R1200RT Filmpje

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
yann
Contacteer:

R1200RT Filmpje

Bericht door yann »

Beste mede motorfanaten,

'k Heb vandaag de kans gehad om bij mijn dealer (Raf) de felbesproken 1200RT te kunnen proefrijden. Gelukkig in de voor mij meest geapprecieerde kleurencombinatie: donker granietgrijs, aluminum motorspoiler en lichtgrijze zitbank. Kort samengevat: De testrit was me echt aangenaam. De sound door de uitlaat geproduceerd is 'apart' te noemen (hier laat ik me liever niet over uit). Qua windbescherming zal em, toch voor berijders van mijn gestalte geen extra windbescherming behoeven.(ik meet 1m88) Op mijn huidige RT heb ik wel een hoger scherm genomen. Aangezien em nog maar 21km op te teller staan had heb ik me wat moeten ingehouden daar em nog in rodatie was. De versnellingsbak is overduidelijk veel soepeler, de cruise control een 'must' en wat me vooral heel positief is bijgebleven: zijn gewichtverlies. Je merkt het echt in het rijden.
De boordcomputer is leuk om erbij te hebben. Mocht ik em kopen dan wacht ik toch tot de ESA versie(tegen april 2005) of tot er een Duitser, over een paar jaar, zijn jonge tweedehands 1200RT 'van de hand doet'.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

FILMPJES zijn verwijderd wegens tekort aan webspace
Ik kan ze op verzoek nog steeds doormailen.
Laatst gewijzigd door yann op 14 feb 2005, 15:57, 4 keer totaal gewijzigd.
to beem or not to beem, that's the question
R1200GSA LC TB '16
BMW Motorclub Vlaanderen lid sinds 2004
Harald

Bericht door Harald »

Wel bloot zo zonder koffers en dan die achterpinkers , heb schrik dat ze zouden afbreken :cry: :?
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
yann
Contacteer:

pinkertje R1200RT

Bericht door yann »

'k heb bij andere merken al fragielere pinker'tjes' gezien. Maar met koffers erbij krijgen ze 'zin'
R1200GSA LC TB '16
Frank Beeper

Bericht door Frank Beeper »

Yann,

het geluid is dat van de RT of van een tractor die daarnaast aan 't ploegen was?

't kan natuurlijk ook aan mijn pc liggen hé, mooie machine toch wel heb
hem vandaag ook bij de dealer staan te bekijken en zal wel snel wennen denk ik.

Beste groeten
Frank Beeper
2003 - 2009 1150 GS
2009 - 1200 RT
BMW Motor Club Vlaanderen lid
Danny Olemans
Contacteer:

Bericht door Danny Olemans »

Ik hoop dat de sound "anders" is dan in je filmpje... (kan aan mijn PC-ke liggen ook natuurlijk) En betreffende de look: smaken verschillen hé, maar het klopt dat de 1200 RT zonder koffers niet presenteert... doe mij maar "full black". Zo is 'm het minst een pan-copy en het meest BMW.
Frank K

Bericht door Frank K »

Yann,

Ik ben blijkbaar niet alleen....de sound :roll: :roll:

Kleurencombinatie van die machine vind ik wel mooi!!

Tof dat je de cruise-control goed vond, deze wordt meestal afgedaan als belachelijk in ons landje maar is wel een goed hulpmiddel om een paar boetes minder in de bus te krijgen!!

Ik zal maar even afwachten voor ik hem ga testrijden of het begint weer te kriebelen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
ronaldo

Re: R1200RT Filmpje

Bericht door ronaldo »

Ik vind het heel mooie moto!!!Heel goed opgenomen!
BMWFAN
Francis
Contacteer:

Bericht door Francis »

Zal morgen ook is met de Raf gaan klappen zie :oops: :? :)
Nice pics trouwens :!: (filmkes draaien nie onder firefox ... :roll: hebde ze nie in een ander formaat dan avi ??? :roll: )
Francis, r12rt

Teekitiesie iedereen, want dat doe ik ook :!:

Microsoft is not the answer, microsoft is the question.
My answer is NO !
Consigliori Wim
Contacteer:

Bericht door Consigliori Wim »

francis schreef: (filmkes draaien nie onder firefox ... :roll: hebde ze nie in een ander formaat dan avi ??? :roll: )
Toch wel, ik gebruik ook Firefox maar heb wel MS Mediaplayer geïnstalleerd
BMW K1200R / VW Touareg 2.5 /
There can be only one ! - Highlander. AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Francis
Contacteer:

Bericht door Francis »

Khem klank mor geen beeld ... dju toch ... effe verder zoeke ... same shit in mplayer.... zie wel waardak geraak ...
thanx 4 de reply,
Francis
edit : xserver herstarten volstond 8)
Laatst gewijzigd door Francis op 08 feb 2005, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Francis, r12rt

My answer is NO !
Harald

Bericht door Harald »

Yann, wanneer mogen we de andere filmpjes verwachten :?:
yann
Contacteer:

NIEUWE FILMPJES

Bericht door yann »

De filmpjes worden voor de moment vernieuwd. Wat ik ook nog efkes kwijt wou. Die filmpjes zijn wel leuk hé maar wat veel leuker is: zelf eens gaan rijden met zo'n R1200RT. Dan kunnen alle reviews erover je gestolen worden en kan je lekker zelf je mening vormen van wat je er nu echt van vindt. Ikzelf vond de achterrem doordat em nu maar partieel integraal geworden is niet meer zo goed afremmen als voorheen. 't kan mijn gedacht zijn. Ik remop mijn 1150RT immers nog steeds op de 'rijschoolse' manier: Eerst voetrem, daarna voorrem progressief erbij en terwijl de achterrem degressief.
R1200GSA LC TB '16
Harald

