zadelprobleem
Moderator: GVN
-
TonTon
zadelprobleem
Hallo,
ik rij met een 1150 RT van 2004 , om écht comfortabel te zitten met m'n knieën zou ik m'n comfortzadel in de hoogste stand moeten zetten , maar dan klaagt m'n vrouwke dat ze door de randen van het zadel té wijd moet gaan zitten met haar benen , nu denk ik eraan om ofwel :
a) het zadel te laten aanpassen ( graag info daaromtrent ).
b) haar voetsteunen te verlagen zodat haar knieën lager komen.
ik zoek me nu al de ganse morgen te pletter op het forum omdat ik ergens eens iets heb gelezen over verlengstukken voor de voetsteunen van de duo , het waren stukjes waarop dan terug de originele voetsteunen werden gemonteerd , dus géén aluminium vervangsteunen.
kan iemand mij helpen ?
ik rij met een 1150 RT van 2004 , om écht comfortabel te zitten met m'n knieën zou ik m'n comfortzadel in de hoogste stand moeten zetten , maar dan klaagt m'n vrouwke dat ze door de randen van het zadel té wijd moet gaan zitten met haar benen , nu denk ik eraan om ofwel :
ik zoek me nu al de ganse morgen te pletter op het forum omdat ik ergens eens iets heb gelezen over verlengstukken voor de voetsteunen van de duo , het waren stukjes waarop dan terug de originele voetsteunen werden gemonteerd , dus géén aluminium vervangsteunen.
kan iemand mij helpen ?
Re: zadelprobleem
Arnold,Arnold schreef:Hallo,
kan iemand mij helpen ?
Kijk hier eens.
http://www.motorradzubehoer-hornig.de/? ... 3&art=2006
mvg
Nel mezzo del cammin di nostra vita...
R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
-
TonTon
Arnold, je hebt gelijk:het is een volledige set.Arnold schreef:deze had ik al gevonden , maar ik denk dat het een volledige vervang set is , inclusief de voetsteunen zelf die volgens de foto in aluminium zijn , ik zou liever de standaard steunen houden die een rubber kussen hebben.
of heb ik het mis want mijn Duits is nul-noppes
Ik heb ook eens gekeken bij Wunderlich (zoekwoord = rastenverlegung), maar daar bieden ze het blijkbaar niet aan voor de 1150Rt, wel voor de R (ik kan de link zelf niet posten). Kijk eens of het zou passen?
Beifahrer of Sozius is het woord voor duo bij de Germanen.
mvg,
Nel mezzo del cammin di nostra vita...
-
TonTon
aja als mijn geheugen nog goed is is het idd bij Wunderlich dat ze zo'n set aanboden , eigenaardig dat dit nu niet meer in de aanbieding zitGeert VN schreef:Arnold, je hebt gelijk:het is een volledige set.Arnold schreef:deze had ik al gevonden , maar ik denk dat het een volledige vervang set is , inclusief de voetsteunen zelf die volgens de foto in aluminium zijn , ik zou liever de standaard steunen houden die een rubber kussen hebben.
of heb ik het mis want mijn Duits is nul-noppes
Ik heb ook eens gekeken bij Wunderlich (zoekwoord = rastenverlegung), maar daar bieden ze het blijkbaar niet aan voor de 1150Rt, wel voor de R (ik kan de link zelf niet posten). Kijk eens of het zou passen?
Beifahrer of Sozius is het woord voor duo bij de Germanen.
mvg,
Hieronder twee adressen om het zadel te laten aanpassen. Artistiek is wel duurder dan Tecno-Bike.Arnold schreef: a) het zadel te laten aanpassen ( graag info daaromtrent ).
http://www.artistiek.be/
http://www.tecno-bike.com/
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop

-
Gras maaieRT
Kijk even bij Monica VerhagenArnold schreef:Hallo,
ik rij met een 1150 RT van 2004 , om écht comfortabel te zitten met m'n knieën zou ik m'n comfortzadel in de hoogste stand moeten zetten , maar ...............................
Ik heb hetzelfde probleem; heb nu het zadel in de middenstand en mijn eigen voetsteunen lager gezet. Ik ben 1.92m en ben er héél tevreden over.
-
TonTon
heb je je eigen rubber voetsteuntjes gehouden of rij je nu met die aluminium set rond ?Gras maaieRT schreef:Kijk even bij Monica VerhagenArnold schreef:Hallo,
ik rij met een 1150 RT van 2004 , om écht comfortabel te zitten met m'n knieën zou ik m'n comfortzadel in de hoogste stand moeten zetten , maar ...............................
Ik heb hetzelfde probleem; heb nu het zadel in de middenstand en mijn eigen voetsteunen lager gezet. Ik ben 1.92m en ben er héél tevreden over.
misschien eens een fotoke ?
-
Gras maaieRT
Arnold,
Ik heb mijn eigen rubber voetsteunen gehouden. Daarin heb je ook geen keus, want je krijgt er niets anders bij.
Je krijgt enkel de twee onderdelen die op de foto gemerkt zijn met MV;
de bovenste past aan je RT en het onderste deel kan 360 graden draaien op het bovenste.
Aan het onderste deel maak je je eigen voetsteunen weer vast.
Het is twee keer 5 minuten werk.

Op deze pagina moet je de jouwe bestellen MV Fußrastentieferlegung Fahrer verstellbar für viele Motorräder
Kies daar voor de "R1150Rt mit veränderten schalthebel" en de rest wijst zich vanzelf. Je hoeft er verder geen accessoires bij te bestellen.
Je rempedaal kun je zelf lager stellen en je krijgt er een aangepaste (verlaagde) schakelpook bij, die ik overigens niet gebruik.
Kost €292,27 en dat is belachelijk duur, maar het geeft mij elke km plezier. Ik heb er geen spijt van.
Ik heb mijn eigen rubber voetsteunen gehouden. Daarin heb je ook geen keus, want je krijgt er niets anders bij.
Je krijgt enkel de twee onderdelen die op de foto gemerkt zijn met MV;
de bovenste past aan je RT en het onderste deel kan 360 graden draaien op het bovenste.
Aan het onderste deel maak je je eigen voetsteunen weer vast.
Het is twee keer 5 minuten werk.

Op deze pagina moet je de jouwe bestellen MV Fußrastentieferlegung Fahrer verstellbar für viele Motorräder
Kies daar voor de "R1150Rt mit veränderten schalthebel" en de rest wijst zich vanzelf. Je hoeft er verder geen accessoires bij te bestellen.
Je rempedaal kun je zelf lager stellen en je krijgt er een aangepaste (verlaagde) schakelpook bij, die ik overigens niet gebruik.
Kost €292,27 en dat is belachelijk duur, maar het geeft mij elke km plezier. Ik heb er geen spijt van.
Laatst gewijzigd door Gras maaieRT op 04 feb 2007, 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Lijkt nogal duur.Het zou misschien nuttig zijn dat je duo even probeert tijdens het rijden, de binnenkant van de voeten opzij ,lager tegen de originele voetsteunen te houden.Het zou me verwonderen moest het zadel dan niet meer hinderen???
Het zou zonde zijn bijna 300€ uitgeven aan duo-voetsteuen,als ze je probleem niet zouden verhelpen.
(ik heb voor mezelf/chauffeur zou "getest" of het zin zou hebben voor me om verlaagde voetsteunen te monteren.)
Het zou zonde zijn bijna 300€ uitgeven aan duo-voetsteuen,als ze je probleem niet zouden verhelpen.
(ik heb voor mezelf/chauffeur zou "getest" of het zin zou hebben voor me om verlaagde voetsteunen te monteren.)
-
bmwfreakske
-
TonTon
-
Gras maaieRT
-
TonTon