een beetje extra verlichting
Moderator: GVN
-
Iron Gonzo
dat zal volgens mij geen enkel probleem zijn
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
edargpu
Hey Bart passer jij regelmatig in de Euroshop?IRON GONZO schreef:momenteel zijn de rode led verlichtingskes uitverkocht
in de euroshop
Kan je mij anders eens laten weten wnr er terug van die led's beschikbaar zijn?
Greetz
LUc
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles
"" R1200GS Adventure ""
"" R1200GS Adventure ""
-
Iron Gonzo
eu regelmatig jaedargpu3 schreef:Hey Bart passer jij regelmatig in de Euroshop?IRON GONZO schreef:momenteel zijn de rode led verlichtingskes uitverkocht
in de euroshop
Greetz
LUc
tis dan ook maar op 1500meter van mijn deur
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
edargpu
ThX THXIRON GONZO schreef:eu regelmatig jaedargpu3 schreef:Hey Bart passer jij regelmatig in de Euroshop?IRON GONZO schreef:momenteel zijn de rode led verlichtingskes uitverkocht
in de euroshop
Greetz
LUc![]()
tis dan ook maar op 1500meter van mijn deur
"" R1200GS Adventure ""
"" R1200GS Adventure ""
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Goe, mannekkes ik ga ulle ne keer ne goeien tip geven, laat eventueel iets weten, groepsaankoop is mss interessant idee...
http://shop.wiltec.info/tabshop_s/wilte ... uster.html
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
-
edargpu
Ziet er niet slecht uit,maar om het in de nummerplaathouder te monteren vrees ik dat het iets te groot is.(s)Campi schreef:Goe, mannekkes ik ga ulle ne keer ne goeien tip geven, laat eventueel iets weten, groepsaankoop is mss interessant idee...![]()
Zoniet mooi alternatief als tweede stoplicht
"" R1200GS Adventure ""
"" R1200GS Adventure ""
-
TonTon
-
pvde
- Contacteer:
Yep,
Ik heb vorig jaar een paar extra lichtjes geplaatst
Houdoe
Ik heb vorig jaar een paar extra lichtjes geplaatst
Houdoe
Laatst gewijzigd door pvde op 17 nov 2011, 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.

ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
(s)Campi schreef:Goe, mannekkes ik ga ulle ne keer ne goeien tip geven, laat eventueel iets weten, groepsaankoop is mss interessant idee...![]()
Goei tip Campi , count me in
Lid BMW MC Vl
Once coconuts always nuts.
Once coconuts always nuts.
-
Iron Gonzo
yep
geen stock meer in Duitsland
ze zeggen dat alle BMW motorrijders ze met massa opkopen

geen stock meer in Duitsland
ze zeggen dat alle BMW motorrijders ze met massa opkopen
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
Triker
-
Werner Von C.
- Contacteer:
@ Oneshark en schalkse => laat me effe weten welk spul jullie willen, dan kunnen we alles in één keer aankopen en verzending delen, ik stel voor dat eens jullie je keuze hebben gemaakt ik effe nog een check doe met de winkel (of alles op voorraad is) , dan overschrijving maken en verdeling in Belgie op één van de clubavonden of andere ?
Ik hoor het wel.
Ik hoor het wel.
-
edargpu
Zal niet anders opzitten dan wachten,of als er iemand in de buurt van St-Niklaas woont,naar het schijnt hebben ze er daar nog is hier nog onlangs vermeldPierreRT schreef:Damn, da kan toch niet de enige firma zijn die dergelijke in huis heeftIRON GONZO schreef:yep
geen stock meer in Duitsland![]()
ze zeggen dat alle BMW motorrijders ze met massa opkopen![]()
"" R1200GS Adventure ""
"" R1200GS Adventure ""
-
Triker
Ben bij Hein Gericke een extra LED verlichting gaan kopen aan 25 euro.
Het is zowel een stand als stoplicht.
3 draden: geel (massa) zwart (standlicht) rood (stoplicht)
Let op, zwart is dus geen massa!
Heb het eerst getest op het canbussysteem; werkt perfect maar aangezien
de canbus meer stroom stuurt voor het stoplicht (1 lamp) kun je de zwarte kabel
afknippen. Je sluit dus enkel de gele mee aan de massa van de lamp (bruin bij de 1200RT)
en de rode aan de andere kabel.
Ik heb de plaathouder opzij ingezaagd, een spietje uit en dan zachtjes verwarmd om de
onderkant te plooien. Anders schijnt het 2de licht te hoog naar boven.
De nummerplaathouder blijft stabiel genoeg onderaan na afkoeling.
Op de foto is de uitsparing goed te zien, maar het valt niet echt op.
De ingebouwde led's van Edgarpu3 zijn veel mooier ingewerkt (geen stoplicht echter), maar dit is een goed alternatief om snel een 2de stoplicht aan te sluiten.
Dat het er een beetje blokkerig uitziet is niet zo erg, als je maar beter opvalt!

Het is zowel een stand als stoplicht.
3 draden: geel (massa) zwart (standlicht) rood (stoplicht)
Let op, zwart is dus geen massa!
Heb het eerst getest op het canbussysteem; werkt perfect maar aangezien
de canbus meer stroom stuurt voor het stoplicht (1 lamp) kun je de zwarte kabel
afknippen. Je sluit dus enkel de gele mee aan de massa van de lamp (bruin bij de 1200RT)
en de rode aan de andere kabel.
Ik heb de plaathouder opzij ingezaagd, een spietje uit en dan zachtjes verwarmd om de
onderkant te plooien. Anders schijnt het 2de licht te hoog naar boven.
De nummerplaathouder blijft stabiel genoeg onderaan na afkoeling.
Op de foto is de uitsparing goed te zien, maar het valt niet echt op.
De ingebouwde led's van Edgarpu3 zijn veel mooier ingewerkt (geen stoplicht echter), maar dit is een goed alternatief om snel een 2de stoplicht aan te sluiten.
Dat het er een beetje blokkerig uitziet is niet zo erg, als je maar beter opvalt!

