BMW WCS Bluetooth helm

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Oswald The Lucky Rabbit

BMW WCS Bluetooth helm

Bericht door Oswald The Lucky Rabbit »

Hoi bende,

Heb mij 2 bluetooth helmen van BMW aangeschaft en heb nog niets dan miserie gehad. Die van mijn vrouw lg al in panne op onze eerste reis in september. Niet meer aan of uit te schakelen. De mijne heeft zopas de geest gegeven. Deze is niet meer luider in te stellen en nu hoor ik zelfs de telefoon niet meer. Volgens mijn dealer is BMW gestaakt met de fabrikatie van de helmen omdat er teveel problemen mee zijn. Iemand reeds ondervinding met deze of andere problemen???? :evil: :x
EVDB

Bericht door EVDB »

Heb ook alleen maar ellende met deze helmen

Eerst rit +/- 3 uur gewerkt, kleine bui regen gehad gedaan met comunicatie, helmen binnen gedaan bij dealer, nieuwe printlaten in helm (garantie)

tweede rit idem zelfde probleem en terug gemaakt in garantie

reis naar griekenland hebben 1 dag gewerkt vanafdan niets dan ellende

Deze helmen zijn hun geld niet waard, niet kopen jongens
RonvGS

Bericht door RonvGS »

BMW werkt aan een nieuwe versie.
R1200GS
dainese

Bericht door dainese »

De onze werken nog altijd perfect :lol: :lol: :lol:
Na 9 :!: mannden was de batterij leeg :idea: Nu juist weer opgeladen
T'is geen bmw helm, maar dat kon je waarschijnlijk al denken :wink:

Hopelijk komt alles goed met jullie helmen, t'is toch veel geld :?
Norton,Harley,Yamaha,Bmw,Vespa '70,k1200lt,k1600gtl
gerje rt

bmw wcs-helmen

Bericht door gerje rt »

Wij hebben in de meimaand 2 bmw wcs helmen gekocht en ik heb daar zeker geen klachten over.
Tot en met hedendaags werken die perfect.
Hopelijk blijft het duren :?:
Als ik al die klachten lees krijg ik mijn twijfels! :idea: :idea:
driving my bike is the most lovely i like
Gengar

Bericht door Gengar »

In het voorjaar heb ik voor mezelf een WCS helm gekocht en een WCS set in de EVO5 van mijn wederhelft laten inbouwen. Die helmen hebben een 6tal maanden perfect gewerkt doch op een paar weken tijd heb ik in beide helmen de printplaten moeten laten vervangen.

Dit gebeurde volledig onder garantie en de helmen werken opnieuw zoals het hoort.

Nu maar hopen dat de printplaten wat langer dan 6 maand meegaan :roll:
R1200 GS MY05, blauw, gelukkig woon ik ver van mijn werk
haté

BMW WCS Bluetooth helm

Bericht door haté »

Heb sinds vorig jaar ook een dubbele set helmen gekocht. Triple doelstelling in volgorde van prioriteit : 1-verbinding tussen beide helmen, 2-verbinding met Truus (GPS), en 3-verbinding met GSM. Ben helemaal tevreden over de helm op zich, maar HELEMAAL NIET over de BT-verbinding. Indien ik alleen rij met GSM en GPS werkt één en ander behoorlijk korrekt - al neemt het de nodige tijd vooraleer de verbinding van het ene naar het andere toestel zich herstelt. Zodra echter helm 2 wordt ingeschakeld, krijgen we alleen maar herrie, valt de verbinding tussen beide regelmatig en zonder aanwijsbare redenen uit, herstelt de verbinding zich niet of zéér traag, krijgen we een veelheid aan geruis, storingen en andere bijklanken en werkt de voice activated micro puur willekeurig en humeurig. Mijn dealer heeft één en ander genoteerd, uitgetest en bevestigd, en het probleem uiteraard aangekaart bij BMW. Wij leven op hoop...
wemalo

Bericht door wemalo »

Ik heb die helmen met mijn eega ook getest en tijdens het testen niet anders dan problemen gehad. Armoe troef en dat voor een kwaliteitsmerk als BMW.

