gele vestjes

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

als men de limieten respecteert, de wegcode toepast, ed... dan heb je geen last in je portefeuille....

Verbrand je je gat, dan moet je inderdaad op de blaren zitten en achteraf niet klagen...
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
erteetje

Bericht door erteetje »

Ben dus zelf flik, geef opdracht tot "flitsen" en doe het zelf ook soms. Ik moet toegeven, dat flitsen zou "met beleid" moeten gebeuren. Het hogere doel mag niet de staatskas zijn, maar wel verkeersveiligheid. Zou trouwens voor veel overtredingen moeten gelden. Jaja, ik weet, wie ben ik om uit te maken of iets wel of niet gevaarlijk is en al dan niet een boete verdient. Tja, daar zal je het gezond verstand van de flik toch een beetje moeten vertrouwen en anders wordt het extreem "regeltjes-ne.ken". Ach, waar begin ik weer over, zou ik dan toch geen gezond verstand hebben?
PabloElFlamenco

Bericht door PabloElFlamenco »

Ik draag momenteel nog tweedehandse kledij, zéér goedkoop spul in dik leder uit een groezelige winkel in Antwerpen (ik dacht eerst Russen, maar het zijn dan wel Russen met een lange baard die beter frans dan vlaams klappen...paddeproblèmmonami), dik leder, en ik zie er dus op mijne schone R850R uit als een soort Flandrien op stayer van voor den oorlog.

Ik heb niks tegen vuilnisophalers (die houden onze Vlaamse steden zo netjes, niet?) en, omdat ik nog niet lang terug rij (opnieuw begonnen 30 jaar na mijn vorige BMW), heb ik wél zo'n jogging fluo aan, met vanachter een plastieken "L" erop: "better safe than sorry".

Oh ja, ik hoop ooit wel eens zo'n Damen pak te kopen, daarvoor rij ik graag naar ...Brabant..., fluo kleur of ander opvallend motief!
Uit één blok metaal gehouwen (...de motor...)
Lid van bmw-mc-vl (...de rijder...)
mort
Contacteer:

Bericht door mort »

JH. schreef:als men de limieten respecteert, de wegcode toepast, ed... dan heb je geen last in je portefeuille....

Verbrand je je gat, dan moet je inderdaad op de blaren zitten en achteraf niet klagen...
ik klaag niet, en het klopt wat je zegt, maar wat me erg stoort is: ik rij met een k100rt en met een suzuki tl1000s. met die bmw word ik zelden of nooit tegengehouden en met die suzuki word ik er alle vijf voet uitgeplukt. het is altijd wel iets.. terwijl ik met die bmw net hetzelfde rij hoor. aan wat ligt dat dan? dat bedoel ik dus met 'redelijk blijven'..

maar we wijken af, het ging over gele vestjes, dus we zwijgen erover :wink:
erteetje

Bericht door erteetje »

ik klaag niet, en het klopt wat je zegt, maar wat me erg stoort is: ik rij met een k100rt en met een suzuki tl1000s. met die bmw word ik zelden of nooit tegengehouden en met die suzuki word ik er alle vijf voet uitgeplukt. het is altijd wel iets.. terwijl ik met die bmw net hetzelfde rij hoor. aan wat ligt dat dan? dat bedoel ik dus met 'redelijk blijven'..

Tja, dat zoek je dan toch wel zelf zeker. Wat wil je , met een SUZUKI ... wij flikken hebben ook een beetje smaak en dus ... :P :P :wink:
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

die gele of oranje vestjes zijn aan de ene kant wel goed maar aan de andere kant nuttloos

effe uitleggen
nutteloos:
:arrow: de meeste hebben alleen 1 of 2 horizontale reflecterende strepen
:arrow: degene die de vestjes eigenlijk dragen rijden dan nog met ne mega grote topkoffer.
:arrow: :arrow: dus lags achter hebben ze geen nut
:arrow: :arrow: vooraan heb je al uw toeters en bellen en zie ze dus ook niet
:arrow: :arrow: zijdelinks zie je ze dan wel, maar meestal ben je al lang voorbij het straatje tegen dat het eigenlijk zijn doeltreffend heid heeft bewezen. Een fietser of voetganger heeft in die situatie wel nut van dit vestje daar hij zich trager voort beweegd

wel effectief
:arrow: indien je een vestje of zo een reflecterende riem hebt die over de schouders gaan (ik dacht dat RELAX er zo 1 tje heeft)( en de riem PVDE) moeten hier trouwens al ergens foto's van ronddwalen op het forum
:arrow: :arrow: want dit komt uit boven de megatopkoffer al dan niet met nog een tent op vastgebonden

nu gaat het komen zie
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
naftje

Bericht door naftje »