Bericht door Harald »

Foute manier van remmen dus .
Probeer éénst 70% op de voorrem en 30% op de achterrem .
je zal zien dat dit een zeer goed resultaat geeft.
Dit in combinatie met de motorrem = snel stoppen.
Ik gebruik zelfs bij nat weer 100% voorrem;
Ik pas dan wel mijn snelheid aan. :wink:
Vline

Bericht door Vline »

Sinds één klein jaar ben ik gebeten door de motomicrobe. Daar ik heel graag tour in het weekend of zodra zich de kans aandient en ik overweeg om de komende periode meerdaagse tripjes te maken, denk eraan om een tourmachine aan te schaffen. Graag heb ik dat mijn ega van de partij is doch is ze niet zo motormindet en heeft het niet zo begrepen op het rijden in duo. Afgelopen donderdag heb ik de gelegengheid te baat genomen om de 1200RT test te rijden.
Deze machine laat zich helemaal anders rijden dan mijn huidige FZ6 die een vierpitter is. Met de tips en tricks in mind die je meekrijgt tijdens een cursus motorbeheersing, leer je al gauw hoe je best met zo een moto omspringt. Het lage zwaartepunt laat zich het best voelen in de bochten waar je gezwind door glijdt. Ook de acceleratie viel heel erg mee, je bent hier toch met geen licht gewicht motor op stap.
Eveneens heb ik een autoluwe parking opgezocht om het stapvoets rijden te ervaren. Hierbij viel me de bereikbaarhied van de achterrempedaal wat tegen, doch laat de 1200RT zich haarfijn besturen.
Van hieruit ging het richting snelweg, waarbij ik voor het eerste de turbulentie rond de helm mocht ervaren, deze kan je opvangen door je scherm in hoogte bij te stellen. De omvang van de moto laat zich het best voelen als je een vrachtwagen voorbij gaat. De zijwind en turbulantie zijn dingen waar ik bij men FZ6 bijna geen last van heb.
Kortom het uurtje test rijden heeft me heel erg gesmaakt en ik ben een ervaring rijker.
Met de aanschaf van dergelijke machine is toch een aardig sommetje gemoeid, waar ik niet alleen over beslis. Daarom ben ik mijn ega aan het warm maken voor een tweede testrit in duo.
Francis
Contacteer:

Bericht door Francis »

Bedankt de vrienden ... :?
Nu word het wachten nog eens zo pijnlijk - minder dan 100 dagen ...
Yann, ge zijt van Belsele, zijn we bekanst buren :wink: :lol:
Ben van Tielrode.....
Francis, r12rt

My answer is NO !
Panther

Bericht door Panther »

Vandaag naar den Raf gebeld en afspraak gemaakt om een testrit te doen voor nu zaterdag.

Ben wel benieuwd want is de eerste keer dat ik met een boxer zal rijden. Zal ik eindelijk weten of ik een boxermoter mij ligt of niet.
Frank K

Bericht door Frank K »

en peter00000001, hoe is de testrit je bevallen?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
WALTER GSAdventure

Bericht door WALTER GSAdventure »

Vandaag met de motor gereden alhoewel het geen weer was om nen hond erdoor te sturen liet mijne boxer gene krimp.

Goei machieneke. :wink:
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
yann
Contacteer:

Scherm

Bericht door yann »

Wat me ook is opgevallen is dat het windscherm op de nieuwe R1200RT qua grootte dik in orde is maar qua kwaliteit veel te wensen over laat omdat het begint te 'flapperen' aan hoge snelheid.
R1200GSA LC TB '16
Panther

Bericht door Panther »

Frank K schreef:en peter00000001, hoe is de testrit je bevallen?
Ben niet geweest. De dealer belde mij om het uit te stellen en gelet het toch wel stormachtig weer :evil: ben ik akkoord gegaan. Trouwens als ik een testrit wil doen dan wil ik mij wel concentreren op het rijden ipv recht te blijven met diene hevige wind.

Zal dus (hopelijk) voor nu zaterdag zijn :lol:
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Peter,

Als je even een kiekje neemt in het Meeting forum naar Ritje Zeeland, zal je zien dat er ook een R1200RT meereed vandaag, dus bij deze is het bewezen dat die ook een stootje (wind) kan verdragen... :wink:

Happy testriding alleszinds 8)
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Josram

Bericht door Josram »

Jurgen,
Kan het niet zijn dat dit dezelfde was van het filmke. De nr plaat eindigde ook op oo3???
Jos R1150Rt
Panther

Bericht door Panther »

JüRgen schreef:Peter,

Als je even een kiekje neemt in het Meeting forum naar Ritje Zeeland, zal je zien dat er ook een R1200RT meereed vandaag, dus bij deze is het bewezen dat die ook een stootje (wind) kan verdragen... :wink:

Happy testriding alleszinds 8)
Ik twijfel er niet aan dat hij een tegen een stootje kan, maar om een goede indruk te hebben van de motor is het beter om hem in een neutrale weerstoestand te testen en niet in een extreme weersomstandigheid. :roll:
Vline

Bericht door Vline »

Ben vorige donderdag een tweede testrit gaan maken. Was tamelijk koud dus het ideale momant om de handvat- en zadelverwarming te proberen.
Dit was een aangenaam gevoel, maar heb toch de schakelaar na een tijdje op de "0" stand moeten zetten.
Ben gisteren bij de dealer langs geweest en heb er me eentje besteld, Moet nog wel geduld oefenen nu tot medio mei.
Plaats reactie