een beetje extra verlichting
Moderator: GVN
Hi Folks,
Hier komen ze dan.
Vooreerst, hoe je het kan zien van onderaan. Voor dit zicht moet je wel gaan knielen voor je motorfiets, maar wie doet dat nou in godsnaam?

Dit is dus gewoon met wat klittenband gekleefd aan de onderkant van het neusgedeelte van de koplamppartij.
Als je je reeds wat op normaler hoogte gaat positioneren, dan merk je niet hoe de ledstrips zijn vastgemaakt. Je ziet enkel dat er wel iets hangt.

Als ik dan de lichten in werking stel, dan zie je het effect. (opnieuw gezien van onder)

En hier kan je het zien als je terug normaal rechtstaat. (ditmaal ligt de koplamp niet aan).

Die led's slagen er wel niet in om het wegdek te verlichten zoals bvb. PIAA-lampjes doen, maar ze slagen er wel in om wat beter op te vallen in het verkeer op een wettelijke manier.
Twee zo'n ledstrips kostten mij 9,00 euro + verzendingskosten.
Je kan er meer over lezen op http://www.leds-buy.nl
Doei,
Stelo
Hier komen ze dan.
Vooreerst, hoe je het kan zien van onderaan. Voor dit zicht moet je wel gaan knielen voor je motorfiets, maar wie doet dat nou in godsnaam?

Dit is dus gewoon met wat klittenband gekleefd aan de onderkant van het neusgedeelte van de koplamppartij.
Als je je reeds wat op normaler hoogte gaat positioneren, dan merk je niet hoe de ledstrips zijn vastgemaakt. Je ziet enkel dat er wel iets hangt.

Als ik dan de lichten in werking stel, dan zie je het effect. (opnieuw gezien van onder)

En hier kan je het zien als je terug normaal rechtstaat. (ditmaal ligt de koplamp niet aan).

Die led's slagen er wel niet in om het wegdek te verlichten zoals bvb. PIAA-lampjes doen, maar ze slagen er wel in om wat beter op te vallen in het verkeer op een wettelijke manier.
Twee zo'n ledstrips kostten mij 9,00 euro + verzendingskosten.
Je kan er meer over lezen op http://www.leds-buy.nl
Doei,
Stelo
R1200RT
-
Iron Gonzo
iedere morgen bij het begroeten van mijn beemerVoor dit zicht moet je wel gaan knielen voor je motorfiets, maar wie doet dat nou in godsnaam?
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Hoi JH,achter die metalen luchtroostertjes zouden ze ook niet misstaan!!!
Daar zijn ze te breed voor.
Er bestaan ook wel van die led-strips die maar 3 leds ipv 6 leds bevatten.
Die zouden dan passen achter die metalen luchtroostertjes.
Zou er dan echter niet teveel belemmering zijn voor de toestroom van frisse lucht voor de oliekoeler?
Greetz,
Stelo
R1200RT
Hey Oneshark,
't Zou inderdaad properder zijn. Die ledstrips zitten immers in een witte behuizing, en dat valt eigenlijk wel op. 'k Moet de plaatsing wel nog eens verfijnen, en ondertussen kijken om de strips in het zwart te zetten.
Onder de spiegels zou ook tof zijn, maar ook daarvoor zijn ze te breed. Ik denk dat ik eens een setje zal bestellen met 3 led's en dan proberen of dit op een propere manier kan gemonteerd worden. Anders is het misschien beter om kleine gaatjes te boren in het spiegelhuis en er afzonderlijke led's in te passen.
Allemaal mogelijkheden hé. Tegen dat we dit allemaal eens geprobeerd hebben zal er al wel een hoop tijd over gegaan zijn, en ondertussen zal ik me goed geamuseerd hebben.
Greetz,
Stelo
't Zou inderdaad properder zijn. Die ledstrips zitten immers in een witte behuizing, en dat valt eigenlijk wel op. 'k Moet de plaatsing wel nog eens verfijnen, en ondertussen kijken om de strips in het zwart te zetten.
Onder de spiegels zou ook tof zijn, maar ook daarvoor zijn ze te breed. Ik denk dat ik eens een setje zal bestellen met 3 led's en dan proberen of dit op een propere manier kan gemonteerd worden. Anders is het misschien beter om kleine gaatjes te boren in het spiegelhuis en er afzonderlijke led's in te passen.
Allemaal mogelijkheden hé. Tegen dat we dit allemaal eens geprobeerd hebben zal er al wel een hoop tijd over gegaan zijn, en ondertussen zal ik me goed geamuseerd hebben.
Greetz,
Stelo
R1200RT
-
TonTon
-
John
- Contacteer:
Stelo schreef:Hey Oneshark,
Allemaal mogelijkheden hé. Tegen dat we dit allemaal eens geprobeerd hebben zal er al wel een hoop tijd over gegaan zijn, en ondertussen zal ik me goed geamuseerd hebben.![]()
Greetz,
Stelo
Zo iets dan?[img][img]http://img228.imageshack.us/img228/5162/img1873ez8.th.jpg[/img]
[/img]
De leds worden één voor één in positie gekleefd. Zodat ze recht vooruit staan in de rijrichting.
-
janneman
- Contacteer:
@ Arnold
@ Arnold
zijn dat die lampen die een oranje schijnsel geven ? Denk het wel en daar rij ik al een jaartje met rond. Geen klagen van, maar echt meer lichtopbrengst ? Zou ik écht eens moeten vergelijken met een gelijkaardige motor met een 'standaard' lamp ... maar mij viel het niet echt op ...
nu we het toch hebben over verlichting : heeft er iemand meer info over de "Philips Motovision" lampen , een motorblad plaatst systematisch zulke lampen bij een langeduur test.
ze zouden ook een veel betere lichtopbrengst hebben.
zijn dat die lampen die een oranje schijnsel geven ? Denk het wel en daar rij ik al een jaartje met rond. Geen klagen van, maar echt meer lichtopbrengst ? Zou ik écht eens moeten vergelijken met een gelijkaardige motor met een 'standaard' lamp ... maar mij viel het niet echt op ...
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
-
John
- Contacteer:
Stelo schreef:Hi John,
Dat is echt de properste oplossing die ik totnogtoe gezien heb.
Als jij dit maakt en verkoopt, dan zal ik toch eens komen shoppen bij jou hoor!
Greetz,
Stelo
Zo ziet dat er uit als het brand
En als ze flitsen ziet dat er zo uithttp://www.bmw-rijder.be/Film.wmv
Maar ik ben geene goede filmer
Ja knap zeg, maar mag dat ook op een gewoon voertuigJohn schreef:Stelo schreef:Hi John,
Dat is echt de properste oplossing die ik totnogtoe gezien heb.
Als jij dit maakt en verkoopt, dan zal ik toch eens komen shoppen bij jou hoor!
Greetz,
Stelo
Zo ziet dat er uit als het brand
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