Ik heb dan maar een nieuwe Schuberth aangekocht en een Baehr Verso XL. Ben nog minder geld kwijt dan voor die 2 fluthelmen en heb tenminste topkwaliteit. En die draden neem ik er met alle plezier bij (draadloos is niet gelijk aan miserieloos).
rubi

Bericht door rubi »

hier van het zelfde laken een broek ,mijn twee helmen zijn klote :cry: :evil: :cry: :evil: na nog geen jaar en een stuk of drie nieuwe printplaten en bedieningsknoppen later , welliswaar alles in garantie maar vertrouwen is weg en de garantie ook bijna... :!: :!: :!:
PRETENTIE IS EEN BREVET VAN DOMHEID
Oswald The Lucky Rabbit

rubi schreef:hier van het zelfde laken een broek ,mijn twee helmen zijn klote :cry: :evil: :cry: :evil: na nog geen jaar en een stuk of drie nieuwe printplaten en bedieningsknoppen later , welliswaar alles in garantie maar vertrouwen is weg en de garantie ook bijna... :!: :!: :!:
Dear Rubi,

Mijn probleem is opgelost, heb dit weekend beide helmen teruggebracht naar mijn dealer te Oostende. Deze zei me dat BMW deze terugneemt en de aankoopsom zal terug betalen. Volgend jaar moet normaal een herwerkte versie uitkomen. Laat ons hopen dat deze beter zal werken. Ik krijg in ieder geval mijn duur verdiende centjes terug, zo'n slordige 1950 Euro.
RonvGS

Bericht door RonvGS »

" Volgend jaar moet normaal een herwerkte versie uitkomen.
Volgend jaar pas??
R1200GS
haté

BMW WCS Bluetooth helm

Bericht door haté »

ronvGS, is terugname van die helmen het officiële standpunt van BMW ? of een initiatief van je dealer ? In het eerste geval ben ik in blijde verwachting, in het tweede geval heb ik een argument om ernstig te discuteren....
TonTon

Bericht door TonTon »

er zijn nogal wat problemen met de BMW BT helmen daarom volgende vraag:
heeft er iemand persoonlijke ervaring met de helmen van Nolan met hun N-com bluethooth systeem ? heb deze dit weekend gezien en zien er goed uit en mooi afgewerkt mét extra zonnevizier.
ik denk hier dan in het bijzonder aan het intercom systeem voor 2 helmen.
enig idee wat zo'n helm moet kosten , BT intercom systeem inbegrepen ?

http://www.nolan-n-com.nl/system/
Harald

Bericht door Harald »

Arnold schreef:er zijn nogal wat problemen met de BMW BT helmen daarom volgende vraag:
heeft er iemand persoonlijke ervaring met de helmen van Nolan met hun N-com bluethooth systeem ? heb deze dit weekend gezien en zien er goed uit en mooi afgewerkt mét extra zonnevizier.

Sprint is uw man, die heeft er ééntje en is uiterst tevreden naar ik vernomen heb :wink:
TonTon

Bericht door TonTon »

Harald schreef:
Arnold schreef:er zijn nogal wat problemen met de BMW BT helmen daarom volgende vraag:

Sprint is uw man, die heeft er ééntje en is uiterst tevreden naar ik vernomen heb :wink:
mja maar als ie er maar ééntje heeft ga ik niet veel te weten komen over de intercom dinges zeker ? :wink: , verstaanbaarheid , storingen , windruis in de micro enz.....
Johny

Bericht door Johny »

Hallo motorvrienden

Kijk even bij Hein Gericke wwwHasselt@hg-gericke.com daar zijn de nolan helmen in aanbieding,nu krijg je de basis inbouw twv47.50euro gratis bij aankoop van een helm.
Groeten
Johny
Oswald The Lucky Rabbit