Ben vorig jaar, na dikke 20 jaar onthouding (van motorijden wel te verstaan) terug gaan rijden.
Heb een geel vestje met 2 horizontale én 2 vertikale lijnen. Draag het bij donker, regen of mist altijd en wordt wel degelijk opgemerkt - althans volgens koekblikpiloten.
groetjes, Jean
frank

fluovestjes

Bericht door frank »

Niettegenstaande sommige reacties van: "ik draag dat niet" want ik werk niet bij de vuilkar......
Niet dragen is spelen met je eigen veiligheid inzake "gezien" worden.
Of...tot de "vuilkar" (ook tijdens de spitsuren) eens uitwijkt om aan de overkant van de straat ne "zak" op te laden....
Als schoolkinderen,fietsgroepen,joggers enz...deze vestjes dragen waarom dan niet op de motor.
Goed of slecht weer ik draag dat "geel vestje ALTIJD op de motor.
Van mij mogen ze dat morgen "verplicht" maken op de motor.
colingoes

Bericht door colingoes »

fluo klevers op koffer helpen verdorie zeker zo goed
want ja topkoffer hinder groot gedeelte van vestje

groetjes
colin
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Fluo strips op je kleding: JA!
Daarover nog een geel hesje?: NEE

Zwarte kleding of geen fluo lijnen? NEE
Daarover een geel hesje? Goed idee!

Verder: wie denkt dat een geel hesje hem zichtbaar maakt denkt beter nog een keer en past de rijsstijl best nog een beetje aan in defensieve zin. Om zichtbaar te zijn moet men eerst kijken... en daar ontbreekt het nog al eens nietwaar. Doe ermee wat je wil.

Ik heb voor m`n werk zo`n gele jas die hier op de achtergrond hangt

Afbeelding

en geloof me, daar wordt je ook niet mee gezien als men niet kijkt....
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Trikke

Re: fluovestjes

Bericht door Trikke »

frank schreef:Niettegenstaande sommige reacties van: "ik draag dat niet" want ik werk niet bij de vuilkar......
Niet dragen is spelen met je eigen veiligheid inzake "gezien" worden.
Of...tot de "vuilkar" (ook tijdens de spitsuren) eens uitwijkt om aan de overkant van de straat ne "zak" op te laden....
Als schoolkinderen,fietsgroepen,joggers enz...deze vestjes dragen waarom dan niet op de motor.
Goed of slecht weer ik draag dat "geel vestje ALTIJD op de motor.
Van mij mogen ze dat morgen "verplicht" maken op de motor.
Fluovestjes OK.
Maar toch weer géén regeltje bij. (Er zijn er al genoeg, mijn inziens) Breng onze overheidsbekleders toch niet op
slechte gedachten. Laat het gezond verstand toch ook nog meespelen. En wie dat gezond verstand niet wil
gebruiken, moet de gevolgen maar dragen.

Trikke
polski

Bericht door polski »

Ik heb een donkergrijze moto en zwarte kledij .. dus ja , ik rij ook altijd met m'n fluo vestje .. en het zal me eigenlijik worst wezen of iemand het nu mooi of lelijk vindt.
In het verkeer valt het wel degelijk op en dat is voor mij het belangrijkste .
Ik hou het zelfs ostentatief aan als ik langs een supermarkt moet passeren .. :wink:
K 75 RT - 1995 - Lid
mort
Contacteer:

Bericht door mort »

erteetje schreef:ik klaag niet, en het klopt wat je zegt, maar wat me erg stoort is: ik rij met een k100rt en met een suzuki tl1000s. met die bmw word ik zelden of nooit tegengehouden en met die suzuki word ik er alle vijf voet uitgeplukt. het is altijd wel iets.. terwijl ik met die bmw net hetzelfde rij hoor. aan wat ligt dat dan? dat bedoel ik dus met 'redelijk blijven'..

Tja, dat zoek je dan toch wel zelf zeker. Wat wil je , met een SUZUKI ... wij flikken hebben ook een beetje smaak en dus ... :P :P :wink:
zie je wel.. wat heeft dat met de wet te maken??? schoon voorbeeld.. waarschijnlijk daarom dat ze nu ook yamaha's en honda's kopen zeker... voor de bmw-smaak..pff
zo zie je nog maar eens dat 'redelijk blijven' bij een flik dus erg moeilijk is
JohanDB
Contacteer:

Bericht door JohanDB »

mort schreef:
erteetje schreef:ik klaag niet, en het klopt wat je zegt, maar wat me erg stoort is: ik rij met een k100rt en met een suzuki tl1000s. met die bmw word ik zelden of nooit tegengehouden en met die suzuki word ik er alle vijf voet uitgeplukt. het is altijd wel iets.. terwijl ik met die bmw net hetzelfde rij hoor. aan wat ligt dat dan? dat bedoel ik dus met 'redelijk blijven'..

