amateur koopt 1200RT

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
genieter

amateur koopt 1200RT

Bericht door genieter »

4 jaar geleden voor het eerst met BMW kennisgemaakt via een (oude) 1100RT (van 96) en de vlotte wijze waarop die moto zich laat sturen heeft me gecharmeerd. 4 jaar later heb ik mijn RT verkocht (nu dus) en ik denk dat ik in die 4 jaar geen 10.000 km heb gereden.
Dacht nu aan de 1150 maar uiteindelijk ben ik gebotst op, denk ik, goede occasie, van 1200 RT (september 2005). En heb die gekocht ook.
Daarom een aantal vraagjes aan al die ervaren mensen hier; bestaat er zoiets vanuit BMW waar men mensen nog wat tips and tricks aanleert voor het rijden? Gezien ik 5x jaar met de moto rij, zou zoiets me interesseren.
Anderzijds heeft mijn RT een preradiovoorziening, enig idee wat het kost om daar iets van muziek in te steken?
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

indien je lid bent van BMW MC VL
zal je zien in het programma dat er verschillende rijvaardigheids cursussen worden aangeboden voor en door BMW gezinde mensen

natuurlijk kan je ook naar een opleidingcentrum gaan waar ze zulke cursusen geven.

voor de radio best eens contact nemen met dealer kwa kostprijs
dan zit je direct op het goede spoor :wink:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Als je voor de BMW-radio gaat (prachtig, want er gaat niks boven 't origineel), gaat dan wel even zitten als ge naar de prijs vraagt :wink: :lol: :lol:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Boskrabber

Bericht door Boskrabber »

BiemeRT schreef:Als je voor de BMW-radio gaat (prachtig, want er gaat niks boven 't origineel), gaat dan wel even zitten als ge naar de prijs vraagt :wink: :lol: :lol:
Ga maar in een comfortabele zetel zitten, dat voelt zo hard niet aan.
Prijslijst januari 2006
Radio CD 1293 euro
Radiovoorbereiding 376 euro
Dus als het verschil maakt komt ge rond de 900 euro te zitten, by the way deze prijzen zijn bij plaatsing in de fabriek en niet deze van achteraf.
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
genieter

Bericht door genieter »

bedankt voor de info, ik zal het forum in de gaten houden voor rijvaardigheidscursussen en als ik de prijzen zie, nog wat wachten met de radio.
Op mijn 1100 zat er één en ik moet zeggen dat, eens boven de 70,80 ik er toch nog amper iets van hoorde. Is dat met de 1200 RT anders?
Boskrabber

Bericht door Boskrabber »

genieter schreef:bedankt voor de info, ik zal het forum in de gaten houden voor rijvaardigheidscursussen en als ik de prijzen zie, nog wat wachten met de radio.
Op mijn 1100 zat er één en ik moet zeggen dat, eens boven de 70,80 ik er toch nog amper iets van hoorde. Is dat met de 1200 RT anders?
Het ideale is dat je muziek hoort in de helm, zoals langs een intercom. Je kunt natuurlijk ook de muziek zo luid zetten dat je een rijdende discobar bent. Ik zelf heb de luidsprekers maar een paar keer gebruikt, logisch ik gebruik oordopjes en dan moet je muziek nog luider zetten. Ik denk wel dat ge aan 80 de muziek nog wel hoort, hangt af van turbelentie en de helm.
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
Gele
Contacteer:

Bericht door Gele »

genieter schreef: Op mijn 1100 zat er één en ik moet zeggen dat, eens boven de 70,80 ik er toch nog amper iets van hoorde. Is dat met de 1200 RT anders?
Tegen 160 kan ik het weerbericht nog beluisteren.
Behalve als het regent :shock:
Geluidsniveau gaat automatisch hoger bij versnellen en bij vertragen en stilstand lager 8)
Door de manier van inbouw en de vorm van de kuip wordt het geluid naar de berijder gericht en op 1 meter afstand is zelfs (matig) luide muziek niet meer storend voor omstanders.
Om op te vallen moet hij al echt héél hard staan en rij je best door smalle straten.
Brugge is daarvoor ideaal. Toevallig woon ik in Brugge :mrgreen:
Gele: wel snel , niet rap
JohanDB
Contacteer:

Bericht door JohanDB »

IRON GONZO schreef:indien je lid bent van BMW MC VL
zal je zien in het programma dat er verschillende rijvaardigheids cursussen worden aangeboden voor en door BMW gezinde mensen

natuurlijk kan je ook naar een opleidingcentrum gaan waar ze zulke cursusen geven.
Ja, dat heb ik gemerkt als ik hier mijn berichtje over opleidingen plaatste en het werd een paar dagen nadien in tegenstelling tot wat één van de mods me postte verwijderd ...

