Beoordeling F800 door eigenaars
Moderator: GVN
F800ST ter vervanging van een 70000km onderhoud aan de LT.
Rijdt prettig, doch wat aan de lichte motorkant als je een 1150rt en een 1200LT gewoon bent.
Het duiken bij het remmen moet je weer aanleren... Toch even schrikken de eerste keren.
Met mijn 1m95 zit ik nog behoorlijk comfortabel, welliswaar met quasi volledig gebogen benen.
Zeer wendbaar, dat valt op, maar hier rechttegenover dan weer uiterst stabiel ook!
Het geluid doet me eerder denken aan een tweetakt naaimachine.
De armen trillen nog na, na een toch niet zo lange rit van een 30km.
Conclusie,... leuk hebbedingetje voor bij de trofeën in de garage... Ideaal voor een broodje te halen bij de bakker of een klein toertje om op een zomeravond.
[/url]
Rijdt prettig, doch wat aan de lichte motorkant als je een 1150rt en een 1200LT gewoon bent.
Het duiken bij het remmen moet je weer aanleren... Toch even schrikken de eerste keren.
Met mijn 1m95 zit ik nog behoorlijk comfortabel, welliswaar met quasi volledig gebogen benen.
Zeer wendbaar, dat valt op, maar hier rechttegenover dan weer uiterst stabiel ook!
Het geluid doet me eerder denken aan een tweetakt naaimachine.
De armen trillen nog na, na een toch niet zo lange rit van een 30km.
Conclusie,... leuk hebbedingetje voor bij de trofeën in de garage... Ideaal voor een broodje te halen bij de bakker of een klein toertje om op een zomeravond.
[/url]
Sorry voor de Nickname , maar heb 10 jaar uitgezien naar het moment dat ik mij een nieuwe motor kon veroorloven en het is er dus nu vangekomen, vandaar de nickname.
Heb vorige week een grijze F800ST besteld met nu de actie van 2 jaar extra garantie en de kofferset voor een prijsje.
De test rit was subliem, zeker de remmen ( of kwam dit omdat bij mijn vorige de remmen versleten waren?) (= XJ900S '94)
Hij maakt ook een verrassend diepe grom, buiten verwachting!
Zeer goed zadel vindt ik, toch na ong. 150 km.
Ik ga hem gebruiken voor woon-werk verkeer en zal jullie laten weten hoe hij het er van af brengt.
Wel redelijk wat rijwind op de autostrade, maar dan voel je het tenminste als het te snel gaat.
Groeten,
een nieuwe BMW-fan
Heb vorige week een grijze F800ST besteld met nu de actie van 2 jaar extra garantie en de kofferset voor een prijsje.
De test rit was subliem, zeker de remmen ( of kwam dit omdat bij mijn vorige de remmen versleten waren?) (= XJ900S '94)
Hij maakt ook een verrassend diepe grom, buiten verwachting!
Zeer goed zadel vindt ik, toch na ong. 150 km.
Ik ga hem gebruiken voor woon-werk verkeer en zal jullie laten weten hoe hij het er van af brengt.
Wel redelijk wat rijwind op de autostrade, maar dan voel je het tenminste als het te snel gaat.
Groeten,
een nieuwe BMW-fan
Pas als je goed kan remmen mag je gas geven!
Proficiat met je koop BMW-man.
Genieten zal het worden tijdens het pendelen naar en van je werk. Buiten de iet wat veel windturbulentie is over het beemerke niet veel negatiefs aan te merken.
veel plezier
, Ik heb dat al maanden mogen ervaren, nog steeds niet genoeg van.
Ivan
Genieten zal het worden tijdens het pendelen naar en van je werk. Buiten de iet wat veel windturbulentie is over het beemerke niet veel negatiefs aan te merken.
veel plezier
Ivan
BMW F800ST door weer en wind
Dank u ,
Heb tot nu toe nog niks gehoord van de garage het zal voor volgende week zijn geloof ik.
Heb tijdens mijn testrit bijn niks van alle negatieve kritiek ondervonden dus ik verwacht het beste.
Iemand al ervaring met de BMW-service (= touring) ?
Ik werk op 35 km (ipv 50) van mijn woonplaats wat dan?
Groeten, Kris
Heb tot nu toe nog niks gehoord van de garage het zal voor volgende week zijn geloof ik.
Heb tijdens mijn testrit bijn niks van alle negatieve kritiek ondervonden dus ik verwacht het beste.
Iemand al ervaring met de BMW-service (= touring) ?
Ik werk op 35 km (ipv 50) van mijn woonplaats wat dan?
Groeten, Kris
Hey Kris,
Gelukkig heb ik de bmw-pechbijstand nog niet nodig gehad, er is me wel in de Garage waar ik hem aankocht attent op gemaakt dat het een goede service zou zijn. toch een mooi geste van bmw, als je apart een pechverzekering onder de arm moet nemen kost je dat ook een mooie duit. Helaas hoe het in de praktijk werkt moet je schuldig blijven.
Hopelijk wordt je machine snel geleverd!
Groeten
Ivan
Gelukkig heb ik de bmw-pechbijstand nog niet nodig gehad, er is me wel in de Garage waar ik hem aankocht attent op gemaakt dat het een goede service zou zijn. toch een mooi geste van bmw, als je apart een pechverzekering onder de arm moet nemen kost je dat ook een mooie duit. Helaas hoe het in de praktijk werkt moet je schuldig blijven.
Hopelijk wordt je machine snel geleverd!
Groeten
Ivan
Eindelijk heb ik hem!
