nieuwe gs 1200 herspuiten
Moderator: GVN
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 13:55
- Locatie: opoeteren (limburg)
nieuwe gs 1200 herspuiten
hallo allemaal,
ik heb een nieuwe gs 1200 besteld.
nu wil ik er graag mijn eigen kleurtje aan geven.
hij moet blauw worden maar de velgen wil ik in de zelfde kleur!
poederlakken zou het beste zijn dus ga ik daar voor gaan.
heeft er imand ervaring mee??
gaat dit in alle kleuren?
ik ben van limburg dus adresjes zijn altijd welkom.
ps kun je hier ook fotokes plaatsen die niet ergens op het net staan??
groetjes Rob Motard[/img]
ik heb een nieuwe gs 1200 besteld.
nu wil ik er graag mijn eigen kleurtje aan geven.
hij moet blauw worden maar de velgen wil ik in de zelfde kleur!
poederlakken zou het beste zijn dus ga ik daar voor gaan.
heeft er imand ervaring mee??
gaat dit in alle kleuren?
ik ben van limburg dus adresjes zijn altijd welkom.
ps kun je hier ook fotokes plaatsen die niet ergens op het net staan??
groetjes Rob Motard[/img]
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Dag Rob,
een vriend van me heeft 2 jaar geleden zijn velgen laten poederlakken bij de firma Tilkin in Tongeren. De prijs valt mee als je een kleur kiest die zij regelmatig gebruiken voor andere stukken, anders moet alles speciaal gereinigd en voorbereid worden enkel voor jouw 2 velgen= duurder.
groetjes,
Chris
een vriend van me heeft 2 jaar geleden zijn velgen laten poederlakken bij de firma Tilkin in Tongeren. De prijs valt mee als je een kleur kiest die zij regelmatig gebruiken voor andere stukken, anders moet alles speciaal gereinigd en voorbereid worden enkel voor jouw 2 velgen= duurder.
groetjes,
Chris
Op het industrieterrein ergens in Houthalen zit nog wel een bedrijfje dat voornamelijk hekwerken poederlakt. Aan zeer redelijke prijs. En inderdaad, als je een kleur van dat ogenblik neemt, is het iets goedkoper. Maar als je iets lekkers wilt, die kerel kan dat fixen. Als de velg nu reeds gelakt is, zou ze best ook gezandstraald worden, en dat doen ze daar ook even erbij. Indien interesse, dan zoek ik het wel even terug op.
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 13:55
- Locatie: opoeteren (limburg)
zeker interesse? ik ben van opoeteren dus dat valt nog mee van afstand he.LOMAX schreef:Op het industrieterrein ergens in Houthalen zit nog wel een bedrijfje dat voornamelijk hekwerken poederlakt. Aan zeer redelijke prijs. En inderdaad, als je een kleur van dat ogenblik neemt, is het iets goedkoper. Maar als je iets lekkers wilt, die kerel kan dat fixen. Als de velg nu reeds gelakt is, zou ze best ook gezandstraald worden, en dat doen ze daar ook even erbij. Indien interesse, dan zoek ik het wel even terug op.
kan je mij er wat meer info over bezorgen
mvg rob
Firma VBR nv, ligt op het Europark in Houthalen Oost. Kleine zaak, je bespreekt je wensen rechtstreeks met de baas, aangename kerel.Rob Motard schreef: zeker interesse? ik ben van opoeteren dus dat valt nog mee van afstand he.
kan je mij er wat meer info over bezorgen
mvg rob
Heeft geen website, staat enkel vermeld in bedrijvengids. Als je in Google "poederlakken Houthalen" intikt, heb je hem meteen te pakken.
Heeft mijn selfmade-hek perfect gestraald en gelakt, aan iets meer dan de helft van de prijs die ik hier in Tongeren zou betaald hebben.
