Zijn er ook RS rijders ?
Moderator: GVN
-
Iron Gonzo
Zijn er ook RS rijders ?
Er zijn hier veel RT rijders op het forum. Maar van RS rijders hoor(lees) ik hier maar weinig. Laat eens iets lezen van jullie. Wie weet overtreffen we de RT rijders met ons aantal. 
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
betaburned
@ R1100RS - 'avatar'
Zeg Rs,
Uit nieuwsgierigheid, hoe krijg jij die avatar zo groot? Gewoon opgeladen as such?
Wat je RS vraag betreft evenwel, keep on dreaming vrees ik...
Uit nieuwsgierigheid, hoe krijg jij die avatar zo groot? Gewoon opgeladen as such?
Wat je RS vraag betreft evenwel, keep on dreaming vrees ik...
Glotetrotting around - R1200 GSA '14.
-
Hubert NYS
Re: zijn er ook RS rijders
Natuurlijk zijn er ook RS rijders. Het is me de laatste tijd al opgevallen dat je al eens meer een RS tegenkomt. Ik rijd sedert 1/3/04 met een 1100RS. Je kan me dagelijks tussen Zelzate en Brussel komen bewonderen op onze eivolle snelwegen. Zalige motorfiets. Biedt genoeg bescherming en is toch wat minder mastodont dan een RT. Rijhouding is perfect. Hopelijk komen er wat reacties, en kunnen we misschien eens een ritje organiseren. Groetjes.
-
Iron Gonzo
re avatar
Die avatar is een foto die je kan terug vinden op mijn site.
Je klikt rechts op de foto dan eigenschappen. daar zie je de link naar deze foto. deze seleckteer je en kopieren. Dan ga je naar uw profiel en plak je daar de link.
de avatar mag 80X80 zijn, dus heb ik eerst de foto moeten aanpassen en dan terugplaatsen op mijn site. Nu kan ik hem gebruiken zoals je ziet.
groetjes van een RS rijder

Je klikt rechts op de foto dan eigenschappen. daar zie je de link naar deze foto. deze seleckteer je en kopieren. Dan ga je naar uw profiel en plak je daar de link.
de avatar mag 80X80 zijn, dus heb ik eerst de foto moeten aanpassen en dan terugplaatsen op mijn site. Nu kan ik hem gebruiken zoals je ziet.
groetjes van een RS rijder
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
Er is toch iets mis met je avatar want deze is groter dan 80x80. Als je avatar echte 80x80 dan is deze even groot als mijn avatar hier links.
Begrijp me niet verkeerd, ik maak er wel geen probleem van, 't is alleen dat de lay out van 't forum anders wordt. De tekst schuift meer naar rechts en dat is minder.
Begrijp me niet verkeerd, ik maak er wel geen probleem van, 't is alleen dat de lay out van 't forum anders wordt. De tekst schuift meer naar rechts en dat is minder.
Grappig, bij mij is alles keurig netjes uitgelijnd, geen vreemde verschuivingen...bmwmcvl schreef:Begrijp me niet verkeerd, ik maak er wel geen probleem van, 't is alleen dat de lay out van 't forum anders wordt. De tekst schuift meer naar rechts en dat is minder.
Wachten...wachten...even wachten nog...RT! Geplande levering vrijdagmiddag 1 februari!
-
Iron Gonzo
zoals je ziet heb ik mijn avatar ondertussen vervangen door een kleiner formaat. Op mijn site heb ik ook de RS nog kleiner gemaakt, maar ik heb het nog niet uitgeprobeerd. Ik vond hem ook wat te groot en inderdaad de lay out was niet zo mooi meer.
groetjes en waar blijven al die RS rijders.

groetjes en waar blijven al die RS rijders.
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
RS + vraagje over scherm
Natuurlijk zijn er nog RS RIJDERS. Heb een R1100RS van 05/1993.
Fantastische reis gemaakt deze zomer door Frankrijk naar Spanje, en terug natuurlijk. In totaal 4700 KM. Vrouwlief en de kinderen zijn per vliegtuig naar de bestemming gevlogen. AANRADER !!
Vraagje aan RS rijders : ik heb een nieuwe helm SCHUBERTH C2. Ik heb echter veel last van turbulentie, dit echter met een niet origineel SEDCEM scherm (groter dan het origineel). Ik heb de test gedaan zonder scherm en dit is qua lawaai formidabel, natuurlijk wel veel winddruk. Mijn vraag : zou ik bij montage van het origineel scherm minder last hebben van turbulentie/lawaai ? (ik de motor 2-e hand gekocht zonder het origineel scherm)
Fantastische reis gemaakt deze zomer door Frankrijk naar Spanje, en terug natuurlijk. In totaal 4700 KM. Vrouwlief en de kinderen zijn per vliegtuig naar de bestemming gevlogen. AANRADER !!
