Is dit iets goed voor onze Motor

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

dirkske schreef:Allemaal goed en wel maar wat als je het hebt getraceerd ?

Ga je er dan zelf binnenvallen, of met de politie? Als het met de politie is gaat dat niet zomaar omdat jij beweerd .....
Doe je het zelf dan ben je strafbaar voor ..... enz.

Alles staat en valt in mijn ogen met de medewerking van de overheidsdiensten, en ik denk niet dat die daar aan meewerken, als je die nodig krijg je bijna steeds en koude douche :(
Yep,
Effe een belletje naar de Politie:
Ik heb verdachte handelingen gezien en waarschijnlijk ook een schot gehoord....... (nadien: maar ik kan mij ook vergist hebben :idea: ):roll: wedden dat die daar binnen de 5 minuten staan met alle toeters en bellen :wink:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Pvde schreef:een schot gehoord.......
Kan ook een losse flodder zijn ...

Stoffel
Afbeelding
dirkske

Bericht door dirkske »

Pvde schreef: Effe een belletje naar de Politie:
Ik heb verdachte handelingen gezien en waarschijnlijk ook een schot gehoord....... (nadien: maar ik kan mij ook vergist hebben :idea: ):roll: wedden dat die daar binnen de 5 minuten staan met alle toeters en bellen :wink:
Houdoe
Hopelijk heb je het nooit voor, maar ik hou mijn hart vast indien wel, zo makkelijk gaat dat niet, ergens binnevallen dat doet men niet zomaar hoor, we wonen tenslotte in belgië eh.

Uiteindelijk is voor hen de pakkans te klein en de eventuele straffen ronduit belachelijk.
En hen kan het niet veel schelen hoe en of wat het is tenslotte toch niet van hen, een dief die bij jou inbreekt zal ook niets ontziend zijn, een slotenmaker die gaat anders te werk, hij moet het nadien herstellen ook he :wink:
Maar nu dwaal ik wel een beetje af he.

Het valt me wel op hoe wreed er hier gelezen word je post iets en binnen de 5 minuten al reactie, wel tof :D
leejoogs

Bericht door leejoogs »

JH schreef

KOEST en alletwee in jullie mand... PM-ekes en uitbabbelen please

weer niets mee te maken maar zit er weer tussen!!!!!!!
:evil:

groet
Triker

Bericht door Triker »

Een iets duurder maar dan ook veel uitgebreider systeem staat op de website van Lecatecs, het toestel wordt verkocht bij Ataf.
Je kunt kiezen voor de moto versie maar ook voor een draagbare die dan het voordeel heeft dat je hem ook kan verstoppen in je wagen als je daarmee bvb naar het buitenland gaat.

GP100m moto

De GPS-Tracker GP100m is speciaal ontwikkeld om in te bouwen in moto’s en jetski’s. Met de ingebouwde trilsensor kan U een SMS ontvangen van zodra de moto bewogen wordt.
De GP100m is waterdicht gezien het toestel volledig ingegoten zit met hars. Hierdoor zijn uitermate kleine afmetingen mogelijk zodat een discrete inbouw in een moto realiseerbaar wordt. Het toestel bevat bovendien ook een interne reservebatterij en een interne GSM en GPS antenne.

http://www.lecatecs.com/GP100m.aspx
Fox30

Bericht door Fox30 »

Daar ik onlangs via dit forum het filmpje zag over de snelheid waarmede zwaar gebrevetteerde kettingsloten in sekonden werden opengesneden, denk ik er toch ook over om een GPS-GSM oplossing in te bouwen.
Bedankt voor de initiator van deze post.
Volgens mij, moet dit toch vrij goed in te bouwen (lees verstoppen) zijn in de kop van en RT. En wie gaat hem nu zo rap slopen tot en met de kop?

En, ja, ik weet intussen het verhaal van de ijzeren camionette. Maar ik wil er toch het e.e.a. aan doen om het dieven moeilijk te maken.

Ps: wat zou een goedkope SIM-kaart zijn voor deze toepassing?
Triker

Bericht door Triker »

Fox30 schreef:Daar ik onlangs via dit forum het filmpje zag over de snelheid waarmede zwaar gebrevetteerde kettingsloten in sekonden werden opengesneden, denk ik er toch ook over om een GPS-GSM oplossing in te bouwen.
Bedankt voor de initiator van deze post.
Volgens mij, moet dit toch vrij goed in te bouwen (lees verstoppen) zijn in de kop van en RT. En wie gaat hem nu zo rap slopen tot en met de kop?

En, ja, ik weet intussen het verhaal van de ijzeren camionette. Maar ik wil er toch het e.e.a. aan doen om het dieven moeilijk te maken.

Ps: wat zou een goedkope SIM-kaart zijn voor deze toepassing?
Het leuke van het systeem dat ik aangaf is dat hij een sms naar je zend vanaf dat de moto bewogen wordt. Op dat moment kun je 1/ teruggaan naar de motor om te kijken of alles ok is en 2/ indien nodig een seintje geven zodat het traject van de moto gevolgd wordt door lecatecs (wordt wel automatisch geregistreerd maar dan volgen ze het directer op ism de politie). Vanaf dat de motor uit de camionette gereden is wordt het signaal opgepikt en verraad hij zijn positie. Je moet dan al pech hebben dat dit niet lukt en ik denk dit ook het enige systeem is om je motor niet kwijt te raken. Ik overweeg ook om dergelijk systeem in te bouwen, misschien eerst nog wat vergelijken... Indien we dit met een aantal moto's samen laten doen gaat er allicht ook nog een korting af. Het systeem is duur (699 euro) maar weegt zeker niet op indien hij gestolen wordt. Je kan ook kiezen welke tracking, normale inbegrepen of uitgebreidere zodat om de x aantal minuten standplaats uitgezonden wordt etc..

