K1200rs accidentje gekocht.
Moderator: GVN
-
John
- Contacteer:
Hij ziet er al prachtig uit! Maar als je toch al zoveel zelf hebt opgelost mag het toch geen probleem geven om dat scherm aan te pakken? Watervast schuurpapier 400 en zo verder schuren met véél water naar 800. Dan met een 1000 er nog eens over om zeker te zijn dat de (meeste) krassen echt weg zijn. Als laatste polieren met de juiste pasta s en ook je scherm zal er weer als nieuw uit zien. 
-
Iron Gonzo
waw dat is knap werk
DIKKE PROFICIAT
DIKKE PROFICIAT
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Schuren en plamuren is niet echt mijn sterkste kant geweest. Het laat niet staan dat ik dat wel een kan proberen, en alst mislukt koop ik gewoon dan een nieuwe... Ik ga het testen. Sebiet de spiegeltjes en pinkers monteren en de onderste kuip. Die moet ik nog eerst wat ontdoen van stof en spinnewebben.
groetjes James
groetjes James
-
DJAIRO
Re: gespoten k1200rs
Proficiat!!!!!!j-man schreef: Tot binnekort groetjes
Knappe moto trouwens nu hij in het zwart staat,valt enorm mee!!!
Je zal wel blij zijn,nu die enorme klus geklaard is
Groetjes Frank
-
Fox30
Beste j-man,j-man schreef:Zo dacht ik even om de motor eens te laten warm draaien aangezien ie dat nog niet heeft gedaan na zen herstellingen.
./..
groetjes
'k wil je er toch wel even op wijzen dat in de meeste handleidingen van de BMW motoren staat dat stationair laten draaien ten strengste wordt ontraden als je geen gesmolten kuiponderdelen wil.
Met vriendelijke groeten,
Fox30
Hallo,
Geert, merci vor de roosterkes nog te komen brengen he. Ik heb nu men kuip der ff afgehaalt en die der opgesoldeert en dan alles gemonteerd. Alleen had ik nog een bevestigingspuntje vergeten dat was afgebroken. Alles op alles gezet en geprobeert dat te solderen. Lukt perfect! Het resultaat is wel niet wouw, maar het hangt steviger vast dan tec7. Even een duidelijke foto

Spiegeltjes, onderste kuip, pinkers....Alles zit er op, de plaat is aangevraagd. Alleen nog een mooi schermpje vinden zonder krassen.

mooi he
Groetjes
Geert, merci vor de roosterkes nog te komen brengen he. Ik heb nu men kuip der ff afgehaalt en die der opgesoldeert en dan alles gemonteerd. Alleen had ik nog een bevestigingspuntje vergeten dat was afgebroken. Alles op alles gezet en geprobeert dat te solderen. Lukt perfect! Het resultaat is wel niet wouw, maar het hangt steviger vast dan tec7. Even een duidelijke foto

Spiegeltjes, onderste kuip, pinkers....Alles zit er op, de plaat is aangevraagd. Alleen nog een mooi schermpje vinden zonder krassen.