Vraagje aan RS rijders : ik heb een nieuwe helm SCHUBERTH C2. Ik heb echter veel last van turbulentie, dit echter met een niet origineel SEDCEM scherm (groter dan het origineel). Ik heb de test gedaan zonder scherm en dit is qua lawaai formidabel, natuurlijk wel veel winddruk. Mijn vraag : zou ik bij montage van het origineel scherm minder last hebben van turbulentie/lawaai ? (ik de motor 2-e hand gekocht zonder het origineel scherm)
-
Iron Gonzo
turbelentie
Ik heb een (shark barros replica) helm. Meestal staat mijn scherm op de laagste stand om het gevoel van met de motorijden toch nog wat te voelen. Bij hoge en lage snelheden heb ik geen last van turbulentie.
Als ik mijn schermpje hoger plaats heb ik wel last. Op de hoogste stand vind ik het geflapper van het schermpje echt storend en dus gebruik ik dit zelden. Ik ben 1.80M mijn zadel staat in 2de en stuur staat ongeveer halverwege.
Als ik mijn schermpje hoger plaats heb ik wel last. Op de hoogste stand vind ik het geflapper van het schermpje echt storend en dus gebruik ik dit zelden. Ik ben 1.80M mijn zadel staat in 2de en stuur staat ongeveer halverwege.
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
Re: zijn er ook RS rijders
Ben ook een R1100RS rijder en content van het machientje wat betreft zeker de wendbaarheid t.o.v. de RTR1100RS schreef:Er zijn hier veel RT rijders op het forum. Maar van RS rijders hoor(lees) ik hier maar weinig. Laat eens iets lezen van jullie. Wie weet overtreffen we de RT rijders met ons aantal.
Onig
-
Iron Gonzo
aha eindelijk nog een RS er bij
welkom in de club van RSers onig
om eventjes groot te doen
, we zijn de Rters aan het inhalen

welkom in de club van RSers onig
om eventjes groot te doen
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
hmm ik heb jaaaaren geRSt, één R1100RS (vond ik te klein) en 2 K1100RS vond ik de perfecte motor...nadat ze waren afgeschreven vond ik de 1200 te beperkt qua bagage (wat voor mij belangrijk is) en werd het een GS, geen seconde spijt van al denkt mijn rug er anders over...
hmm alles wat RSsen aangaat wil ik ook weten... misschien ooit nog eens opnieuw wie weet... vorr mij 't beste model ooit door BMW gebouwd enkel de K100 en R100 schijnen echter veel verkocht te zijn, daarna was 't minder
niet te verstaan trouwens
hmm alles wat RSsen aangaat wil ik ook weten... misschien ooit nog eens opnieuw wie weet... vorr mij 't beste model ooit door BMW gebouwd enkel de K100 en R100 schijnen echter veel verkocht te zijn, daarna was 't minder
-
BoeD
Ben heel tevreden van mijn R1100RS van 1997 met 63.000Km op de teller.
Ben 1m89 ik heb een EVO4 systeem helm en weinig last van turbulentie.
Rijd met origineel scherm (klein) op stand halfweg, bij regen moet deze iets hoger waardoor het vizier droog blijft.
Laat iets weten voor een eventuele samenkomst in Gent.
groeten Eddy
Rijd met origineel scherm (klein) op stand halfweg, bij regen moet deze iets hoger waardoor het vizier droog blijft.
groeten Eddy
-
Iron Gonzo
@boed
plaats eens een fototje of maak een avatarke van uw RSje, zoals onig of mijn VBtje
groetjes
plaats eens een fototje of maak een avatarke van uw RSje, zoals onig of mijn VBtje
groetjes
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
Laat iets weten op het forum "Samenkomst R1100RS" daar zal ik alles verzamelen en als we met +/- 10 moto's zijn laat ik een seintje weten hopelijk op een zonnige dag en mischien dit jaar nogboed schreef:Ben heel tevreden van mijn R1100RS van 1997 met 63.000Km op de teller.
groeten Eddy
Onig
RSsamenkomst
Hallo RS'ers! Laat me ook even weten als jullie samenkomen. Heb eveneens een R1100RS van '93 met 91000 km op teller. Heel handelbaar
en volgens mij 1 van de tofste BMW's. Stany
en volgens mij 1 van de tofste BMW's. Stany
Heb een R1100RS , cool.Ga wanneer tijd rijden.
Heb mijn vrouw een oude instapmotor gekocht,
ramp (vrouw)
Heb mijn vrouw een oude instapmotor gekocht,
ramp (vrouw)
-
Iron Gonzo
Welkom stany.
