Afschilferingen scherm RT

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
ite 514

Afschilferingen scherm RT

Bericht door ite 514 »

Hallo,

Afgelopen jaar (mei 2004) kocht ik een tweedehands R850RT van bouwjaar 1998. Ik tracht hem veel te gebruiken en goed te soigneren doch merk dat het scherm aan de binnenzijde begint te vergruizen. Kan dit aan het gebruikte poetsproduct liggen of is dit grotendeels ouderdom? Op dit ogenblik ben ik ietwat voorzichtig met producten vermits er al een duidelijke aflijning ontstaat tussen het afgeblotte deel en het nog oude doch intacte deel van het windscherm. Graag uw reacties en zo mogelijk raadgevingen

Bedankt.

Johan
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

ite 514,
kun eens zeggen welk product je gebruikt hebt om je scherm te poetsen :?: :?: :?: :?:
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
John
Contacteer:

Bericht door John »

In sommige poetsprodukten zitten oplosmiddelen die de opgedampte anti-kraslaag inderdaad losmaken. Als het te gortig wordt kan je met schuurpapier (600 en véél water gebruiken) de resten verwijderen. Dan naschuren met 2000 (ook weer véél water gebruiken) Daarna polieren met een traagdraaiende poliermachiene of met de hand. Bij regelmatig afwassen met water en daarna lichjes polieren hou je de ruit ook in goede conditie.
ite 514

reply afschilfering windscherm

Bericht door ite 514 »

Hoi,

Sorry dat de wijze van beantwoorden niet conform is doch ik "zoek nog naar de juiste werkwijze van dit forum (chapeau trouwens voor de ontwikkelaars). Om terug te komen op het onderhoud van het windscherm. Ik gebruik gewoon een autoshampoo en af en toe een klassieke ruitenreiniger (voor auto- en andere ruiten), dus niets bijtend of wat dan ook.

Groetjes

ite 514

PS Voor de nieuwsgierigen, ite 514 staat voor de afdeling intensieve zorgen van het UZ Leuven waar ik werk.
ite 514

Bericht door ite 514 »

Jogn en Pvd,

Bedankt alvast voor de tips en ik zal zeker de poliertip ter harte nemen.

See you.

ite 514
John
Contacteer:

Bericht door John »

Ruit ENKEL EN ALLEEN afwassen met water. Andere produkten zijn in feite uit den boze. Bij sterk aangehecht vuil een natte doek op je ruit laten inwerken. Dan gaat de vuiligheid er makkelijk af. :wink:
Produkten om autoruiten te reinigen zijn taboe voor plexi ruiten.
Frans

Bericht door Frans »

Pledge
wondermiddel voor plexi te doen blinken
beschadigd niet
ite 514

Reflectie oplapmiddelen windscherm

Bericht door ite 514 »

Terloops nog even melden (mijn shift op mijn werk zit er bijna op) dat de afschilfering zich ENKEL afspeelt op de binnenzijde van het scherm (dus boven het dashboard) en ze begint aan de onderzijde. Daarom dat ik ergens toch vermoed dat de leeftijd er iets mee te maken kan hebben en niet enkel het gebruikte product. Onlogisch? Terloops kan iemand me misschien zeggen welk de prijs is van een nieuw windscherm (origineel BMW).

Goeieavond en tot volgende keer.

johan
ite 514
John
Contacteer:

Bericht door John »

Als je dan toch een nieuw wil kopen dan mag je mij altijd een plezier doen met dat "ouwe"! :wink:
Stally4

Bericht door Stally4 »

Ben je zeker dat er nooit benzine op gemorst werd?
Dit is nml. funest voor ALLE onbehandelde plastiek onderdelen van de motor.
Indien heel snel afgeveegd zal de schade misschien wel meevallen.
Indien niet zal de benzine inwerken met dergelijke gevolgen.
De tanks van onze BM'ers hebben nogal de neiging om, bij geweldig vullen tot aan de nok, 'te spuwen'.
Ooit zoiets gezien op de motor (RT) van een vriend. De zwarte plastiek van het dashboard was kompleet mat, gevlekt. (en nochtans onmidd. opgekuist)
Is nooit meer goedgekomen.
Op mijne RT (96) is het scherm nog in uitstekende staat. Rij er dagelijks (winter/zomer) mee.
Dus, de piste veroudering zie ik niet onmidd. zitten.

Grtz,
Carpe Diem
Rudy

Re: Afschilferingen scherm RT

Bericht door Rudy »

ite 514 schreef:Hallo,

Afgelopen jaar (mei 2004) kocht ik een tweedehands R850RT van bouwjaar 1998. Ik tracht hem veel te gebruiken en goed te soigneren doch merk dat het scherm aan de binnenzijde begint te vergruizen. Kan dit aan het gebruikte poetsproduct liggen of is dit grotendeels ouderdom? Op dit ogenblik ben ik ietwat voorzichtig met producten vermits er al een duidelijke aflijning ontstaat tussen het afgeblotte deel en het nog oude doch intacte deel van het windscherm. Graag uw reacties en zo mogelijk raadgevingen

Bedankt.

Johan
Johan,

Mijn zwager heeft ook een R850RT uit hetzelfde jaar en ik herinner mij dat hij dezelfde problemen had. Hij heeft er een nieuwe ruit op laten zetten! Ik denk dus dat het een fabrieksfout is en misschien niet jouw fout.
Rudy
R1150RT (2001)
frank

Bericht door frank »

Windscherm onderhoud ik met auto-simoniz en K75RT is al 15 jaar oud.
Afwassen met zeepprodukt zoals bvb dreft maakt de ruit dof.
Plaats reactie