AANKOOP BMW RS...

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

rockit k75s

AANKOOP BMW RS...

Bericht door rockit k75s »

Hallo

Ik ben dus op zoek naar een 'nieuwe' moto voorheen reed ik met een k75s. Deze had ik gekocht en later bleek dat het stuur scheef stond en dat er nog een aantal mankementen bleken te zijn . Met pijn in het hart de k75s verkocht en een scarver 650 gekocht ik ben er best tevreden over maar omwille van het feit dat ik alle dagen een 125 tal km rij, lijkt hij me iets te licht. Het is dan ook een 1 cilinder. Ik ben dus op zoek naar een zwaarder model. Op kapaza had ik enkele rs'en zien staan. Ik weet er één staan met 18.000 km maar in hoeverre is dit betrouwbaar. Het is een 1150 rs uit 93.

http://www.kapaza.be/Motoren/BMW/376676 ... 000km.html

Afbeelding

Volgens de verkoper zou hij volledig in orde zijn. Ik vind het erg moeillijk om iets te vinden dat betrouwbaar is. Ik zie dit model zeer graag maar kan er iemand mij enkele dingen aanduiden waarop ik moet letten bij de aankoop van zo'n model. Als hij van 93 is en slechts 18.000 km's heeft is dit dan niet ergens nadelig voor bepaalde zaken? Alle hulp welkom

Groeten
David
Wulf

Bericht door Wulf »

is volgens mij een K1100RS en geen 1150rs
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...:-)
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

18000 km in 14 jaar... is inderdaad niet veel...

Steeds onderhouden geweest bij dealer... ja.. zal wel waar zijn, maar dan heeft ie maar 1 deftig onderhoud gehad in 14jaar tijd...

Vingers afhouden als je er niets van kent.. heeft te lang stilgestaan en das om problemen vragen om dat direct duizenden km per jaar te bollen.

De motorafscherming (lichtgrijs onderdaan) vertoont (op de foto) opbolling... roest...

Ik zou het niet doen... maar das mijn mening...

De kilometer stand spreek ik me niet over uit, al staan de cijfertjes niet mooi op een lijn... wat betekend... teruggedraaid?... Nieuw dashboard...

En prijs?
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Kris adv

Bericht door Kris adv »

JH. schreef:
De kilometer stand spreek ik me niet over uit, al staan de cijfertjes niet mooi op een lijn... wat betekend... teruggedraaid?... Nieuw dashboard...
Volgens mij staat de 8 al iets hoger omdat hij dichtbij de 19.000 km komt.

Ik zou eens gaan kijken,
bij het minste wat niet recht is, wegwezen :!:
als hij er goed uitziet, eens proefrijden en zeker eens op een recht stuk zonder handen rijden om te kijken of hij recht loopt.
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

maximum 2500€
Afbeelding
Kris adv

Bericht door Kris adv »

PS: en het is dus wel degelijk een K1100RS hé
jerre

Bericht door jerre »

wat vragen ze der voor?

die cijferkes die niet op een lijn staan kan volgens mij niet veel kwaad...die 8 is al een stukske aan't meedraaien met de 9 erna, om over te gaan naar 19000 denk ik.

normaal zou die om de 7500 km onderhoud moeten gehad hebben (of om het jaar indien je minder kilometer/jaar rijdt)...moest je dit nog te weten kunnen komen?
En of hij wel degelijk in die 14 jaar gereden heeft (maar dan korte afstanden) of meer stilgestaan heeft..
sowieso als je die koopt alle oliën en filters zeker vervangen...
slijtage aan handvaten, voetsteunen, ... kan ook een indicatie zijn van het aantal km's.

JH, wat bedoel je met opbolling van die spoiler? denk dat die altijd zo'n vorm heeft.

moest ik er geld voor hebben en de prijs van dat beestje valt mee, zou ik het risico wel durven nemen. zou hem wel eerst eens willen testen en zo.

succes met de eventuele aankoop

is trouwens een redelijk tot goed betrouwbar model vind ik.
K100 RS 16v
jerre

Bericht door jerre »

JH. schreef:maximum 2500€
amai das weinig hoor, voor die prijs vind je een K 100 16V met 80 à 100.000 km..
ik vrees dat met meer naar de 3500 zal gaan... :?
K100 RS 16v
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

JH, wat bedoel je met opbolling van die spoiler? denk dat die altijd zo'n vorm heeft.

