opties RT1200

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

klimpie
Contacteer:

Bericht door klimpie »

Thanks, al veel geleerd uit dit forum. Ondertussen is m'n RT 1200 besteld. De opties die ik genomen heb zijn

- witte pinkers (ok, die kosten ook geen geld)
- cruise control

Ik had graag chroom uitlaten maar dan moest ik nog 4 weken extra wachten... Misschien dom dat ik ze nu niet heb :?

De BC, tja, ik weet het niet, heel veel goede commentaar nog niet over gehoord en het lijkt me eerder een gadget. Nu ja, alle opties zijn gadgets... die het leven wat aangenamer kunnen maken :lol:

In de loop van volgende week wordt em geleverd. Dan de papierwinkel in orde maken. Weet al direct wat gedaan dit weekend..... cruisen!! :lol:
hiu

Bericht door hiu »

Ik neem gewoon de opties van een model in stock.
Als ik nen moto koop wil ik er geen 6 weken op wachten.

Maakte in feite niet uit ( koppeling moest dan achteraf vervangen worden ).

mijne: bc, chroom uitlaat, alarm, witte pinkers en verwarmd zadel.
En nen 2610.
HanzThePanz

Bericht door HanzThePanz »

klimpie schreef:De BC, tja, ik weet het niet, heel veel goede commentaar nog niet over gehoord en het lijkt me eerder een gadget.
Er is al heel veel over gezegd... Maar met de BC van het 2006 model is helemaal niks mis. De 2005-BC's kunnen met een simpele software-update ook foutloos werken. En ja, het is een gadget waar je heel goed buiten kan. Mijn redenatie: die 150 euro konden er ook nog wel vanaf (maar zo redeneert gelukkig niet iedereen!).
Don't fix it if it ain't broken...
gooikenaar

temperatuur op BC

Bericht door gooikenaar »

Mijn 1200RT heb ik 2de handsgekocht van juni 2005. Heel tevreden over, behalve over de uitlezing van de buitentemperatuur (misschien een detail, maar juist is juist). Ik las op dit forum dat een upgrade van de 2005 software naar 2006 software een oplossing zou zijn voor dit temperatuur-probleem? Klopt dit?
Gele
Contacteer:

Re: temperatuur op BC

Bericht door Gele »

gooikenaar schreef:Mijn 1200RT heb ik 2de handsgekocht van juni 2005. Heel tevreden over, behalve over de uitlezing van de buitentemperatuur (misschien een detail, maar juist is juist). Ik las op dit forum dat een upgrade van de 2005 software naar 2006 software een oplossing zou zijn voor dit temperatuur-probleem? Klopt dit?
Zelfs met de nieuwste software is de buitentemperatuurmeter enkel correct tot enkele seconden na het starten daarna zal hij 2 tot 4 graden warmer aangeven.
In 't begin waren er ook problemen met de olieniveauwaarschuwing maar dat is na opdate en nieuwe sensor opgelost.
Gele: wel snel , niet rap
gooikenaar

Bericht door gooikenaar »

Hoe kan dat nu dat BMW geen correcte weergave kan geven van de buitentemperatuur???? Waar zit de voeler ergens?
bmwfreakske

Bericht door bmwfreakske »

Ik dacht dat die bij de eerste produktie ergens achteraan stond,bij mij staat de sensor op de spoiler en is afgedekt met het paneel aan de kant waar het radiovak is.
Die van mij werkt correct.
Andalousie 09/2018
Boskrabber

Re: temperatuur op BC

Bericht door Boskrabber »