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 13:55
- Locatie: opoeteren (limburg)
bedankt voor het adres.LOMAX schreef:Firma VBR nv, ligt op het Europark in Houthalen Oost. Kleine zaak, je bespreekt je wensen rechtstreeks met de baas, aangename kerel.Rob Motard schreef: zeker interesse? ik ben van opoeteren dus dat valt nog mee van afstand he.
kan je mij er wat meer info over bezorgen
mvg rob
Heeft geen website, staat enkel vermeld in bedrijvengids. Als je in Google "poederlakken Houthalen" intikt, heb je hem meteen te pakken.
Heeft mijn selfmade-hek perfect gestraald en gelakt, aan iets meer dan de helft van de prijs die ik hier in Tongeren zou betaald hebben.
voor de gene die dit ook willen,
je moet je velgen eerst laten ontlakken dat kost een 90 euro en dan poederlakken in drie lagen 1 grond laag 2 de kleur en 3 vernis
dit kost je nog eens 175 euro
ik zal als hij klaar is eens een fotoke posten
Ik ben misschien al te laat, maar if not: voor het ontlakken van de velg zou je in een industriële aluminiumlakkerij (waar ze tonnen alu profielen per dag spuiten) kunnen vragen of je de velg niet een half uur in hun ontlakkingsbad mag hangen. Ik meen dat er in Lummen zo een bedrijf zit, Alcolor. 90 euro lijkt mij immers nog al duur. Als je die velg aan een arbeider in de nachtpost kan meegeven, dan moet dat voor een bak bier gefikst zijn.
Re: nieuwe gs 1200 herspuiten
Hoi,Rob Motard schreef:hallo allemaal,
ik heb een nieuwe gs 1200 besteld.
nu wil ik er graag mijn eigen kleurtje aan geven.
hij moet blauw worden maar de velgen wil ik in de zelfde kleur!
poederlakken zou het beste zijn dus ga ik daar voor gaan.
heeft er imand ervaring mee??
gaat dit in alle kleuren?
ik ben van limburg dus adresjes zijn altijd welkom.
ps kun je hier ook fotokes plaatsen die niet ergens op het net staan??
groetjes Rob Motard[/img]
Ieder z'n gedacht hoor,maar is dat poedercoaten nu echt nodig,verzwaart het de velg niet,en wat als het begint af te plotten(steenslag!!)En ik denk dat de kleuren die je kan kiezen bij poedercoaten enkel RAL kleuren zijn,en dit kleurenpallet is niet zo groot als de kleuren die m'n kan kiezen in een Carrosseriebedrijf!!
Is gewoon laten spuiten geen betere optie,meer kleurmogelijkheden,wanneer je het moe bent gemakkelijker terug naar andere kleur te brengen(vb.terug naar origineel!!)
Ik zou het persoonlijk niet doen,wel gewoon laten spuiten,en een blanke vernis over de gekozen kleur,ééns zo simpel!!
En denk er aan,ééns niet in originele kleur meer,zéér moeilijk om de moto te herverkopen,kijk ééns naar te koop topic op het forum onder"GS Adventure 1150"Special"Alhoewel deze GS profesioneel en zéér mooi herspoten is,geraakt m'n schoonbroer z'n GS niet verkocht!!!
Dit is geen kritiek,maar enkel goede raad die ik je wil geven!!
Groetjes Frank
nieuwe gs 1200 herspuiten
Zou dat ook niet een beetje afhangen van welke kleur je kiest? Geen kritiek over het lakwerk op de moto van je schoonbroer, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen met zo'n opvallende machine wil rondrijden.
En denk er aan,ééns niet in originele kleur meer,zéér moeilijk om de moto te herverkopen,kijk ééns naar te koop topic op het forum onder"GS Adventure 1150"Special"Alhoewel deze GS profesioneel en zéér mooi herspoten is,geraakt m'n schoonbroer z'n GS niet verkocht!!!
groet, Kristof.
