Nieuwe R1200RT.
Moderator: GVN
Nieuwe R1200RT.
Beste Bmwers,
Ik volg het Forum sinds december 2006 en heb véél bijgeleerd.
Tijd om me voor te stellen.
Ik heet Thierry, afkomstig van Frankrijk en gehuwd met Patricia. We wonen in Sint-Truiden en werken samen 2 à 3 dagen/week in Antwerpen, de rest in Brussel.
We zijn zot van onze 2 beagles.
Ben dus franstalig. Sorry voor mijn nederlands.
Op 23 december 2006 hebben we een nieuwe R1200RT besteld in Hasselt.
Het bestelbon lag onder de kerstboom.
!! Wat een kerstkado !!
Ik mag mijn RT afhalen op 8 maart: een zandbeige RT met gespoten grote topcase, ESA, radio-CD-MP3, verwarmde zadel en handvatten, witte pinkers, antidiefstasysteem, BC, verchroomde uitlaten, cruise control, een Zümo 550 en 2 BMW EVO 5-helmen.
Na een TDM850 2 jaar geleden, een nieuwe ervaring.
Voilà, dat is het.
Binnenkort een paar fotos van mijn nieuwe juweeltje.
Ik heet Thierry, afkomstig van Frankrijk en gehuwd met Patricia. We wonen in Sint-Truiden en werken samen 2 à 3 dagen/week in Antwerpen, de rest in Brussel.
!! Wat een kerstkado !!
Ik mag mijn RT afhalen op 8 maart: een zandbeige RT met gespoten grote topcase, ESA, radio-CD-MP3, verwarmde zadel en handvatten, witte pinkers, antidiefstasysteem, BC, verchroomde uitlaten, cruise control, een Zümo 550 en 2 BMW EVO 5-helmen.
Voilà, dat is het.

TDM850 - R 1200 RT 2007
Lid BMW MC VL
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Hoi Pacha RT,
Welkom allebei hier op het forum.
Ikzelf woon tussen St Truiden en Tongeren, dus mss komen we mekaar wel eens tegen.
Heb vorige week mijn nieuwe GSA afgehaald, ook in Hasselt.
Binnenkort is het dus aan jullie om je juweeltje te gaan halen.
Veel succes ermee.
Indien het je interesseert, er is elke eerste vrijdag van de maand een onthaalavond voor de BMW Rijders Zuid Limburg (maar iedereen is welkom natuurlijk) in taverne Het Meuleke, te Overrepen nabij Tongeren (zie meeting forum). Kom gerust eens af zou ik zeggen, kunnen we kennis maken.
Welkom allebei hier op het forum.
Ikzelf woon tussen St Truiden en Tongeren, dus mss komen we mekaar wel eens tegen.
Heb vorige week mijn nieuwe GSA afgehaald, ook in Hasselt.
Binnenkort is het dus aan jullie om je juweeltje te gaan halen.
Veel succes ermee.
Indien het je interesseert, er is elke eerste vrijdag van de maand een onthaalavond voor de BMW Rijders Zuid Limburg (maar iedereen is welkom natuurlijk) in taverne Het Meuleke, te Overrepen nabij Tongeren (zie meeting forum). Kom gerust eens af zou ik zeggen, kunnen we kennis maken.
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
Inderdaad, je Nederlands is prima, véél beter dan wat we hier soms van onze Vlaamse landgenoten mogen lezen.
