Elefantentreffen

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
one-one

Elefantentreffen

Bericht door one-one »

Tussen al die miserie van remblokjes, onderhoudsperikelen en scharnieren die niet kunnen vervangen worden toch nog wat plezierig nieuws want het 51 Elefantentreffen was weer leuk.
Benevens rat-bikes en andere merken waren er toch enorm veel niewe GS-en en een paar 1200 GSA-ers... De wegen lagen er leuk bij, zaterdag was de autosnelweg in de buurt van Passau afgesloten wegens de sneeuwval , rukwinden van 80 à 100 km/u, veel regen maar de 1800km heen en terug werden zonder kleerscheuren afgelegd...

Afbeelding

tussenstop Nurnberg vrijdag ochtend - 10 C°

Afbeelding

er ligt al wat sneeuw en er zijn een paar duizend deelnemers....

Afbeelding

remblokjes versleten geen probleem ... touwtje aan de motor en wijle weg..

Afbeelding

de bierhandelaar komt er zelfs langs...

Afbeelding

toch een soepje drinken wat aangelengd met sneeuwvlokjes...

Afbeelding

oesje zondagmorgen de motor een beetje afkuisen zeker ????
Afbeelding
en we hebben ons aandenken

but in our mind ....
Afbeelding
ride with pride
one-one
gsa 1150
sprint

Bericht door sprint »

Schoon hoor Afbeelding , heb je niet wat sneeuw mee gebracht :mrgreen:
Marnix.

Afbeelding
Harald

Bericht door Harald »

Geweldige ervaring mijn gedacht :lol:
Frank K

Bericht door Frank K »

krijgt ter meteen koud van....
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
sprint

Bericht door sprint »

Afbeelding

Die mannen van den ILVA uit Erpe-Mere moeten toch ver om die gele zakken hé :lol:
Marnix.

Afbeelding
one-one

Bericht door one-one »

En om toch ook even over de GS te praten, mijn GSA heeft dit terug zonder enige miserie gedaan...
op zondag 1 druk op de start knop en het machien draaide :P ... de 2 nieuwe 1200 ook.

Ik zag wel veel mensen met sneeuwkettingen op hun GS waaronder een Italiliaan die gewoonweg sneeuwkettingen van een auto op zijn GSA 1200 geplaatst had. In de sneeuw rijden viel echt wel mee en dit zonder cross banden. In feite zou je daar 2 moto's moeten hebben, ééntje om er heen te rijden en een cross om er in het dal in de sneeuw "buzze" :D te geven maar ja kwestie van sponsors te vinden :mrgreen: ofwel ééntje waar je je hele hebben en houden kan meenemen zoals deze hier
Afbeelding

Waar ik ook trouwens heel tevreden over ben is de fleeze van BMW voorzien van een soort parafine die de lichaamswarmte behoudt. 100 euro maar echt een goede investering voor wie 's winters rijdt.

En heel koud was het nu ook niet want in 2003 hadden we 's nachts -20C°, dus 10 graden minder dan dit jaar.

Ik denk wel dat ik terug het scherm van de 1150 GS ga plaatsen omdat dit toch wat meer bescherming geeft tijdens de regen daar je dit helemaal recht kan zetten.

Een "kleine " expeditie en sommigen waren zelfs zo moe bij hun aankomst dat ze gewoonweg hun moto op de grond lieten liggen en zich eerst inschreven... en dan nog het tentje in de sneeuw en in het donker opzetten...
Afbeelding
ride with pride
one-one
gsa 1150
Trikke

Tof

Bericht door Trikke »

Hallo one-one,

Het zag er een toffe bedoening uit. Dergelijke avontuurkes zint mij wel. Meer dan de organisaties van deze club
waar weekends meestal in sterren dinges gebeuren, waar men 's avonds in col en cravat aanschuift aan een
x aantal-gangen menu. Maar elk zijn goesting natuurlijk. Dicht bij de natuur en dicht bij uwe moto
(staat meestal naast uw tentje). Als ge nog dergelijke projecten op 't programma hebt, laat maar iets weten.
Het hoeft wel niet altijd zo extreem te zijn. Ik zie wel of het mij past.