Let wel: oppassen voor dergelijke systemen die men aanbiedt met abonnement; deze zijn op jaarbasis peperduur.
De Lecatecs kost 699 euro, simkaart met 25 euro belwaarde inbegrepen en das alles.
Opvragen positie kost 1 euro, de kaart kan je via de website of per gsm bijladen (banxafe)
Het standaard trackingsysteem is reeds zeer uitgebreid (zie website)

Afbeelding

Alarmfunctionaliteit

Alarmmelding op uw GSM indien het voertuig verplaatst wordt (Zonealarm).
Alarmmelding op uw GSM indien de voedingsspanning wegvalt.
Alarmmelding op uw GSM door de beweging van het voertuig (ingebouwde trilsensor).
Indien het alarm door één van de drie meldingen afgaat wordt er automatisch een uitgang hoog gezet om bijvoorbeeld een startonderbreking of sirene te sturen.
Indien het alarm afgaat wordt er een SMS gestuurd naar het ingestelde GSM nummer alsook een e-mail naar een nader in te stellen e-mail adres.

Geen maandelijkse kosten.
Interne batterij (Li-ion).
Ingebouwde trilsensor.
Ingebouwde automatische batterijlader.
2 minuuttellers om bijvoorbeeld te tellen hoelang de motor gedraaid heeft.
4 ingangen.
2 uitgangen (stuurbaar via SMS en via Internet)
Softwareoptie geofence toepasbaar.
CE - gekeurd
bougimain
Contacteer:

voor de echt geintereseerden

Bericht door bougimain »

Hier kunt u nog lezen wat de V-track 2000 kan, dit heb ik gekregen van de invoerder

NIEUW !
Traceer en volg zelf uw (gestolen) auto, caravan of schip.

Met de V-TRAC2000 verliest u nooit meer uw bezittingen uit het oog; waar ook ter wereld!
Wat is het

V-TRAC 2000 is een apparaat dat zijn positie of locatie op de wereld in lengte en breedte graden bepaalt en deze doorstuurt naar
uw eigen mobiele telefoon. Op deze wijze kunt u traceren waar zich uw waardevolle bezittingen bevinden. Het is bijvoorbeeld
mogelijk om zo zelf uw gestolen auto terug te vinden. Inbouw bij bv auto in dashbord, bij motor in kuip of buddyseat, bij kraan
onder bestuurderstoel of bovenop cabine. Hoewel het in eerste instantie dus bedoeld is voor inbouw in de auto, is het dus ook
goed te gebruiken in alle mobiele middelen. Uw gestolen schip wordt gespot zodra het een haven bereikt.

Hoe werkt het

De V-TRAC ontvangt met een antenne signalen van minstens 4 satellieten volgens het GPS systeem, zoals ook in navigatie
systemen gebruikt wordt. Door meting van de signaalvertragingen van de satellieten kan in de ontvanger de positie op aarde
berekend worden. Deze positie informatie wordt nu, als de V-TRAC een sms van de opdrachtgever krijgt, doorgestuurd naar de
mobiel van die opdrachtgever.
De info die de V-TRAC naar uw mobiel stuurt kunt u zelf in een gratis website op uw eigen PC of op uw internet mobiel
ingeven en zo de locatie visualiseren; er is dus geen dure meldcentrale nodig. Men kan ook een bestaand routeprogramma
gebruiken. Indien men geen PC heeft kan ook op landkaarten en atlassen naar lengte en breedte graden gekeken worden.
De tweede manier waarop de V-TRAC zijn data kan opsturen is via GPRS . Elke 20 seconden worden de gegevens rechtstreeks
naar de internetpagina http://www.v-trac.info gestuurd. Met een toegangscode kunt u de bewegingen van uw object “live” volgen; dus
ook te gebruiken als reserve navigatie systeem of “track and trace” systeem! Ook deze website is gratis toegankelijk.

V-TRAC2000 basis unit excl. simkaart €199,-- excl. btw

. Melding van de benaderde wereld positie+/-100m (in ca 30 seconden)
. Melding van de exacte wereld positie +/-10meter (duurt ca 1 minuut)
. Melding van het beltegoed pre-paid kaart.
. Eenvoudige opwaardering prepaid belkaart.
. Lage telefoonkosten; 8cent/sms en 1cent/minuut speedtracking
. Ingebouwde oplaadbare accu; goed voor 5 dagen noodstroom of

5 plaatsbepalings meldingen via sms (bij losgenomen auto accu)
. Ingebouwde GPS met antenne.
. Ingebouwde Tri-band GSM met antenne.
. Waterdichte behuizing.
. Stroomopname in rust: 5mA gemiddeld bij 6, 12 of 24V.
. Afmetingen 9 x 6 x 3 cm (lxbxh).
. Gewicht ca 230 gram.
. Inbouwen is eenvoudig; door zijstrippen met montagegaten

Dealer stempel
toepassingen: personenwagens -reddings boten -
sloepen -postpakketten -lease auto;s -treinen -
personen -dieren -uitleen auto’s -proefrit auto’s -
trams -taxi’s -stadsbussen – touring cars -ligiers
wagens -vliegtuigen -anwb service wagens –
helicopters -politie wagens -ballonvaarder -
brandweerwagens -zweefvliegtuigen – campers
winkelwagens – caravans – pleziervaartuigen -
bedrijfsservice wagens -zeilschepen -vuilniswagens
-motoren -straatvegers -scooters en brommers -
riolerings wagens -vrachtwagens -grasmaaiers –
landbouwwerktuigen -boeien -zeecontainers -
verhuurmachines - scootmobiel – rolstoel -
koelwagens
Bestellingen: tel /fax 0318 -640653 / 642549