Als je kijkt op de foto en deze wat uitvergroot, dan merk je in overgang tussen de grijze onderbouw en de carnage.... onder die drie bevestigingsvijsjes... een "bobbel" over de hele lijn...
wat wijst op roest(vorming)...
Afbeelding
jerre

Bericht door jerre »

JH. schreef:JH, wat bedoel je met opbolling van die spoiler? denk dat die altijd zo'n vorm heeft.

Als je kijkt op de foto en deze wat uitvergroot, dan merk je in overgang tussen de grijze onderbouw en de carnage.... onder die drie bevestigingsvijsjes... een "bobbel" over de hele lijn...
wat wijst op roest(vorming)...
goh tzou kunnen ik dacht eerder dat het aan de foto lag...hij zal het wel zien als hij der naar gaat kijken, nu hij het hier gelezen heeft :wink:
K100 RS 16v
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Afbeelding
DJAIRO

Re: AANKOOP BMW RS...

Bericht door DJAIRO »

rockit k75s schreef:Hallo

Ik ben dus op zoek naar een 'nieuwe' moto voorheen reed ik met een k75s. Deze had ik gekocht en later bleek dat het stuur scheef stond en dat er nog een aantal mankementen bleken te zijn . Met pijn in het hart de k75s verkocht en een scarver 650 gekocht ik ben er best tevreden over maar omwille van het feit dat ik alle dagen een 125 tal km rij, lijkt hij me iets te licht. Het is dan ook een 1 cilinder. Ik ben dus op zoek naar een zwaarder model. Op kapaza had ik enkele rs'en zien staan. Ik weet er één staan met 18.000 km maar in hoeverre is dit betrouwbaar. Het is een 1150 rs uit 93.

http://www.kapaza.be/Motoren/BMW/376676 ... 000km.html

Afbeelding

Volgens de verkoper zou hij volledig in orde zijn. Ik vind het erg moeillijk om iets te vinden dat betrouwbaar is. Ik zie dit model zeer graag maar kan er iemand mij enkele dingen aanduiden waarop ik moet letten bij de aankoop van zo'n model. Als hij van 93 is en slechts 18.000 km's heeft is dit dan niet ergens nadelig voor bepaalde zaken? Alle hulp welkom

Groeten
David
David
AFBLIJVEN!!!!!!Heb er ook gaan naar kijken en is een wrak,staat in harley garage in Brussel en als je wil kan je hem kopen voor 2500€ :!: :!:
Maar is langs beide zijde gevallen,stuur is niet ok,is herspoten was origineel een rode,bourages voorvork spuit de olie :!: uit,als je ze indrukt!!!,zal je morgen wat detailfoto's opsturen!!
Zonder enige historie,geen onderhoudsboekje enz...pinkerglas stuk,koffers zonder originele sleutels en zwaar geschaafd.
Dus kijk nog wat rond om en bij de3500€ vindt je een goed exemplaar!!
Frank
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

JH. schreef: wat wijst op roest(vorming)...
JH dat is gewoon valschade :shock: ,die kuipen zijn volledig in polyester, en kunnen onmogelijk roesten!
Groetjes Frank :)
Danny

Bericht door Danny »

de kuipdelen van een K zijn bovenaan in Polyester en onderaan in ABS
km's hebben voor dit blok naar mijn gevoel weinig belang, eens omgevallen betekent nog niet dat het een slechte moto is, veel rijders van een RS gaan eens om...
dat vorkpoten lekken is een vaak voorkomend gegeven bij motoren met weinig km's en zeker als ze langer stilstaan.... ik zie niet in waarom dat het per definitie een wrak is????

ik zou die ketel wel eens willen horen draaien en dan kunnen we klappen... :wink:

controleer de speling eens op de voorste remschijfbussen, neem de achterremschijf eens vast (ingelopen??) controleer de uitlaat aan de 4 in 1 op scheuren, steek eens een zaklampje tussen kuip en cylinderkop, krukasdeksel... hef de motor vooraan eens op (onder koplamp heffen) en test het balhoofd eens.... een paar kleine prutsen waarmee ke bij een k al heel wat weet...
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

Danny schreef:ik zie niet in waarom dat het per definitie een wrak is????
Danny,
Me niet verkeerd begrijpen hé!!
:wink: Ben al meer dan 25 jaar"motard"en weet zo ondertussen al wat goed en slecht is!!!
Ik wil die mens gewoon een beetje goede raad geven,want die advertentie is volgens mij bedrieglijk opgemaakt!!!Ben er ook in getuimeld,direct naar Brussel gereden,maar daar aangekomen!!!!!
Mij maakt niemand wijs dat een moto met slechts 19.000km in zo een "schabouwelijke "staat is en reeds overspoten is,origineel rood,en in zwart met zilver herspoten,en dan nog niet correkt!!!
En dan blijft die verkoper maar volhouden dat de moto steeds in onderhoud geweest is bij officiele bmw verdeler,maar een onderhoudsboekje was er niet bij,komaan zeg dan ben je toch niet goed bezig hé!! Als je die kan kopen voor max.2000€ ok, maar bedenk dat er nog een hoop kosten aankomen,zodoende kan je beter wat rondneuzen en een exemplaar van om en bij de 3000€ kopen,ten laatste komt dat goedkoper uit!!!
Groetjes Frank :)
Danny