Never Stop Exploring
-
- Berichten: 4703
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: nieuwe gs 1200 herspuiten
eerste posting ivm die adv is op 16/2 en op 20/2 : "nog steeds geen kopers!"...jij hebt vast nog nie veel moto's particulier proberen verkopen? Je moet wel wa meer geduld hebben hé.DJAIRO schreef: En denk er aan,ééns niet in originele kleur meer,zéér moeilijk om de moto te herverkopen,kijk ééns naar te koop topic op het forum onder"GS Adventure 1150"Special"Alhoewel deze GS profesioneel en zéér mooi herspoten is,geraakt m'n schoonbroer z'n GS niet verkocht!!!
Dit is geen kritiek,maar enkel goede raad die ik je wil geven!!
Groetjes Frank
1. 't is winter, mensen die zo'n special kopen rijden alleen als het goe weer is anders wordt hunne moto vuil....
2. 't is nen BMW in een ander kleur en met enkele niet-BMW opties, de meeste BMW kopers kopen enkel origineel spul, vaak ten onrechte want de opties van Wunderlich zijn meestal beter dan de originele spullen...
3. Hij staat in een ander kleurtje en dan bovendien nog een zeer persoonlijk kleurtje. Had het nu een grijze of een zwarte geweest, dat verkoopt dan nog iets makkelijker. Bovendien verwijst de tekening vd tank eerder naar een gewone GS dan naar een GSA
4. BMW kopers gaan er per definitie van uit dat een herspoten motor een ongeval motor is, wat ook vaak het geval is. Ze kopen liever dezelfde motor origineel en 2000 euro duurder bij een dealer....
Da's het nadeel van herspuiten hé, het is meestal alleen mooi in de ogen van de eigenaar en als die er dan slechts 12000km mee bolt...tja, dan moet hij het zelf weten hé. De prijs is alleszins heel behoorlijk, voor die prijs heb je nauwelijks een gewone GS.
Moest ik op zoek zijn naar een motor, 'k zou hem direct kopen (en in een ander kleurke zetten, da's persoonlijke smaak hé)
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Re: nieuwe gs 1200 herspuiten
Hoi,Dirk Pauwels schreef:eerste posting ivm die adv is op 16/2 en op 20/2 : "nog steeds geen kopers!"...jij hebt vast nog nie veel moto's particulier proberen verkopen? Je moet wel wa meer geduld hebben hé.DJAIRO schreef: En denk er aan,ééns niet in originele kleur meer,zéér moeilijk om de moto te herverkopen,kijk ééns naar te koop topic op het forum onder"GS Adventure 1150"Special"Alhoewel deze GS profesioneel en zéér mooi herspoten is,geraakt m'n schoonbroer z'n GS niet verkocht!!!
Dit is geen kritiek,maar enkel goede raad die ik je wil geven!!
Groetjes Frank
1. 't is winter, mensen die zo'n special kopen rijden alleen als het goe weer is anders wordt hunne moto vuil....
2. 't is nen BMW in een ander kleur en met enkele niet-BMW opties, de meeste BMW kopers kopen enkel origineel spul, vaak ten onrechte want de opties van Wunderlich zijn meestal beter dan de originele spullen...
3. Hij staat in een ander kleurtje en dan bovendien nog een zeer persoonlijk kleurtje. Had het nu een grijze of een zwarte geweest, dat verkoopt dan nog iets makkelijker. Bovendien verwijst de tekening vd tank eerder naar een gewone GS dan naar een GSA
4. BMW kopers gaan er per definitie van uit dat een herspoten motor een ongeval motor is, wat ook vaak het geval is. Ze kopen liever dezelfde motor origineel en 2000 euro duurder bij een dealer....
Da's het nadeel van herspuiten hé, het is meestal alleen mooi in de ogen van de eigenaar en als die er dan slechts 12000km mee bolt...tja, dan moet hij het zelf weten hé. De prijs is alleszins heel behoorlijk, voor die prijs heb je nauwelijks een gewone GS.