Gebruiksaanwijzing kort

1 Na aankoop wordt de V-TRAC in het te traceren object ingebouwd en electrisch aangesloten.
2 Als u nu wil weten waar het object zich bevindt, dan stuurt u met uw mobiel een sms met als text; 223 naar het telefoonnummer van

uw V-TRAC.
3 De V-TRAC ontvangt uw opdracht sms en gaat de positie bepalen. Hierna wordt deze positie info naar uw mobiel terug gestuurd.
4 De ontvangen info typt u over in v-trac.info, of maps.google.com of een routeprogramma en u krijgt de positie op de wereldkaart.

Voorbeeld

U wenst te weten waar uw auto met ingebouwde V-TRAC zich bevind; en u stuurt een sms met tekst 223 naar uw V-TRAC telefoon nr. Nu
krijgt u bijvoorbeeld het volgende bericht van uw auto terug;
“V-TRAC exact location 52#22.3785N,004#53.5998E”
Het # teken betekent, dat er een spatie moet worden gelezen.
U typt de getallen in http://www.v-trac.info of in http://maps.google.com en drukt op “search” Nu krijgt u de locatie van uw auto te zien; de
Dam in Amsterdam; het is de limosine die het dichtst bij het monument geparkeerd staat.

Optie prijzen excl btw.

Opties algemeen: Alle opties zijn ook achteraf na aanschaf en inbouw van Uw V-TRAC te uploaden;
geef dan bij de bestelling achteraf wel het telefoonnummer van uw V-TRAC op.

Optie 1 met 4 extra functies

1. De mogelijkheid om een eigen pincode in te programmeren. Hiermee wordt vermeden dat eventueel derden de V-TRAC bedienen of de
positie van uw V-TRAC kunnen opvragen, ook al heeft U uw V-TRAC telefoonnummer bekend gemaakt.
2. De mogelijkheid om automatisch de locatie op te slaan op elk uur, of elke dag, of elke week. Er is een geheugen van 9 plaatsen waarin de
laatste gepasseerde locaties worden opgeslagen. Deze locaties kunnen elk moment door de opdrachtgever per sms worden opgevraagd.
3. Detectie en melding wanneer het object beweegt (wegslepen joyriding) of stilstaat.
4. Detectie en melding wanneer van de auto de accu klemmen worden losgenomen.
Optie 1, met activering voor een jaar . € 10,-Aanschaf
optie 1 geen tijdslimiet. € 26.-Optie
2: Speedtracking / “track & trace”

Het is met optie 2 mogelijk om de bewegingen van het object snel te volgen zonder telkens een sms opdracht te sturen. Daartoe wordt door
het sturen van een sms, de GPRS functie van de V-TRAC ingeschakeld. Nu worden de positie gegevens elke 20 seconden, elke minuut, of
elke 10 minuten naar de internetsite http://www.v-trac.info gestuurd. Als u daar inlogt met uw unieke V-TRAC nr en uw eigen pincode, dan kunt
u de veranderingen van het object “live” volgen. De telefoonkosten zijn zeer laag; slechts 0,003 euro /positiebericht. U kunt de speedtracking
elk moment via een sms aan of uit zetten. Na het eerste uur blijft de V-TRAC alleen zenden als het merkt dat het voertuig beweegt. Internet
tracking data opslag en trace replay mogelijkheid van de afgelopen 7 dagen is gratis inbegrepen.
Speedtracking optie2, met activering voor een jaar € 20,--
Speedtracking optie2, aanschaf, geen tijdslimiet. € 52,-idem,
met data opslag, replay en kilometer registratie van de afgelopen 365+7 dagen: 1e jaar € 99,-- , vervolg jaar € 28,--/jaar

Optie 3: Sensor en positie bewaking

1. Op drie extra draden uit de V-TRAC kunnen 3 sensoren worden aangesloten. Dit kunnen deur/raam of glasbreuk sensoren zijn, maar ook
bv een bilgewater sensor bij schepen. De detectors zijn weer per sms in en uit te schakelen. Elke minuut worden de sensoren gemeten en bij
een verandering van de toestand van een van de sensoren volgt er automatisch een sms statusbericht naar de opdrachtgever.
2. Als tweede heeft u de mogelijkheid om verplaatsing van het object van meer dan 50 meter te detecteren. Elk uur of elke dag wordt hiertoe
de positie gemeten en vergeleken met de opgeslagen positie. Men krijgt een sms melding als verschil meer dan 50 meter bedraagt.
Sensor bewaking en positie verandering detectie; optie 3, aanschaf, geen tijdslimiet. € 46,-EASY
PACK

Aanschaf van de V-TRAC2000 compleet met de opties zonder tijdslimiet.
De klant sluit zelf een abonnement af bij de telefoon maatschappij. Men plaatst de klanteigen simkaart dan zelf in de
V-TRAC. Het op tijd opwaarderen is dan niet meer nodig.
Easy pack1 bestaat uit: V-TRAC2000 incl prepaid simkaart, Optie1, Optie 2 € 292,--
Easy pack2 bestaat uit: V-TRAC2000, Optie1, Optie 2 en klanteigen simkaart € 267,--
Easy pack3 bestaat uit: V-TRAC2000, incl pp simkaart, Optie1, Optie 2; Optie 3 € 328,--
Easy pack4 bestaat uit: V-TRAC2000, Optie1, Optie 2, Optie 3 en klanteigen simkaart € 299,-

