Alarmkastje defect en nu..??

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
armando

Alarmkastje defect en nu..??

Bericht door armando »

Beste BMW(motor)-fans,

Sinds kort is een van mijn alarmkastjes defect geraakt van mijn R850RT(kastje waarmee je het alarm bediend). Het reageert niet meer als ik op de knoppen druk. Batterij reeds vervangen maar heeft helaas niets opgeleverd. Zelfs mee naar een plaatselijk motorzaak geweest, maar deze wisten het ook niet. Weten jullie misschien wat ik hiermee moet, heb al begrepen dat je gewoon een nieuwe kunt bestellen. Alle papieren van het alarmsysteem heb ik nog. Heeft iemand hier van jullie ervaring mee hoe dat precies gaat, het gaat om een Spyball alarm!!

Weten jullie ook misschien hoeveel een kastje ongeveer gaat kosten dan??

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Gegroet,

Armando
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

heeft ie langer dan 5 dagen op "actief" gestaan... dan zou dit wel het probleem kunnen zijn?

""Na 5 dagen verlaagt het stroomgebruik van het alarm ("sleep"funktie), dit heeft mede tot gevolg dat de ontvanger niet reageert op de handzender. Om het alarm in dit geval te kunnen bedienen moet de handzender ingedrukt gehouden worden en het kontakt aangezet worden. Nu is het alarmsysteem weer gewoon te bedienen.""

""Noodprocedure reset alarmsysteem Het Spyball motor-alarmsysteem is standaard uitgerust met twee handzenders. In geval van verlies, of niet goed funktioneren van één van de handzenders (lege batterij), is het toch mogelijk om het alarmsysteem te de-activeren middels de unieke security-code. Deze 6-cijferige code staat vermeld op de bijgeleverde SpyBall security pas en is uniek voor elk systeem. Zorgt u ervoor dat u deze security-code altijd bij uw persoonlijkebescheiden draagt!!.""
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

de prijs van een handzender kost rond de 69€

http://www.motorxenon.com/product_info. ... 3c9a10c0d5
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Synchro Bob
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

Er is een naamgenoot van U op het R-forum die hetzelfde probleem heeft .
Misschien kan hij U helpen :?
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Relax

Bericht door Relax »

Die op het R-forum heeft alleszins al meer tips gekregen. Raar.
I respect your opinion. But I don't give shit.
GSven

Bericht door GSven »

Als ik Armando goed begrijp, heeft hij nog een afstandsbediening waarop het alarm reageert.
Waarmee JH's suggestie (die terecht was, maar ik moest enkel het contact aanzetten, waarop het alarm afging, en dan af te zetten was) is dan niet van toepassing.
@ Armando, wacht alleszins niet tot je geen enkele werkende bediening hebt, dn heb je pas miserie/kosten. zolang je een werkende hebt, kan je vlot een nieuwe aanleren.
GSven Afbeelding
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL

Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
armando

Bericht door armando »

Hoi allemaal,

Inderdaad heb ik wel nog een bedieningskastje dat werkt, gelukkig wel inderdaad. Heb vandaag nog eens geprobeerd met het defecte kastje maar helaas geen reactie. Ik zal inderdaad een nieuw kastje moeten gaan bestellen. Er is wel nog een optie om de startonderbreker eraf te halen maar dan moet je het alarm ook niet meer activeren. Zo kun je wel zonder kastje werken en start hij ook gewoon. Maar da's geen optie als je wel gebruik wilt maken van je alarm he!!!

In ieder geval heb ik nog een kastje dat het doet gelukkig. Ik ga zo spoedig mogelijk een ander kastje bemachtigen. In ieder geval hartelijk dank voor het meedenken en alle reacties!!!!

Gegroet,

Armando.

PS. Topic van R-forum is ook mijn topic, alleen verkeerd geplaatst. Kwam ik een beetje laat achter. Sorry hiervoor.
Relax

Bericht door Relax »

Weet ik. Bob niet. Blind konijn.

Geeft niks. Commentaar geven is leuk.
I respect your opinion. But I don't give shit.
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Nog niet meteen een nieuw kastje bestellen.
Ik lees even voor uit de gebruiksaanwijzing van een Spyball:
"Indien een reeds geprogrammeerde handzender een tijd zonder/lege batterij is geweest, moet deze na vervanging van batterij gesynchroniseerd worden met de ontvanger van het alarm.
Druk gedurende 1 seconden op knop nummer 1 van de handzender. Druk opnieuw, maar houd de knop 15 seconden vast. De handzender en de ontvanger worden nu opnieuw gesynchroniseerd. Het alarm schakelt nu aan/uit."
Tot zover deze lezing. :roll:
Voor het uitschakelen van de automatisch ingeschakelde starteronderbreking heb ik ergens op dit forum al eens een procedure geschreven, maar als je het kastje weer in orde hebt, dan hoeft dit niet meer natuurlijk.
armando

Bericht door armando »

Ha die Lomax,

Had ik inderdaad ook al gelezen alleen het bedieningskastje doet helemaal niets meer. Hij reageert nergens meer op, zelfs de synchronisatie niet!!! Maar iig bedankt voor het meedenken!!!!

Vrees toch dat er geen andere optie op zit dan een nieuwe te bestellen.

Nogmaals bedankt voor je reactie.

Gegroet,

Armando
Plaats reactie