Proficiat met je kerstcadeau. Zo te lezen heeft BMW dan toch al z'n radio aangepast, in die zin dat je er vanaf nu ook mp3-cd'tjes mee kan afspelen. Laat je ons ook weten hoe je de radio en de Zumo aansluit op je helmspeakers ? Kwestie van voorbereid te zijn tegen dat ik voor mezelf dit jaar misschien een zelfde kerstcadeau vraag
Proficiat met je kerstcadeau. Zo te lezen heeft BMW dan toch al z'n radio aangepast, in die zin dat je er vanaf nu ook mp3-cd'tjes mee kan afspelen. Laat je ons ook weten hoe je de radio en de Zumo aansluit op je helmspeakers ? Kwestie van voorbereid te zijn tegen dat ik voor mezelf dit jaar misschien een zelfde kerstcadeau vraag
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
We zijn de 2 laatste keren geweest. Hebben Nadine en Noël ontmoet.Indien het je interesseert, er is elke eerste vrijdag van de maand een onthaalavond voor de BMW Rijders Zuid Limburg (maar iedereen is welkom natuurlijk) in taverne Het Meuleke, te Overrepen nabij Tongeren (zie meeting forum). Kom gerust eens af zou ik zeggen, kunnen we kennis maken.
Toffe sfeer. Kan niet komen op 2 maart (ik ben met verlof in Frankrijk) maar zal de ontmoeting van april zeker bijwonen.

TDM850 - R 1200 RT 2007
Lid BMW MC VL
Re: Nieuwe R1200RT.
Chique moto,prachtig,je nederlandse(vlaamse)taal ok en hou het veilig met deze toch wel supermoto.Pacha RT schreef:Beste Bmwers,
!! Wat een kerstkado !!
Voilà, dat is het.
gaas aan de maas
Inderdaad, op de nieuwe radio-CD kan je ook MP3 afspelen.Zo te lezen heeft BMW dan toch al z'n radio aangepast, in die zin dat je er vanaf nu ook mp3-cd'tjes mee kan afspelen. Laat je ons ook weten hoe je de radio en de Zumo aansluit op je helmspeakers ? Kwestie van voorbereid te zijn tegen dat ik voor mezelf dit jaar misschien een zelfde kerstcadeau vraag
We hebben gekozen voor een klassieke aansluiting (dus géén bluetooth). De garage zorgt voor de aansluitingen. Volgens de verkoper, zullen de radio-CD-MP3, de Zümo de GSM en de intercom samen werken.
Volume past zich aan aan de snelheid, zümo heeft voorrang op muziek, GPS heeft voorrang op muziek en GSM en intercom heeft voorrang op alles.
Enfin, dat beweren ze bij BMW. We zullen wel zien.

TDM850 - R 1200 RT 2007
Lid BMW MC VL
Idd, nu weet ik het. Maar heb niet de kans gehad om kennis te maken. Die avonden zijn ook zo kort hé, en er is zoveel te vertellen.Pacha RT schreef:We zijn de 2 laatste keren geweest. Hebben Nadine en Noël ontmoet.Indien het je interesseert, er is elke eerste vrijdag van de maand een onthaalavond voor de BMW Rijders Zuid Limburg (maar iedereen is welkom natuurlijk) in taverne Het Meuleke, te Overrepen nabij Tongeren (zie meeting forum). Kom gerust eens af zou ik zeggen, kunnen we kennis maken.
Toffe sfeer. Kan niet komen op 2 maart (ik ben met verlof in Frankrijk) maar zal de ontmoeting van april zeker bijwonen.
Enfin, tot in april dan... en veel succes met jullie nieuwe aanwinst.
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
Dag Thierry,
Proficiat met je aankoop.
Vertel ons eens waar je die kerstboom kocht, want mijn kerstboom was geen goed exemplaar. => er lag niet zo'n mooi cadeau onder!
En je nederlands is echt heel goed. Je schrijft immers zonder dt-fouten, en dat is iets wat de meest doorwinterde vlaming vaak niet kan.
Groetjes,
Stelo
Proficiat met je aankoop.
Vertel ons eens waar je die kerstboom kocht, want mijn kerstboom was geen goed exemplaar. => er lag niet zo'n mooi cadeau onder!
En je nederlands is echt heel goed. Je schrijft immers zonder dt-fouten, en dat is iets wat de meest doorwinterde vlaming vaak niet kan.
Groetjes,
Stelo
R1200RT
- Dirk 9700
Re: Nieuwe R1200RT.
