voor de computer mannen
Moderator: GVN
-
ludo V E
voor de computer mannen
laptop in den aldi
mijn vraag is of deze werkt met mapsource of moet ik nog wachten .
windows vista home is er op geprogrammeerd prijs 799 € en dat voor
wat u er allemaal bijkrijgt of kan ik beter een bekend merk kopen .
HIER vind je alvast een testverslag van die laptop.
En bij mijn weten draait Mapsource zonder problemen onder Vista.
Maar onderaan dat testverslag vind je ook nogal wat reacties over o.a. garantie-ervaringen van sommige Aldi-kopers. Lees die ook eens alvorens definitief te beslissen.
mvg
Hans
Maar onderaan dat testverslag vind je ook nogal wat reacties over o.a. garantie-ervaringen van sommige Aldi-kopers. Lees die ook eens alvorens definitief te beslissen.
mvg
Hans

-
TonTon
Re: voor de computer mannen
hmm , als het echt énkel is om Mapsource te kunnen draaien vind ik het veel geld , voor 399 € koop je een gewone nwe pc met Windows XP......of kijk anders eens uit voor een 2de hands , een 15# scherm mag je hier gratis komen afhalen.....ludo V E schreef:laptop in den aldi
verder wil ik je best helpen met de installatie en configuratie van de windows pc en Mapsource , is een beetje een hobby van mij....
En weet dat vista nieuw is, dus zoals steeds zullen er nog heel wat problemen opduiken.
Nog een nadeel va Medion is drivers vinden van nieuwe produkten die uitkomen.
Er bestaan goedkopere oplossingen.
Weet je trouwens hoe medion , Dell en andere aan die lage prijzen geraken?
* masaal aankoop stukken
* goedkopere of net iets mider goeie stukken.
Dus op papier klopt alles, maar de levensduur en de beloofde snelheden echt halen bij voledige belasting na een tijd veel gebruikt te hebben is wel iets anders.
Nog een nadeel va Medion is drivers vinden van nieuwe produkten die uitkomen.
Er bestaan goedkopere oplossingen.
Weet je trouwens hoe medion , Dell en andere aan die lage prijzen geraken?
* masaal aankoop stukken
Dus op papier klopt alles, maar de levensduur en de beloofde snelheden echt halen bij voledige belasting na een tijd veel gebruikt te hebben is wel iets anders.
Of surf eens hier naar toe.Hans schreef:HIER vind je alvast een testverslag van die laptop.
mvg
Hans
http://www.supermarktpc.net/index.php?o ... e&Itemid=1
Mvg
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Klopt als een bus, ik werkte destijds in de groot-distributie van de IT-sector, met Aldi en Carrefour als grootste klanten.Seven schreef:Weet je trouwens hoe medion , Dell en andere aan die lage prijzen geraken?
* masaal aankoop stukken
Hun telefoontjes waren altijd duidelijk : "Wij willen een laptop (of iets anders) verkopen aan X EUR, hoeveel moeten we er dan van kopen ?"
Zolang het ding 2 jaar meegaat en de fabrikant / leverancier akkoord gaat met een omruiling of een technische dienst aanbiedt, zal een groot warenhuis tevreden zijn.
Alle overschotjes worden dan uiteindelijk bij elkaar geruimd in het centraal magazijn en in Brussel in een goed-draaiend filliaal de deur uit geduwd aan spotprijzen.
Kwaliteit ? Daar kan men over discussieren, ik weet dat bijvoorbeeld alleen al met LCD panelen (lees TV's en computerschermen) er 3 kwaliteiten bestaan, en weet dan dat zij niet voor de "A" kwaliteit gaan.
Andere componenten zullen worden geselecteerd omdat de producent er een grote kwantiteit van op voorraad heeft en zo een goede stock-rotatie krijgt.
De bedoeling ervan is een "teaser" te verwekken waardoor iedereen opnieuw de weg weet naar hun winkel, en waarbij men erover praat (wat bij deze gelukt is)
Aantallen ? Reken maar dat ze gemiddeld 20.000 stuks bestellen en verdelen over alle fillialen, desnoods ook buitenland.
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