...door en voor BMW gezinden is nog altijd het sleutelwoord precies...(just een sekte zeg...)
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

Eigen schuld dikke bult.
Ge moest maar groepskorting gegeven hebben...

:mrgreen: :mrgreen:
Nil volentibus arduum
de Ron

Bericht door de Ron »

kijk op internet ook eens naar de site van MAG. Daar kan je gratis wat behendigheid opdoen, je krijgt er goede tips en als je slaagt in een "screening" krijg je bij sommige verzekeringsmaatschappijen nog eens 10 % korting !! :wink:
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
JohanDB
Contacteer:

Bericht door JohanDB »

Raketman schreef:Eigen schuld dikke bult.

Hebben ze u ook al bekeerd ja :evil:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
genieter

Bericht door genieter »

Als ik het goed begrijp kan je van muziek genieten zonder dat je linken moet leggen naar de helm.
Ik heb wat gesurfd op het forum over jullie eigen rijvaardigheidstrainingen, maar niet direct iets gevonden.
De tips die ik hier al kreeg van andere cursussen, lijken mij interessant alleen stel ik mij de vraag of zoiets niet kan voor een halve dag
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

:lol:
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Gele
Contacteer:

Bericht door Gele »

genieter schreef:Als ik het goed begrijp kan je van muziek genieten zonder dat je linken moet leggen naar de helm.
vindt ik persoonlijk ook veel veiliger.
Met oordopjes of helmluidsprekers voor muziek/informatie zal je minder omgevingsgeluiden horen zoals daar zijn, klakson, tuuters allerhande, roepen, .....
Doe maar eens de test in de wagen, met autoradio of mp3 met oortjes, hoe ben je dan het meeste afgesloten van je omgeving.
Gele: wel snel , niet rap
johnnyke

Bericht door johnnyke »

Zij eentje die zelf's niet met een bmw rijdt :roll: :roll: :lol:
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

JohanDB schreef:
Ja, dat heb ik gemerkt als ik hier mijn berichtje over opleidingen plaatste en het werd een paar dagen nadien in tegenstelling tot wat één van de mods me postte verwijderd ...

...door en voor BMW gezinden is nog altijd het sleutelwoord precies...(just een sekte zeg...)
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtopic.php?t=10686 Volgens mij maakte je reklame voor jezelf. Hoe goed het initiatief ook, het is en blijft reklame, en dat wordt alleen getolereerd als je de BMW club sponsort op een of andere wijze. Niet in topics over je eigen nering.

Ik ben ook intstrukteur en het zal je misschien niet opgevallen zijn maar ik maar geen reklame voor mezelf. Je moet zaken en prive gescheiden houden hier, althans, dat is toch wat ik probeer. :wink:
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Genieter, in mijn bescheiden mening zijn tips en oefeningen bij opleidingsinstanties nuttig en prima maar je hebt er niets aan als je maar 5x per jaar rijdt. Motorrijden is een vaardigheid waarin je je alleen kunt bekwamen door het zoveel mogelijk te doen, zoals met elke vaardigheid trouwens. 5 keer per jaar is gewoon te weinig.
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

johnnyke schreef:

Zij eentje die zelf's niet met een bmw rijdt :roll: :roll: :lol:
Nee ?

De laatste keer da'k door mijn garage liep (een half uurtje geleden) stonden ze er nochthans alletwee nog. De BMW's dan.

:P
Nil volentibus arduum
den Bullet

Bericht door den Bullet »

Raketman schreef:
johnnyke schreef: Zij eentje die zelf's niet met een bmw rijdt :roll: :roll: :lol:
Nee ?

De laatste keer da'k door mijn garage liep (een half uurtje geleden) stonden ze er nochthans alletwee nog. De BMW's dan.

:P
Zeg Raket, geeft gij soms ook schrijfcursussen? Afbeelding
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

nieuwe opleiding voor GSA1200 rijders in de maak...

SCHIJF - cursussen?
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Plaats reactie