waterdicht motorpak

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Cies

waterdicht motorpak

Bericht door Cies »

kan mij iemand een motorpak aanraden dat zowel waterdicht is en voldoende bescherming bied voor een aanneembare prijs?
ik heb reeds een paar pakken gekocht in het verleden , maar geen enkel dat na verloop van tijd nog waterdicht is. ging bij BMW langs en daar werd me het streetguard pak aangeboden voor de (democratische) prijs van 1200 euro.ik ben wel geneigd te geloven dat het waterdicht is en voldoende bescherming bied ( blijft dit zo ?) maar de prijs viel mij tegen.
kan er mij iemand mij een tip geven voor degelijk pak dat wat minder kost?

dank bij voorbaat

cies
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

ik heb nu RICHA en momenteel nog geen klagen van

ook niet als ik een vrachtwagen passeer op de ring van brussel die net door een spoor rijdt en het mega watergordijn over mij heen gooit en dit kwam er bij na een rit vanuit duitsland in de gietende regen.

thuis
:arrow: pakje uit
:arrow: laten uitlekken
:arrow: zelf poerdroog gebleven :D
:arrow: tevens de handschoenen (van BMW) zijn waterdicht
:arrow: ook de ABL boots bleken waterdicht :roll:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Danny

Bericht door Danny »

de streetguard is met weinig andere pakken te vergelijken, 't is duur maar het famueze absorberen van water met afkoeling van de chauffeur als gevolg is verleden tijd, als je de centen er voor over hebt is dat (en evt Rukka) de enige "superkeuze"... :wink:
rudi g

Bericht door rudi g »

Die Thermo overall Difi Husky 2 van motoport, zou die waterdicht zijn !
Iemand ervaring mee !!

Grtz Rudi
R1150GS "mandarin"
Schotland 2006
VutteRT

Bericht door VutteRT »

rudi g schreef:Die Thermo overall Difi Husky 2 van motoport, zou die waterdicht zijn !
Iemand ervaring mee !!

Grtz Rudi
Ik niet, maar ik weet wel dat je bij Motoport dealers in ned. er tot en met 6 jan. een sticker van 15 % korting op kan plakken. Misschien in Belgie ook? Wel heb ik Difi Goretex laarzen en handschoenen, beiden reeds ouder dan 10 jaar en nog perfect waterdicht. Dus geen broddel.
grtjs vutteRT
Vele wegen leiden naar.......de mooiste plekjes
Van Neste Philip

Bericht door Van Neste Philip »

Ik heb de streetguard nu juist drie jaar en hij is zeker niet meer waterdicht .Heb hem wel alle dagen aan en heb hem nog maar driemaal gewassen met de speciale BMW zeep.
Dus voor mij hoeft het niet meer zoveel geld uitgeven en na drie jaar toch weer met een regenpak achter je gat moeten sleuren.

Grtz Fluppe
Dino

Re: waterdicht motorpak

Bericht door Dino »

Ikzelf heb 13 jaar met een pak van MQP gereden. Is nog steeds na al die tijd en 2 jaarlijkse wasbeurten 100% waterdicht maar recent vervangen wegens slijtage door een pak van Revitt, gekocht bij Eko.
Ik heb dit helaas nog niet kunnen testen op waterdichtheid maar een vriend van mij die eenzelfde pak heeft garandeerd de waterdichtheid. Een andere vriend heeft ook een pak van Revitt waar wel waterinsijpeling waargenomen werd, ging hiermee naar Eko en kreeg prompt een nieuw pak aangeboden.
Cies schreef:kan mij iemand een motorpak aanraden dat zowel waterdicht is en voldoende bescherming bied voor een aanneembare prijs?
ik heb reeds een paar pakken gekocht in het verleden , maar geen enkel dat na verloop van tijd nog waterdicht is. ging bij BMW langs en daar werd me het streetguard pak aangeboden voor de (democratische) prijs van 1200 euro.ik ben wel geneigd te geloven dat het waterdicht is en voldoende bescherming bied ( blijft dit zo ?) maar de prijs viel mij tegen.
kan er mij iemand mij een tip geven voor degelijk pak dat wat minder kost?

dank bij voorbaat

cies
Yves
Contacteer:

Bericht door Yves »

BMW Atlantis MET Goretex Insert !
Het mag doen wat het wil, droog blijf je.
Danny

