Huurmotor

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
HAGAR

Huurmotor

Bericht door HAGAR »

Ik plan dit jaar terug de reis naar Garmisch-Partenkirchen voor de Bikermeeting van BMW. Ikzelf rij met mijn RT maar mijn zoon zou graag een motor huren, eender welk model, maar wel een boxer.
Kan er iemand mij informatie verschaffen waar men een motor kan huren voor, laat ons zeggen een 7- tal dagen.
Hij meet 1.88 mtr en heeft dus lange benen en is in het bezit van zijn motorrijbewijs.
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

ik denk dat het bij de meeste bmw dealers kan
vermoed wel dat het prijzig is
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Shulty

Bericht door Shulty »

Hoor eens bij Selbach, de prijzen staan op hun site.

http://www.mss.be/

Grts
R1150GSA '04
R1200GSA '10
Boskrabber

Re: Huurmotor

Bericht door Boskrabber »

HAGAR schreef:Ik plan dit jaar terug de reis naar Garmisch-Partenkirchen voor de Bikermeeting van BMW. Ikzelf rij met mijn RT maar mijn zoon zou graag een motor huren, eender welk model, maar wel een boxer.
Kan er iemand mij informatie verschaffen waar men een motor kan huren voor, laat ons zeggen een 7- tal dagen.
Hij meet 1.88 mtr en heeft dus lange benen en is in het bezit van zijn motorrijbewijs.
Bij de meeste dealers zijn motoren te huren voor één dag, een weekend of een week. Ik heb eens op het internet gekeken en er zijn kleine verschillen kwa prijs. Bij Selbach in Lier o.a. staan de prijzen voor 2007 reeds op het net.
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Ga eens horen bij http://www.meeusenmotoren.be/index.html
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Ik denk dat je voor een boxer oilhead al snel meer dan 600 euro voor een week kwijt bent. En als je naar het land van Ludwig von Bayern wil, dan komen daar nog een hoopje euro's bij (0,25 euro per km), omdat er vaak maar een beperkt aantal kilometers in de huurprijs is inbegrepen (bvb 300 tot 2000 km per week). Tel daar nog een dure verzekering en de huur van koffers bij, apart te betalen, en het wordt een duur tripje, meer dan 1000 euro.
Alternatief, kost wel drie dagen loopwerk: koop nu nog snel uw goesting aan een winterprijs, iets in de buurt van 4000-5000 euro. Voor dat geld vind je hele frisse roadsters, met drie koffers en tanktas erbij. Rij daar mee rond tot na uw trip. Verkoop daarna, in het warme seizoen, de motor weer voor 4200 euro, moet toch te doen zijn. Desnoods haal je alle opties, zoals koffers er af, en verkoop je die apart. Het gedeelte verzekering dat je te veel betaalde, krijg je wel terug.
De zoon kan de motor nog gewoon worden voordat de grote trek begint.
Of hij blijft er mee rijden :? , en verkoopt hem volgend jaar wel voor 4000. Dan heeft hij hem voor 200 euro extra nog een heel seizoen ter beschikking. Dat is de huurprijs voor één weekend.
En misschien nog snel een jaartje fiscaal inbrengen? Dan maak je nog winst aan die trip.
LOw cost, MAXimum pleasure :wink:
wemalo

Bericht door wemalo »

Ik heb zo ook eens vlug gerekend. Als je inderdaad geld op overschot hebt, moet je zeker een motor huren (dan zal de verhuurder een gelukkig mens zijn). In eerste instantie niet goedkoper maar wel 1000x beterkoop is meteen een motorfiets kopen. Dan hoeft je zoon volgend jaar terug geen motor te huren als hij terug naar Garmisch wil.

Niet iedere verhuurder zal trouwens toelaten naar het buitenland te reizen met de motor.
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
jazzper
Contacteer:

Bericht door jazzper »

of je kan misschien iemand hier op het forum overtuigen om zijn motor één week uit te lenen? mijn vader doet dat met zijn mobilhome en die heeft dat zo geregeld dat de verzekering toch telt als er iets mee gebeurt maar dat de huurder dat dan wel moet betalen....
anders inderdaad misschien gewoon kopen en daarna terug verkopen? zal zeker goedkoper zijn
anders bij mabbe.be staan de prijzen ook op de site en met die mannen valt wel te onderhandelen
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Nog afgezien van het feit dat je meestal een franchise van 1500 euro hebt bij huurmoto's. Laat hem gewoon omvallen, of maak een klein schuivertje, en je bent gegarandeerd die 1500 kwijt. Als je dit voorhebt met uw (tijdelijke) eigen motor, dan beslis je zelf wat je ermee doet. Een kapotte koffer moet dan niet vervangen worden door een splinternieuwe, je gooit hem gewoon weg. En lichte schaafschade spuit je desnoods wat bij. De motor zal daardoor zeker geen extra 1500 in waarde zakken.
Berre

Bericht door Berre »

Of koop gewoon de mijne...
http://www.kapaza.be/detail/4255809/BMW ... staat.html

Gegarandeerd nog kilometers plezier!
miegom

Bericht door miegom »

http://www.dockx.be

Val wel nie achterover van de prijzen...
BMW R 1200 GS
Yamaha WR 450 F
Plaats reactie