Gele schreef: Zelfs met de nieuwste software is de buitentemperatuurmeter enkel correct tot enkele seconden na het starten daarna zal hij 2 tot 4 graden warmer aangeven.
In 't begin waren er ook problemen met de olieniveauwaarschuwing maar dat is na opdate en nieuwe sensor opgelost.
Dat van de buitentemperatuur daar hecht ik niet zo veel belang aan, ik heb er ten andere nog nooit naar gekeken.
Wat de olieniveauwaarschuwing betreft, dit vind ik veel belangrijker. Na de terugroepactie en sensor is het wel iets beter geworden, maar toch nog niet volledig voldoening gevend.
Vroeger als het peilglas op half stond, verscheen het signaal en het bleef steeds op de display staan. Nu verschijnt het iets later, maar voor mijn part nog iets te vroeg.
Het grootste verschil met vroeger is dat het niet meer continu op de display bmijft staan.
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
pietpiet
Contacteer:

Bericht door pietpiet »

ik heb mijn eerste bmw rt donderdag besteld. met ESA omdat 'naar het schijnt' als je de vering op comfort zet, je dan lager zit... lager dan ze manueel in te stellen? verkooppraatje of niet?
klimpie
Contacteer:

Bericht door klimpie »

pietpiet schreef:ik heb mijn eerste bmw rt donderdag besteld. met ESA omdat 'naar het schijnt' als je de vering op comfort zet, je dan lager zit... lager dan ze manueel in te stellen? verkooppraatje of niet?
Hi pietpiet, laat je eens weten of je die ESA vaak gebruikt, ook als je je motor al bvb meer dan 6 maand hebt. Ik heb cruise control genomen. In het begin stond dat ding aan, ook al was het maar voor 3 seconden :oops: En plezant dat dat is... Later (nu dus) gebruik ik het bijna nog niet voor een rit van 50 km.

Vraag me af of dat met andere opties ook zo is. Voorbeeld zij met een BC, hebben jullie er veel nut aan (gemiddeld verbruik en zo) of staat het er na verloop van tijd gewoon 'bij'.

Groetjes,

Yves
hold on to the rocks
R1200RT
HanzThePanz

ESA gebruik ik regelmatig, mijn motor heb ik nu bijna een jaar. Duur, maar een zeer fijne optie en ik zou het niet meer willen missen. Ik heb het nooit gehad op een motor, waardoor de veerspanning en demping altijd en eeuwig op dezelfde stand stond. Als je nu bijvoorbeeld een ritje maakt in Duitsland en je blaast met 200 over de autobahn, is het erg prettig om met één druk op de knop van die vervelende beton-beton-betonplaten af te zijn. Zodra de weg begint te hobbelen (ook op de kasseien in Antwerpen of op de bruggetjes in Amsterdam) zet ik de vering op comfort en heb er geen last meer van. Hetzelfde op provinciale wegen met veel rotondes: effe een tikkie 'harder' (normaal of sport) en je neemt je bochtjes een stuk makkelijker. Heb je het nodig? Nee, met een motorfiets van 1200 euro (mijn pekelfiets) kan ik ook elke dag naar mijn werk. Is het leuk? Ja, ik heb de RT met full options gekocht en heb daar nog geen moment spijt van. Gemiddeld verbruik is leuk om te weten op vakantie enzo, maar ook dat heb je niet nodig. Hetzelfde geld voor de buitentemperatuur. Als je zit te smelten op je buddy en je krijgt de bevestiging dat het 35 graden is... Tsja... Die keus moet je zelf maar maken. 1400 euro voor een radio/cdspeler is veel te veel. Maar ik ben nog steeds erg blij dat het er allemaal op zit.

Overigens zit je inderdaad een stuk lager op de 'comfort' stand.
Francis
Contacteer:

Bericht door Francis »

Meningen verschillen natuurlijk he :wink:
Op mijn 12rt heb ik wél CC genomen, en nu weet ik pas hoezeer ik dat vroeger gemist heb zenne :!: :!:
Vermits esa iets was dat af fabriek gemonteerd word of nooit, heb ik dat ook genomen, rij ongeveer 50/50 met madam en topkoffer, en, geloof me, tis wel megahandig, nen druk op de knop en voila !
Mijn 2 centekes in deze discussie zie !
Francis, r12rt

Teekitiesie iedereen, want dat doe ik ook :!:

Microsoft is not the answer, microsoft is the question.
My answer is NO !
HanzThePanz

Precies Francis, als ik op vakantie ga ben ik eigenlijk wel verplicht om een dag de snelweg af te jakkeren voor het landschap (en de B-weggetjes) een beetje de moeite waard worden. En dan is de Cruise Control erg makkelijk.

