Verzekeringstarief mixed

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

christobal

Verzekeringstarief mixed

Bericht door christobal »

Halo forumrijders,

Ik wil graag eens vernemen wat het tarief is dat jullie betalen voor een mixed verzekering voor je R1200RT, dus gecombineerd met een koekblik :?:
In M&T van mei 2006 lees ik - 30 jaar = €319,74 / + 30 jaar = €201,00
Ik kreeg een offerte van fidea voor zo'n slordige € 371 als 30 plusser met de laagste bonus malus graad. :( Men denkt te moeten stellen dat dit type motor behoort tot de klasse van de sportieve tuigen :roll:
Toch een niet te verwaarlozen verschil tussen wat M&T publiceert en wat mijn makelaar bakt bij fidea, niet :?:
Laat jullie maar gaan :idea:
Groeten :wink:
lid BMW MC Vlaanderen - alles kwijt !
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

goed navragen en vergelijken
ik heb wel geen combinatie
maar toch heb je verschillen tot jawel 300€ per maatschappij
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

Bon,

Ik betaal
voor mijn 520i: 270 euro
voor de Galaxy van madam: 247 euro
voor de R1200RT: 174 euro.

Bij AXA

Ik ben wel een heel goeie :wink: chauffeur. Nog geen accidenten gehad en als beloning kreeg ik al twee bonussen wat wil zeggen dat ik 4x in fout mag zijn voor mijn premie omhoog gaat.
jdeprez

Bericht door jdeprez »

R850R : 193 euro, Winterthur, verzekerd samen met mijn auto.

Was de helft van een andere verzekeraar en dan mochten ze nog niet eens samen op de baan !

Schande :-(
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Toch een niet te verwaarlozen verschil tussen wat M&T publiceert en wat mijn makelaar bakt bij fidea, niet
Die makelaar moet dan ook geen wielerploeg sponsoren hé... :wink:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
christobal

Flat Twin Power schreef:Bon,

Ik betaal
voor mijn 520i: 270 euro
voor de Galaxy van madam: 247 euro
voor de R1200RT: 174 euro.

Bij AXA

Ik ben wel een heel goeie :wink: chauffeur. Nog geen accidenten gehad en als beloning kreeg ik al twee bonussen wat wil zeggen dat ik 4x in fout mag zijn voor mijn premie omhoog gaat.
Dat is straf :!:
Ik keek nog even na :arrow:
Bonus-malus BA :arrow: klasse C
Bonus-malus BA :arrow: graad 00
Voor de beemer Z3 €453,55 = de beemer R1200RT €372,00 :twisted: :twisted: :twisted: dan gaf men mij nog 6% korting op de Z3 :?
Schande, wielerploeg of niet :( mijns inziens dieven :!:
de Ron

Bericht door de Ron »

bij mij ook iets van een 174 euro, via zakenkantoor Schoonjans te Brasschaat. Verzekering is via Mercator. Na een goed afgelegde screening bij de MAG heb ik nog 10 % korting gekregen ! :lol:
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

neem als richtprijs voor de motor rond de 200€ (ietsje erboven of eronder) dan zit je goed.

al de rest is bullshit en weggegooid geld;
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
colingoes

Bericht door colingoes »

hallo de ron

deze prijs bij schoonjans is dat enkel moto of combinatie????
xantingo
Contacteer:

Bericht door xantingo »

Ik betaal bij Argenta 330 euro voor mijn wagen (66 kW), en 258 euro voor de motor (1150 RT).
Afbeelding ...R1200RT... Afbeelding Afbeelding.....
TonTon

Bericht door TonTon »

Bij Touring verzekeringen gaan kijken , online een voorbeeld offerte laten maken , ik betaal ( + 35 jaar & touringmotor , mijne = 1150 RT ) 114 € comfort dienst inbegrepen....
Oneshark

Bericht door Oneshark »

christobal schreef:Dat is straf :!:
Voor de beemer Z3 €453,55 = de beemer R1200RT €372,00 :twisted: :twisted: :twisted: dan gaf men mij nog 6% korting op de Z3 :?
Inderdaad dat is een erg straffe prijs :evil:
ben je ergens voor bestraft ?

