Weerbericht voor morgen

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Jolly Jumpy

Weerbericht voor morgen

Bericht door Jolly Jumpy »

Zijn er onder jullie die de aangekondigde weersomstandigheden
van morgen al meegemaakt hebben op de moto?
Rukwinden (is misschien wel leuk aan
de kust in uw zwembroekje, maar op de moto???) tot 100 km/h (binnenland)
Ik was juist van plan om met een duo naar het autosalon te
snorren en kwestie van 's avonds de files te omzeilen...
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Moet eerlijk zijn, diene van mij blijft morgen thuis staan, heb net collega gesms't om te vragen of 'k morgen meekan, 'k rij heel graag met de moto, maar m'n leven riskeren, neen dank u :?

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Ik zit morgen gewoon op de motor m`n werk te doen. Vorige week donderdag was de weersomstandigheid iets lichter dan wat ze voor morgen verwachten. Advies, goed afstand houden, armen zo los mogelijk aan het stuur, knieen zo goed mogelijk tegen de tank, kies je plaats in de rijstrook zodanig dat een plotselinge windvlaag je niet of in de berm rechts of in de berm links dwingt... etc.
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Jolly Jumpy

J-P schreef:Ik zit morgen gewoon op de motor m`n werk te doen. Vorige week donderdag was de weersomstandigheid iets lichter dan wat ze voor morgen verwachten. Advies, goed afstand houden, armen zo los mogelijk aan het stuur, knieen zo goed mogelijk tegen de tank, kies je plaats in de rijstrook zodanig dat een plotselinge windvlaag je niet of in de berm rechts of in de berm links dwingt... etc.
Samen wegen we ongeveer 150 kg - is er gevaar om omver geblazen te worden of is dit overdreven?
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Ik zal het je weten zeggen, ik weeg alleen al bijna 150 kilo :lol:

Maar serieus, ik denk van niet, als je mijn tips ter harte neemt. De kans dat je omver geblazen wordt neemt toe naarmate je je stuur vaster omklemt EN je moet natuurlijk rekening houden bij het inhalen van vrachtauto`s dat er een plots even geen wind en dan weer heel veel kan zijn...
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Jolly Jumpy

Bedankt J-P voor de info, ik heb hier op het forum al interessante dingen
over u gelezen. Ik heb wel uw ervaring niet, ik nog wat twijfelen denk ik, maar misschien moet je ook eens durven om iets bij te leren zeker...
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Kijk, het beste advies is natuurlijk: blijf thuis of ga met de auto. Maar ik zou hypocriet zijn om dat te zeggen want zelf stapte ik ook altijd op de motor. (en eigenlijk nog steeds, de auto staat alweer een week stil)... en ik ben liever niet hypocriet.

:wink:
J-P

JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Ik MOET morgen naar de dealer de LT gaan halen na onderhoud.
Op een F800ST... tzal waaien worden :(

Tijdens de heenrit van Roeslarer naar Wielsbeke op de F800ST ging het beter dan in het terugrijden op de K1200LT.

De F is wendbaarder en de wind waait er blijkbaar door :wink:
De LT had last van schommelen door de hevige zijwind, en die krijg je niet zo vlot terug als de F.... Goed thuisgekomen, das t belangrijkste... Hij blijft op wijselijk op stal vandaag :(
Laatst gewijzigd door JH. op 18 jan 2007, 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
GSven

Bericht door GSven »

Ik heb voorlopig steeds het geluk gehad droog op het (nieuwe, sinds 2 weken) werk te komen. Vorige week toch half verzopen thuis gekomen.
Als je geen super de luxe moto pak hebt waarvan de buitenkant (!) waterafstotend is, doe een plastic regenpak erover.
Als je ergens staat, terwijl het water uit je pak sijpelt... niet leuk.
Ik stap morgen gewoon weer op de moto, met regenpak deze keer.
Anders was ik beter in Leuven blijven slapen.
GSven Afbeelding
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL

Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

J-P schreef:Ik zit morgen gewoon op de motor m`n werk te doen.
Als je me niet te nieuwsgierig vind: welk werk doe je dat je altijd op de motor zit :? Ik zie ook dat jij onnoemelijk veel motorkilometers doet 8)
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Ik ben motorinstrukteur, in Nederland is het behalen van het rijbewijs iets anders (en IMHO beter) in het vat gegoten als in Belgie. Mensen die hier willen leren motorrijden zijn ALTIJD aangewezen op een rijschool. Binnen 10 tot 40 uur halen ze dan hun rijbewijs en de criteria daarvoor zijn geen sinecure. Vandaar dat ik bijvoorbeeld vandaag alweer 250 km gebold heb. Morgen is een interessante dag, dan heb ik 5 leerlingen die het examen op de weg moeten afleggen. Bij >windkracht 8 gaan de examens niet door. Bij examens zit ik bij de examinator in de auto, hij rijdt en vertelt welke kant de leerling op moet, ik zeg dat via de walkie talkie aan de leerling en die doet dat hopelijk goed.