Bericht door Danny »

als zo een streetguard lekt na een paar jaar is er wat mis... een gore tex zonder uiterlijke schade moet zeker een jaar of vijf zes meekunnen en daarmee bedoel ik ook een 35 a 40.000 km per jaar... niet van ik heb dat kostuum al 10 jaar maar 't heeft nog maar 23000km gereden...

waarom doe je trouwens een regenpak aan als 't ergens lekt, laat het herstellen, 't is toch geen reden om dat pak niet meer te kopen...niks is onfeilbaar en daar zijn herstellingen voor. die speciale BMW zeep mag je trouwens vervangen door gelijk welk vloeibaar wasmiddel...
:wink:
betaburned

Bericht door betaburned »

Ik heb met mijn streetguard nu ongeveer iets van een een zes jaar. In totaal met dat pak misschien iets van een 60.000km gereden, de rest van de tijd rij ik met atlantis (tijdens de lente/zomer periode).

De vest (tourguard) heeft er wellicht iets meer km opzitten, de broek (streetguard) draag ik quasi enkel in de winter (voor een totaal van iets van een 40 à 50K).

Beiden hebben toch wel hun beste tijd gehad. De vest is nog vrij goed waterdicht, maar de mouwen lekken door. De broek is nog goed aan de knieën en pijpen behalve aan het zitvlak waar het water zich gezapig een weg baant ...
Glotetrotting around - R1200 GSA '14.
Ludo vp

Bericht door Ludo vp »

Ik gebruik nu 2 jaar, +/- 55.000 km. het G&F pak van EKO.
Nog steeds waterdicht!
Prijs - kwaliteit 100% tevreden!

Ludo :wink:
R1150GS
Scotland Rider 2006

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Als je geld tveel heb zullen de pakken van BMW voldoen...in andere gevallen eens goed rondkijken bij de andere merken. Ik ben persoonlijk erg tevreden van Hein Gericke: qua prijs-kwaliteit heb ik van de 4 broeken en 2 jassen nog nooit te klagen gehad. Ter info: HG Voyager eens proberen bij de HG winkel..
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
dirk-sus
Contacteer:

Bericht door dirk-sus »

Wat mij persoonlijk tegenvalt aan de motorpakken zijn dat er veel gebruik
wordt gemaakt van felco strips.
Dat verslijt vlug of komt los van het dagelijks gebruik.
Mijn eerste pak lig al in de vuilbak 2 jaar en was al naar de botten.
De broek was niet meer te doen alles kwam los.
Rij nu winter en zomer met lederen pak Hein Gericke en ben daar zeer tevreden van. En om te zeggen dat leder geen water tegen houd das ook straf overdreven. Kwam van Duitsland (moesel) terug en konstand in de regen gereden,soms onverantwoordt om te rijden zelfs.
Was de moeite niet om te klagen van water op ons vel wat was door gedrongen in het pak.
Geniet van de vrijheid tijdens het rijden.
golden oldy

Bericht door golden oldy »

Wij verkopen flexothaan overalls. Die zijn 100 % waterdicht, maar bieden geen bescherming bij vallen. Dus je moet ze om goed te zijn over je andere motorkledij doen. Voordeel is dus de waterdichtheid en de prijs. Je hebt ze verschillende kleuren en zelfs in de fluo-veiligheidskleuren.

Ik heb er altijd zo eentje bij voor als het onderweg begint te regenen.

Je kan deze in elke zaak in werkkledij verkrijgen.

Zij die meer willen weten PM me maar.
R1150RT - R100RS - 2354213
Harald

Bericht door Harald »

Ik heb me dit week-end een "wax" blokje gekocht bij AS Adventure.
Is aanvankelijk om mijn wandelbroek water en vuil afstotend te houden.

Ik heb er nu eens mijn textiel motovest mee ingestreken.
Een eerste kleine test liet zien dat het water er gewoon afloopt
in kleine pareltjes.

Het blokje kost 8€ en weegt 100gr.
Volgens wat ik nu gebruikt heb, kan ik minstens 20 vesten behandelen.
dirk-sus
Contacteer:

Bericht door dirk-sus »

Harald schreef:Ik heb me dit week-end een "wax" blokje gekocht bij AS Adventure.

in kleine pareltjes.

