Strada versus scarver

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW F-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Jowein
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 feb 2007, 13:03
Locatie: Leuven

Strada versus scarver

Bericht door Jowein »

Hey,

Ik heb een vraag. Het zo dat ik op zoek ben naar een moto. Maar mag zelf
nog maar met een <25kw rijden.

Ik heb nu een Strada en een Scarver op het oog.

Wat zijn jullie ervaringen?
Met een Scarver heb ik zelf gereden. Maar met een Strada eigenlijk nog niet.

Alle info en gedachten zijn welkom.
F650
JH.
Berichten: 3875
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:20
Locatie: rOeSeLaRe
Contacteer:

Bericht door JH. »

opletten dat de strada niet op "full-power" gezet is, want dan is het geen klein rijbewijs meer!
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Jowein
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 feb 2007, 13:03
Locatie: Leuven

Bericht door Jowein »

JH. schreef:opletten dat de strada niet op "full-power" gezet is, want dan is het geen klein rijbewijs meer!
Nee, hij staat momenteel op 25kw.
F650
Raketman
Berichten: 905
Lid geworden op: 15 sep 2005, 20:10
Locatie: O-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door Raketman »

Qua motorisch gedrag zijn ze redelijk identiek, de Scarver heeft het iets modernere blok (met injectie) dan de Strada maar wezenlijk veel verschil is er niet. De Scarver pakt 500tr lager op dan de Strada, die trekt maar vlot door vanaf 3000tr/min.
Wel een verschil is de aandrijving : onderhoudsarme riemaandrijving bij de Scarver en ketting bij de Strada.

De zithouding bij de Scarver is ook iets sportiever, de voetsteunen staan iets hoger en meer naar achter tov de Strada. Op die laatste zit je dus iets rechter met je rug.
Nil volentibus arduum
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Jowein schreef:
JH. schreef:opletten dat de strada niet op "full-power" gezet is, want dan is het geen klein rijbewijs meer!
Nee, hij staat momenteel op 25kw.
Werkelijk of op papier :?

De meeste van die "begrensde" motoren zijn dat alleen op papier, maar das niet erg want dat is eigenlijk ook het enige dat telt. Nog nooit geweten dat ze die motors mee naar de garage nemen en op een testbank hebben gezet, want op straat kunnen ze dat niet efkes rap uitmeten.

Mijn zoon had zo een "begrensde" Ducati Monster, alhoewel er nooit een begrensde Monster in Bologna uit de fabriek is gerold. Iedereen weet dat, maar toch heeft hij daar nooit last mee gehad en altijd lekker kunnen doorgassen :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Jowein
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 feb 2007, 13:03
Locatie: Leuven

Bericht door Jowein »

Momenteel staat die strada op vol vermogen, maar alles is er nog bij
om hem terug naar 25kw te zetten.

Op papier staan ze allebei op 25kw.
Dus dat is geen probleem.
F650
bmwim90
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 jul 2006, 15:00

Bericht door bmwim90 »

Ik heb ooit met beiden kunnen rijden en mijn keuze zou naar de scarver gaan. Voor mij is de scarver iets wendbaarder en toch redelijk stabiel in de bochten. Dankzij de riemoverbrenging ook minder onderhoud en properder. De strada maakt door de grootte van zijn wielen het iets comfortabeler. Zoals reeds eerder vermeld is er motorisch niet zoveel verschil.
Plaats reactie