Hallo Allemaal,
Ik ben eenwinter en zomer rijder maar moet toegeven dak in de wintermaanden altijd last heb van mijn handen (vinger).
Verwarmde handvaten doen al veel maar niet voldoende.
Verwarmde handschoenen vind ik te veel gepruts met draden.
Op de site van wunderlich vond ik terug wat ik zoek.
Een soort van overtrek over je stuur en arm, op de fiets kun je dat ook krijgen en noemde wij dat vroeger moffen.
Wie heeft er hier ervaring mee?
Is dit ook nog op andere plaatsen te krijgen?
Hoe werkt het in de regen?
Zijn al de knopjes nog goed te bedienen?
En vooral is het lekker warm???
mvg Rob Motard
werme handen door.....
Moderator: GVN
-
Ik zweer bij moffen in de winter. Het ziet er allemaal een beetje bompa uit maar ik rijd toch maar lekker in putteke winter met mijn zomerhandschoenen (beter gevoel) en handvatverwarming op standje 1. Het grote voordeel is dat de toppen van je vingers ook warm hebben.
Ik heb Tucano Urbano's nr 319 (past op 1150 GSA) als ik mij niet vergis (niet zeker van het nr). +- waterdicht en niet zo duur (+- 45 EUR, verzendingskosten inbegrepen).
Demito
Ik heb Tucano Urbano's nr 319 (past op 1150 GSA) als ik mij niet vergis (niet zeker van het nr). +- waterdicht en niet zo duur (+- 45 EUR, verzendingskosten inbegrepen).
Demito
ik heb er ook al jaaren een set van Ad Donkers (zie http://lbs-zijspantechniek.nl/ ) en op mijn gs zien ze er zo uit
http://img46.imageshack.us/img46/8435/dsc01286qf5.jpg
Ik gebruik ze al jaren om onder andere naart elefantentreffen te rijden met eronder de verwarming op standje 1 en zomerhandschoenen. dan heb je een beter gevoel en controle, warm en droog!!
http://img46.imageshack.us/img46/8435/dsc01286qf5.jpg
Ik gebruik ze al jaren om onder andere naart elefantentreffen te rijden met eronder de verwarming op standje 1 en zomerhandschoenen. dan heb je een beter gevoel en controle, warm en droog!!

2 dingen zijn oneindig: het universum en de domheid der mensen, en van het eerste ben ik niet eens zeker!! (Einstein)
R80GS Matzwart!
Used, Abused, Trashed and Crashed!!!!
R80GS Matzwart!
Vroeger had ik geen handvatverwarming. Ik reed in de 90-er jaren, tot 2001 met een Yamaha TDM. Ik deed het in de winter enkel met een paar winterhandschoenen. Dat viel eigenlijk wel mee, behalve een beetje een koude duim. Op mijn Honda Shadow zat al helemaal niks van toeters of bellen. Op mijn GS (die ik nog maar een 3-tal weken geleden kocht) zit toevallig handvatverwarming, wat ik een enorme luxe vind. Dus koop gerust moffen als je dat nodig vindt, maar ik hou het bij een goed paar winterhandschoenen.
Greetz.
Greetz.
winterhandschoenen koop je van Held!!!! model Freeser!! de beste te koop!! (ikheb ze niet (richa forever) maar ze zijn beregoed)
2 dingen zijn oneindig: het universum en de domheid der mensen, en van het eerste ben ik niet eens zeker!! (Einstein)
R80GS Matzwart!
R80GS Matzwart!
-
heb je niet wat meer info over die moffen? bestaat er ergens een site bv?demito schreef:Ik zweer bij moffen in de winter. Het ziet er allemaal een beetje bompa uit maar ik rijd toch maar lekker in putteke winter met mijn zomerhandschoenen (beter gevoel) en handvatverwarming op standje 1. Het grote voordeel is dat de toppen van je vingers ook warm hebben.
Demito
groetjes
-
winterhandschoenen en handvatverwarming is niet noodzakelijk de beste combinatie...Door die dikke handschoenen komt de warmte eigenlijk niet echt goed tot bij je handen....Ik rij liefst met tussenseizoen handschoenen, waterdicht, niet te dik. Dus de combinatie van lichte handschoenen, handvatverw en moffen is voor lange afstanden ideaal. Alleen het zicht is inderdaad bompa-achtigmercman schreef:Vroeger had ik geen handvatverwarming. Ik reed in de 90-er jaren, tot 2001 met een Yamaha TDM. Ik deed het in de winter enkel met een paar winterhandschoenen. Dat viel eigenlijk wel mee, behalve een beetje een koude duim. Op mijn Honda Shadow zat al helemaal niks van toeters of bellen. Op mijn GS (die ik nog maar een 3-tal weken geleden kocht) zit toevallig handvatverwarming, wat ik een enorme luxe vind. Dus koop gerust moffen als je dat nodig vindt, maar ik hou het bij een goed paar winterhandschoenen.
Greetz.

R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project