Bestellingen: tel /fax 0318 -640653 / 642549

Inbouw/Montage instrukties
Bekabeling/Aansluitingen

Als de unit uit de verpakking gehaald wordt zitten drie draden met elkaar verbonden. De unit
bevind zich op deze manier in de slaapstand. Knip ze los van elkaar en sluit de zwarte draad
aan op het chassis. Sluit de rode draad op de constante voeding. Intern is de unit gezekerd
met een zekering van 1A slow, maar er kan ook een extra zekering in de plus leiding worden
opgenomen. Als de drie draden van elkaar genomen zijn, dan wordt de unit actief en gaat
contact zoeken met het telefoonnetwerk en gebruikt stroom uit de interne batterij. Als de
interne batterij leeg blijkt, dan zal de unit vanuit de hoofdaccu eerst 3 uur gaan laden, en kan
de unit pas 15 minuten na montage op berichten reageren. De gele draad heeft de volgende
functies. a: Gedurende 1 minuut verbinden met de zwarte draad; de unit gaat direct
verbinding maken met het telefoonnetwerk, anders moet men een uur wachten. b:Als de
klant een pincode wil instellen (optie1), dan moet men deze draad tijdelijk aan chassis
verbinden (of aan de zwarte draad). Met een mobiel wordt nu een code gestuurd naar de VTRAC
(zie gebruiksaanwijzing). Na bevestiging van de code moet de draad losgenomen,
geisoleerd en verder losgehouden worden. Indien gewenst kan de draad ook naar een aparte
schakelaar gevoerd worden. Hierdoor is het dan mogelijk telkens weer een andere pincode te
programmeren. Zorg er voor dat de draden met kabelbinders of tywraps vastgezet worden
tegen het trillen en breken. De andere 3 gemerkte draden zijn de sensor ingangen. Deze
kunnen op schakelaar sensors (naar chassis) of op spanning leverende sensors worden
aangesloten. Niet gebruikte draden los laten, of met nul verbinden (in een stoor-omgeving).

Montage

De satelliet antenne (vlak onder de bovenkant) van de unit moet zoveel mogelijk open hemel
zien, dus mag er geen staal boven zitten welke de signalen afschermen. Glas en kunststof
laten de signalen wel goed door. Metaal folie op de ramen verminderen de satelliet signalen
weer. Houdt altijd de unit zo horizontaal mogelijk, en de montage lippen naar beneden.
De volgende plaatsen zijn geschikt om de unit in te bouwen.

1. Personenwagens
Achter het handschoenkastje. Onder het dashboard en dan zover mogelijk naar de voorzijde
toe; net voor de ruiterwisserbladen, maar niet eronder. In de kunststof voor- of
achterbumper, maar monteer de unit altijd zo horizontaal mogelijk. De bumper kan verder
als gewenst, plaatselijk volgeschuimd worden. Onder de hoedenplank; zoveel mogelijk naar
de achterruit toe.
2. In schepen van kunststof zijn vele plaatsen geschikt zoals in de dubbele wand van het
bovendek. Bij geheel metalen schepen kan de waterdichte unit bv op de kajuit gemonteerd
worden, en meegeschilderd worden in de omgevingskleur.
3. Bij caravans zijn ook vele plaatsen mogelijk omdat het dak uit kuststof bestaat. Als dit
niet zo blijkt te zijn, dan kan men de unit bv in de voorklep monteren. Ook kan natuurlijk de
unit bovenop het dak gemonteerd worden; let op het waterdicht doorvoeren van de
bekabeling.
4. Bij vrachtwagens is een geschikte plaats op het dak van de cabine al of niet in de kunststof
spoiler. Zie verder ook de plaatsen genoemd bij personenwagens.
5. Bij motoren onder het zadel, onder- en achter de buddyseat. In de zijpanelen van de kuip.
Onder de kunststof beplating vlak boven de koplamp.
6. Bij kranen of gravers onder de bestuurders stoel aan de achterzijde, op het dak van de
cabine of vlak bij de schijnwerper verlichting als zg “aansluitdoos”. 8
Gebruiksaanwijzing kort v01010718
1 Na aankoop wordt de V-TRAC in het te traceren object ingebouwd en electrisch
aangesloten.
2 Als u nu wil weten waar het opject zich bevindt, dan stuurt u met uw mobiel een
sms met als text 223 naar het telefoonnummer van uw V-TRAC.
3 De V-TRAC ontvangt uw opdracht sms en gaat de positie bepalen. Hierna wordt
deze positie info naar uw mobiel terug gestuurd.
4 De ontvangen info typt u over in v-trac.info of maps.google.com of een
routeprogramma en u krijgt de positie op de wereldkaart.

Voorbeeld

U wenst te weten waar uw auto met ingebouwde V-TRAC zich bevind; vervolgens stuurt u
een sms met tekst 223 naar uw V-TRAC telefoon nr. Nu krijgt u bijvoorbeeld het volgende
bericht van uw auto terug;
“V-TRAC exact location 52#22.3785N,004#53.5998E”
Het # teken betekent, dat er een spatie moet worden gelezen.
U typt de getallen in http://www.v-trac.info of in http://maps.google.com en drukt op “search” .
Let er dus op dat na de 52 en na de 004 er een spatie wordt ingetypt!
Nu krijgt u de locatie van uw auto te zien; de Dam in Amsterdam; het is de limosine die het
dichtst bij het monument geparkeerd staat.