Het loopt allemaal wel nog wat stroef vind ik, maar dat zal er wel uitgroeien naarmate de Km komen.
Ik moet er wel goed oplettten niet boven de 5000 tr/min te gaan.
Of steekt dit niet zo nauw?
heb ergens gelezen dat het zelfs beter is tijdens de inloopperiode het kot af en toe eens open te zetten !
Wat hebben jullie gedaan?
Het loopt allemaal wel nog wat stroef vind ik, maar dat zal er wel uitgroeien naarmate de Km komen.
Of steekt dit niet zo nauw?
Wat hebben jullie gedaan?
Het is belangrijk je motor onder verschillende omstandigheden te laten rijden . Ik bedoel daarmee rijden met wisselende belasting en toerentallen. Als het kan bochtige wegen nemen en zo min mogelijk , liefst geen autosnelwegen te nemen. Best is inderdaad om tijdens de inrijperiode de 5000 toeren niet te overschrijden. En nog een belangrijk punt: Niet voluit acceleren. Als je dat in acht neemt zal hij gezond ingereden zijnBMW-man schreef: Wat hebben jullie gedaan?
En rond de 1000 km krijgt hij zijn eerste inspectie, dus rijden maar...
Veel succes.
Ivan
Beoordeling F800 door eigenaars
Beste F800 rijders. Ook ik ben overgestapt op een F800ST. Na jaren trouwe dienst van mijn R850R heb ik mij laten bekoren op het autosalon door deze leuke motor.
Ik was op slag verkocht. Ondertussen heb ik de eerste 1300 km achter de rug. En ik ben op enkele kleine minpuntjes toch laaiend enthousiast. Het rij comfort is duidelijk beter dan op mijn oude R850R. ook de wenbaarheid is en pluspunt. Hij bromt lekker diep en geeft je een sportief gevoel. ook het verbruik is positief te noemen. Gemiddeld kom ik uit op een 4,7 per 100 km en haal ik met gemak 340 km uit een tank met nog 50 km aan reserve. Dit weliswaar volgens de BC. Wel storend zijn de geluidjes onder het schakelen en tijdens stilstand naar eerste gaan. In het begin wat schakel problemen, maar die loste zichzelf op naarmate ik er langer mee onderweg was. Was gewoon een aanpassing van mezelf. ook de koffers leken mij op het eerste zicht wat al te futuristische, maar hebben hun dienst al duidelijk bewezen. Ze zijn groot genoeg om in elke koffer een helm te proppen. Dus ruimte genoeg. Op de autostrade wat druk van de wind, maar dat viel uiteindelijk nog mee. Ik had er echt een beter snelheidsgevoel mee. Gaat lekker vlot in de bocht liggen en is dan nog goed onder controle te houden. De remmen reageren zoals ik het verwacht , kortom het is een leuke motor die volgens mij lange ritten toelaat. Mits de nodige rustpauze ingelast.
Mijn eerste onderhoud viel trouwens ook mee, 66 euro . Dit met een analyse met computer was echt niet veel.
Kortom ik geniet elke keer als ik er mee op de baan ben.
Groeten, Dominiek.
Ik was op slag verkocht. Ondertussen heb ik de eerste 1300 km achter de rug. En ik ben op enkele kleine minpuntjes toch laaiend enthousiast. Het rij comfort is duidelijk beter dan op mijn oude R850R. ook de wenbaarheid is en pluspunt. Hij bromt lekker diep en geeft je een sportief gevoel. ook het verbruik is positief te noemen. Gemiddeld kom ik uit op een 4,7 per 100 km en haal ik met gemak 340 km uit een tank met nog 50 km aan reserve. Dit weliswaar volgens de BC. Wel storend zijn de geluidjes onder het schakelen en tijdens stilstand naar eerste gaan. In het begin wat schakel problemen, maar die loste zichzelf op naarmate ik er langer mee onderweg was. Was gewoon een aanpassing van mezelf. ook de koffers leken mij op het eerste zicht wat al te futuristische, maar hebben hun dienst al duidelijk bewezen. Ze zijn groot genoeg om in elke koffer een helm te proppen. Dus ruimte genoeg. Op de autostrade wat druk van de wind, maar dat viel uiteindelijk nog mee. Ik had er echt een beter snelheidsgevoel mee. Gaat lekker vlot in de bocht liggen en is dan nog goed onder controle te houden. De remmen reageren zoals ik het verwacht , kortom het is een leuke motor die volgens mij lange ritten toelaat. Mits de nodige rustpauze ingelast.
Mijn eerste onderhoud viel trouwens ook mee, 66 euro . Dit met een analyse met computer was echt niet veel.
Kortom ik geniet elke keer als ik er mee op de baan ben.
Groeten, Dominiek.
Vervangen na 40.000km. Prijs onbekend, kun je navragen bij de dealer.de Ron schreef:heeft er iemand een idee wat de aandrijfriem kost bij vervanging en hoelang deze meegaat ?? Heb hier nog niets over gelezen ..
Ik zit pas op de 8000 km na 3/4 jaar, dus dat duurt nog wel even.
Groet,
Klik op deze link => F800 Forum
F800ST grijs
F800ST grijs
Ni zo denigrerend JHJH. schreef: Conclusie,... leuk hebbedingetje voor bij de trofeën in de garage... Ideaal voor een broodje te halen bij de bakker of een klein toertje om op een zomeravond.[/url]
Hou het positief en vergelijk geen appelen met peren ( LT versus F800)
ne moto veu me te rein en ene veu oan te prutse.