Trikke
one-one

Bericht door one-one »

http://picasaweb.google.com/gewekin/Ele2007
nog andere beelden.... zot zijn doet geen zeer en het helpt een beetje om naar zulke treffens te gaan....

eind deze maand is er het Altes Elefantentreffen aan de Nurburgring om en bij de 300km van Aalst...
zie : http://www.alteselefantentreffen.de/platz.html

en een paar foto's van 2005 ...http://www.alteselefantentreffen.de/pic ... index.html
en
http://www.alteselefantentreffen.de/galerie2006.html

het is er wel rustiger , minder vuurwerk 's nachts en een fakkeltocht die heel mooi is...

en van luxe gesproken... kijk even naar het menu...
Afbeelding
ride with pride
one-one
gsa 1150
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

het menu...

Waar hebben we dat nog gehad :roll:
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
vlieger
Contacteer:

Bericht door vlieger »

Moeten we elkander net gemist hebben! wij zij vrijdagavond terug richting Belgiê vertrokken :P Ik heb woensdag vastgezeten in de sneeuw rond Würzburg. Zaterdag hebben wij nog een witte laag gevonden rond Nürnburg. Zonder veel ergs thuis geraakt. (twas niet de eerste keer, da scheelt natuurlijk ook)
Afbeelding
2 dingen zijn oneindig: het universum en de domheid der mensen, en van het eerste ben ik niet eens zeker!! (Einstein)
R80GS Matzwart!
Used, Abused, Trashed and Crashed!!!!
one-one

Bericht door one-one »

vlieger schreef:Moeten we elkander net gemist hebben! wij zij vrijdagavond terug richting Belgiê vertrokken :P Ik heb woensdag vastgezeten in de sneeuw rond Würzburg. Zaterdag hebben wij nog een witte laag gevonden rond Nürnburg. Zonder veel ergs thuis geraakt. (twas niet de eerste keer, da scheelt natuurlijk ook)
Afbeelding
Ja wij zijn aangekomen rond de middag op vrijdag... shit dat we elkaar gemist hebben. :evil:
Ik stel vast dat er minder mensen blijven tot zondag morgen... wij verbleven er vroeger ook op donderdag vrijdag en zaterdag vertrekken.
Zaterdag avond kondigden ze een storm aan met windstoten tot 110 km/u en er zijn er een heel pak vertrokken. :cry:
Wij zijn gebleven en de storm is er niet geraakt denk ik... wel veel sneeuw maar dat is wat we wilden hé :mrgreen:
ride with pride
one-one
gsa 1150
vlieger
Contacteer:

Bericht door vlieger »

Ik rij nu al 9 jaar naar ginder en vertrek de laatste jaren op zaterdag of zoals dit jaar vrijdag terug naar huis.
tegen het weekend komen er veel te veel toeristen en ellendige zatte duitsers :shock: Ok het is in duitsland maar degene die er van woensdag zijn gedragen zich heel anders dan diejen hoop er int weekend aankomt om de boel op stelten te zetten en de sfeer te vergallen :evil: volgend jaar terug met het zijspan, das veiliger 8)
2 dingen zijn oneindig: het universum en de domheid der mensen, en van het eerste ben ik niet eens zeker!! (Einstein)
R80GS Matzwart!
one-one

Bericht door one-one »

andere foto's van Italiaanse vrienden.... zij hadden de tijd om een foto te nemen onderweg, wij niet :evil: want we hadden het te druk met recht te blijven op de motor :wink: :mrgreen:

http://www.exebat.sk/fotoalbum.php?acti ... um_id=1041#
ride with pride
one-one
gsa 1150
vlieger
Contacteer:

Bericht door vlieger »

ik heb liever geen foto's van het rijden door de sneeuw, dan foto's genomen door de volgwagen!!! :twisted: :twisted: :twisted:
wij hebben hetzelfde gehad. woensdag was het nog veel erger, toen ben ik om 13.30 tegen Würsburg door de politie van de autostrade gehaald wegens "te gevaarlijk". discutiëren was geen optie :( hotel zoeken en donderdag verder dan maar :roll:
R80GS Matzwart!
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Een welgemeend Chapeau aan de kerels die naar daar zijn getrokken!
Dees zijn de pure echte motards :D

@one-one
Bedoel je die Phase Change van BMW of zoiets met de neopreen?
Laatst gewijzigd door Wingman X op 01 mar 2018, 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
bahnstormer
Contacteer:

Bericht door bahnstormer »

Wat is het verschil tussen het Elefantentreffen en het Altes Elefantentreffen ?