Moest ik op zoek zijn naar een motor, 'k zou hem direct kopen (en in een ander kleurke zetten, da's persoonlijke smaak hé)
Mijn moto's die ik verkocht heb waren steeds redelijk snel verkocht,en ik kreeg er steeds de gevraagde prijs voor!!!
Ze waren stuk voor stuk natuurlijk origineel en zéér goed onderhouden!!
Ik heb de GS van m'n schoonbroer er op gezet omdat op 2de hands er ook geen reacties op kwamen!!
Het is zoals ge zelf zegt,als de moto herspoten is vraagt een mens zich af,wat is er met die moto gebeurd??
Wel deze GS heeft geen ongeval gehad,schoonbroer heeft hem gekocht bij Bikes &
More in Temse en hem dan direct laten herspuiten,was origineel een grijze!!
T'is daarom dat ik adviseer om steeds je spul zo origineel mogelijk te laten,of het moet zijn dat je niet plannens bent om je moto ooit te verkopen,maar dat is soms snel verandert,en dan zit je er natuurlijk mee!!!
Groetjes Frank
Bovenstaande opmerkingen kloppen allemaal wel een beetje. Winterperiode, het idee van een ongeval, niet iedereen die het mooi vindt.
Je betaalt natuurlijk een hoop geld om een nieuwe motor te "personaliseren", en je moet hem achteraf ook nog veel goedkoper wegdoen dan een standaard exemplaar. Als je bereid bent dat verlies te dragen om elke dag weer staan te kijken hoe mooi ie toch wel is, dan is er geen probleem.
Een gelijkaardig mechanisme speelt als je graag alle opties wil: een full-option geraak je na één of twee jaar gemakkelijker kwijt, maar je verliest op dat jaar wel drieduizend euro extra tegenover een basic. Dure opties, maar als je ze graag erbij wil...
Je betaalt natuurlijk een hoop geld om een nieuwe motor te "personaliseren", en je moet hem achteraf ook nog veel goedkoper wegdoen dan een standaard exemplaar. Als je bereid bent dat verlies te dragen om elke dag weer staan te kijken hoe mooi ie toch wel is, dan is er geen probleem.
Een gelijkaardig mechanisme speelt als je graag alle opties wil: een full-option geraak je na één of twee jaar gemakkelijker kwijt, maar je verliest op dat jaar wel drieduizend euro extra tegenover een basic. Dure opties, maar als je ze graag erbij wil...
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 13:55
- Locatie: opoeteren (limburg)
Re: nieuwe gs 1200 herspuiten
ik kan niet anders dan je groot gelijk geven? voor verkoop is de moto dan minder waard.DJAIRO schreef:Hoi,Rob Motard schreef:hallo allemaal,
ik heb een nieuwe gs 1200 besteld.
nu wil ik er graag mijn eigen kleurtje aan geven.
hij moet blauw worden maar de velgen wil ik in de zelfde kleur!
poederlakken zou het beste zijn dus ga ik daar voor gaan.
heeft er imand ervaring mee??
gaat dit in alle kleuren?
ik ben van limburg dus adresjes zijn altijd welkom.
ps kun je hier ook fotokes plaatsen die niet ergens op het net staan??
groetjes Rob Motard[/img]
Ieder z'n gedacht hoor,maar is dat poedercoaten nu echt nodig,verzwaart het de velg niet,en wat als het begint af te plotten(steenslag!!)En ik denk dat de kleuren die je kan kiezen bij poedercoaten enkel RAL kleuren zijn,en dit kleurenpallet is niet zo groot als de kleuren die m'n kan kiezen in een Carrosseriebedrijf!!
Is gewoon laten spuiten geen betere optie,meer kleurmogelijkheden,wanneer je het moe bent gemakkelijker terug naar andere kleur te brengen(vb.terug naar origineel!!)