Gebruiksaanwijzing uitgebreid
Algemeen

Als u heeft gekozen voor de V-TRAC200 zonder SIMkaart lees dan eerst de extra
gebruiksaanwijzing “Zelf SIMkaart inzetten”. Zie voor de montage instruktie de laatste
pagina van dit boekje. Let er wel op dat de V-TRAC zo gemonteerd moet zijn dat de
antenne, die vlak onder de bovenzijde zit, een groot deel van hemel kan “zien”, en niet te
veel belemmerd wordt door metaal. De electrische aansluitingen moeten op de constante
stroom aansluiting van de accu zitten en niet na het contactslot.
Er zijn veel instellingen mogelijk, maar de belangrijksten zijn het per eigen mobiel versturen
van de sms texten 222 en 223 naar het telefoon nummer van uw ingebouwde V-TRAC.
De kosten voor het versturen van een sms door de V-TRAC zijn 0,08 euro per stuk. De
kosten voor een speedtracking bericht bedragen 0,003 euro; dit alles binnen nederland. Als
uw wagen gestolen blijkt en U traceert de auto, informeer dan altijd de locale politie
beambten en confronteer niet zelf de verdachten.

Opvragen van huidige positie informatie
222 versturen voor het opvragen van de huidige benaderde positie. Het antwoord komt na ca
40 seconden. Als een benadering positie gevraagd wordt en de tracker na 2 minuten nog
geen goede meting heeft, dan stuurt de tracker “unknown location”naar de mobiel.

223 versturen voor het opvragen van huidige exacte positie. Het antwoord kan ca 2 minuten
duren. Als er telkens een opvolgende sms gestuurd wordt, dan zal de V-TRAC steeds sneller
antwoorden omdat de huidige positie nog niet sterk veranderd is. Als een exacte locatie
opgevraagd wordt en die is door omstandigheden niet te geven, dan zal de tracker na 10
minuten de melding “unknown location” geven

Het weergeven van de locatie op de kaart

In de verkorte gebruiks aanwijzing is al een voorbeeld gegeven om de locatie via http://www.vtrac.
info te vinden. Ook is het echter mogelijk om de locatie met een routeprogramma te
vinden. Een van de mogelijkheden is het gebruik van het programma “Easy Travel” te

koop op CD. Hiertoe moet na opstart van dit programma via “extra” en dan “zoeken op
coordinaten” de keuze WG84 (Graden,Minuten,Fractie) gekozen worden. Nu wordt het sms
bericht ingevuld bij de lengte en breedte kaders. Let op dat dit in verwisselde lengte en
breedte volgorde gaat dan bij Google.
Druk vervolgens op de blauwe vlag in “Toon Coordinaten”, en de locatie wordt getoond.
Deze positie blijft nu vast staan, waardoor het verder mogelijk is om nu bv een GPS “muis”
ontvanger op de volg auto te plaatsen om zo naar het zoeven bepaalde doel te navigeren.
Bij http://www.v-trac.info zijn echter vele gratis track&trace mogelijkheden beschikbaar.
Let wel op dat de “satelliet” foto niet altijd overeenkomt met de “kaart” presentatie. De kaart
presentatie geeft de meest nauwkeurige locatie.

Melding voor beltegoed van de prepaid sim kaart.
220 Door de code 220 naar de V-TRAC te sturen zal deze het beltegoed opvragen bij
de telefoonmaatschappij. Vervolgens stuurt de V-TRAC deze info naar de opdrachtgever.
Men moet er ook weer zelf voor zorgen dat de pre-paid kaart voldoende saldo heeft. Bij
aflevering (met prepaid kaart) heeft de prepaid kaart een beltegoed van ca 5 euro.
Twee keer per jaar en wel om de 25 weken krijgt men een automatisch beltegoed bericht van
de V-TRAC. Dit is gedaan om u te informeren, maar ook om bij geen jaarlijks gebruik van
de V-TRAC functies, de SIM kaart niet te laten verlopen.

Opwaarderen beltegoed van de prepaid sim kaart.

22Z3

Als het beltegoed bijna verbruikt is koopt men een gewone opwaardeerkaart. Op deze kaart
of kassabon staat een activeringscode van 14 cijfers (bijvoorbeeld 12345678901234). Deze
cijfers toetst men in, direct na de opdracht code voor de V-TRAC. Dus b.v.
22Z312345678901234. Stuur deze opdracht naar uw V-TRAC. Deze zorgt nu verder voor de
opwaardering. Let op; bij deze instructie mag men geen V-TRAC pincode meesturen! Na ca.
2 minuten kunt u proberen of de actie uitgevoerd is door de code 220 te sturen.
Het kan zijn dat de telefoonmaatschappij het opwaardeer menu (3) gaat veranderen in de
loop der jaren. Als dus het opwaarderen via de menu-code 3 niet werkt, beluister dan het
opwaardeermenu persoonlijk en pas het nummer van de menukeuze aan. Als ook dit niet
werkt, dan moet de simkaart uit de V-TRAC gehaald en in uw mobiel geplaatst worden, en
op deze wijze worden opgewaardeerd.
Als er geheel geen opwaardering plaats vind als al het beltegoed verbruikt is, dan zal de
telefoon maatschappij de sim kaart blokkeren voor verder gebruik. De enige mogelijkheid
om de V-TRAC weer in bedrijf te brengen is dan om de unit uit te bouwen en de oude SIM
kaart te verwisselen met een nieuwe. Neem wel een kaart van dezelfde maatschappij, en stel
de SIM pin op 0000 in.