Marcel
Life is great driving a R100/7T Bahnstormer !!!
miegom

Bericht door miegom »

Leuk, maar waarom?
Echt motorrijden kan je daar nie doen en ik kan wel een paar leukere, betere en vooral warmere reisbestemmingen bedenken...
Bovendien lijkt er mij, zo op het eerste zicht (ik ben er zelf nooit geweest), ook nie echt veel te beleven.
Ik zie er de lol nie van in. :?
Laatst gewijzigd door miegom op 08 feb 2007, 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW R 1200 GS
Yamaha WR 450 F
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Ik heb ook zoiets van je moet de dingen niet verwarren :shock: : in de winter en ergo in de sneeuw kan je lekker wintersporten vanuit het warme hotel; in de zomer kan je tof met de motor op reis en met het tentje in de natuur :roll:

Wat mij ook al direct een tegengoesting deed krijgen was hetgeen ik las op een site van het treffen: "Don't eat the yellow snow" :mrgreen:

Lijkt mij eerder een macho-ding, maar zij die denken dat ze iets te bewijzen hebben, moeten dat vooral doen :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
one-one

Bericht door one-one »

Neen geen kwestie van bewijzen want ik ben de mening toegedaan dat niemand iets hoeft te bewijzen zoniet ben je wel verkeerd bezig.
Het is wel een kleine expeditie en de meesten doen het voor de uitdaging en het feit dat dit ook niet alledaags is.
Ik ga ook graag skien maar het prijsverschil is dan ook navenant.
Het is moeilijk een mening nopens motorrijden te geven want je hebt er die maar buiten komen als het droog is en ten minste 20 C°, anderen rijden het ganse jaar door, sommigen blijven rond de kerktoren rijden en anderen rijden 5 of 6.000 km, er rijden traag en en rijden snel
...
Waarom met de motor op vakantie gaan in een tent, beperkt in kledij en voorals zweten als je voor 500 euro bijna een all-in hebt.
Weet je wat er vooral leuk is is dat je back to nature gaat en eens een nacht kan buiten zitten rond het kampvuur met een paar pintjes en een eindeloze sterrenhemel.... maar je kan dit ook in de Maldiven doen :wink:
ride with pride
one-one
gsa 1150
one-one

Bericht door one-one »

bahnstormer schreef:Wat is het verschil tussen het Elefantentreffen en het Altes Elefantentreffen ?

Marcel
Het Alteselefantentreffen is maar 300 km rijden Nurburgring , is op een camping, er is minder volk en het is er rustiger.
ride with pride
one-one
gsa 1150
vlieger
Contacteer:

Bericht door vlieger »

one-one schreef:
bahnstormer schreef:Wat is het verschil tussen het Elefantentreffen en het Altes Elefantentreffen ?

Marcel
Het Alteselefantentreffen is maar 300 km rijden Nurburgring , is op een camping 3 keer zo duur als solla aan inkom, er is minder volk das waar en het is er rustiger
:shock:
R80GS Matzwart!
desertfreak
Contacteer:

Bericht door desertfreak »

ja en als er nog iemand meewil wij zijn van de partij
4 gs'kes reeds
ADV 2014
R100/7 caferacer
R100GS padak
R100GS padak marlboro
Beire

Bericht door Beire »

eigenlijk had ik dit jaar ook nog eens graag willen gaan... maar andere verplichtingen.

Verleden maand zijn we, mijn vrouwtje (in 't bakske) en ik , toch nog eens in Solla geweest. We zijn ongeveer 350 km (van de 800) binnendoor gekomen en dat maakt het toch wat plezanter om er naartoe te rijden.

Daarom rij ik liever naar de Nurburgring , je zit maar 300 (?) km van huis, je kan op 't gemakske een dagje rijden, langs kleine baantjes, onderweg rustig ergens stoppen, niets gehaast..
natuurlijk inkom is iets meer ( maar je hebt dan wel de faciliteiten van een kamping), het zijn totaal twee verschillende treffens, je moet ze allebei eens gedaan hebben (zoals nog vele andere meetings!).. waar veel motorrijders (van alle slag) samenkomen is er altijd wel iets te beleven.
STUCK IN THE MUD
R100GSPD white/blue dirtbike + VMC cross sidecar
Beire

Bericht door Beire »

en uhm , da ge nu 1000 km rijdt of 50 km.. met de juste manne... gezopen wordt er toch !!!
STUCK IN THE MUD
R100GSPD white/blue dirtbike + VMC cross sidecar
vlieger
Contacteer:

Bericht door vlieger »

Beire schreef:met de juste :shock: manne... gezopen wordt er toch :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: !!!
R80GS Matzwart!
Plaats reactie