Re: BMW WCS Bluetooth helm

haté schreef:ronvGS, is terugname van die helmen het officiële standpunt van BMW ? of een initiatief van je dealer ? In het eerste geval ben ik in blijde verwachting, in het tweede geval heb ik een argument om ernstig te discuteren....
Mijn dealer zei me dat dit het officiële standpunt was van BMW. De helm van mijn echtgenote hield het slechts 3 dagen vol. Er werd een nieuwe printplaat in geplaatst maar er werd nog steeds hetzelfde euvel vastgesteld. Heb dan maar de mijne ook ingeleverd, wat ben je nu met 1 terug werkende helm, dan moet je nog altijd tegen elkaar brullen zonder intercom. Hopelijk wordt de nieuwe versie wat. Doei...
Oswald The Lucky Rabbit

Re: BMW WCS Bluetooth helm

Oswald The Lucky Rabbit schreef:
haté schreef:ronvGS, is terugname van die helmen het officiële standpunt van BMW ? of een initiatief van je dealer ? In het eerste geval ben ik in blijde verwachting, in het tweede geval heb ik een argument om ernstig te discuteren....
Mijn dealer zei me dat dit het officiële standpunt was van BMW. De helm van mijn echtgenote hield het slechts 3 dagen vol. Er werd een nieuwe printplaat in geplaatst maar er werd nog steeds hetzelfde euvel vastgesteld. Heb dan maar de mijne ook ingeleverd, wat ben je nu met 1 terug werkende helm, dan moet je nog altijd tegen elkaar brullen zonder intercom. Hopelijk wordt de nieuwe versie wat. Doei...
Ik kreeg deze avond telefoon van mijn dealer met de mededeling dat hij reeds verschillende oproepen kreeg ivm dit probleem. Mag ik jullie vragen in naam van mijn dealer met al uw vragen en of grieven bij uw dealer langs te gaan waar jullie de helem of helmen hebben aangeschaft. Die dealers moeten dan maar met BMW Belgium contact zoeken voor een eventuele regeling. Met dank!!
MitchGT

BT helmen

Bericht door MitchGT »

Hello BT mannen,

Heb juni vorig jaar m.n 1200GT aangeschaft met de BT helmen. Geen probleem tot de eerste regenbui in de Tornante trip. Sindsdien heb ik mijn helm nog niet teruggezien. Had mijn helm teruggeven na de trip begin september. In november pas bericht gekregen dat hij klaar was, maar ze hadden vergeten de binnenbescherming te vervangen. Deze was ook naar de kl..Heb hem teruggekregen begin januari 2007. Wat blijkt laad niet eens op!!! Bij nader onderzoek blijkt ook nog dat deze slecht verlijmd werd. Zat onderaan los. Sindsdien geen helm meer.
Heb ondertussen 1 les geleerd!
Bedenk U als je een motor koopt. Ga naar een dealer waar je de PATRON kan spreken. Bij mij is het helaas een overkoepelende firma die die touwtjes in handen heeft waar je zodoende je verhaal enkel kwijt kan aan een verkoper. Ik krijg steevast hetzelfde antwoord. " De DIRECTIE moet daarover beslissen ". Bij mijn dealer vallen ze uit de lucht als ik over dit probleem spreek. "Niet altijd geloven wat er op het forum verteld wordt" is hun antwoord.
Heb dan maar Bornem gecontacteerd. Deze kaatsen de bal terug. Je kan enkel met een dealer daarover praten maar waren toch zo fair om te zeggen dat er veel problemen zijn met de BT helmen en deze niet meer geproduceerd worden.
Nu verneem ik dat men bereid zou zijn het BT systeem terug te betalen doch niet de ganse helm! Klopt dit mannen?
Wat ben ik met een helm met een fake systeem der aan gekleefd?

Dus rijd ik nog steeds met een Nolan helm en m'n vrouw met een BT helm die werkt maar ja wat ben je er mee!
Groetjes,
Michel
Triker

Bericht door Triker »

Ik kan iedereen de Nolan helmen aanraden, wel oppassen als je een BT gsm mee wil gebruiken dat hij compatibel is.

Hier mijn bevindingen
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 642#140642

Groetjes
Plaats reactie