Walkie talkie
Moderator: GVN
Walkie talkie
Heeft er hier iemand ervaring (goede en of slechte) met een walkie talkie als bike to bike communicatie .De reden is dat ik het slechts sporadisch zou gebruiken .
Greetz
Pierre
R1250R
Pierre
R1250R
-
fireman_belgium
- Contacteer:
ik ben verleden jaar naar de noordkaap gereden (2 moto's) en we hadden zo'n systeem aangeschaft
we hebben daar zeer veel plezier aangehad
niet dat je dat heel de tijd doorgebruikt, maar als je de hele dag op de moto zit is het wel aangenaam om eens met elkaar te kunnen spreken
we rijden dit jaar terug naar noorwegen en het zendsysteem gaat zeker terug gebruikt worden
groetjes
andré
we hebben daar zeer veel plezier aangehad
niet dat je dat heel de tijd doorgebruikt, maar als je de hele dag op de moto zit is het wel aangenaam om eens met elkaar te kunnen spreken
we rijden dit jaar terug naar noorwegen en het zendsysteem gaat zeker terug gebruikt worden
groetjes
andré
-
Motorista7
@andrevh - werkte dat goed? Kun je daar een headset (al dan niet draadloos) op aansluiten of moet je het met de hand bedienen? Hoe gebruik je dat, moet je bv. op een knop drukken om te kunnen spreken?
Wij denken aan een bike to bike communicatie (voor 2 moto's, niet tussen rijder en duo) maar zijn nog aan 't uitzoeken welk systeem we willen (ook rekening houdend met de prijs
). We willen niet de hele tijd met elkaar praten
, maar zouden graag de mogelijkheid hebben om af en toe iets te zeggen.
Alle info en feedback is welkom - alvast bedankt!
Wij denken aan een bike to bike communicatie (voor 2 moto's, niet tussen rijder en duo) maar zijn nog aan 't uitzoeken welk systeem we willen (ook rekening houdend met de prijs
Alle info en feedback is welkom - alvast bedankt!
R1200R
Hoi
M'n vrouw en ik rijden apart. We hebben ons een cobra mt525-set aangeschaft samen met 2 bike to bike headsets.
Kost, alles samen, 69 euro voor cobra's, en ong. 36 euro voor 2 headsets.
Headsets werken met push-to-talk knop (ptt) die je met klittenband aan stuur bevestigd. Kan je met duim bedienen.
Zeer tevreden, vanaf 110/u wel veel windgeruis...
Echter, bij rustig toeren zeer leuk. Pyreneeën, Alpen, Corsica...
Besteld via http://www.hissink.nl/nl/dept_77.html
Koen
M'n vrouw en ik rijden apart. We hebben ons een cobra mt525-set aangeschaft samen met 2 bike to bike headsets.
Kost, alles samen, 69 euro voor cobra's, en ong. 36 euro voor 2 headsets.
Headsets werken met push-to-talk knop (ptt) die je met klittenband aan stuur bevestigd. Kan je met duim bedienen.
Zeer tevreden, vanaf 110/u wel veel windgeruis...
Echter, bij rustig toeren zeer leuk. Pyreneeën, Alpen, Corsica...
Besteld via http://www.hissink.nl/nl/dept_77.html
Koen
-
Motorista7
@JH - je hebt gelijk, 't moet goed spul zijn, genen brol.
Maar we willen er toch ook niet al te veel geld aan geven. Twee moto's en uitrusting hebben 't voorbije jaar al genoeg gekost
en dit is niet echt ontontbeerlijk om van 't motorijden te genieten
Maar 't maakt het wel aangenamer 
Wat is volgens jou kwaliteitsspul? En bestaat dat ook om draadloos een headset op aan te sluiten (Bluetooth)?
Maar we willen er toch ook niet al te veel geld aan geven. Twee moto's en uitrusting hebben 't voorbije jaar al genoeg gekost
Wat is volgens jou kwaliteitsspul? En bestaat dat ook om draadloos een headset op aan te sluiten (Bluetooth)?
R1200R
pierre,
sorry voor het late antwoord (maar beter laat dan nooit)
wij gebruiken een walkie talkie met headset en drukknop
walkie talkie in de tanktas , aansluiting naar de helm (met twee ingebouwde luidsprekers en een microfoon en een drukknop
op de 1100 GS met klitteband bevestigd op de linker spiegelarm net boven het handvat en makkelijkte bedienen met de duim en op de 1200 GS de drukknop bevestigd op de koppelingshendel en ook zeer gemakkelijk te bedienen
het merk van onze walkie talkies was cobra maar de juist type weet ik niet (en ze liggen momenteel bij mijne maat)
werkt zoals gezegd zeer goed, zelfs bij het gebruik van oordoppen
de prijs weet ik niet meer
alles aangekocht bij RSE in tessenderloo
prima service, goede uitleg en de patron heeft een BMW 1200RT
groetjes
andré
sorry voor het late antwoord (maar beter laat dan nooit)
wij gebruiken een walkie talkie met headset en drukknop
walkie talkie in de tanktas , aansluiting naar de helm (met twee ingebouwde luidsprekers en een microfoon en een drukknop
op de 1100 GS met klitteband bevestigd op de linker spiegelarm net boven het handvat en makkelijkte bedienen met de duim en op de 1200 GS de drukknop bevestigd op de koppelingshendel en ook zeer gemakkelijk te bedienen
het merk van onze walkie talkies was cobra maar de juist type weet ik niet (en ze liggen momenteel bij mijne maat)
werkt zoals gezegd zeer goed, zelfs bij het gebruik van oordoppen
de prijs weet ik niet meer
alles aangekocht bij RSE in tessenderloo
prima service, goede uitleg en de patron heeft een BMW 1200RT
groetjes
andré