De enige vraag die je jezelf kan stellen is of je het al die extra euro's waard vind. In NL kost een 'kale' RT rond de 18.000. De mijne kwam op 24.000 (incl. alle opties, tanktas, topkoffertje, Baehr en Garmin). Voor die 6000 extra kan je er een hele mooie (tweedehands) motor bij kopen... Ik heb er echter al twee en verder geen ruimte, dus zijn die euries lekker geïnvesteerd in m'n RT! 8)
Triker

Bericht door Triker »

HanzThePanz schreef:Precies Francis, als ik op vakantie ga ben ik eigenlijk wel verplicht om een dag de snelweg af te jakkeren voor het landschap (en de B-weggetjes) een beetje de moeite waard worden. En dan is de Cruise Control erg makkelijk.

De enige vraag die je jezelf kan stellen is of je het al die extra euro's waard vind. In NL kost een 'kale' RT rond de 18.000. De mijne kwam op 24.000 (incl. alle opties, tanktas, topkoffertje, Baehr en Garmin). Voor die 6000 extra kan je er een hele mooie (tweedehands) motor bij kopen... Ik heb er echter al twee en verder geen ruimte, dus zijn die euries lekker geïnvesteerd in m'n RT! 8)
24.000 ???????
Dat lijkt me teveel betaald :shock:
Boskrabber

PierreRT schreef:
HanzThePanz schreef:Precies Francis, als ik op vakantie ga ben ik eigenlijk wel verplicht om een dag de snelweg af te jakkeren voor het landschap (en de B-weggetjes) een beetje de moeite waard worden. En dan is de Cruise Control erg makkelijk.

24.000 ???????
Ik denk wel dat het de juiste prijs is met alle opties + de zaken die er nog bijgekomen zijn zoals vermeld.
R1200RT

Triker

Bericht door Triker »

Boskrabber schreef:
PierreRT schreef:

24.000 ???????
Ik denk wel dat het de juiste prijs is met alle opties + de zaken die er nog bijgekomen zijn zoals vermeld.
Bon, dan heb ik een goede zaak gedaan :D
Boskrabber

PierreRT schreef:
Boskrabber schreef:
PierreRT schreef: 24.000 ???????
Bon, dan heb ik een goede zaak gedaan :D
Heb je dan ook alle opties zoals Cruise Control, Esa, radio enz.. + topcase, tanktas, intercom en GPS. Plus zit je in Nederland nog met die extra belasting, BPM of zo iets.
R1200RT

Triker

Bericht door Triker »

alle standaard opties (ook rdc) behalve de radio, ook een topcase, gratis gespoten in kleur, 2+2 garantie.
Geen tanktas, intercom of gps en dit voor 18.000 rond :)

Nog vergeten: in die prijs zitten ook nog 2 binnentassen, spatbordverlenging, cilinderbeschermers, aangepast slot topkoffer en ruggesteun topkoffer

Das een verschil van 6000 voor een radio, tanktas, intercom en een gps
+ de extra garantie bij mij en spuiten van de topcase.

pocketgps die me naar een bestemming brengt kostte me 400 euro
Laatst gewijzigd door Triker op 30 jan 2007, 09:59, 2 keer totaal gewijzigd.
HanzThePanz

