wegenvignet België

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Boskrabber

Bericht door Boskrabber »

J-P schreef:Ik als zeeuws vlaming ben hoe dan ook genaaid. Ik moet 4,50 euro per keer betalen als ik door de Westerschelde tunnel wil en als ik langs de onderkant het land uitwil kost het me 60 euro per jaar. "Zeeuws Vlaanderen, een landje apart" is de reklameslogan. Dat klopt nu wel heel erg. :evil:
Ik als vlaming met Breskens als mijn tweede thuis voel ik me ook al een hele tijd genaaid door de veranderingen met het veer en de tunnel.
60 euro ben ik vlug kwijt als ik enkele keren met onze fietsen het veer neem en daaarbij ook nog eens de tunnel.
Als ik bv met de motor naar vlissingen wil, moet ik bijna een tank leegrijden en dan nog de tunnel betalen.
Breskens is een uithoek geworden in "landje apart".

Waar is de goeie ouwe tijd dat het veer in het voorjaar nog gratis was voor fietsers.
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Ik mis de oude veerponten ook nog steeds. :evil:
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Boskrabber

J-P schreef:Ik mis de oude veerponten ook nog steeds. :evil:
Het enige verschil is dat het hier in Breskens wat kalmer geworden en bij u in Terneuzen wat drukker.
De Zeeuwse kust is voor de toeristen wel een dode hoek geworden, men is nog meer afgesloten van de rest van Zeeland dan vroeger. Ik word zo terug naar vlaanderen gedreven met het drukke verkeer rond Zeebrugge.
R1200RT

ajmo

Bericht door ajmo »

Boskrabber schreef: Ik als Vlaming met Breskens als mijn tweede thuis voel ik me ook al een hele tijd genaaid door de veranderingen met het veer en de tunnel.
Ja, maar je wordt hier samen met alle Zeeuws-Vlamingen en alle andere gebruikers tegelijk genaaid. En dat is nu juist het verschil met het Belgische vignet wat uiteindelijk alleen door de buitenlanders moet worden betaald.

groet ajmo (Breskens).
Boskrabber

Onze regeringen (met nadruk op meervoud) kennende zullen ze dat voor hun waarde landgenoten wel op een andere manier uit onze geldbeugels halen.
R1200RT

dirk-sus
Contacteer:

Bericht door dirk-sus »

Wie zeg dat wij niet op de vingers getikt zullen worden door het europees parlement?
Wie zegt dat ze het geld (als het dan toch door zou gaan ) gaan gebruiken voor de wegen?
Wie denk je dat zijn zakken weer gevuld zullen zijn?
Eén pot nat mijn gedacht :twisted:
Staatskas terug op pijl krijgen naar al hun gesoemel :roll:
Voorkeurs behandelingen en geld terug onder te tafel door schuiven
dat kunnen zie hier prima in belgie :wink:
Geniet van de vrijheid tijdens het rijden.
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Ik vind evenwel ook dat Nederland zich niet hypocriet moet gedragen! Nu staan er tal van parlementariers op de achterste poten over de Belgische plannen maar die tolheffing in de tunnel is toch ook uit hun koker gekomen. Dito voor de plannen om rekeningrijden in te voeren in de randstad... dus politiekers zijn zowiezo waaibomen...
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
ed@r1150r
Contacteer:

Bericht door ed@r1150r »

BiemeRT schreef:Hoe doet men dat dan in Frankrijk, Oostenrijk, enz denkt ge ..... daar moet ik ook altijd betalen zenne. En als ge nen tunnel inrijd ..... NOG eens extra betalen; en over een brug ..... WEER betalen :evil:

In die landen wordt dat altijd al jaaaaaren zonder morren betaald, maar als België over zulke dingen begint dan ..... :P

Is dat omdat wij toevallig wat kleiner zijn ? Rijdt dan gewoon rond ons, hé :P
in bijv. oostenrijk, frankrijk etc. kan je kiezen voor een snelweg waarvoor je moet dokken of binnenwegen zonder extra heffing. En daar betaalt gewoon iedereen.

kort gezegt: kul..... :-)
grrrrrr, @gar
R1150R Rockster-ABS 2005 black'n'lime PPblue
ajmo

Bericht door ajmo »

Vers van de pers: 19:15 26 Maart 2007

België ziet af van wegenvignet

België ziet af van invoering van een wegenvignet. De Vlaamse premier Leterme heeft dat gezegd na een gesprek in Den Haag met premier Balkenende.