Optie’s algemeen

De optie pakketten kunnen vooraf geinstalleerd zijn bij aanschaf, of deze kunnen na inbouw
van de V-TRAC in het voertuig op afstand geactiveerd worden. Afhankelijk van de wens
van de klant kan voor een jaar activering of voor een vaste aanschaf besloten worden. Als er
voor een jaar activering gekozen is, dan zal V-TRAC de gebruiker met een sms
waarschuwen als de termijn verlopen is. Deze waarschuwing wordt na 51 weken gestuurd.
Opwaardering kan gedaan worden via http://www.v-trac.eu . Als de gebruiker geen opwaardering
uitvoert, dan zal de optie zich na 52 weken automatisch uitgeschakelen. Bij een vaste
aanschaf is er uiteraard geen tijdslimiet.

22S backup elk uur
22T backup elke dag
22U backup elke week
22V beweging verandering melden
22W huidige bewegings toestand melden
22X bewegingsmelder uit
22Z3 beltegoed opwaardeer instructie
22a verplaatsing detectie elk uur
22b verplaatsing detectie elke dag
22c verplaatsing detectie uit

V-TRAC2000 standaard model specificaties

. Melding van de benaderde wereld positie+/-500m in ca 30 seconden.
. Melding van de exacte wereld positie +/-10meter; dit duurt ca 1 minuut.
. Melding van het beltegoed van uw pre-paid kaart.
. De V-trac kan zijn eigen pre-paid kaart opwaarderen
. Lage telefoonkosten; 8 cent/sms of 0,3 cent/positiemelding bij

speedtracking/track&trace in nederland.
. Ingebouwde oplaadbare accu; goed voor 5 dagen noodstroom als de auto accu

klem losgenomen is of minimaal 10 plaatsbepalings meldingen via sms.
. Ingebouwde GPS met antenne.
. Ingebouwde Tri-band GSM met antenne en pre-paid sim kaart.
. Waterdichte behuizing, doordat de gehele electronica ingegoten is.
. Voedingsspanning tussen 6 en 18V of tussen 16 en 26V.
. Stroomopname in rust: 5mA gemiddeld.
. Stroomopname ca 120mA bij 20s of minuut gprs positie bericht.
. Stroomopname ca 55mA bij 10minuten gprs positie bericht
. Afmetingen 9x6x3 cm (lxbxh)
. Gewicht ca 240 gram
. Omgevings temperatuur–20--+70 deg C
. Inbouw is eenvoudig, door zijstrippen met montagegaten

Verklaring afkortingen
sms Short Message Servive
sim kaart Subscriber Identity Module
gsm Global System for Mobile Communications
gprs General Packet Radio Service
gps Global Positioning System

2

een willekeurig moment de status wil weten, dan stuurt men eenvoudig weer de 22M
opdracht.
22N Zet de sensormelding uit.

Verplaatsing melding (Optie 3)

Met 3 instrukties kan de verplaatsingmeting van het object ingesteld worden. In eerste
instantie is deze functie bedoeld voor schepen, maar wordt ook wel voor hogere prijsklasse
auto’s gebruikt.
22a Zet de verplaatsings detectie methode aan en meet elk uur of het object meer dan 50
meter verplaatst is. Er volgt het bericht bv “V-TRAC exact location FIX 52#22.3785N,004#
53.5998E”. “FIX” betekent dat deze positie in het geheugen is vastgelegd. Als er geen goede
plaatsbepaling mogelijk is dan wordt geantwoord met “V-TRAC location no FIX ....” of met
“V-TRAC unknown location no FIX ....”. Elk uur wordt gemeten, en als het verschil in
afstand meer is dan 50 meter dan volgt een bericht, bv; “V-TRAC exact location MOVED!
52#22.3785N ,004#53.5453E”. Elk volgend uur wordt weer gemeten en de meldingen
blijven komen als de afstand groter blijft dan 50 meter. Als er weer de 22a instruktie
gestuurd wordt, dan wordt de op dat moment gemeten positie opnieuw in het geheugen
vastgelegd en wordt nu vanaf die nieuwe locatie de afstand gemeten. Als er geen locatie
bepaald kan worden, dan wordt het resultaat gemeld.
22b Zet de verplaatsing detectie aan en meet 1 keer per dag of het object meer dan 50
meter verplaatst is. Voorbeeld gelijk aan hierboven.
22c Zet de verplaatsing detectie uit (fabrieks instelling).

Kilometer registratie (Optie 4)
Zie http://www.v-trac,info en http://www.v-trac.eu voor meer informatie

Overzicht control instrukties

220 beltegoed opvragen
222 locatie snel
223 locatie nauwkeurig
225 speedtracker aan elke 20s
226 track&trace elke minuut
227 track&trace elke 10 minuten
228 speedtracker uit
229 vraag speedtracking code op
22A voorlaatste positie opvragen
22B twee voor laatste
22C drie voor laatste
22D vier voor laatste
22E vijf voor laatste
22F zes voor laatste
22G zeven voor laatste
22H acht voor laatste
22I aller oudste positie opvragen
22K accuklem detector aan
22L accuklem detector uit
22M sensormeting aan
22N sensormeting uit
22P programmeer pincode 6
22R backup timer functie uit

Instellen van de automatische back-up positie momenten (Optie 1)

Hiermee kan op in te stellen tijden de V-TRAC automatisch zijn positie bepalen en opslaan
in een geheugen. Later kan de positie weer door de opdrachtgever uitgelezen worden. Er zijn
negen geheugenplaatsen beschikbaar. Als ze alle gevuld zijn, dan wordt de oudste geheugen
cel overschreven met de nieuwste data enzovoort.
22R Backup Timer functie uit (fabrieks-instelling)
22S Backup Timer elk uur
22T Backup Timer elke dag
22U Backup Timer elke week
Na het versturen van bv 22T zal de V-TRAC antwoorden met : “V-TRAC BT start day”