Voor straffeloos te rijden BM 00, betaal ik:
voor de auto (2 L. diesel) : 364,36 (rechtsbijstand inbegr.)
voor de beemer R1200 GS: 142,16 (rechtsbijstand inbegr.)
grt.
:wink:
Lid BMW MC Vl
Once coconuts always nuts.
christobal

Oneshark schreef:
christobal schreef:Dat is straf :!:
Inderdaad dat is een erg straffe prijs :evil:
ben je ergens voor bestraft ?

Voor straffeloos te rijden BM 00, betaal ik:
voor de auto (2 L. diesel) : 364,36 (rechtsbijstand inbegr.)
voor de beemer R1200 GS: 142,16 (rechtsbijstand inbegr.)
grt.
:wink:
Oneshark,

Sinds jaren heb ik een maagdelijk wit zieltje, ik voel me eigenlijk meer en meer bij de neus genomen door mijn makelaar. :shock:

Ik bedank iedereen voor de informatie :) die jullie hier publiceren.
Ik ben van plan om heel mijn dossier verzekeringen even voor te leggen aan een andere makelaar :evil: :evil:
Oneshark

Bericht door Oneshark »

christobal schreef: Ik ben van plan om heel mijn dossier verzekeringen even voor te leggen aan een andere makelaar :evil: :evil:

DOEN

8) :wink:
Lid BMW MC Vl
Once coconuts always nuts.
HanzThePanz

Bericht door HanzThePanz »

Hmmm... In Nederland worden toch heel andere prijzen gehanteerd. Ik betaal 720 euro per jaar voor een all-risks verzekering (voor alleen mijn R1200 RT). Ik rij bijna 30 jaar schadevrij.

Voor mijn Kawasaki KLE 500 (winterfiets) betaal ik 50 euro en dat is dan alleen de WA (Wettelijke Aansprakelijkheid)...
Don't fix it if it ain't broken...
dbr

prijzen verzekering

Bericht door dbr »

Christobal,

de prijs die ik betaal bij Omob :
- voor de auto (Golf TDI 110pk, BA, BM = 0) : €370
- voor de 1200RT : BA : €193 of BA+rechtsbijstand+bestuurdersverzekering+diefstal+brand : €822
R1200RT (2007) / Zumo 350
naftje

Bericht door naftje »

Bij Nateus gecombineerd met Renault Trafic (full omnium) betaal ik voor elke motor 200 € incl. rechtsbijstand (+30 jaar geluk op de baan - BM -2).
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Arnold schreef:Bij Touring verzekeringen gaan kijken , online een voorbeeld offerte laten maken , ik betaal ( + 35 jaar & touringmotor , mijne = 1150 RT ) 114 € comfort dienst inbegrepen....
:evil: Touring, kreeg ooit doodleuk 't bericht dat ik geen motoverzekering kreeg. (en dit was nog voor ikzelf 3x ben aangereden :? ) :shock: Je moet "t maar doen als twintiger. +200.000km auto en +100.000km moto. Ongevalvrij en dan nog scheef worden bekenen.
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Consigliori Wim
Contacteer:

Bericht door Consigliori Wim »

naftje schreef:Bij Nateus gecombineerd met Renault Trafic (full omnium) betaal ik voor elke motor 200 € incl. rechtsbijstand (+30 jaar geluk op de baan - BM -2).
Ik heb een fullomnium op de Touareg aan BM 3 (was al een cadeautje, want moest helemaal opnieuw beginnen na jaren met een firmawagen van mijn vorige werkgever te hebben rondgereden), en voor de K1200R was het ook ongeveer 250 € bij Nateus.
BMW K1200R / VW Touareg 2.5 /
There can be only one ! - Highlander. AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Motorista7

Bericht door Motorista7 »

@ HanzThePanz: "AllRisks", is dat wat wij Omnium noemen, dus ook vergoeding eigen schade bij ongeval, verzekerd tegen diefstal enz.?

Ik ben niet zeker dat de bedragen die hier genoemd worden voor de moto, bedragen voor een omniumverzekering zijn...