Reken je rijk PierreRT, in Nederland liggen de prijzen van alle motorfietsen en accesoires wat hoger dan die in België. Bijzondere Verbruiks Belasting noemde onze fijne regering dat, nu heet het BPM. Als je daar dan ook nog de BTW bij optelt mag je blij zijn dat je in België woont... BMW werkt met vaste prijzen, dus goedkoper ga je 'em niet krijgen in Nederland, of je moet niets inruilen, dan zijn er aardige kortingen te bedingen. Voor nieuwe banden maak ik ook altijd een ritje naar Vlaanderen. Scheelt veel euries en ik blijf natuurlijk een 'Ollander he? Voor de volledigheid de prijzen van april 2006 toen ik 'em kocht:

18.000,00 Prijs standaard RT (incl. ABS)

320,00 Afleveringskosten
37,00 Kentekenleges
10,25 Overschrijvingskosten

229,00 Verwarmde handvatten
240,00 Verwarmde buddysit
42,00 Witte richtingaanwijzers
365,00 Cruise Control
170,00 Board Computer incl. Oliepeil indicator
260,00 Alarmsysteem incl. SCM Certificaat
1410,00 Radio met CDspeler
42,00 Dubbele 12V Aansluiting
115,00 Uitlaatbochten chroom
785,00 Electronic Suspension Adjustment (ESA)
335,00 Topcase klein incl. codeslot
54,00 Rugsteun kleine topcase
94,00 Cilinderbescherming
215,00 Tanktas met grondplaat

923,00 Baehr Ultima R1200RT intercom
1125,00 Garmin StreetPilot 2720 (incl. auto- en motorkit)
111,00 MiGsel Garmin mount

24882,25 totaal (dus zelfs bijna 25.000! :( )

In theorie zou je die duurdere aanschafprijs weer 'terugverdienen' als je je motor weer in NL inruilt. Tenminste, dat willen de ambtenaren ons doen geloven :evil:
Triker

Bericht door Triker »

Hamai dan moet je de rdc er ook nog bijrekenen...

Wreed duur, maar waar ik van verschiet:
320 euro afleveringskosten???
Zijn die gek of zo???
HanzThePanz

Die discussie over de afleveringskosten voer ik ook elke keer als ik een nieuwe motor koop... Ook dit is een vast bedrag, bij Honda betaalde ik zelfs meer. Als je het terugrekent naar frankskes of guldens schrik je jezelf helemaal een ongeluk!
Triker

Bericht door Triker »

HanzThePanz schreef:Die discussie over de afleveringskosten voer ik ook elke keer als ik een nieuwe motor koop... Ook dit is een vast bedrag, bij Honda betaalde ik zelfs meer. Als je het terugrekent naar frankskes of guldens schrik je jezelf helemaal een ongeluk!
Ik vraag me af WAAROM ze dit aanrekenen, wat krijg je der voor in de plaats???
Boskrabber

PierreRT schreef:
HanzThePanz schreef:Die discussie over de afleveringskosten voer ik ook elke keer als ik een nieuwe motor koop... Ook dit is een vast bedrag, bij Honda betaalde ik zelfs meer. Als je het terugrekent naar frankskes of guldens schrik je jezelf helemaal een ongeluk!
Ik vraag me af WAAROM ze dit aanrekenen, wat krijg je der voor in de plaats???
Maar Pierre toch, de motor natuurlijk. Dat zijn de kosten van de werken die ze momenteel aan uwe motor aan het doen zijn.
R1200RT

Triker

Bericht door Triker »

Boskrabber schreef: Maar Pierre toch, de motor natuurlijk. Dat zijn de kosten van de werken die ze momenteel aan uwe motor aan het doen zijn.
maw betaal je voor een niet gemonteerde motor in Nederland?
Te gek om los te lopen...

Wat is het volgende, een zelfbouwpakket a la Ikea ???
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

Als je nu als Nederlander een motor in België koopt, eventueel een occasie van 6 maand oud ben je dan niet goedkoper af ?
Plaats reactie