alarmlichtenknopje r1100rt?
Moderator: GVN
alarmlichtenknopje r1100rt?
zit me al een tijdje te ergeren aan de ongelukkige plek van het alarmlichtenknopje....zit daar tussen de handvatverwarming en de absknop in...heel onhandig allemaal.
zit er over te piekeren om een knop aan het stuur te maken, dan hoef ik niet meer zo naar voren te buigen als ik de file induik.
zag ik dat bij de 1150 serie er wel aan het linkerhandvat die zelfde alarmknop zit!
is het te doen om dat hele ding op een 1100rt te zetten? hoe moeilijk is dat? en wat kost zo'nblok?
ervaringen??? of andere oplossingen met foto eventueel?
gr bert
zit er over te piekeren om een knop aan het stuur te maken, dan hoef ik niet meer zo naar voren te buigen als ik de file induik.
zag ik dat bij de 1150 serie er wel aan het linkerhandvat die zelfde alarmknop zit!
is het te doen om dat hele ding op een 1100rt te zetten? hoe moeilijk is dat? en wat kost zo'nblok?
ervaringen??? of andere oplossingen met foto eventueel?
gr bert
carpe diem op de moto
Zo'n stuurhelft moet te vinden zijn op de 2de handsmarkt,
Ebay, kapaza, 2de hands, markplaats enz.
Het ombouwen zal wat knutselwerk inhouden,
de John zal zeker weten of het allemaal te doen is.
Die heeft al wat meer ombouwwerken gedaan.
Let wel dat de rechterhelft van een RT stuur geen
schakelaar meer heeft voor de lichten te bedienen.
P.S. wanneer je de 2 richtingsaanwijzers gelijktijdig induwd, branden uw 4 pinker ook, tot zolang ge uw duimen tegen de schakelaars houd
Ebay, kapaza, 2de hands, markplaats enz.
Het ombouwen zal wat knutselwerk inhouden,
de John zal zeker weten of het allemaal te doen is.
Die heeft al wat meer ombouwwerken gedaan.
Let wel dat de rechterhelft van een RT stuur geen
schakelaar meer heeft voor de lichten te bedienen.
P.S. wanneer je de 2 richtingsaanwijzers gelijktijdig induwd, branden uw 4 pinker ook, tot zolang ge uw duimen tegen de schakelaars houd
@be-rt, ik bedoel dat op een 1100rt een schakelaar staat om de lichten op en af te zetten, op een 1150 kunt ge uw licht niet meer af zetten, het blijft permanent branden omdat er geen schakelaar meer staat.
Zal is effe zoeken naar duidelijk foto's om het verschil aan te tonen
@ john, hé copain,al eens naar het uur van de beide postings gekenen
wat ne service dat we hier leveren hé
Zal is effe zoeken naar duidelijk foto's om het verschil aan te tonen
@ john, hé copain,al eens naar het uur van de beide postings gekenen
wat ne service dat we hier leveren hé
-
John
- Contacteer:
http://www.kisantech.com/index.php?cat_id=1
Of je maakt alles zelf. Stuurdoosjes die leds aansturen heb ik hier nog liggen. (Je kan ledjes makkelijk in het bestaande knipperglas inbouwen) Om maar iets te zeggen.
Of je maakt alles zelf. Stuurdoosjes die leds aansturen heb ik hier nog liggen. (Je kan ledjes makkelijk in het bestaande knipperglas inbouwen) Om maar iets te zeggen.
wat bedoel je met de boxjes?
ik ben niet handig dus heb met veel pijn en moeite mijn demper verwisseld, is wel gelukt maar met moeite, mijn ding is met mensen werken en motorrijden ook wel maar is toch meer lol..
als jullie ergens een adres hebben of een prijs idee hebben?
wil best wel knutselen maar moet wel weten hoe, heb plaatjes nodig...
maar ik wil jullie wel heel erg bedanken voor het mee denken....en inderdaad een geweldige service..
bert
ik ben niet handig dus heb met veel pijn en moeite mijn demper verwisseld, is wel gelukt maar met moeite, mijn ding is met mensen werken en motorrijden ook wel maar is toch meer lol..
als jullie ergens een adres hebben of een prijs idee hebben?
wil best wel knutselen maar moet wel weten hoe, heb plaatjes nodig...
maar ik wil jullie wel heel erg bedanken voor het mee denken....en inderdaad een geweldige service..
bert
carpe diem op de moto
eerlijk?
op het eerste plaatje is het toch zoals het nu is?
en ja ik zie wel dat het anders is...maar hoe pak ik dit dan aan?
beide stuurdingen vervangen? nee toch he? ik zie bij het tweede plaatje heel veel kastjes en knopjes.....je hebt daar ook extra lichten toch?
ik heb al vorig weekend geknutseld met mijn bmw navigator2 gelukt ook nog....

en de prijs van alles is wijs die 50euries, maar wat alles?
gr
bert
op het eerste plaatje is het toch zoals het nu is?
en ja ik zie wel dat het anders is...maar hoe pak ik dit dan aan?
beide stuurdingen vervangen? nee toch he? ik zie bij het tweede plaatje heel veel kastjes en knopjes.....je hebt daar ook extra lichten toch?
ik heb al vorig weekend geknutseld met mijn bmw navigator2 gelukt ook nog....

