geintroduceerd: de BT-021.

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Tijdens de Intermot beurs in Keulen heeft Bridgestone de nieuwe opvolger van haar succesvolle sport/tourband (BT-020) geintroduceerd: de BT-021.

Uit onderzoek van Bridgestone was gebleken dat in Nederland de grootste rijdersgroep (33%) hun motoren sport/tour-gebruik te gebruiken. En juist in dat segment deden de Japanners het met een marktaandeel van ruim 50% voor de BT-020 erg goed. Niet vreemd dat Bridgestone juist voor dat segment veel aandacht heeft besteed aan de nu gelanceerde opvolger, de BT 021. Uiteindelijk zal deze band zijn voorganger op alle fronten moeten overtreffen, en dat is - als we de heren engineers bij Bridgestone moeten geloven - daadwerkelijk ook gelukt.

Bridgestone claimt met de BT-021 sportieve stuureigenschappen op het niveau van een sportband in combinatie met een 15% langere levensduur. Zowel onder droge als ook natte weersomstandigheden. De “021” is specifiek ontworpen voor motoren van 600 tot 1200 cc en moet volgens de fabriek een zeer hoog comfort en rechtuitstabiliteit bieden bij hoge snelheid en een super strak bochtengedrag onder alle omstandigheden.

De nieuwe BT-021 banden zijn vanaf januari 2007 in alle belangrijke maten verkrijgbaar bij de dealer. Prijzen zijn vooralsnog niet bekend.

Afbeelding
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

als 't allemaal wat wil meezitten ga ik denkelijk op de voorstelling van deze band aanwezig kunnen zijn en hoop ik 'm aan de tand te kunnen voelen :?:
WimLT
Contacteer:

Re: geintroduceerd: de BT-021.

Bericht door WimLT »

(s)Campi schreef:Prijzen zijn vooralsnog niet bekend.
OEI :cry: , das gewoonlijk geen goei teken :?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Dé grote verandering (allesinds deze die zichtbaar is) is het profiel in de voorband (vgl tov de BT020 :shock: )
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Patrick V

Bericht door Patrick V »

pvdk, wanneer ga je die BT-021 testen? Ik ben aan een nieuw stel banden toe en kijk uit naar je ervaringen.
Patrick V
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

Zal wel gewoon de zoveelste goeie band zijn...Een beetje zoals de Strada na de GTS bij Pirelli bvb.
Nil volentibus arduum
S.

Bericht door S. »

Iemand intussen al BT21s gekocht? Ik was altijd zeer tevreden over de 20's maar wil nu toch wel iets sportiever (zonder dat ik om de 5000km bij de bandenboer moet passeren).
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Een antwoord van Bridgestone op de Michelin Pilot Road II...
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Livin

Bericht door Livin »

(s)Campi schreef:Dé grote verandering (allesinds deze die zichtbaar is) is het profiel in de voorband (vgl tov de BT020 :shock: )
Wat zeker geen slechte zaak is. Bij langsgroeven in het wegdek kan dit leiden tot vibraties in het stuur/van de motor.
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid

Rijden en laten rijden!
Benner

Bericht door Benner »

S. schreef:Iemand intussen al BT21s gekocht? Ik was altijd zeer tevreden over de 20's maar wil nu toch wel iets sportiever (zonder dat ik om de 5000km bij de bandenboer moet passeren).
Voile,ze liggen er op de nieuwe BT21.
Nu vlug wat km maken om ze te testen.

De prijs viel best mee, nl 285€ (voor en achter en alles in).

Groetjes
Coyote_s4

Bericht door Coyote_s4 »

Benner schreef: Voile,ze liggen er op de nieuwe BT21.
Nu vlug wat km maken om ze te testen.

De prijs viel best mee, nl 285€ (voor en achter en alles in).

Groetjes
Dat is niet duur, waar komen die vandaan ?
Benner

Bericht door Benner »

Pm vertrokken

Groetjes
Coyote_s4

Bericht door Coyote_s4 »

Benner schreef:Pm vertrokken

Groetjes
OK - Bedankt.

Dat is wel 160 km bij mij uit de buurt - enkele reis !

Voorlopig heb ik nog geen nieuwe nodig, mijn nieuwe RT werd geleverd met nieuwe banden :lol:
Tegen dat deze moeten vervangen worden zal ik de prijs bij mijn lokale dealer ook wel kennen (mijn schoonbroer moet er binnenkort toch naartoe) en dan kan ik nog beslissen.
Caje RT
Contacteer:

Bericht door Caje RT »

Vandaag de Michelin macadam achterband van mijn RT vervangen door een BT021 (185€).
Heb wel nog een vraagje... het wiel is niet uitgebalanceerd omdat dit volgens de bandencentrale in kwestie niet wordt gedaan voor een achterwiel. Klopt dat ??

Dank,
Johnny.
Greetz,
Johnny -CajeRT-
Afbeelding
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Caje RT schreef:Vandaag de Michelin macadam achterband van mijn RT vervangen door een BT021 (185€).
Heb wel nog een vraagje... het wiel is niet uitgebalanceerd omdat dit volgens de bandencentrale in kwestie niet wordt gedaan voor een achterwiel. Klopt dat ??