De samenkomst zal moeten gebeuren voor juli want dan ga ik 4 maand op reis naar Afganistan.
Ik zal mij eens bezig houden met het uitstippelen van een toerritje.
alle sugesties kwa richting zijn welkom.
na de sugesties kijk ik wel wat de meest centrale streek is en dan begin ik er aan.
groetjes prins Bart 1
De samenkomst zal moeten gebeuren voor juli want dan ga ik 4 maand op reis naar Afganistan.
Ik zal mij eens bezig houden met het uitstippelen van een toerritje.
alle sugesties kwa richting zijn welkom.
na de sugesties kijk ik wel wat de meest centrale streek is en dan begin ik er aan.
groetjes prins Bart 1
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
Iron Gonzo
petje schreef:hoi
van te voren op een Kawaski GPZ 1000 RX gereden
petje

dit was mijn gpz 1000RX.
meer foto's te vinden op mijn link onderaan.
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
noppenrijder
geen seconde spijt van al denkt mijn rug er anders over...
Danny, wat bedoel je hiermee? Als ik ooit nog eens verander zou ik twijfelen tussen een GS (daar rijden ar al zo veel van) en een ST. De laatste zal qua rijhouding wel aanleunen bij een RS vermoed ik? Maar is deze houding meer ontspannen dan op een K 100RS?
Vroeger had ik daar altijd problemen mee bij lange ritten; ik vond dat een vermoeiende houding en kreeg toen altijd pijn aan het borstbeen. Nog niet zo lang geleden had ik een nekhernia, waar ik momenteel tijdens het dagelijks leven geen last meer van heb, ook niet bij het rijden met GS, maar bvb wel bij een langere MTB rit; daarom vrees ik dat een R-RS/ST bij mij wel eens voor problemen zou kunnen zorgen. Wat is uw ervaring aan de rug en het verschil bij lange ritten tussen de GS en de RS?
Danny, wat bedoel je hiermee? Als ik ooit nog eens verander zou ik twijfelen tussen een GS (daar rijden ar al zo veel van) en een ST. De laatste zal qua rijhouding wel aanleunen bij een RS vermoed ik? Maar is deze houding meer ontspannen dan op een K 100RS?
Vroeger had ik daar altijd problemen mee bij lange ritten; ik vond dat een vermoeiende houding en kreeg toen altijd pijn aan het borstbeen. Nog niet zo lang geleden had ik een nekhernia, waar ik momenteel tijdens het dagelijks leven geen last meer van heb, ook niet bij het rijden met GS, maar bvb wel bij een langere MTB rit; daarom vrees ik dat een R-RS/ST bij mij wel eens voor problemen zou kunnen zorgen. Wat is uw ervaring aan de rug en het verschil bij lange ritten tussen de GS en de RS?
Two valve or not two valve, that's tthe question !
(XL 500) - ( K 100 RS) - ( R 850 GS) - '05 R 1200 GS - '91 R 100 GS
(Garmin SP III) - (SP 2610) - Oregon 400T - Forerunner 310 XT - Montana 600
(XL 500) - ( K 100 RS) - ( R 850 GS) - '05 R 1200 GS - '91 R 100 GS
(Garmin SP III) - (SP 2610) - Oregon 400T - Forerunner 310 XT - Montana 600
-
WALTER GSAdventure
Rud en nek
Firmin -den boXer-,
Over de nek kan ik niet meespreken maar indien je last hebt van de onderste rugstreek, lumbale wervels, kan je beter iets voorover zitten, zeg maar sportieve rijhouding. Dit ontlast je rug een beetje. Wanneer je recht zit gaat bovendien op lange trajecten je staartbeen gaan vervelen. Dat we van de apen afstammen is zeker.
Wat ik ook zie is dat veel rijders op hun polsen hangen aan het stuur. Let eens op jezelf. Tracht uw polsen zo te zetten dat de bovenkant van uw hand een rechte lijn vormt met uw onderarm. Leg er een denbeeldige liniaal op. Is veel beter zo.
MVG
Over de nek kan ik niet meespreken maar indien je last hebt van de onderste rugstreek, lumbale wervels, kan je beter iets voorover zitten, zeg maar sportieve rijhouding. Dit ontlast je rug een beetje. Wanneer je recht zit gaat bovendien op lange trajecten je staartbeen gaan vervelen. Dat we van de apen afstammen is zeker.
Wat ik ook zie is dat veel rijders op hun polsen hangen aan het stuur. Let eens op jezelf. Tracht uw polsen zo te zetten dat de bovenkant van uw hand een rechte lijn vormt met uw onderarm. Leg er een denbeeldige liniaal op. Is veel beter zo.
MVG
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.