Laatst gewijzigd door Triker op 06 mar 2007, 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Triker
Voorlopig laat ik het zo, voor mij hoef je de leds dan niet meer te bestellen, maar er zijn er al een hele boeledargpu3 schreef: Hey PierreRT, is er dan nog interesse in mijn systeem,zoniet stop ik mijn zoektocht naar die led's![]()
Greetz
anderen die nog geïnteresseerd zijn heb ik gezien
Toch bedankt voor de moeite
Ik bijvoorbeeldPierreRT schreef:Voorlopig laat ik het zo, voor mij hoef je de leds dan niet meer te bestellen, maar er zijn er al een hele boeledargpu3 schreef: Hey PierreRT, is er dan nog interesse in mijn systeem,zoniet stop ik mijn zoektocht naar die led's![]()
Greetz
anderen die nog geïnteresseerd zijn heb ik gezien![]()
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop

-
Iron Gonzo
vandaag gaan controleren en nog steeds geen rode 
tevens waschmachine kapot
heb effe gekeken en kooltjes van motor waren versleten
in euroshop geen kooltjes
was eigenlijk te denken, dan maar zie bovenste zinnetje
dan naar plaatselijke electrowinkel en nieuwe kooltjes 40€
gekocht
geplaatst en nu wasmachine terug goed voor 10jaar
tevens waschmachine kapot
heb effe gekeken en kooltjes van motor waren versleten
in euroshop geen kooltjes
dan naar plaatselijke electrowinkel en nieuwe kooltjes 40€
gekocht
geplaatst en nu wasmachine terug goed voor 10jaar
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
Werner Von C.
- Contacteer:
@ Schalkse en Oneshark => ik stuur een mailtje naar de webwinkel met vraag tot voorradigheid en portokosten, éénmaal ik over deze info beschik deel ik deze mede en kunnen jullie alsnog beslissen.
Schalkse 2*51514
Schalkse 1*51512
Oneshark 1*51512
Groetjes,
(s)Campi
Schalkse 2*51514
Schalkse 1*51512
Oneshark 1*51512
Groetjes,
(s)Campi
Op mijn ex-politie RT was er natuurlijk genoeg plaats om mistlichten te plaatsen, meer nog, achteraan stond er al één op.
Toen de moto volledig gestript stond was het natuurlijk de moment om een paar extra kabeltjes te trekken :

In de mistlichten zitten ook ledjes verwerkt om als "rider light" te fungeren. Op de RT zit immers maar een enkel dimlicht (op mijn Varadero een dubbel) en de perceptie van afstand en snelheid die andere weggebruikers hebben wordt hier ferm nadeling door beïnvloed.

Ik prefereer dus vooraan een beetje meer verlichting. Aanrijdingen achteraan zijn immers veel minder in getale dan de klassieke "ik-had-u-niet-gezien" frontale aanrijdingen.
Montage en schakelen van die lichtjes is op de mijne geen probleem, extra schakelaars genoeg op een ex-politie RT
Enkel het mistlicht achteraan mettertijd eens vervangen door een led-exemplaar ipv dat lomp geval dat er nu op staat
[/img]
Toen de moto volledig gestript stond was het natuurlijk de moment om een paar extra kabeltjes te trekken :

In de mistlichten zitten ook ledjes verwerkt om als "rider light" te fungeren. Op de RT zit immers maar een enkel dimlicht (op mijn Varadero een dubbel) en de perceptie van afstand en snelheid die andere weggebruikers hebben wordt hier ferm nadeling door beïnvloed.

Ik prefereer dus vooraan een beetje meer verlichting. Aanrijdingen achteraan zijn immers veel minder in getale dan de klassieke "ik-had-u-niet-gezien" frontale aanrijdingen.
Montage en schakelen van die lichtjes is op de mijne geen probleem, extra schakelaars genoeg op een ex-politie RT
Enkel het mistlicht achteraan mettertijd eens vervangen door een led-exemplaar ipv dat lomp geval dat er nu op staat
[/img]
Yup gasten,
Ook ik heb efkes ge-experimenteerd met extra led-lichtjes vooraan op mijn R1150RT.

Ze branden continue, dus blijft het wettelijk aangezien er geen geknipper is. Op zich heeft dit ook al genoeg effect om door andere voertuigen opgemerkt te worden. En dit komt dus mijn veiligheid te goede.
Tevens hebben de ledjes dezelfde kleur als mijn Xenon-lamp.
'k Ben dus heel tevreden van mijn geknutsel. (of is het gekunstel???)
Greetz,
Stelo
Ook ik heb efkes ge-experimenteerd met extra led-lichtjes vooraan op mijn R1150RT.

Ze branden continue, dus blijft het wettelijk aangezien er geen geknipper is. Op zich heeft dit ook al genoeg effect om door andere voertuigen opgemerkt te worden. En dit komt dus mijn veiligheid te goede.
Tevens hebben de ledjes dezelfde kleur als mijn Xenon-lamp.
'k Ben dus heel tevreden van mijn geknutsel. (of is het gekunstel???)
Greetz,
Stelo
R1200RT