zie je wel.. wat heeft dat met de wet te maken??? schoon voorbeeld.. waarschijnlijk daarom dat ze nu ook yamaha's en honda's kopen zeker... voor de bmw-smaak..pff
Geeuw....
Vanguard

gele vestjes

Bericht door Vanguard »

Iemand een idee hoe het zit in Frankrijk, misschien is het dragen bij ongeval of panne op autosnelwegen daar ook verplicht?
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
mort
Contacteer:

Bericht door mort »

JohanDB schreef:
mort schreef:

Geeuw....
ja, kijk, ik zei nochthans dat ik er ging over zwijgen, en dat zal ik ook doen, tegen een flik haal je toch geen rechte kant, jesus..zelf al niet meer op een forum :?
Consigliori Wim
Contacteer:

Re: gele vestjes

Bericht door Consigliori Wim »

Vanguard schreef:Iemand een idee hoe het zit in Frankrijk, misschien is het dragen bij ongeval of panne op autosnelwegen daar ook verplicht?
't Zijn de Fransen die met deze verplichting begonnen zijn een paar jaar geleden, en buitenlanders onterecht bekeurd werden wegens het niet in bezit hebben in de auto. Er is een kleine diplomatieke rel van gekomen ... maar nu hebben we zelf geen excuus meer ...
BMW K1200R / VW Touareg 2.5 /
There can be only one ! - Highlander. AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
dirk-sus
Contacteer:

Bericht door dirk-sus »

J-P schreef:Fluo strips op je kleding: JA!
Daarover nog een geel hesje?: NEE

Zwarte kleding of geen fluo lijnen? NEE
Daarover een geel hesje? Goed idee!

Verder: wie denkt dat een geel hesje hem zichtbaar maakt denkt beter nog een keer en past de rijsstijl best nog een beetje aan in defensieve zin. Om zichtbaar te zijn moet men eerst kijken... en daar ontbreekt het nog al eens nietwaar. Doe ermee wat je wil.

Ik heb voor m`n werk zo`n gele jas die hier op de achtergrond hangt

Afbeelding

en geloof me, daar wordt je ook niet mee gezien als men niet kijkt....
ZEG JP is dat bij u thuis :lol:
Je heb er toch niet zoveel nodig zekers.
Anders wil ik je wel verlossen van een paar stuks :lol:
Geniet van de vrijheid tijdens het rijden.
Vanguard

Re: gele vestjes

Bericht door Vanguard »

Consigliori Wim schreef:
Vanguard schreef:Iemand een idee hoe het zit in Frankrijk, misschien is het dragen bij ongeval of panne op autosnelwegen daar ook verplicht?
't Zijn de Fransen die met deze verplichting begonnen zijn een paar jaar geleden, en buitenlanders onterecht bekeurd werden wegens het niet in bezit hebben in de auto. Er is een kleine diplomatieke rel van gekomen ... maar nu hebben we zelf geen excuus meer ...
Just, hebben ook eens moeilijk gedaan indien je niet beschikte over een rijbewijs europees mode, dat van die geel vestjes was ik al vergeten :oops:
Merciekes :D l
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
Gele
Contacteer:

Bericht door Gele »

Met een beetje fantasie kan je van uw fluovestje een designmodelleke maken 8)

De Fluo valt toch meer op dan dat blauw/zwart hé

Afbeelding
Gele: wel snel , niet rap
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

de gele fluovesten, (cfr; foto hierboven) zijn te koop in de euroshop voor 24 euro. Tzijn wel geen motovesten daar, maar met hier en daar wat goeie wil kan je er wel een paar elleboogbeschermers ofzo insteken...
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Relax

Bericht door Relax »

mort schreef:
JohanDB schreef:
mort schreef: zie je wel.. wat heeft dat met de wet te maken??? schoon voorbeeld.. waarschijnlijk daarom dat ze nu ook yamaha's en honda's kopen zeker... voor de bmw-smaak..pff
Geeuw....
ja, kijk, ik zei nochthans dat ik er ging over zwijgen, en dat zal ik ook doen, tegen een flik haal je toch geen rechte kant, jesus..zelf al niet meer op een forum :?
Hij maakt een grap, jij ziet ze niet. Hij houdt z'n manieren in z'n reactie. Jij doet dat niet.
Zegt genoeg...
I respect your opinion. But I don't give shit.
mort
Contacteer:

Bericht door mort »

ach, who cares..
Relax

Bericht door Relax »

Mensen met enig gevoel voor respect.
I respect your opinion. But I don't give shit.
mort
Contacteer:

Bericht door mort »

Relax schreef:Mensen met enig gevoel voor respect.
als je mn antwoorden leest in andere topics zou je nochthans moeten weten dat ik respect genoeg heb voor eender welke motard, maar als jij dit beeld hebt van me is dit uw volste recht.
Plaats reactie