Fox30 schreef:Daar ik onlangs via dit forum het filmpje zag over de snelheid waarmede zwaar gebrevetteerde kettingsloten in sekonden werden opengesneden, denk ik er toch ook over om een GPS-GSM oplossing in te bouwen.
Bedankt voor de initiator van deze post.
Volgens mij, moet dit toch vrij goed in te bouwen (lees verstoppen) zijn in de kop van en RT. En wie gaat hem nu zo rap slopen tot en met de kop?
En, ja, ik weet intussen het verhaal van de ijzeren camionette. Maar ik wil er toch het e.e.a. aan doen om het dieven moeilijk te maken.
Ps: wat zou een goedkope SIM-kaart zijn voor deze toepassing?
Het leuke van het systeem dat ik aangaf is dat hij een sms naar je zend 
vanaf dat de moto bewogen wordt. Op dat moment kun je 1/ teruggaan naar de motor om te kijken of alles ok is en 2/ indien nodig een seintje geven zodat het traject van de moto gevolgd wordt door lecatecs (wordt wel automatisch geregistreerd maar dan volgen ze het directer op ism de politie). Vanaf dat de motor uit de camionette gereden is wordt het signaal opgepikt en verraad hij zijn positie. Je moet dan al pech hebben dat dit niet lukt en ik denk dit ook het enige systeem is om je motor niet kwijt te raken. Ik overweeg ook om dergelijk systeem in te bouwen, misschien eerst nog wat vergelijken... Indien we dit met een aantal moto's samen laten doen gaat er allicht ook nog een korting af. Het systeem is duur (699 euro) maar weegt zeker niet op indien hij gestolen wordt. Je kan ook kiezen welke tracking, normale inbegrepen of uitgebreidere zodat om de x aantal minuten standplaats uitgezonden wordt etc.. 
Let wel: oppassen voor dergelijke systemen die men aanbiedt met abonnement; deze zijn op jaarbasis peperduur.
De Lecatecs kost 699 euro, simkaart met 25 euro belwaarde inbegrepen en das alles.
Opvragen positie kost 1 euro, de kaart kan je via de website of per gsm bijladen (banxafe)
Het standaard trackingsysteem is reeds zeer uitgebreid (zie website)

Alarmfunctionaliteit
Alarmmelding op uw GSM indien het voertuig verplaatst wordt (Zonealarm). 
Alarmmelding op uw GSM indien de voedingsspanning wegvalt. 
Alarmmelding op uw GSM door de beweging van het voertuig (ingebouwde trilsensor). 
Indien het alarm door één van de drie meldingen afgaat wordt er automatisch een uitgang hoog gezet om bijvoorbeeld een startonderbreking of sirene te sturen. 
Indien het alarm afgaat wordt er een SMS gestuurd naar het ingestelde GSM nummer alsook een e-mail naar een nader in te stellen e-mail adres. 
Geen maandelijkse kosten. 
Interne batterij (Li-ion). 
Ingebouwde trilsensor. 
Ingebouwde automatische batterijlader. 
2 minuuttellers om bijvoorbeeld te tellen hoelang de motor gedraaid heeft. 
4 ingangen. 
2 uitgangen (stuurbaar via SMS en via Internet) 
Softwareoptie geofence toepasbaar. 
CE - gekeurd