Verbruik, ik krijg het niet voor elkaar!

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Ff 't verbruik uitgerekend van de RT (1150) waar ik momenteel mee rondbol, 310km met 21liter, hmm, da's net geen 7liter....

Komt m'n GS1200 dus toch goedkoper uit, al was 't maar met een half litertje :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Hanzy_S

Bericht door Hanzy_S »

Drie jaar met een r1100r uit '95 gereden. De eerste 4 maanden met een verbruik van 7.5 l . Daarna synchronisatie van cylinders laten op punt stellen en de rest van de 3j met een verbruik van 6.7l

Ook geprobeerd het verbruik terug te schroeven door over te schakelen op 98 maar dat hielp geen zier.
tweestoemper

Bericht door tweestoemper »

Ik heb een paar weken geleden een GS gekocht met 10400 Km ers op de teller.

Eerste tankbeurt 6.5 L/100 Km verbruik
Tweede : 5.5 L/100Km
Derde : 4.8L/100 Km

Conclusie : motor goed laten opwarmen , nadien op tijd schakelen (rond de 4000t/m)
Ik rij nochthans niet gelijk 'bompa', t'is gewoon een manier van schakelen

Greetz

Tweestoemper
The only easy day was yesterday
Pat Beemer

Bericht door Pat Beemer »

R1150RT 2004

In 2006 (9 maanden) = 7.760 Km. gebold
90 % woon-werkverkeer (secundaire wegen)
2006 = 448,47 liter 95 Ron. getankt

Verbruik 2006 = 5,78 liter / 100 Km.

Doei.
FS1-E - RD200 - PE250 - XJ900 - K100LT - K1100LT SE - R1150RT - R1200GS
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

momenteel 270Km op de dagteller en nog altijd geen reservelampje dat brand
mijn display toont wel geen blokje meer
normaal begint mijn lampje zo te branden net voor 250Km of al eerder
ben eens benieuwd hoe zuinig ik het gashendeltje heb beroerd na mijn laatste tank vulling :wink:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TonTon

Bericht door TonTon »

héhé , toen ik een tijd geleden postte dat ik alles ( auto/moto/budget/gas/dag/nacht electriek ) bijhield op pc dan kwamen daar reakties op van "waarom is dit nuttig" , nu kan ik bewijzen dat wat ik toen beweerde idd zijn nut heeft : ik neem dus iedere maand de tellers op van gas , dag en nacht tarief en ik had de laatste maanden vastgesteld dat mijn nacht teller blijkbaar niet meer veranderde , eerst dacht ik dat het kwam door de nwe regeling maar door speciaal in een weekend en dan een week s'avonds na 22 uur zoveel mogelijk o.a. de was en strijk te doen ( die nemen veel stroom af ) stelde ik vast dat énkel de dag teller opliep en niet de nacht teller !.
de maatschappij is komen nazien en heeft een volledige nwe tellerpartij geplaatst omdat de nacht teller defect was.
mede doordat ik zwart op wit kon bewijzen dat dit reeds sedert een 5 tal maanden zo was zullen ze een herberekening maken voor die 5 maanden omdat ik recht heb op een deel van m'n verbruik als nachttarief voor die 5 maanden.
zo zie je maar hé : "meten is weten" :!:
PabloElFlamenco

Bericht door PabloElFlamenco »

...meten is weten, zeker weten...
Voor mijn 1988 Porsche auto hield ik "in den tijd" een volledig spreadsheet bij van elke tankbeurt (datum, plaats, liters, prijs, kmstand) en een korte beschrijving type rijactiviteit vóór het tanken (omgeving stad=veel snel optrekken, of autobaan=lang constant, op reis=goed tempo maar braafjes). Tevens vermelde ik hierbij iedere oliewissel (datum en km), iedere keer ik olie bijvulde (verbruikte toch zo'n 5-600 cl per 1000 km, 225000 km met verslijtende klepgeleiders), alle filterwissels. Het was dus een soort CV van de auto.
Toen ik hem verkocht, bleek dit een waardevol argument om aan de koper demonstratief aan te tonen wat die auto gedaan had, hoeveel hij verbruikte, enz.
Dit is even off-topic, maar de 3.2 liter Porsche motor was lucht (en olie-)gekoeld (dat zijn ze heden ten dage NIET meer, het zijn wasserpumpers geworden), een oliewissel betekende 12-13 liter Mobil 1 (met vervanging filter), en het verbruik van mijn auto lag tussen de 10.5 (op reis, 140-160 km/uur - in Spanje dan) en de, maximum, 13 liter (omgeving Brussel, wekelijkse opwarmritten).
Ik ben van plan bij mijn occasiegekochte R850R hetzelfde spreadsheet te benutten, zo zie je maar dat Porsche en BMW niet 100%, maar slechts 99% incompatibel zijn.. :twisted:
Uit één blok metaal gehouwen (...de motor...)
Lid van bmw-mc-vl (...de rijder...)
Plaats reactie