Proficiat met je toekomstige RT, véél veilige kilometers toegewenst.
Welkom op het forum.
Groeten,
Dirk
Welkom op het forum.
Groeten,
Dirk
Make Life A Ride
BMW Motor Club Vlaanderen lid
BMW Motor Club Vlaanderen lid
-
PabloElFlamenco
-
Boskrabber
- FREEBIKER
nieuwe 1200rt
Proficiat met de nieuwe motor
Ik kom uit de streek van Lille (Rijsel).PabloElFlamenco schreef:¡Pasha, welkom op het forum!
Uit welke streek van Frankrijk ben je afkomstig? Prachtig land, goede wijnen (maar dat wisten we natuurlijk al). Saluut!
Pablo (of gewoon Paul)
We hebben géén wijn wel Picon die wordt met wijn, bier, schuimwijn of champagne gedronken. Heerlijk.

TDM850 - R 1200 RT 2007
Lid BMW MC VL
-
PabloElFlamenco
Lille! Aha! Die "Picon mousseux" dat doen ze ook in Italië, met de schuimwijn Asti Spumante (en "Cynar", ook zo'n bitter). En in Noord Frankrijk is er natuurlijk ook goede trappist!
Toen ik een in een dorp ("capitale de l'andive", maar ben wel de naam vergeten...) ergens tussen Valenciennes en Rijsel meedeed aan een folkloristische stoet, verbaasde het me de CRS te zien met een Vlaamse Leeuw op hun schouder. Tja, dat is dus het schild van "Nord-Pas de Calais, département de la république française, monsieur" (zei de CRS toen ik hem erover aansprak).
Ik lees graag geschiedenis (overigens in het Spaans), vooral de 16e eeuw. Dan zie je hoe de verbanden tussen streken en volkeren aan elkaar werden geplakt (of uiteengerukt) door quasi arbitraire omstandigheden, Bourgondische huwelijken, natuurlijke of onnatuurlijke dood, een oorlogje hier, en slagveld daar, een vleugje pest, veel "dienst" en waarschijnlijk (te) weinig "god". Zodus, huwelijken zijn een groot element van integratie (daar weet ik -persoonlijk- ook wat van).
Vroem....wind in de haren, sorry
(compleet off topic geleuter, moest ik Amerikaan zijn zou ik schrijven "sorry for the bandwidth").
Toen ik een in een dorp ("capitale de l'andive", maar ben wel de naam vergeten...) ergens tussen Valenciennes en Rijsel meedeed aan een folkloristische stoet, verbaasde het me de CRS te zien met een Vlaamse Leeuw op hun schouder. Tja, dat is dus het schild van "Nord-Pas de Calais, département de la république française, monsieur" (zei de CRS toen ik hem erover aansprak).
Ik lees graag geschiedenis (overigens in het Spaans), vooral de 16e eeuw. Dan zie je hoe de verbanden tussen streken en volkeren aan elkaar werden geplakt (of uiteengerukt) door quasi arbitraire omstandigheden, Bourgondische huwelijken, natuurlijke of onnatuurlijke dood, een oorlogje hier, en slagveld daar, een vleugje pest, veel "dienst" en waarschijnlijk (te) weinig "god". Zodus, huwelijken zijn een groot element van integratie (daar weet ik -persoonlijk- ook wat van).
Vroem....wind in de haren, sorry
Uit één blok metaal gehouwen (...de motor...)
Lid van bmw-mc-vl (...de rijder...)
Lid van bmw-mc-vl (...de rijder...)
Schitterend, nog een liefhebber van geschiedenis op het forum !PabloElFlamenco schreef:
Zeg, dan weet je ook hoe dramatisch het jaar 1585 (Val van Antwerpen) voor ons Vlamingen was. PabloElFlamenco, vind je ook niet dat de Spanjaarden ons voor wat ze ons toen hebben aangedaan "Wiedergutmachung" moeten betalen?
Nel mezzo del cammin di nostra vita...
R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
-
bijnaextuc