Misschien even kijken wat er precies genoemd wordt?
R1200R
christobal

Beste forumrijders,

Hier deel ik jullie mee wat ik in een offerte gekregen heb :

"Hierna geven we u onze beste premie-offerte (bij de maatschappij Axa) met de gegevens die we van u doorkregen hebben" :

*BMW Z3 : BA 403,04 EUR
(rechtsbijstand 43,39 EUR)

indien u minder dan 10.000 km/jaar rijdt :
BA 379,32 EUR
(rechtsbijstand 35,68 EUR)

*Moto BMW speciaal tarief korting 75% als ook auto bij Axa verzekerd wordt: BA 159,86 EUR
(rechtsbijstand 7,59 EUR)

* tarief op 22.02.2007

Wat denken jullie daarvan :?: :?:
:shock: straf, niet ?
naftje

Bericht door naftje »

@ HanzThePanz & Motociclista:
"AllRisks" is inderdaad "Full Omnium", dus ook vergoeding eigen schade bij ongeval, diefstal, glasbreuk, enz.

De omnium is alleen voor de wagen.
De moto's hebben een gewone B.A. dekking (bij mij althans).
Groetjes, J-P
WilBikeRT

TW

Bericht door WilBikeRT »

Wij kochten een nieuwe auto en vermits de contracten verliepen bij mijn verzekering wou ik eens de reclame van TOURING VERZEKERINGEN toetsen. Ik vroeg een offerte voor één auto en twee motoren. Twee maal voor de auto en één motor en drie maal voor de tweede motor mocht ik een verschillend bedrag ontvangen :?: . De laatste offerte ging zelfs over € 299 voor een motor van 499 cc met 43,5 PK aan boord (meer dan €100 duurder dan bij mijn huidige makelaar DVV). Telefonisch werd alles steeds geregeld doch bij de officiële nagestuurde offertes bleken steeds het bedrag te verschillen met de beloftes. Namen werden er niet gegeven daar men beweerde steeds in een 'Team' te werken :roll: .
Sorry maar dit vind ik niet kunnen. Ik maakte een aangetekend schrijven over maar mocht tot op heden nog niets ontvangen betreffende één of andere uitleg. Mijn vraag waar ik mee blijf zitten, wat indien ik eens iets mocht voorkrijgen. Gaat men mij dan ook vanalles beloven doch niets of te weinig uitbetalen? Mooie reclame in M&T van deze maand maar voor mij hoeft het echt niet. Een verwittigd man is er twee waard... en hopelijk twee maal nadenken alvorens in te gaan op mooie 'beloftes'.

Vriendelijke motorgroeten :wink:

Wilfried.
de Ron

Bericht door de Ron »

Inderdaad WilfriedLT,
ik was ook ooit verzekerd bij Touring, het was immers een deel goedkoper toen. Uiteraard geen probleem, tot je iets voorhebt. De wagen van de vrouw aangereden op autosnelweg, was totaal verlies. Ter plaatse geen probleem dachten we, bij een ongeval beloven ze je gratis te komen slepen. Voor een andere wagen kwam er tevens ook al een depanneur aan van Touring, konden ze de onze gelijk meenemen dachten we...
Na de vraag gesteld te hebben aan de depanneur was het geen probleem, hij moest alleen even navragen of onze verzekering OK was. Hij vertelde ons dat onze wagen en nummerplaat bij Touring onbekend was. Wij duwden hem ons verzekeringsbewijs onder de neus, doch dit was ongeloofwaardig ! Als ze ons bij Touring niet kenden waren we niet verzekerd en daarmee basta !
Nadien nog een hoop miserie om onze centen te krijgen, altijd iemand anders aan de lijn bij Touring die van ons schadegeval niet op de hoogte was, excuses voor het misverstand bij de takelwagen enzovoort.
Ik heb in ieder geval onze verzekering onmiddellijk opgezegd, mij zien ze niet meer. Liever toch iets meer betalen en een goeie service hebben.
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
frank

Bericht door frank »

Ben sinds jan/07 verzekerd bij Touring.
Voordien betaalde ik voor gecombineerde polis auto-motor 235€ enkel v/d motor
Nu bij Touring 124€
Autoverzekering blijft +/- zelfde prijs maar bij Touring zitten er aantal extra's in.
Succes,
Plaats reactie