Ok Harald in welke groepjes moeten we ons verdelen nu Zaterdag bij u thuis voor Wax behandeling.
Is dat per 5 man of mag dat per 10 man zijn. :wink:
Geniet van de vrijheid tijdens het rijden.
Harald

Bericht door Harald »

dirk-sus schreef:
Harald schreef:Ik heb me dit week-end een "wax" blokje gekocht bij AS Adventure.

in kleine pareltjes.

Ok Harald in welke groepjes moeten we ons verdelen nu Zaterdag bij u thuis voor Wax behandeling.
Is dat per 5 man of mag dat per 10 man zijn. :wink:
Goed gezien, maar op uw lederen pakske zou ik dat niet doen, het gaat vettig worden en schuiven :lol:
vlieger
Contacteer:

Bericht door vlieger »

rudi g schreef:Die Thermo overall Difi Husky 2 van motoport, zou die waterdicht zijn !
Iemand ervaring mee !!

Grtz Rudi
yup, heb er al 2 jaar 1 (rij al jaren elefantentreffen enz.) zijn prijs/kwaliteit niet te kloppen!! 169 euro en elke cent waard!!! bere warm en waterdicht.
wij hebben 4 van die pakken in de club en niemand is er al in nat geworden :D
echt een aanrader!! mijn komt van l&c in olen
2 dingen zijn oneindig: het universum en de domheid der mensen, en van het eerste ben ik niet eens zeker!! (Einstein)
R80GS Matzwart!
Used, Abused, Trashed and Crashed!!!!
TonTon

Bericht door TonTon »

m'n vrouw en ikzelf hebben voor s'zomers beiden een lederen pak en voor in de winter beiden een "waterdicht" textiel pak ( Richa ) , we hebben beiden een regenoveral om bij hevige regen erover aan te trekken , er al 300 km mee aan één stuk in de écht gietende regen gereden zonder ook maar iets nat te zijn geweest....
navi 75

Bericht door navi 75 »

dag vrienden,

heb sinds 10/2005 een streetguard 2 pakske zeer tevreden over,echt kurkdroog na 5minuten bij een rustpauze op vakantie !! maar sinds kort na het wassen met het bmw product en ingespoten zuigt de stof zich vol bij een regenbui , was niet het geval voor de wasbeurt !! :cry:
gebruik het pak dagelijks ,wat doe ik verkeerd ?
lid bmwmcvl
Harald

Bericht door Harald »

navi 75 schreef:dag vrienden,

heb sinds 10/2005 een streetguard 2 pakske zeer tevreden over,echt kurkdroog na 5minuten bij een rustpauze op vakantie !! maar sinds kort na het wassen met het bmw product en ingespoten zuigt de stof zich vol bij een regenbui , was niet het geval voor de wasbeurt !! :cry:
Heb je bij het wassen ook een gewoon waspoeder gebruikt?
wat dat is waarschijnlijk de boosdoener.
Of gewoon teveel waspoeder blijven hangen in de wastrommel kan voldoende zijn om de beschermlaag te doen verdwijnen :wink:
naftje

Bericht door naftje »

navi 75 schreef:dag vrienden,

conclusie: niet meer wassen hé :D
Neele

Bericht door Neele »

http://www.richa.be/swf/textielBroeken/ ... oonBig.png
Deze broek al 4jaar oud en nog steeds waterdicht ! Wel regelmatig onderhouden ! Nog geen enkele keer gewassen (bedoel hiermee in 't wasmachien) Als jas deze: http://www.richa.be/swf/textielJassen/zunami/zunami.png maar in t grijs 1jaar oud. Ga nu waarschijnlijk voor dit in de toekomst :
http://www.richa.be/swf/textielPakken/camargueColor.png

Gezien bij GSM Beringen
Neele
Solex-Z400-CM400-GL1000-VN750Vulcan-GL1100-GL1200-VF750CMagna-GL1500-ZX10-ZXR750-ZX9R-CBR1000F-CB1000-GSX1400-DL1000-R1150RT-Vespa GTS300ie-K1600GTL
stevenrt

Bericht door stevenrt »

Ik kan Xavier bijtreden. Ik ben ook heel tevreden van mijn Hein Gericke Cruise. Ben pas thuis van het werk, 80 km in gietende regen;
warm en droog....
BMW R1150RT (2003)
Plaats reactie