gps model voor mountainbike én moto?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Mingh
Contacteer:

gps model voor mountainbike én moto?

Bericht door Mingh »

Vage titel, maar ik ben op zoek naar een gps die zowel op de moutainbike als op de moto bruikbaar is.

Dat moet dus een toestel zijn dat geen motoraccu nodig heeft, of losse antennes, maar snel genoeg om ook op de moto te gebruiken. Een wandelgsm reageert te traag.
Ik ben vrij nieuw in de gps wereld, dus kan iemand aanbevelingen doen voor type's of modellen die bruikbaar zijn voor moto én velo? En die bovendien wereldwijd goeie kaarten heeft? Het ding moet vooral dienen om te reizen, en t volgende op t programma is kenia met de velo.
you don't stop playing because you get old.
you get old because you stop playing.

Fun on wheelz
BMX: WeThePeople 4Seasons
XC: Intense Uzzi SL
Downhill:Intense M3
Vrooom: Laverda Jota '79
Harald

Bericht door Harald »

Afbeelding
de kleinere Garmin toestellen zijn daar ideaal voor.
Ook de grotere kunnen natuurlijk, vb de 276c
die heeft een autonomie van 5 tot 15 uur.
Maar is dan wel wat aan de dure kant :wink:

ga eens kijken bij AS adventure, die zullen wel de juiste info kunnen verschaffen.
heb gezien dat die er een standje voor hadden ingericht :wink:
Mingh
Contacteer:

Bericht door Mingh »

das snel!

de vraag is vooral of ze ook snel genoeg zijn om op de moto te gebruiken. Een experimentje met een wandelGPS was niet bepaald succesvol....
you don't stop playing because you get old.
you get old because you stop playing.

Fun on wheelz
BMX: WeThePeople 4Seasons
XC: Intense Uzzi SL
Downhill:Intense M3
Vrooom: Laverda Jota '79
Chris DL

Bericht door Chris DL »

Wat dacht je van een Garmin Quest :?:

V-groeten

Chris
B61

Bericht door B61 »

Ik gebruik mijn Pocket Phone Qtek 9090 voor beide, wel waterdicht inpakken!!! De opvolger van de Qtek is de HTCP3300.
De gifgroene waterdichte Gekko 201 is ok maar daar kan je geen stratenplannen inladen. Ik gebruik deze bij speedwindsurfen en dergelijke. De data kan je gemakkelijk naar uw pc transfereren en mee spelen (maximum speed enzo...).
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Voor dergelijk gebruik raden we steeds de Garmin Quest aan. Batterijlevensduur volgens de fabrikant 20 uur, reken de helft om zeker te zijn.
Vast intern geheugen 243 mb
heel europa bijgeleverd op DVD
fietshouder beschikbaar

nadeel van de Quest: eerder klein scherm, geen bediening via aanraakscherm maar met knopjes opzij.

Je zou ook een 60 Cx kunnen overwegen maar dat is merkelijk duurder en geen stembegeleiding. Werkt met AA batterijtjes en is heel erg robuust. Verwisselbaar geheugenkaartje tot 1 Gb.

Er is nu ook een DVD met fietsroutes beschikbaar. Eventueel kan je de 60 kopen als pakket: gps + grotere geheugenkaart + dvd Europa + fietsroutes

Fluppie
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

In jouw geval zou ik de Quest alvast op mijn lijstje zetten. Weet echter niet hoe 't gesteld is met kaartmateriaal buiten Europa...
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
wé er

Bericht door wé er »

De quest is te groot en te zwaar voor gebruik op een mountainbike, ik denk dat de gpsmap 60 Csx een betere keuze is, deze zal ook prima werken op een motorfiets.
archi

Bericht door archi »

Hallo,

ik gebruik de 60CX voor te wandelen op topokaart, om te fietsen in de Ardennen met een RAM mount en op de motor met een Touratech houder.
1 GB geheugen voor half Europa, topokaart Belgie en dan kunnen er nog tientallen tracks en duizenden POI's op de kaart.
Weet niet of de Quest met een Sirf chipset is uitgerust, maar indien niet: vergeet die dan maar. Het verschil in ontvangst in de bossen is enorm tov mijn vorige GPS (V).
Gebruik de fietsklem van Garmin niet op de fiets: die breekt gegarandeerd af, zeker op een koersfiets. Op een MTB zal ze wat langer heel blijven.

Eric
Plaats reactie