Atlantis broek laten aanpassen??

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Willy

Atlantis broek laten aanpassen??

Bericht door Willy »

Hallo,
Ik heb vandaag een Atlantis pak gepast, de broek is wel 10cm te kort (of mijn benen te lang natuurlijk).
Bij Raf gaf men mij de raad om ze te laten verlengen bij Knip & Knap, het juiste leer kan door BMW aangeleverd worden.
Voor ik tot aankoop overga heb ik een paar vraagjes:
- Heeft er iemand zoiets al eens laten doen, en zo ja, met welk resultaat.
- Is K&K een goede plaats om naartoe te gaan.
Alvast bedankt voor de respons en goede raad,
Willy
Ferre

Bericht door Ferre »

Mijn madam had hetzelfde probleem en de dealer heeft de broek ( gratis ) laten verlengen bij BMW zelf. Je ziet als je heel goed kijkt een heel klein beetje kleurverschil maar dat is eigenlijk normaal bij leder en ze is perfect aangepast. Welke dealer ?? Lievens in Zottegem.
ex R1200 RT
Motorista7

Bericht door Motorista7 »

Willy,

BMW heeft speciale maten naast hunstandaardmaten. Hun reeks "slanke maten" zijn langer dan de standaardmaten (bij zelfde omvang en taille). Heb je zo eentje gepast? Anders eens horen of dat niks voor jou is. In hun kledingcatalogus van 2005 staan die maten erbij, helaas niet meer in die van 2006. :x

Als je wil, zoek ik op hoe lang de "slanke maat" is voor jouw borst en tailleomvang - ev. via PMeke als ge uwe fysiek niet op 't forum wilt gooien :wink: 8)
R1200R
Willy

Bericht door Willy »

Ja, heb een lange/slanke maat gepast, ik heb echt wel lange benen (staat wel haar op), ttz, een hoge taille (nu ja).
Ik zal mijn licht eens opsteken bij Lievens, bedankt voor de tip.
Willy
Willy

Bericht door Willy »

Ondertussen kontakt gehad met Lievens, goeie respons daar. Aanpassen van de Atlantis broek kan bij de fabrikant, echter niet gratis (95€ + BTW + verzendkosten).
Raar maar waar: ipv ineens een aangepaste broek te latan maken (zoals bij MJK bijvoorbeeld) moet je er wel eerst eentje kopen die vervolgens naar de fabrikant moet worden gestuurd om aan te passen. Niet erg efficient als je 't mij vraagt,
ook niet in €€'s.
'k Was net over de psychologische prijsdrempel van de Atlantis geraakt :? (weliswaar in het idee van een korting wegens kerst op te strijken), dit kan er misschien ook nog wel bij :roll:
Het gaat al bij al wel om een uniek product.
Willy
bahnstormer
Contacteer:

Bericht door bahnstormer »

Mijn "roadster" pak, gekocht bij BMW dealer had eveneens te korte broekspijpen. Ben toen ook verwezen naar externe verlenger. Heb dit laten doen bij Dell Lago in Tielt. Daar hebben ze ineens enkele replica's gemaakt voor geïnteresseerde vrienden van het roadster pak. Perfect op maat en warmer in de winter! Bovendien waren die 250 euro goedkoper af.

Bahnstormer
R100/7
sophie buekenhoudt

Atlantispak

Bericht door sophie buekenhoudt »

Zalig pak dit. Ik heb mijn kleding laten aanpassen bij Moto'kouture in Zwevegem. Het is perfect gedaan en ze zijn heel schappelijk van prijs en ongelooflijk correct van service. Proberen waard zou ik zeggen.
Zij doen trouwens niets anders dan motorkleding maken, herstellen en ontwerpen. Nu ook volgens hun nieuwsbrief voor MV agusta...
Gaan...
Willy

Bericht door Willy »

Iedereen bedankt voor de respons, en de beste wensen voor 't nieuwe jaar!
Alles bij elkaar is het toch wel een pijnlijke pil, met aanpassing bij zou zo'n Atlantis broek op ongeveer 700€ komen.
Ik zal toch maar eerst (via een nieuw onderwerp) eens polsen hoe het met het comfort van textielkledij gesteld is.
Willy
sophie buekenhoudt

Atlantis broek

Bericht door sophie buekenhoudt »

Zotteke, 700 Euro is way too much.
http://www.motokouture.be
Willy

Bericht door Willy »

Een zotte prijs misschien wel, maar ik vrees dat het echt is:
Standaardprijs: 560€
Aanpassen lengte: 90€ + BTW
Komen er nog verzendingskosten naar (en terug van) de fabrikant in Duitsland bij.
Noot: het verplaatsen van de protectors is niet inbegrepen, kost 95€ + BTW.
700€ is dus eerder laag ingeschat vrees ik!
Als je er de GoreTex liner bij wil en die moet ook aangepast, dan rij/loop je dus met een broek van 1.000€ rond.
Het enige zotteke is misschien degene die dit wil betalen :?
Anderzijds zie ik het niet echt zitten om zoiets "door derden" te laten doen, in geval er nadien iets fout loopt kan je dan lekker van het bekende kastje naar de al even bekende muur worden gestuurd. Bovendien is er het probleem van het originele materiaal. Als ik het kan vinden zal het ook niet goedkoop zijn, ander leder is uitgesloten bij zo'n Atlantis.
Willy
FilipMX

