wat mee te maken. Alhoewel die 1150 van mij dan even lekker draaide. :?
Misschien krijgen de onderdelen van de ontsteking, zoals kabels, bobijnen en andere spullen wat last van de nattigheid.
Typisch geval van "waterkoeling" hé... :wink:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Plaats reactie