Mijn werkgever:http://www.dekverkeersopleidingen.nl/op ... .php?id=27
J-P

Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Het mag waaien wat het wil: ik pak mijn RT. Vorige week wel iets gevoeld maar niet dat ik me ongerust voelde.
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Relax

Bericht door Relax »

'k Moet morgen naar Diegem. Eén of andere bijeenkomst van dickheads.
Met de motor.
Viel vorige donderdag best mee, dat weertje. En belangrijk zijn idd je handen/armen: losjes aan het stuur. Laat die motor zich maar kantelen.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Ik moet daar ook naartoe, schijnbaar heeft er één wat te vertellen ivm een remschijfslot. Ben deze morgen op het werk aangekomen, viel zelfs beter mee dan vorige week. Af en toe een stootje wind.

Stoffel
Afbeelding
den Bullet

Bericht door den Bullet »

Ik zou vandaag ook met 't Zwet Poezeke naar 't werk/salon zijn gegaan, maar 'k heb er toch feestelijk voor bedankt :?

Straks braafkes de metro pakken tot den Heysel :oops:

Met mijn 60 minikilogrammekes waai ik gewoonweg de zep in ...
one-one

Bericht door one-one »

Vorig jaar of voor 2 jaar gereden in een zware storm met rukwinden, op de snelweg een zware tak op de snelweg gewaaid... opletten en niet te snel rijden en de handen klaar om links of rechts op het stuur te duwen. het is gevaarlijk maar als je niet anders kan moet je er toch door. Zweten zal je sowieso doen en zeer goed opletten. Ik rijd deze avond ook naar het werk.
ride with pride
one-one
gsa 1150
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Ben net thuis geraakt, een goede raad, blijf met de moto waar hij staat, 't is NIET TE DOEN :!: :!: :!:

De Diegem Connection ga ik aan me voorbij laten gaan, hoe spijtig ik 't ook vind, maar m'n leven riskeren voor die "sjarels" doe ik niet :wink:

In den hof v.d buren ligt al een halve boom te wachten tot ik 'm in brandhout verkap, gewoon in twee geknapt :shock:

Onderweg vanalle prut, zoals twijgen, takken, bladeren, tot enkele dikke takken op de weg zien liggen, en een onwortelde en een afgeknapte boom gezien, bomen lagen tegen electriciteiskabels, brandweer stond erbij :?

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Ben nu een uurtje thuis, ik zou als ik jullie was de motor gewoon laten staan als je een alternatief hebt, het is oppassen geblazen.
J-P

den Bullet

Bericht door den Bullet »

J-P schreef:Ben nu een uurtje thuis, ik zou als ik jullie was de motor gewoon laten staan als je een alternatief hebt, het is oppassen geblazen.
:shock:

Is 't er nog ni genoeg wind :?: :evil:

:lol:
Mc B
Contacteer:

Bericht door Mc B »

Koppel!! schreef:YOO

Ben net thuis geraakt, een goede raad, blijf met de moto waar hij staat, 't is NIET TE DOEN :!: :!: :!:

De Diegem Connection ga ik aan me voorbij laten gaan, hoe spijtig ik 't ook vind, maar m'n leven riskeren voor die "sjarels" doe ik niet :wink:

In den hof v.d buren ligt al een halve boom te wachten tot ik 'm in brandhout verkap, gewoon in twee geknapt :shock:

Onderweg vanalle prut, zoals twijgen, takken, bladeren, tot enkele dikke takken op de weg zien liggen, en een onwortelde en een afgeknapte boom gezien, bomen lagen tegen electriciteiskabels, brandweer stond erbij :?

Grtz, Philip!
Tof, ik zie er al naar uit ! Nog een half uurke wachten ! 8) sjanse da'k goei banden heb en een laag zwaartepunt (en veel huizen langs mijne weg die de wind breken.)
Leap and the net will appear
Relax

Bericht door Relax »

Let maar op. Door die huizen worden de windstoten nog minder voorspelbaar, naast het risico voor rondvliegend grut. Geef mij maar een open strook bij zo'n weer.
I respect your opinion. But I don't give shit.
@Mathé

Bericht door @Mathé »

Zojuist bekend gemaakt: Eerste dode in NL door de storm .... betreurend daar het hier om een motorrijder ging, die getroffen was door een omgewaaide boom. Gebeurde in het midden v/h land in Leersum.
Strekte aan de nabestaande.

Gr. Mathé
BMW K75 1988 / Yamaha XT660R 2009 / Suzuki X7 GT250 1978 ..... hond(je) heet 'Beemer'.
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

en een boom op de trein tussen gent en brussel
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

Mathé schreef:Zojuist bekend gemaakt: Eerste dode in NL door de storm .... betreurend daar het hier om een motorrijder ging, die getroffen was door een omgewaaide boom. Gebeurde in het midden v/h land in Leersum.
Strekte aan de nabestaande.

Gr. Mathé
hij zal genen helm op gehad hebben :mrgreen:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
@Mathé

Bericht door @Mathé »

hij zal genen helm op gehad hebben :mrgreen:
Sorry @Iron Gonzo, maar dit vind ik geen humor en niet op z'n plaats. :?

Weet nog wie het is, maar het zou een (motor-)vriend van je zijn???!

Je bedoeld het vast niet zó?

Gr. Mathé
BMW K75 1988 / Yamaha XT660R 2009 / Suzuki X7 GT250 1978 ..... hond(je) heet 'Beemer'.
Plaats reactie