mooi he
Als je even beter leest zie merk je dat ik er nog geen kuip had rond zitten. Dus als ik hem liet warmdraaien zou er niet veel te smelten zijn. Dat vind ik trouwens heel raar dat zo iets zou gebeuren. Als het een zomerse dag is van 32° en je staat aan een heel groot kruispunt voor het licht waar je zeker een aantal minuten moet wachten voor je mag vertrekken loopt ie warmer dan ie nu heeft gedaan hoor. toch bedankt voor de tip, maar zie er geen probleem in.Fox30 schreef:Beste j-man,j-man schreef:Zo dacht ik even om de motor eens te laten warm draaien aangezien ie dat nog niet heeft gedaan na zen herstellingen.
./..
groetjes
'k wil je er toch wel even op wijzen dat in de meeste handleidingen van de BMW motoren staat dat stationair laten draaien ten strengste wordt ontraden als je geen gesmolten kuiponderdelen wil.
Met vriendelijke groeten,
Fox30
Groetjes
tuurlijk datte. alles zit mooi in de zarte kleur. binne en buitenkant.geert_c schreef:khoop dat ge toch nog met zwart die binnenkant verder hebt afgewerkt...
Ge weet da we ni gaan voor t halve werk.
![]()
Toch wel schoon als ik het zo op de foto zie.
ook heb ik even rondgehoord naar dat warmdraaien, Dat staat in de handleidingen in om zichzelf in te dekken. Zo staat er ook in de handleiding van de vw passat dat ie 1L olie mag verbruiken per 1000km. wat heeeel veel is voor een moderne wagen. Dat heeft gewoon te maken om garantiegevalletjes uit te sluiten.
Bij deze, de groetjes
Mooi gedaan, stoere machine.j-man schreef: tuurlijk datte. alles zit mooi in de zarte kleur. binne en buitenkant.
ook heb ik even rondgehoord naar dat warmdraaien, Dat staat in de handleidingen in om zichzelf in te dekken. Zo staat er ook in de handleiding van de vw passat dat ie 1L olie mag verbruiken per 1000km. wat heeeel veel is voor een moderne wagen. Dat heeft gewoon te maken om garantiegevalletjes uit te sluiten.
Bij deze, de groetjes
De historie van het warmdraaien is eigenlijk vooral afkomstig van de vierklepsboxermotoren, en in mindere mate de watergekoelde K.
Op het forum staan wel wat beelden en verhalen over R..RT's die staan te gloeien, of zelfs in de fik zijn geschoten. Dit is dan het gevolg van versneld stationair warmdraaien, terwijl de eigenaar niet bij de motor is gebleven. Motor even starten, met hendeltje toerentalversneller uitgeklapt, dan nog snel even naar binnen, plots gaat de telefoon, blablabla 10 minuten, en de motor gaat intussen ook nog wat sneller draaien, tot ver over de 2000 toeren. Lucht-oliekoeling met een stilstaande motor haalt niet veel uit, en hoppa: inferno
De motor buitegehaald, alles een keertje goed goed goed goed nagezien en dan heb ik mene baas der eerst een testritje mee laten doen. Die was na 10 al weer terug, maar dien had goed nieuws da alles in orde bleek te zijn. Dus zijnek maar in men klere gesprongen, dan op de motor gesprongen, en dan de wereld in gesprongen. (alez ja, gereden he) Alles verliep heel goed, beetje wennen wel want het is wel een zware motor. Maar van rijden en confort ist wel een zaligheid. Da zoeft overal rustig door, ge mut zelfs ni terug schakele als ge ineens wa rapper moet rijden. Wel heb ik soms het gevoel da ik die cardan voel, zo op wa slechter wegdek heb ik toch da gevoel een beetje.... Ik zien er opt eerste zicht niets verkeert aan, niets los of versleten....
Swat, het goede weer mag gaan komen!
groetjes James
Hellow daar,
Het moto-virus is stillekesaan aant groeien. Mensen da is dus best wel heel plezant he. Dees weekend toch een 350km gereden en het begint beter en beter aan te voelen. Heb het altijd voor de auto's gehad maar nu met dit machien moetek men mening wel gaan aanpassen.
Laten we maar hopen dat dit weekend weer mooi weer wordt.
Groetjes
Het moto-virus is stillekesaan aant groeien. Mensen da is dus best wel heel plezant he. Dees weekend toch een 350km gereden en het begint beter en beter aan te voelen. Heb het altijd voor de auto's gehad maar nu met dit machien moetek men mening wel gaan aanpassen.
Laten we maar hopen dat dit weekend weer mooi weer wordt.
Groetjes
-
Fox30
Let maar op voor die kabouters die zich met een fototoestel in de bermen verstoppen en je de dag erna zo een oranje-wit gestreept briefje sturen met de vriendelijke melding dat je ze hebben gezien en een deel van je loonzakje opeisen.j-man schreef:Hellow daar,
Het moto-virus is stillekesaan aant groeien. Mensen da is dus best wel heel plezant he. Groetjes
Voor de rest, heb veel lol, zoals wij alemaal al langer hebben kunnen ervaren.