Dank,
Johnny.
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... balanceren
Bij een achterwiel merk je minder snel dat er een onbalans is, maar ik zou volgende keer toch aandringen op dat balanceren. Of beter nog, kies een andere bandenboer.
Je gaat nu wel een verschil merken met die vorige band, de Macadam is een heel slijtvaste band, maar op elke (vooral vochtige) afrit komt uw achterzijde een beetje langszij. Heel stabiel rechtdoor, maar niks lekker in nat bochtenwerk.
Relax

Bericht door Relax »

Als het nodig is, zal je het normaal na een paar km wel merken. Trillingen (best waarneembaar in het stuur) geven dit aan.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Stef RT

Bericht door Stef RT »

Hallo,

Gisteren (16/3) een setje BT21 op mijn RT laten zetten.
€ 307, de prijs die ik voor BT20 ook al eens betaalde. (demonteren wielen, plaatsen en uitbalanceren inberepen)
Nu afwachten en testen hoelang deze zullen meegaan.

Groeten, Stef 8)
BMW MC Vlaanderen lid / R1150RT silver / John's xenonbeemer
Coyote_s4

Bericht door Coyote_s4 »

Stef RT schreef:Hallo,

Gisteren (16/3) een setje BT21 op mijn RT laten zetten.
€ 307, de prijs die ik voor BT20 ook al eens betaalde. (demonteren wielen, plaatsen en uitbalanceren inberepen)
Nu afwachten en testen hoelang deze zullen meegaan.

Groeten, Stef 8)
En, zijn ze nog niet versleten ? :twisted:
Graptje, ik ben wel geïnteresseerd naar je ervaring, tov de BT020 ?
Heb je al verschil kunnen voelen in sturen, grip, stabiliteit, ... :?:
Bart Bever

Bericht door Bart Bever »

Hier ook interesse naar de ervaringen, en dan zelfs nog liever tov. de BT14.
Hier gaan weer kilometers gevreten worden en mijn voornemen is om dit jaar meer dan 5000km te doen met een bandje. :?

Greetz!
SBK_Mario

Bericht door SBK_Mario »

Probeer de Michelin Pilot Power 2CT eens heb hem al 6000 km op liggen en nog niet versleten.

GRTZ :D :D :D
Stef RT

Bericht door Stef RT »

Hallo,

nog niet echt veel ervaring met nieuwe banden.
Ik heb nog ni veel tijd gehad om te rijden.

Verschil is er wel, maar dat is altijd met nieuwe banden tegenover versleten, ik kan er dus nog ni veel van zeggen.

@Bart Bever: ik wil wel een stuk boven de 10000 km doen met een setje banden.
Ik rij nochtans redelijk goed door over het algemeen.

Groeten, Stef 8)
BMW MC Vlaanderen lid / R1150RT silver / John's xenonbeemer
Bart Bever

ok, alvast bedankt...ik hoor het wel.

@Mario; Mag ik ergens in panne staan, dan rij k nog liever op de velg naar huis dan die michelins erop te laten leggen!

Greetz!
SBK_Mario

banden

Bericht door SBK_Mario »

Hallo Bart,

Waarom geen Michelins???Heb al de anderen al gehad en nu deze Pilot Powers geven naar mijn gevoel het beste wat je van een band mag verwachten.(toch bij de sportieve banden)Ik weet ook wel dat je van een sportieve band geen al te lange levensduur moet verwachten.Maar dat weet je bij de aankoop en wat is lange levensduur.

GRTZ :D
Bart Bever

Ik heb reeds gereden op mijn brommerke:

Michelin pilot sport
Michelin pilot power
Conti sportattack
Bridgestone BT14

De michelins presteren ver ondermaats op mij Ske (op den Duc waren ze vergelijkbaar met anderen).

De pilot sport is ruk in de regen en de power werd na een ritje stevig gassen veel te vettig en onbaanvast. De powers zijn vervangen na een goeie 3000km omdat er gewoon niet meer mee te rijden was.

De Contis zijn wel ok, zowel droog als nat aanvaardbaar en redelijke levensduur.

De BT14 is voor mij de koning de banden, buiten de toch wel zeer geringe levensduur.

Op mijn broer zijn S staan Metzlers sportec (M3?), Deze voelen heel leuk aan en maken kans om als volgend setje te dienen. Van levensduur nog geen ervaring.

Greetz!
sman

Bericht door sman »

:twisted: gisteren platte tube op 1km van huis :twisted: , toch voorzichtig tot thuis gereden :cry:
vandaag Ethias assistentie gebeld, waren er op een half uur, moto op aanhangwagen en naar L&C
2 BT020 CC laten zetten, de vorige gingen 18K mee!! :!:
BT021 is nog niet te krijgen in CC
Betaalde 121,50 + 153,97= 337,86 euro en was op een uurtje terug thuis.
seffens terug werken :)
Plaats reactie