Ik was verleden jaar met de motor ( 1150rt) in Cannes ( per ongeluk ) tijdens het filmfestival. 't Was er snikheet en stikdruk. Tijdens het filerijden zag ik dat de temperatuur van de motor opliep ( blokjes tot helemaal boven ).
Is er een mogelijkheid tot het installeren van een extra koeling ?
Heeft iemand zoiets al geïnstalleerd ?
dbv
watergekoelde Gt kopen? probleem is dat je bij buitentemp van +35° en zeer lage snelheid geen koeling meer krijgt via je oliekoeler, dus een grotere koeler brengt niet veel op. (geen doorstroming...)Een ventilator is nogal omslachtig, maar zal dus ook warme lucht door de koeler jagen. Zelfs een waterkoeling zal het onder deze omstandigheden moeilijk hebben. Vanaf meer dan 6 blokjes zocht ik een terrasje of proberen uit de file te geraken....
heeft er al iemand van de 1100/1150 RT rijders zo'n "extra koelingssysteem" of een ventilator geplaatst als extra koeling ?
wat zijn Uw bevindingen ? welke ventilator , kostenplaatje , stroomverbruik , moeilijkheidsgraad plaatsen , koeling ?
John schreef:Bij de mijne staat er zo een exstra ventje op. Dat zit gewoon achter die koeler gevezen en bediend via thermostaat. Origineel spul.
ik ben een nerd op dit gebied , beetje meer uitleg a.u.b. ? soms foto's ? mag je altijd naar mij mailen...
en wat bedoel je juist met "bediend via thermostaat" en "origineel spul" ?
sry maar ben op motorgebied absoluut niet technisch onderlegd
Onder de koplamp zit achter da klein grilleke die koeler. Daar achteraan zit dus dat ventilatortje met behuizing aan geschroefd. Dat ding gaat enkel draaien als de olie-temperatuur naar hogere waarden gaat. Dus wordt bediend via de thermostaat die ergens in het oliekanaal de temperatuur meet.
Mijnen (dienst)moto is een politiemotor dus dat ding zat er van huis uit op. Maar als je dat echt wil kan je dat altijd bestellen en er achteraf op monteren.
GSven schreef:Zoek eens op "1150 RT fan", je gaat even zoet zijn.
En zo ziet het er dus uit.
Op WebParts (hier klikken)
kan je de productnummers vinden, dan kan je daarmee gewoon naar de dealer stappen. Ga effe zitten, volgens bovenstaande site ben je +300 dollar kwijt aan stukken alleen.
GSven ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL
Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
oesje , ben gaan kijken naar die site , en idd ik zit al aan 250 $ voor de fan alleen.... maar ik ga toch eens verder zoeken , er bestaat mischien wel een alternatief.
bedankt mannen !.
eens gaan kijken bij de jappen of italianen wat zij hebben op hun koeling van ventilator
wie weet zit er 1tje met een kleintje die je zonder meer kan aanpassen voor uw oliekoeldertje ebay