Opvragen van de opgeslagen positie data (Optie 1)

Stuur een van de volgende opdrachten naar de V-TRAC;
22A om de voorlaatste positie informatie opvragen
22B twee voor laatste
22C drie voor laatste
22D vier voor laatste
22E vijf voor laatste
22F zes voor laatste
22G zeven voor laatste
22H acht voor laatste
22I aller oudste positie gegevens
Na het versturen van bv 22D, zal V-TRAC antwoorden met bv; “V-TRAC old location D=
52#22.3785N,004#53.5998E”. Als geantwoord wordt met: “V-TRAC old location
D=00#00000000,000#00000000”, dan is er nog geen data beschikbaar voor dat moment.

Het detecteren en melden van het losnemen van de accu klemmen (Optie 1)
22K Zet de detector aan en meld als de accu spanning wegvalt.
De detector meet elke minuut de accuspanning en als deze 2 minuten lang niet aanwezig is,
dan zal er een melding per sms gegeven worden.
22L Zet de detector functie uit. (fabrieks-instelling)
Wanneer de opdracht 22K gestuurd wordt, dan zal de V-TRAC antwoorden met “V-TRAC
batt. det. on”.
Als er 22L gestuurd wordt dan antwoord de V-TRAC met “V-TRAC batt. det. off”
Wanneer na aanzetten van de detector de accuklemmen worden losgenomen, dan wordt het
volgende bericht naar de eigenaar verstuurd; “V-TRAC battery disconnected”.
Worden de accuklemmen daarna weer vastgemaakt, dan is het meldings bericht;”V-TRAC
battery connected”

Het detecteren en melden van beweging of stilstand (Optie 1)
22V Geeft melding als er een verandering is van beweging naar stilstand of andersom.
Ter bevestiging van de opdracht zal de V-TRAC antwoorden met “motion det. yes”. De
detector meet elke minuut en als er 2 minuten lang stilstand is na beweging, of als er 2
minuten lang beweging is na stilstand, dan wordt dit gemeld per sms.
Na de opdracht zal V-TRAC reeds na 1 minuten de dan geldende toestand melden met
“motion yes” of “motion no”. Dit is dus de uitgangspositie. Als er hierna een verandering
in deze uitgangs posite komt, dan wordt dat gemeld.

De detector is zo ingesteld dat het stationair draaien van de motor geen melding (motion yes)
geeft. Het zeer langzaam rijden echter wel. Bij een schip zal er een melding komen (motion
no) als het schip op de wal ligt of in een dok staat.
22X Zet de (22V) melding van bewegings sensor uit (fabrieks-instelling). Het antwoord
van de V-TRAC zal zijn “motion det. no”
22W Geeft de actuele toestand van de V-TRAC op dat moment; beweging of stilstand.
De berichten kunnen zijn “motion yes” of “motion no”. Instruktie 22X heeft hierop geen
invloed.

Pincode programmeren (Optie1)
22PXXX Hoewel het telefoon nummmer van de V-TRAC al een zekere
bescherming biedt, kan men er voor kiezen nog een extra beveiliging in te bouwen. Dat kan
door een pincode te programmeren in de V-TRAC. Om er zeker van te zijn dat dit door de
eigenaar gebeurt, moet bij het programmeren de extra draad uit de V-TRAC tegen chassis
gehouden of met de zwarte nuldraad verbonden worden.
Vervolgens moet men met een mobiel de code 22PXXX naar de V-TRAC versturen en op
de V-TRAC de derde draad met chassis verbonden houden tot dat er een sms bevestiging
terug komt met als tekst “V-TRAC YYYYYYYYY pin=XXX”.
Hierna moet men de extra draad afknippen of deze losnemen en isoleren van chassis.
X kan een cijfer 0..9 zijn, of een letter a..z zijn, of een letter A..Z zijn.
Als XXX=000 dan is de pincode controle uitgeschakeld (fabrieks-instelling)
Als de geprogrammeerde pincode XXX is dan moet dit altijd (!) direct achter de V-TRAC
opdracht kode meegestuurd worden; dus 222 wordt dan bijvoorbeeld 222Mq8.
Als extra informatie wordt YYYYYYYYY getoond. Dit is het unieke IMEI nummer van de
V-TRAC gsm. Dit nummer kan men noteren en veilig bewaren, want dit kan het bewijs
vormen dat de betreffende V-TRAC en het object waar het ingebouwd is, uw bezit is. Dit
IMEI nr staat ook vermeld op een sticker van de gsm module.

Speedtracking/track&trace (Optie 2)