-
TheViking
- Contacteer:
De support van de Aldi is ook verhuisd naar Nederland en sindsdien hoor ik niets meer dan klachten.
Wanneer je trouwens een PC koopt waar Vista bijgeleverd wordt, zorg dan zeker dat er 2 Gb geheugen in zit en geen 1 Gb. Voor mensen die reeds een nieuwe gekocht hebben geen probleem. Vista is in staat om een USB stick als geheugen te gebruiken. (usb stick van bepaald type welliswaar)
't is jammer om nu nog een PC te kopen waar XP op staat maar in het ander geval zeker nog een jaartje wachten om over te schakelen.
Jurgen heeft gelijk wat de kwaliteit betreft. Een andere tactiek b.v. toegepast door de Makro is dat ze van hun leveranciers alle preproductie modellen opkopen aan goedkope prijs. Bij defect wordt je preproductie model gewoon vervangen door een andere preproductie model. Tot er geen meer over zijn. Dan pas geven ze je een productie model.
Viking.
Wanneer je trouwens een PC koopt waar Vista bijgeleverd wordt, zorg dan zeker dat er 2 Gb geheugen in zit en geen 1 Gb. Voor mensen die reeds een nieuwe gekocht hebben geen probleem. Vista is in staat om een USB stick als geheugen te gebruiken. (usb stick van bepaald type welliswaar)
't is jammer om nu nog een PC te kopen waar XP op staat maar in het ander geval zeker nog een jaartje wachten om over te schakelen.
Jurgen heeft gelijk wat de kwaliteit betreft. Een andere tactiek b.v. toegepast door de Makro is dat ze van hun leveranciers alle preproductie modellen opkopen aan goedkope prijs. Bij defect wordt je preproductie model gewoon vervangen door een andere preproductie model. Tot er geen meer over zijn. Dan pas geven ze je een productie model.
Viking.
Met computers gaat alles automatisch maar niks vanzelf !
-
TheViking
- Contacteer:
Met 100 zul je niet ver geraken denk ik. En moet je er de 90 die zelf geen materiaal hebben om banden te leggen niet vanaf trekken?Xavier schreef:Interessante piste... wie smijt zich op een inkoopactie bij Metzeler voor pakweg 100 motards?
Trouwens een piste dat al meermaals is bereden. zoek maar eens op
"gezamelijke" of "gemeenschappelijke"
mapsource en Vista: Update
http://www.garmin.com/support/download_ ... jsp?id=209
daar staat:
Notes:
WARNING: This software will not work unless you already own a MapSource product.
This version of MapSource no longer supports Windows 98, Windows Me, and Windows NT.
Works with Windows Vista.
Verder:Vroeger altijd tevreden klanten(bedrijven) gezien met aldi-desktop-pc's.Ik heb zelf ene.Maar koop nu geen meer in de Aldi,gezien de eventuele service voor België nu vanuit Nl ("niet") gedaan wordt. ("niet")=dwz ,is eigenlijk geen service te noemen.Jammer.Verder nog "dikke nekken" ed. zever: mijn idee:ik zou wel een onkel Albrecht willen.
http://www.garmin.com/support/download_ ... jsp?id=209
daar staat:
Notes:
WARNING: This software will not work unless you already own a MapSource product.
This version of MapSource no longer supports Windows 98, Windows Me, and Windows NT.
Works with Windows Vista.
Verder:Vroeger altijd tevreden klanten(bedrijven) gezien met aldi-desktop-pc's.Ik heb zelf ene.Maar koop nu geen meer in de Aldi,gezien de eventuele service voor België nu vanuit Nl ("niet") gedaan wordt. ("niet")=dwz ,is eigenlijk geen service te noemen.Jammer.Verder nog "dikke nekken" ed. zever: mijn idee:ik zou wel een onkel Albrecht willen.
-
Werner Von C.
- Contacteer:
-
Boskrabber
-
TheViking
- Contacteer:
Inderdaad, daar mag je alles binnenbrengen en wordt het verstuurd naar Nederland. B.v. Harde schijf kapot -> PC wordt opgestuurd naar NL en daar vervangen. Ik ben hier niet aan't zeveren hé.Boskrabber schreef:Sinds wanneer is de support verhuisd? Ik dacht dat het nog altijd bij GSC was begin januari.TheViking schreef:De support van de Aldi is ook verhuisd naar Nederland en sindsdien hoor ik niets meer dan klachten.
Viking.
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Ik sta ervan te kijken dat hun repair centre niet in Ierland zit (voor de belastingsvoordelen, loonsvoorwaarden ed.)
In de tijd waar we onze eigen Noordzee garnalen over-en terugvliegen naar Afrika om te koken en pellen... sta ik van niks meer te kijken.
Trouwens iedereen die een PC kocht voor de lancering van Vista :

In de tijd waar we onze eigen Noordzee garnalen over-en terugvliegen naar Afrika om te koken en pellen... sta ik van niks meer te kijken.
Trouwens iedereen die een PC kocht voor de lancering van Vista :
Artikel van MicrosoftKoop vandaag al de technologie van morgen
U wil nieuwe PC's aankopen maar u wacht liever tot de lancering van Office 2007 en Windows Vista?
Wel, dit hoeft niet. Want dankzij de Express Upgrade naar Windows Vista en het Microsoft Office 2003 Technology Guarantee programma kan u nu de technologie van vandaag en morgen in huis halen.
Zo geniet u niet alleen van de beste productiviteitssoftware die vandaag op de markt beschikbaar is, maar bent u bovendien verzekerd van een voordelige upgrade naar de nieuwe generatie van Microsoft Office en Microsoft Windows na de lancering. Ervaar als één van de eersten de nieuwe eigenschappen en functies van deze innovatieve software en blijf de concurrentie een stapje voor.
Voordelig upgraden naar Office 2007
Koop tussen 26 oktober 2006 en 15 maart 2007 een pc uitgerust met Microsoft Professional Edition 2003 of Office Small Business Edition en u kunt gratis* upgraden naar Microsoft Office Small Business of Professional 2007 zodra deze verschijnen op de Belgische markt.
Of koop tussen 26 oktober 2006 en 28 februari 2007 Microsoft Office Professional Edition 2003 of Microsoft Office Small Business Edition in winkelverpakking en u kunt gratis* upgraden naar Microsoft Office Small Business of Professional 2007 zodra deze verschijnen op de Belgische markt.
Voordelig upgraden naar Windows Vista
Koop tussen 26 oktober 2006 en 15 maart 2007 een pc uitgerust met een authentieke Windows XP Professional en u kunt gratis* upgraden naar Windows Vista Business zodra deze verschijnt op de Belgische markt. Vraag aan uw verkoper een pc die voldoet aan de systeemvereisten voor Windows Vista, herkenbaar aan het « Windows Vista Capable » logo.
Contacteer uw vertrouwde IT leverancier als u van deze aanbiedingen wil genieten. Indien u geen vaste software partner heeft, bevelen wij u graag één van onze resellers aan.
* Enkel de kosten voor verzending en handling worden in rekening gebracht
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007