Ik zou het persoonlijk niet doen,wel gewoon laten spuiten,en een blanke vernis over de gekozen kleur,ééns zo simpel!!
En denk er aan,ééns niet in originele kleur meer,zéér moeilijk om de moto te herverkopen,kijk ééns naar te koop topic op het forum onder"GS Adventure 1150"Special"Alhoewel deze GS profesioneel en zéér mooi herspoten is,geraakt m'n schoonbroer z'n GS niet verkocht!!!
Dit is geen kritiek,maar enkel goede raad die ik je wil geven!!
Groetjes Frank
maar ik wil mijn gs zeer lang houden tis een droom moto van jaren en vind het net ferm om er km mee te konnen maken.
spuiten van velgen is geen goed idee,
poederlak is veel strerker. je hebt 6 laklagen nodig om aan de strerkte van 1 laag poederlak te kopen.
en de vernis is ook veel sterker.
spuiten is wel inderdaad veel simpeler maar ik wil het goed hebben zeer goed!
groetjes Rob Motard
@ Djairo :
poederlakken verdient zeer zeker de voorkeur op gewoon spuiten. Volledig bestand tegen steenslag en zout, en veel minder kans op beschadiging bij bandenwissels. Bij een gespoten velg moet je'r maar naar kijken en er is al een schel verf weg, bij poederlak moet je superlomp bezig zijn om ze te beschadigen.
Als ik velgen laat poederlakken ga'k altijd hier :
http://users.pandora.be/metalclean/
Werkwijze bij een GS-velg :
Je moet zelf :
- ontspaken
Bij de firma gaan ze dan :
- zandstralen
- poederlakken in de door jou gekozen RAL kleur.
(prijs bij bovenvernoemde firma : 35€ per velg, perfecte kwaliteit)
Daarna komt het addertje : je wiel moet terug ingespaakt worden. Als je dat zelf kan en je eigen kunsten vertrouwt geen probleem. Moet je't laten doen dan kom je snel uit op een 100€ per wiel.
Tel daar nog het demonteren/monteren van de banden bij en dan kom je op ongeveer 300€ voor een ander velgkleurtje.
poederlakken verdient zeer zeker de voorkeur op gewoon spuiten. Volledig bestand tegen steenslag en zout, en veel minder kans op beschadiging bij bandenwissels. Bij een gespoten velg moet je'r maar naar kijken en er is al een schel verf weg, bij poederlak moet je superlomp bezig zijn om ze te beschadigen.
Als ik velgen laat poederlakken ga'k altijd hier :
http://users.pandora.be/metalclean/
Werkwijze bij een GS-velg :
Je moet zelf :
- ontspaken
Bij de firma gaan ze dan :
- zandstralen
- poederlakken in de door jou gekozen RAL kleur.
(prijs bij bovenvernoemde firma : 35€ per velg, perfecte kwaliteit)
Daarna komt het addertje : je wiel moet terug ingespaakt worden. Als je dat zelf kan en je eigen kunsten vertrouwt geen probleem. Moet je't laten doen dan kom je snel uit op een 100€ per wiel.
Tel daar nog het demonteren/monteren van de banden bij en dan kom je op ongeveer 300€ voor een ander velgkleurtje.
Nil volentibus arduum
Poederlakken versus spuiten
Hoi,
Tja,ik ben nog steeds niet volledig overtuigd,maar hou mij ook niet vast aan m'n idee,kan altijd bijleren hé
Hoe zit dat dan voor bv.mijn velgen K1100RS?
zou ik die dan in het metaal zilver(zoals origineel) kunnen laten poedercoaten?
Als er daar een beschadeging in komt,moet je dan dit procede volledig terug laten doen?