Bericht door Danny »

doe ik niet zenne :wink:

sommige mensen liggen nu eenmaal meer op hun zijde dan ze rechtstaan vaak zijn ze ook niet echt zorgzaam en dan erbovenop laten ze 't nog eens half en half herstellen... :roll:

nu ja je hebt gelijk er zijn betere kopen te doen hoor maar ik zie ze altijd graag eerst met eigen ogen :wink: :wink:

als je persé een RS wil en je kijkt uit dan kan je echt wel een dijk van een motor kopen voor een lekkere prijs 8)
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

Danny schreef:doe ik niet zenne :wink:

sommige mensen liggen nu eenmaal meer op hun zijde dan ze rechtstaan vaak zijn ze ook niet echt zorgzaam en dan erbovenop laten ze 't nog eens half en half herstellen... :roll:

nu ja je hebt gelijk er zijn betere kopen te doen hoor maar ik zie ze altijd graag eerst met eigen ogen :wink: :wink:

als je persé een RS wil en je kijkt uit dan kan je echt wel een dijk van een motor kopen voor een lekkere prijs 8)
Hoi Danny,
Eigenlijk zijn mensen die zich er geen"blaas" van aan trekken hoe hun materiaal er uitziet of hoe het functioneerd,relatief gelukkige mensen,ze storen zich aan nix!! :? :?
Ik ben lichtelijk besmet met het"perfectievirus" :P ook altijd niet plezant hoor!!!Maar alhoewel dat er op m'n moto gerust wat"ouderdomspatine"mag opzitten(Is bij mij op m'n 45ste ook zo,en m'n vrouw vindt dat zelfs charmant :wink: )kan ik me ongelooflijk ergeren als er iets ni klopt of ni"marcheert"naar behoren!!
De andere kant is dan wel,als je iets verkoopt,dat onderhouden is,m'n dat dubbel en dik terugverdient!!
Zelf ondervindt ik ook dat m'n van de meeste motorrijders,respect krijgt als je met een goed onderhouden motorfiets rijdt!!!
Groetjes Frank :D
rockit k75s

allen erg bedankt voor jullie meningen en antwoorden...ik heb hem niet gekocht en zal hem ook nooit kopen...dat van die kleur alleen gaf bij mij al een teken van wantrouwen. Ik heb op kapaza een andere rs gezien die ik morgen ga zien. Hopelijk wordt dit dan 'the one' het is een k1100 rs van 93 met 85.000 km. Volgens sommigen zou ik er daar nog een pak kunnen bijdoen..... als ik hem 'gekocht' heb plaats ik zeker een foto...
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

rockit k75s schreef:allen erg bedankt voor jullie meningen en antwoorden...ik heb hem niet gekocht en zal hem ook nooit kopen...dat van die kleur alleen gaf bij mij al een teken van wantrouwen. Ik heb op kapaza een andere rs gezien die ik morgen ga zien. Hopelijk wordt dit dan 'the one' het is een k1100 rs van 93 met 85.000 km. Volgens sommigen zou ik er daar nog een pak kunnen bijdoen..... als ik hem 'gekocht' heb plaats ik zeker een foto...
Dan zijn we morgen mischien met 2 die een "mystic rode"K1100rs gekocht hebben!!! :wink:
suc6 ermee Frank :D
Noel-K1200RS

Bericht door Noel-K1200RS »

rockit k75s schreef:allen erg bedankt voor jullie meningen en antwoorden...ik heb hem niet gekocht en zal hem ook nooit kopen...dat van die kleur alleen gaf bij mij al een teken van wantrouwen. Ik heb op kapaza een andere rs gezien die ik morgen ga zien. Hopelijk wordt dit dan 'the one' het is een k1100 rs van 93 met 85.000 km. Volgens sommigen zou ik er daar nog een pak kunnen bijdoen..... als ik hem 'gekocht' heb plaats ik zeker een foto...
Hallo Rockit,

toch ook eens rondneuzen in NL. Die moeten daar zo'n (ik weet niet hoe die noemt) taks betalen, wat je als Belg niet hoeft te doen.
(alhoewel, of ze na de berichten van het 'vignet' wat meer 'Belggezind zijn durf ik even te betwijfelen).
De verkoper houdt dus rekening met die taks bij het bepalen van die prijs.

