Ben dubbel ontgoocheld in de kwaliteit van BMW.
1ste : na 8000 km. remblokken achteraan volledig op !!!!!!!!
2de : m'n dealer vertelde me ook nog eens het slechte nieuws dat m'n RDC-controle (bandendrukcontrole) volledig verwijderd moet worden, omwille van foutmeldingen op boordcomputer en de kans bestaat dat je band "spontaan" af gaat, 'k krijg m'n centjes van dit "ingenieus systeem" dan uiteraard wel terug, maar ik stel me hoe langer hoe meer de vraag van de kwaliteit van BMW.
Zijn deze 2 ongemakken nog "kinderziekten", of is het spreekwoordelijk gezegde "BrolMetWielen" dan toch waar ????????????
M'n vorige tuffer (GS 1100) was m'n eerste "opstap"-motor, heb hem gekocht met 56000 km., na ong.30000 km. gereden te hebben geen problemen gehad, tot dat 'k de veelbeloofde droommotor (GSA 1200) kocht ...
Groeten van een "misnoegde" GSA-er ...
problemen RDC
Moderator: GVN
-
geesje beemer
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Kalmte alleen kan u redden..
Problemen met RDC zijn me niet bekend.
8000km met de remblokken : normale, gesinterde ? I-ABS II systeem of nog de EVO versie.. ?
Te weinig info dus, en je verhaal bij de dealer doet wonderen.
Problemen met RDC zijn me niet bekend.
8000km met de remblokken : normale, gesinterde ? I-ABS II systeem of nog de EVO versie.. ?
Te weinig info dus, en je verhaal bij de dealer doet wonderen.
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

-
geesje beemer
-
Shulty
geesje beemer schreef:ben de kalmte zelve, wou m'n "ongenoegen" over m'n "nief lief" alleen effe melden, voor de rest ben 'k héél content van m'n droom-machien, zou "ze" ni meer kunnen missen. In een goede relatie moet er af en toe wel eens ruzie zijn hé, achteraf het terug goe maken en er terug op kruipen ...
R1150GSA '04
R1200GSA '10
R1200GSA '10
Terugroep van RDC zou moeten geweten zijn.Er zouden problemen zijn met de spaakwielen ,dus wel ok voor gietwielen dacht ik.
Als je het geldt terug krijgt is alles prima lijkt me.Je hebt gewoon geen RDC meer,verder alles ok.Het is niet te vergelijken met een versnellingsbak die vroeg of laat de geest zou geven.Ik bedoel ,geen zwaar of gevaarlijk of duur probleem.
Remblokken ,t'sja vervelender probleem.Daar helpt alleen in het oog houden,en reserveblokjes bij de hand houden,vervangen voor je op ijzer zit, lijkt me.
Vergeet gewoon de rdc ,dan ben je niet ontgoocheld en geniet van het rijden met de BMW GS.
Als je het geldt terug krijgt is alles prima lijkt me.Je hebt gewoon geen RDC meer,verder alles ok.Het is niet te vergelijken met een versnellingsbak die vroeg of laat de geest zou geven.Ik bedoel ,geen zwaar of gevaarlijk of duur probleem.
Remblokken ,t'sja vervelender probleem.Daar helpt alleen in het oog houden,en reserveblokjes bij de hand houden,vervangen voor je op ijzer zit, lijkt me.
Vergeet gewoon de rdc ,dan ben je niet ontgoocheld en geniet van het rijden met de BMW GS.
Heb idd ook al gehoord van problemen met de RDC en idd alleen op de spaakwielen van de GS(A) en ik dacht zelfs dat het RDC systeem vanaf heden ook niet meer geleverd wordt in combinatie met spaakwielen..11rt schreef:Terugroep van RDC zou moeten geweten zijn.Er zouden problemen zijn met de spaakwielen ,dus wel ok voor gietwielen dacht ik.
Als je het geldt terug krijgt is alles prima lijkt me..