http://www.doubleheadlights.com/
Misschien wel interressant voor mensen die een beetje met hun verlichting willen stoeien.
Grtjs vutteRT
Misschien wel interressant voor mensen die een beetje met hun verlichting willen stoeien.
Grtjs vutteRT
Vele wegen leiden naar.......de mooiste plekjes
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtopic.php?t=4451VutteRT schreef:http://www.doubleheadlights.com/
Grtjs vutteRT
Hoi vutteRT:ik denk dat veel lampen niet bestand zijn tegen knipperen.
Heb daarom iets anders gevonden,Stroboscoop lichten zie hier boven.
Grtjs dirk
Geniet van de vrijheid tijdens het rijden.
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Ziet er al goed uit(s)Campi schreef:Zo zal ik de mijne monteren (effe getaped om foto te maken)
Led's zijn zeer makkelijk te monteren ook...
Als ik niet aan die lampjes van edargpu3 geraak (vind ik nét iets mooier omdat die zo netjes kunnen ingewerkt worden), dan opteer ik misschien ook wel voor dit
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

-
edargpu
@BiemeRT:Maak er nog steeds mijn werk van om die lampjes te vinden desnoods een ander alternatief,maar komen zal ik er wel,das beloofd !BiemeRT schreef:Ziet er al goed uit(s)Campi schreef:Zo zal ik de mijne monteren (effe getaped om foto te maken)
Led's zijn zeer makkelijk te monteren ook...![]()
![]()
![]()
Als ik niet aan die lampjes van edargpu3 geraak (vind ik nét iets mooier omdat die zo netjes kunnen ingewerkt worden), dan opteer ik misschien ook wel voor dit
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles
"" R1200GS Adventure ""
"" R1200GS Adventure ""
-
edargpu
Eindelijk goed nieuws
Rode
Ledverlichting is terug binnen in Euroshop Maldegem.
Ik heb alvast een setje aan de kant laten leggen.
Wie waren weeral de geïnteresseerden
voor zo een extra stoplicht ingebouwen in de nummerplaathouder?
Rode
Ik heb alvast een setje aan de kant laten leggen.
Wie waren weeral de geïnteresseerden
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles
"" R1200GS Adventure ""
"" R1200GS Adventure ""
Ikke dusedargpu3 schreef:Wie waren weeral de geïnteresseerdenvoor zo een extra stoplicht ingebouwen in de nummerplaathouder?
Hoe ik ze dan in mijn bezit krijg, dat zien we nog wel. Maldegem is het einde van de wereld niet (1 uurtje van bij mij).
Bij mooi weer een tof ritje. Ben verleden week nog gepasseerd richting Brugge