Gisteren zumo 550 gekocht,voordien al een beetje ervaring tomtom.
Maar hoe krijg ik een geluids signaal na het naderen van een flitspaal.
Tomtom kan je instellen om op bv 250meter te verwittigen.
Zumo alleen een verkeersbordje,wat doe ik fout???
survie schreef:Gisteren zumo 550 gekocht,voordien al een beetje ervaring tomtom.
Maar hoe krijg ik een geluids signaal na het naderen van een flitspaal.
Tomtom kan je instellen om op bv 250meter te verwittigen.
Zumo alleen een verkeersbordje,wat doe ik fout???
hahaah Gonzo toch.
Nee je doet niets verkeert.
Er komt zelfs bovenaan een balk in het rood met de info.
En naar mijn meening is de waarschuwing op tijd.
Of rij jij altijd te vlug
Schalkseruiter® schreef:rij eens een keertje te hard tijdens de melding en je zal wel iets horen......ik krijg een geluidssignaal indien ik te snel rij zodoende word je er op attent gemaakt vaart te minderen....indien ik niet te snel rij krijg ik ook geen geluidssignaal doch wel een attentie op het scherm
Schalkse®
idd , bij een "Nuvi" is dit ook zo , énkel als je té rap rijd krijg je een signaal , anders bovenaan een rode balk met info...
IRON GONZO schreef:mijn garmin geeft ook geen geluidsignaal
ik moet dus kijken naar de bolletjes die op het scherm verschijnen.
als ik ze dan al opmerk
Mijne gps gaf altijd geluidsignalen en dat was heel vervelend want dan valt altijd de muziek eventjes weg. Ik had aangegeven signaal alleen bij snelheid, maar dat kan toch niet zijn dat ik altijd te snel rij en ik ben al zo'n slak op de weg.
IRON GONZO schreef:mijn garmin geeft ook geen geluidsignaal
ik moet dus kijken naar de bolletjes die op het scherm verschijnen.
als ik ze dan al opmerk
Maar dan krijg je toch een mooie foto om je er aan te herinneren om volgende keer beter op te letten. Heel attent van het justitiele gezag
grtjs vutteRT
Ik weet niet of het is in te stellen, maar mij Zumo geeft de volgende signalen:
- snelheid < toegestane snelheid: 1x geluidssignaal bij binnenrijden waarschuwingszone + rode balk bovenin het scherm
- snelheid > of = toegestane snelheid: elke seconde geluidssignalen vanaf het moment van binnenrijden waarschuwingszone + rode balk bovenin scherm; het geluid verstomt zodra de snelheid onder het maximum komt.