Zo kocht ik verleden zomer aan een prijs waar je hier geen 1100 of 1150 voor koopt een perfecte K1200RS. Ingevoerd uit Duitsland, te koop in NL, nog wat kunnen afbieden, en... het is de mijne.

Het is nu toch winter, dus nog even rondneuzen...

Rondneuzen kan makkelijk via: http://www.advertentiezoeker.nl/, of:
http://www.advertentiezoeker.be/?z=k1200rs
en heel soms kan je ook hier: http://www.vinden.nl/?q=k+1200+rs&dzn=d ... zazoeklink
wat 'vinden'.

Succes, en laat zien wat je gevonden hebt....

Noel
BMW, wat anders?
hvandrunen

Bericht door hvandrunen »

Hier staan er twee in NL
http://www.quispelmotoren.nl/index2.html

Betrouwbaar én vakkundig adres met garantie over de grens bij eindhoven (Deurne)
K1200gt 2003 titansilber
rockit k75s

rs gekocht...

Gisteren dus een k1100 rs gekocht voor 2500 euro met 80.000 km op de teller motor ziet er perfekt onderhouden uit. Was van een oudere mens die wel te vertrouwen leek. Er was slechts één iets wat ik een heel klein beetje raar vond dat was namelijk dat de voorband aan één kant meer versleten was dan aan de andere kant. Het gaat hier om de linkerkant. De verkoper zei me dat de bourages opde voorvork vervangen waren hij lekte nergens ofzo...en omdat hij een nieuwe goldwing ging kopen had het voor hem weinig zin om die voorband te vervangen. MOrgen dus een nieuwe voorband leggen...Als ik er mee rij voel ik niks speciaal dat hij links wegdraait ofzo dus...Hoe kun je zien of voelen dat er één van die bourages kapot zou zijn? Als de linkse bourage kapot of versleten zou zijn dan zou hij toch noemelijk veel wegdraaien naar links nee? Een rondpunt neem je altijd links daar dacht ik ook aan...Iemand een idee hoe ik dit zou kunnen zien of testen of die nog goed zijn???

Voor de reste ben ik supercontent met mijn 1100 hij stuurt dan wel heel anders dan me scarver dus dat wordt even wennen....
jerre

Bericht door jerre »

rij momenteel met een leen-K 100 en die voorband (michelin macadam 100) is links ook meer afgesleten als rechts...
zou te maken hebben met wegdek dat lichtjes afhelt naar rechts toe (zodat water in de goot kan lopen.)
bourages testen:stofkap er af halen en moto goed een aantal keer in de voorveren duwen en tegelijkertijd voorpoten in de gaten houden of er geen olie mee omhoog komt. Of makkelijker is het als je het met 2 doet.
een miniem beetje olie kan niet veel kwaad, als het er echt uit loopt bij inveren =>vervangen.
K100 RS 16v
Noel-K1200RS

Re: rs gekocht...

Bericht door Noel-K1200RS »

rockit k75s schreef:Gisteren dus een k1100 rs gekocht voor 2500 euro met 80.000 km op de teller motor ziet er perfekt onderhouden uit. Was van een oudere mens die wel te vertrouwen leek.
Een oudere mens is ALTIJD te vertrouwen, zeker als het een BMW motorrijder is :roll: :roll:

(dat zei ik 40 jaar geleden wel anders :lol: )
Er was slechts één iets wat ik een heel klein beetje raar vond dat was namelijk dat de voorband aan één kant meer versleten was dan aan de andere kant. Het gaat hier om de linkerkant.
Misschien reed die mens wel in de piste?
Neen, feit is dat de meesten zich veiliger voelen in een bocht naar rechts (meer plaats op de baan, weg die in de juiste richting afhelt?)

In elk geval lijkt het me wel raar. Volgens mij kan het niet te maken hebben met de dichtingen van de voorvork. Tenslotte zit daar toch een stevige brug op die de twee vorkbenen met elkaar verbindt.

Anyway, proficiat met je koop, en VELE kilometers veilig rijgenot gewenst.
BMW, wat anders?
rockit k75s

alle ben al wa op me gemak gesteld.....wat kost een nieuw voorband ongeveer? Momenteel ligt er een metzeler op...
Ik heb die test al eens gedaan van eens goed in de voorveren te rammen en ik zie niks van olie zodus.....
Plaats reactie