En een goed gespoten velg komt de lak toch ook niet zo gemakkelijk af hoor(heb jaren geleden de velgen van m'n Duc laten spuiten,waren wit en heb ze in brons laten spuiten!!)Natuurlijk moet m'n omzichtig tewerk gaan(de bandenmonteur)bij vervanging van de banden!!!
Bij mijn weten zijn de meeste alu motorvelgen toch gespoten van in fabriek uit,of sla ik de bal volledig mis???
Allez,vooruit,mischien wordt ik ooit nog een"coating"fanaat
Frank
Tja,ik ben nog steeds niet volledig overtuigd,maar hou mij ook niet vast aan m'n idee,kan altijd bijleren hé
Hoe zit dat dan voor bv.mijn velgen K1100RS?
zou ik die dan in het metaal zilver(zoals origineel) kunnen laten poedercoaten?
Als er daar een beschadeging in komt,moet je dan dit procede volledig terug laten doen?
En een goed gespoten velg komt de lak toch ook niet zo gemakkelijk af hoor(heb jaren geleden de velgen van m'n Duc laten spuiten,waren wit en heb ze in brons laten spuiten!!)Natuurlijk moet m'n omzichtig tewerk gaan(de bandenmonteur)bij vervanging van de banden!!!
Bij mijn weten zijn de meeste alu motorvelgen toch gespoten van in fabriek uit,of sla ik de bal volledig mis???
Allez,vooruit,mischien wordt ik ooit nog een"coating"fanaat
Frank
Re: Poederlakken versus spuiten
Je kan die gietwielen perfect laten poederlakken. Je moet nu wel niks uitspaken maar de lagers moeten er wel uit, en de asgaten/lagergaten moet dichtgemaakt worden met een stuk draadstang en 2 houten plankjes (poederlak hecht enkel op metaal).DJAIRO schreef:Hoe zit dat dan voor bv.mijn velgen K1100RS?
zou ik die dan in het metaal zilver(zoals origineel) kunnen laten poedercoaten?
Als er daar een beschadeging in komt,moet je dan dit procede volledig terug laten doen?
Als je toch een beschadiging zou hebben en je wilt ze herdoen dan moet dat procédé (net zoals bij gewoon spuiten) volledig herdaan worden.
De meeste gekleurde alu-velgen zijn gepoederlakt. Uitzonderingen zijn blanke alu velgen waar een laag vernis opgezet wordt om te beschermen tegen corrosie. Maar zoals je ongetwijfeld al gezien hebt gaat die vernislaag mettertijd "bloemkolen" en bladdert ze af.En een goed gespoten velg komt de lak toch ook niet zo gemakkelijk af hoor(heb jaren geleden de velgen van m'n Duc laten spuiten,waren wit en heb ze in brons laten spuiten!!)Natuurlijk moet m'n omzichtig tewerk gaan(de bandenmonteur)bij vervanging van de banden!!!
Bij mijn weten zijn de meeste alu motorvelgen toch gespoten van in fabriek uit,of sla ik de bal volledig mis???
Allez,vooruit,mischien wordt ik ooit nog een"coating"fanaat
Frank
Als ik vroeger een motorfietskader herstelde, deed ik het zelf met grondlaag, filler, kleur met verharder,... Vantegenwoordig is dat rechtstreeks naar Metalclean. Zien dat de lagers eruit zijn, de gaten die moeten openblijven goed afgeschermd zijn, en eventuele herstellingen mooi bijgeslepen zijn. Voor de rest moet ik daar niks meer aan doen, wordt gezandstraald en gepoederlakt.
Voor de prijs van stralen/lakken koop ik nog niet eens de helft van de benodigde verfproducten én het is 10x sneller gedaan. Ook het kader zelf volledig opkuisen en blank schuren is er niet meer bij.
Wat betreft de laksterkte : laat eens een bol glashamertje vallen op een gespoten framebuis. Resultaat : putteke, op zijn minst tot op de filler. Zelfde proef op een gepoederlakt stuk buis : niks, nada.
Nil volentibus arduum