Bericht door FilipMX »

Vandaag mijn aangepaste Atlantis broek gaan halen bij Motokouture in Zwevegem, is verlengt met 4 cm, Ze hebben er een andere gelijkaardige ledersoort tussen onderbeenstukken en de knie gestoken, eveneens aan ‘t zitvlak aangepast, zat te los. Aansluitrits van mijn Atlantis jas in de broek gestikt, kan dit nu terug samenritsen tot een passend pak,
Prima werk geleverd door sympathieke jonge mensen, en tijdens het passen een lekkere koffie gekregen. ‘k Ben heel tevreden dat ik het laten doen heb, had de broek bijna verkocht.
R80RT=> R1150RS en Lid
Willy

Bericht door Willy »

Alhoewel ik eigenlijk besloten heb/had om zoiets niet te doen zou ik toch graag een idee
hebben van de kosten van zo'n aanpassing, wie weet verander ik nog van idee.
Een BMW dealer zou trouwens een lap van het originele leder kunnen leveren.
Willy
tootje
Contacteer:

Bericht door tootje »

FilipMX schreef:Vandaag mijn aangepaste Atlantis broek gaan halen bij Motokouture in Zwevegem, is verlengt met 4 cm, Ze hebben er een andere gelijkaardige ledersoort tussen onderbeenstukken en de knie gestoken, eveneens aan ‘t zitvlak aangepast, zat te los. Aansluitrits van mijn Atlantis jas in de broek gestikt, kan dit nu terug samenritsen tot een passend pak,
Prima werk geleverd door sympathieke jonge mensen, en tijdens het passen een lekkere koffie gekregen. ‘k Ben heel tevreden dat ik het laten doen heb, had de broek bijna verkocht.
Wat heb je ervoor betaald ?
Afbeelding
Willy

Bericht door Willy »

Ter info: als je bij BMW een aanpassing laat doen zoals verlengen of verkorten,
dan kost dat 90€ + BTW + verzendingskosten van/naar Duitsland.
Moeten ook de protectors verzet worden dan komt er 95€ + BTW bij.
Willy
FilipMX

Bericht door FilipMX »

tootje schreef:
FilipMX schreef:Vandaag mijn aangepaste Atlantis broek gaan halen bij Motokouture in Zwevegem, is verlengt met 4 cm, Ze hebben er een andere gelijkaardige ledersoort tussen onderbeenstukken en de knie gestoken, eveneens aan ‘t zitvlak aangepast, zat te los. Aansluitrits van mijn Atlantis jas in de broek gestikt, kan dit nu terug samenritsen tot een passend pak,
Wat heb je ervoor betaald ?
Ik heb er 112€ voor betaald.
R80RT=> R1150RS en Lid
MitchGT

Bericht door MitchGT »

Hi Ferre,

Mijn vrouw zelfde probleem.
Hoelang heeft het geduurd voor deze aanpassing van de lengte?
Mijn dealer zegt maanden....
Groetjes
Michel
Willy

Bericht door Willy »

Vandaag (bij Lievens) gepast en besteld, de lange maat was nog 7cm te kort!
Geschatte wachttijd 4 weken. Wel niet gratis zoals bij de madam van Ferre :?
Willy
Obiwan

Bericht door Obiwan »

Sorry hoor maar voor € 700,- ,en eigenlijk ook voor een stuk minder, kun je volledig maatwerk krijgen. Je hebt nu voor € 700,- een leren broek die niet volledig waterdicht is?
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
Willy

Bericht door Willy »

Ja, alhoewel toch verregaand waterdicht, wellicht genoeg voor de ritten die ik maak (bijna altijd woon-werk).
Het aantrekkelijke aan de Atlantis gaat wel verder dan enkel het waterdichte aspect, het leder neemt ook zeer weinig vocht op waardoor het snel weer droog is. Ook op andere vlakken is het een uniek ontwerp, als je een zoekopdracht doet kom je enkel positieve reacties tegen, maar inderdaad, de prijs is hoog, volledig akkoord.
Nu ben ik hoe dan ook verplicht om een broek op maat te laten maken (of aanpassen in de lengte), ik neem dan uiteraard een broek die buiten de lengte goed past en dan komt dat uiteindelijk overeen met een volledig op maat gemaakte. Als ik dan toch moet kiezen dan denk ik dat ik voor dezelfde prijs met de Atlantis even goed zo niet beter af ben (welke lederkledij kan je bijvoorbeeld in de wasmachine stoppen, allemaal natuurlijk, maar de Atlantis komt er wel zo goed als nieuw weer uit :) )
Groeten,
Willy
Willy

Bericht door Willy »

MitchGT's dealer heeft gelijk gekregen, 9 weken heeft het geduurd voor mijn broek er was.
't Is wel goed gedaan, er is vooraan gewoonweg een nieuwe lap leder vanaf de knie ingezet,
achteraan in de knieplooi een stukje toegevoegd, valt helemaal niet op.
Bovendien heb ik me laten verleiden om ook de vest te passen met het gekende gevolg zeker :oops:
Willy
Plaats reactie