Leterme noemt een wegenvignet ouderwets en niet van deze tijd. Hij zoekt nu naar een andere manier om automobilisten te laten betalen voor het gebruik van de Belgische wegen.

De invoering van het wegenvignet stond gepland voor 1 januari 2009.Het plan wekte veel weerstand, onder meer bij automobilisten die vaak via België naar Frankrijk reizen.

groet ajmo
-Wim-

Bericht door -Wim- »

Ik zag dat vignet wel zitten als het daar bij zou blijven. Zo weet je wat het gaat kosten. Als ze gaan beginnen met rekeningrijden zal het zeker een pak duurder worden...
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
Boskrabber

ajmo schreef:Vers van de pers: 19:15 26 Maart 2007

België ziet af van wegenvignet

België ziet af van invoering van een wegenvignet. De Vlaamse premier Leterme heeft dat gezegd na een gesprek in Den Haag met premier Balkenende.

Leterme noemt een wegenvignet ouderwets en niet van deze tijd. Hij zoekt nu naar een andere manier om automobilisten te laten betalen voor het gebruik van de Belgische wegen.

De invoering van het wegenvignet stond gepland voor 1 januari 2009.Het plan wekte veel weerstand, onder meer bij automobilisten die vaak via België naar Frankrijk reizen.

groet ajmo
Het is een beetje spijtig, maar kom ze gaan nu een andere manier bedenken om nog meer geld uit onze zakken te halen.
R1200RT

ajmo

Bericht door ajmo »

Wat dacht je hiervan?

26/03/2007
Oproep: kilometerheffing in Benelux
De Benelux moet zich sterk maken voor
een gezamenlijke invoering van een
kilometerheffing. Die oproep doen
GroenLinks en de Vlaamse groenen aan
premier Balkenende en zijn Vlaamse
collega Yves Leterme.

Leterme is op bezoek bij Balkenende om
te praten over het omstreden Vlaamse
wegenvignet. Dat plan zou vanaf 2009
worden ingevoerd en daartegen is in
Zeeuws-Vlaanderen al actie gevoerd.
Als het aan de groene partijen ligt
dan komt er één systeem van
rekeningrijden in de Benelux

groet ajmo
Consigliori Wim
Contacteer:

Bericht door Consigliori Wim »

Miljaar, dat rekeningrijden gaat de bedrijven nogal wat kosten ... ik rij 50-60.000km per jaar ... Dan liever een gezamenlijk Benelux vignet
BMW K1200R / VW Touareg 2.5 /
There can be only one ! - Highlander. AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Ja lap binnenkort 3 verdiepingen op het beestenvervoer :shock:

Stoffel
Afbeelding
poestexas

Bericht door poestexas »

autowegenvignet enkel in Wallonië? Miljaar, en mijn woonplaats Geraardsbergen ligt hier op de taalgrens. :twisted: Wat een kl..land België :!: :!: :!:
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

poestexas schreef:autowegenvignet enkel in Wallonië? Miljaar, en mijn woonplaats Geraardsbergen ligt hier op de taalgrens. :twisted: Wat een kl..land België :!: :!: :!:
Dat zal wel een aprilvis zijn :lol:

Het wegenvignet is immers afgevoerd door onze schijterige ministers omdat de Hollanders ertegen protesteerden :roll:

Het vignet was nog maar amper van de baan, of ze begonnen te zeiken over de Ijzeren Rijn. Leuke buren :evil:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Plaats reactie