Als men voor de optie speed tracking heeft gekozen, dan heeft men de controle om deze
mode aan of uit te zetten. Als tweede mogelijkheid kan de speedtracking ook alleen actief
worden als het object in beweging is als dit door de bewegingssensor in de V-TRAC wordt
gemeten. (de commando’s 22W en 22X hebben hier geen invloed op)
Na het activeren gaat men vervolgens naar de site http://www.v-trac.info en geeft daar het s-code
nummer en de eventueel zelf ingestelde pincode op. Als er geen pincode (optie 1) was
ingevoerd, dan moet op internet achter de unieke s-code de standaardcode “000”worden
ingegeven. . Nu komt men op de beveiligde site waar men de bewegingen van het object kan
volgen
Met vier sms commando’s kunt u het (speed) tracken aan of uit zetten. De opdrachten
worden niet via sms teruggemeld, omdat men de actie uitvoering ook kan controleren via
internet en dit spaart beltegoed. Via internet kan men nu ook de snelheid en de richting zien
waarin het object zich begeeft. Ook is het mogelijk om het afgelegde traject vast te leggen.
Als de accu spanning van de tracker onderbroken wordt, dan is er geen tracking meer
mogelijk; wel is het dan mogelijk nog een aantal sms berichten met positie bepalingen naar
de opdrachtgever te sturen. Als men een mobiel met internet mogelijkheden heeft, dan kan
men deze in het voertuig gebruiken en de eigen bewegingen volgen. Het kan dan als een
reserve navigatie systeem dienen.
229 Stuur 229 en vraag daarmee de unieke s-code aan uw V-TRAC. Uw V-TRAC zal
antwoorden met elf getallen XXXXXXXXXXX . U moet deze getallen intoetsen op http://www.vtrac.
info. om uw eigen tracker te kunnen volgen. De s-code is voor elke tracker uniek en

verandert niet, en als u de code vergeten bent, dan kan het telkens opnieuw opgevraagd
worden. Als u de internet pagina bewaart, dan hoeft u niet telkens in te loggen.
225 Zet de speedtracker aan. Gedurende een uur wordt er om de 20 seconden data naar
internet gestuurd. Daarna blijft de speedtracker alleen actief en stuurt zijn positiegegevens
als het voertuig in beweging is. Beweegt het voertuig niet mer dan stopt de tracker. Gaat het
voertuig weer bewegen, dan stuurt de tracker weer zijn gegvens door.
Men kan door opnieuw een sms te sturen de speedtracking weer constant een uur aanzetten,
enzovoort. Het automatische uitschakelen is gedaan om te vermijden dat als de speedtracker
niet uitgezet wordt, daardoor de telefoon kosten te hoog worden waarna de
telefoonmaatschappij de simkaart blokkeert. De kosten voor speedtracking (20 seconden
stand) zijn ongeveer 0,6 euro/uur in NL.
226 Zet de tracker aan. Gedurende een uur wordt er elke minuut data naar internet
gestuurd. Daarna blijft de tracker alleen actief, en stuurt zijn positiegegevens, als het
voertuig in beweging is. Beweegt het voertuig niet meer dan stopt de tracker. Gaat het
voertuig weer bewegen, dan stuurt de tracker weer zijn gegvens door.
Men kan door opnieuw een sms te sturen de tracking weer een uur constant aanzetten,
enzovoort. Het automatische uitschakelen is gedaan om te vermijden dat als de tracker niet
uitgezet wordt, daardoor de telefoon kosten te hoog worden waarna de telefoonmaatschappij
de simkaart blokkeert. De kosten voor tracking (1 minuut stand) zijn ongeveer 0,18 euro/uur
in NL.
227 Zet de tracker aan. Gedurende een uur wordt er elke 10 minuten data naar internet
gestuurd. Daarna blijft de tracker alleen actief, en stuurt zijn positiegegevens, als het
voertuig in beweging is. Beweegt het voertuig niet meer dan stopt de tracker met versturen.
Gaat het voertuig weer bewegen, dan stuurt de tracker weer zijn gegevens door.
Men kan door opnieuw een sms te sturen de tracking weer een uur constant aanzetten,
enzovoort. Het automatische uitschakelen is gedaan om te vermijden dat als de speedtracker
niet uitgezet wordt, daardoor de telefoon kosten te hoog worden waarna de
telefoonmaatschappij de simkaart blokkeert. De kosten voor tracking (10 minuut stand) zijn
ongeveer 0,04 euro/uur in NL.
228 Zet de speed tracker uit. (fabrieks-instelling)

Sensor meting (Optie 3)

De drie extra daraden van de V-TRAC2000 kunnen worden aangesloten op sensoren. In de
tracker zijn de draden met een weerstand van 470kOhm verbonden met de voeding, en in
serie met de draad zit intern een weerstand van 4,7kOhm.. Dit betekent dat de draad door de
sensor met ground verbonden kan worden of dat de sensor open is. Aansturing door een
“open colector” uitgang is dus mogelijk. Als alle draden door de sensors met chassis of nul
verbonden wordt dan geeft de V-TRAC het sms bericht “V-TRAC sensors 000”. Als alle
draden door de sensors open gelaten worden, ofwel “zwevende draden”, dan is het sms
bericht “V-TRAC sensors 111”. Alle 8 combinaties zijn natuurlijk mogelijk; 000, 001, 010,
011, 100, 101, 110, 111. Verder kan ook een sensor gebruikt worden die een spanning
afgeeft. De spanning 0 tot 0.5V wordt gezien door de V-TRAC als een 0. De spanning 0,6V
tot 12V wordt gezien als een 1.
22M Zet de sensormeting aan en meet elke minuut de drie ingangsdraden. Als er een
verandering is met de vorige gemeten waarde, dan wordt dit gemeld per sms. Er volgt dan
het bericht “V-TRAC S:XYZ”, waarbij XYZ elke combinatie van 1 en 0 kan zijn. X geeft de
status van sensor 1, en Y geeft de status van sensor 2, en Z geeft de staus van sensor 3. Op
de sensordraden staan de markeringen 1, 2 en 3. Als de speedtracking (optie2) aanstaat, dan
volgt er geen sms, omdat de status van de sensors ook op internet te zien is. Een minuut na
het aanzetten stuurt de V-TRAC een sms met de begin positie van de sensors.

Met dank aan de Invoerder !!!!!!!!!!!!
Afbeelding
Plaats reactie