Verhoog scherm op K1200GT model 2006
Moderator: GVN
-
andnowimhere
-
®win
- Contacteer:
Re: "opzetstuk"
andnowimhere schreef:.... maar ik hou jullie op de hoogte van het resultaat !
Grtz !
Marc
Daar ben ik wel benieuwd naar.
Overigens is het met het bestellen van een CB ruit in de US ook maar afwachten hoe dat bevalt, want je kunt niet eens proefrijden. De kans bestaat dat je 'm te klein koopt, en de grootst maat is formaat 'etalageruit'. Dat is geen porem!
Eind van de maand ga ik eens bij Wunderlich kijken naar de ruit die zij in productie hebben / gaan nemen. Misschien dat dat bij mij de turbulenties rond de helm kan elimineren.
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Zomaar een idee ...
Al gemerkt dat er veel minder turbulentie-geluid is rond de helm met OPEN visier ? (gewone integraal helm). (maakt dan natuurlijk meer lawaai omdat het venster open staat)
Nu zou ik eens willen proefrijden met een integraal helm met zonneklep. Ik geloof dat er op de systeemhelm van BMW zo'n zonneklep kan gezet worden. Dan slaat die turbulentie niet op de toprand van het vizier... Ervaring iemand ?
Nu zou ik eens willen proefrijden met een integraal helm met zonneklep. Ik geloof dat er op de systeemhelm van BMW zo'n zonneklep kan gezet worden. Dan slaat die turbulentie niet op de toprand van het vizier... Ervaring iemand ?
Toch erg onbegrijpelijk dat bij BMW weinig zoniet geen aandacht besteed is
aan z'on belangrijk comfortdeel van de GT ? worden daar dan geen testen
mee uitgevoerd op testparcours (windtunnel) weet ik veel ?
Een klassemachien/ luxetourer zoals de GT die km moet kunnen malen op
snelwegen ?
Trouwen op de GS moet er ook uitgekeken worden naar hogere en/of opzetschermen bij een (normale lichaamsgrote) van de rijder, en waarschijnlijk op veel andere type's ook ? Als je alle info overloopt ivm after market schermen= een tophandeltje bij alle fabrikanten.
Tijdens een testrit met de GT was het lawaai niet te harden, met het scherm in alle mogelijke standen
en ze blijven daar blijkbaar in Duitsland potdoof verder boeren.....
aan z'on belangrijk comfortdeel van de GT ? worden daar dan geen testen
mee uitgevoerd op testparcours (windtunnel) weet ik veel ?
Een klassemachien/ luxetourer zoals de GT die km moet kunnen malen op
snelwegen ?
Trouwen op de GS moet er ook uitgekeken worden naar hogere en/of opzetschermen bij een (normale lichaamsgrote) van de rijder, en waarschijnlijk op veel andere type's ook ? Als je alle info overloopt ivm after market schermen= een tophandeltje bij alle fabrikanten.
Tijdens een testrit met de GT was het lawaai niet te harden, met het scherm in alle mogelijke standen
en ze blijven daar blijkbaar in Duitsland potdoof verder boeren.....
Lid BMW MC Vl
Once coconuts always nuts.
Once coconuts always nuts.
Dear Motards,
'k Rijd al meer dan een jaar met een Laminar-lip bovenop het "comfortscherm" van Bmw. Ewel, great stuff!
Het neemt een heleboel turbulenties weg. Ze weten wat ze maken bij Laminar. (persoonlijke mening natuurlijk)
Greetings
Jeroen
Voor de Gt '06 hebben ze bij Secdem ook al een vervangscherm.

Idem bij Parabellum (24", 26" of 28")

'k Rijd al meer dan een jaar met een Laminar-lip bovenop het "comfortscherm" van Bmw. Ewel, great stuff!
Het neemt een heleboel turbulenties weg. Ze weten wat ze maken bij Laminar. (persoonlijke mening natuurlijk)
Greetings
Jeroen
Voor de Gt '06 hebben ze bij Secdem ook al een vervangscherm.

Idem bij Parabellum (24", 26" of 28")

K100rs werd K1100rs werd K1200rs
-
andnowimhere
laminar lip
Hé Jeroen,
Kan je me mss vertellen op welke hoogte je 'm geplaatst hebt ? En hoe groot je bent ?
Thx,
Marc
Kan je me mss vertellen op welke hoogte je 'm geplaatst hebt ? En hoe groot je bent ?
Thx,
Marc
K1200GT '06 ... beeeeestig goed !
beste Marc,
Op m'n k1200rs '2000 (eerste model, dus niet waar de vorige gt op gebaseerd werd), plaatste ik de laminar-lip zo hoog mogelijk. Met de bovenste velcro strip tegen de bovenzijde van de comfort-ruit. Dat geeft een verhoging van ong. 6cm, maar de turbulentie wordt merkelijk beter weggewerkt. Ik meet 1.93m. Snij 13 cm van m'n haar af en 'k zit volledig uit de wind. In 't begin had ik schrik dat de velcro geen "180+ proof" was, maar dat bleek ongegrond. Sticky as hell!
Greetings
Jeroen
Op m'n k1200rs '2000 (eerste model, dus niet waar de vorige gt op gebaseerd werd), plaatste ik de laminar-lip zo hoog mogelijk. Met de bovenste velcro strip tegen de bovenzijde van de comfort-ruit. Dat geeft een verhoging van ong. 6cm, maar de turbulentie wordt merkelijk beter weggewerkt. Ik meet 1.93m. Snij 13 cm van m'n haar af en 'k zit volledig uit de wind. In 't begin had ik schrik dat de velcro geen "180+ proof" was, maar dat bleek ongegrond. Sticky as hell!
Greetings
Jeroen
K100rs werd K1100rs werd K1200rs
-
andnowimhere
laminar
Heren,
Dit is de koop van de eeuw ! 200 km/u met open helm en/of scherm ! Echt een prachtig ding die Laminar Lip !
in bijlage enkele foto's ...
If questions, just ask ...
Grtz,
Marc
PS : eeuh ? hoe plaats ik hier een foto bij ?!?
Dit is de koop van de eeuw ! 200 km/u met open helm en/of scherm ! Echt een prachtig ding die Laminar Lip !
in bijlage enkele foto's ...
If questions, just ask ...
Grtz,
Marc
PS : eeuh ? hoe plaats ik hier een foto bij ?!?
K1200GT '06 ... beeeeestig goed !