en de prijs van alles is wijs die 50euries, maar wat alles?
gr
bert
carpe diem op de moto
-
John
- Contacteer:
Wil je enkel de bestaande knippers wat handiger bedienen kan je een zogenaamde politie-schakel-unit bestellen. Dit is een behuizing voor twee BMW schakelaars die op het stuur komt te zitten. Bestel er gelijk twee dumies bij om het gat dat je hebt als je de alarm-licht-schakelaar uit je dash haalt én om het tweede gat op je nieuwe stuurschakelkast af te dekken. Meer is het niet. 
okeee nou snap ik je...wat een oplossing zeg, niks geen gerotzooi met hele handvat verbouwingen..maar waar monteer je dit allemaal op? heb je een foto van jouw situatie? vind het helemaal te gek ik ga deze week gelijk zo'n set kopen. moet wel te doen zijn voor een technodummie als ik..
bedankt
bert
bedankt
bert
carpe diem op de moto
De schakelaar

en dan zoals hij zou moeten komen
De foto is van mijn eigen moto,
let op de rechter stuurhelft,
is weer een ander model,
ik heb een 1150RT twin-spark laatste generatie
De schakelaar is verkrijgbaar voor zowel de liner als rechter stuurhelft

en dan zoals hij zou moeten komen
De foto is van mijn eigen moto,
let op de rechter stuurhelft,
is weer een ander model,
ik heb een 1150RT twin-spark laatste generatie
De schakelaar is verkrijgbaar voor zowel de liner als rechter stuurhelft
Laatst gewijzigd door Harald op 24 feb 2007, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
duidelijk,
ik dacht de hele tijd dat tie aan de linkerkant zou moeten komen maar hij komt rechts...duidelijk. en nou snap ik ook je opmerking over dat de lichten niet meer uit kunnen....en het is te bevestigen aan de zijkant van het handvatblok dus.mooi nu maar eens kijken waar te krijgen
nou ik ga ervoor heel erg bedankt..
gr
bert
ik dacht de hele tijd dat tie aan de linkerkant zou moeten komen maar hij komt rechts...duidelijk. en nou snap ik ook je opmerking over dat de lichten niet meer uit kunnen....en het is te bevestigen aan de zijkant van het handvatblok dus.mooi nu maar eens kijken waar te krijgen
nou ik ga ervoor heel erg bedankt..
gr
bert
carpe diem op de moto
-
John
- Contacteer:
Bert, op jouw fiets is het model dat Harald laat zien niet te gebruiken. Het is bijna hetzelfde maar het komt naast en niet zoals afgebeeld half over je bestaande stuurschakelaars. Wat Harald trouwens ook zegt. Je kan die dingen bij je BMW dealer bestellen. (voor een R1100RT dan hé)
Hoop dat je er nu echt wijs uit geraakt.
Hoop dat je er nu echt wijs uit geraakt.
nou ben net terug van de dealer, heb eens geinformeerd wat dat kastje kost wat aan mijn stuur links komt om mijn alarm lichten te kunnen bedienen.
nou...bij elkaar met bevestigingsspul en dummie schakelaars....zo rond de 70 euro.
ik naar een daar aanwezige monteur gelopen om te vragen of hij het systeem kent en of zou gebruiken. Hij kende het wel maar gebruikt runninglights.....
heeft er iemand hier ervaring met die running lights? en hoe moeilijk is het om voor zo iemand als ik het zelf te monteren???? en met ik bedoel ik een a-technisch persoon...
ik heb ook al alarm op de fiets, maakt dat nog uit? ik weet het niet hoor ik zeg maar wat...
gr
bert
nou...bij elkaar met bevestigingsspul en dummie schakelaars....zo rond de 70 euro.
ik naar een daar aanwezige monteur gelopen om te vragen of hij het systeem kent en of zou gebruiken. Hij kende het wel maar gebruikt runninglights.....
heeft er iemand hier ervaring met die running lights? en hoe moeilijk is het om voor zo iemand als ik het zelf te monteren???? en met ik bedoel ik een a-technisch persoon...
ik heb ook al alarm op de fiets, maakt dat nog uit? ik weet het niet hoor ik zeg maar wat...
gr
bert
carpe diem op de moto
-
John
- Contacteer:
John schreef:http://www.kisantech.com/index.php?cat_id=1![]()
Ik heb dat op m'n GS, zal op een RT niet veel anders zijn (qua installatie)be-rt schreef: heeft er iemand hier ervaring met die running lights? en hoe moeilijk is het om voor zo iemand als ik het zelf te monteren???? en met ik bedoel ik een a-technisch persoon...
ik heb ook al alarm op de fiets, maakt dat nog uit?
Je moet in het zekeringkastje geraken, vaak onder het zadel. Je haalt de originele knipperrelais uit, Kisan erin, klaar.
Je kan de Kisan aansluiten op het achterlicht, om te vermijden dat je pinkers stoppen met knipperen (in te stellen, stoppen na 8, 30, 45 sec of nooit automatisch)
Je alarm is elders aan de pinkers aangesloten, niets met dat relais te maken. Zelfs zonder pinkerrelais zullen je pinkers gaan als je alarm afgaat.
GSven 
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL
Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT

ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL
Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT