nieuwe 1200rt ruit

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

frederik

Bericht door frederik »

snoepje schreef:
GVN schreef:Voor dat je iets bestelt bij Wunderlich :
Ik zit uit te kijken voor een zadel van Wunderlich en stuurde hen een mailtje met wat vragen. Dit was hun antwoord.

Sehr geehrter Herr :wink: ,

Probefahrten wären theoretisch immer möglich. Leider haben wir letztes Jahr den Hersteller der Sitzbänke gewechselt und wir gehen davon aus, dass wir erst im Mai Sitzbänke zum Probefahren hier haben werden.
Wenn wir die Sitzbänke erst einmal hier haben, sollte die Sitzbank innerhalb von 14 Tagen bei Ihnen sein.

Mit besten Grüßen aus dem Ahrtal

Team Wunderlich

Of vrij vertaald : we hebben vorig jaar een andere leverancier genomen en hopen (!!! -...gehen davonaus...)nu in mei de eerste zadels te hebben... :shock:
Ook voor andere zaken zijn het lange wachttijden. Ik heb de indruk dat ze hun logistiek niet meer meester zijn.
Ik heb vorig jaar in februari een nieuw zadel besteld voor de r1200rt, ik wacht er nu nog steeds op, dus levertermijnen bij wunderlich zijn héééééél lang.
probeer corbin eens ! je kan ook enkel corbin voor de bestuurder en de passagier origineel bmw laten !
Triker

Bericht door Triker »

Francis schreef:He Pierre en de anderen,

Die flappen was ik ook al tegengekomen van Wunderlich.
Maar meer dan 100 euro voor twee gebogen stukskes plastiek lijkt me, op het eerste zicht, wat veel .... :roll:
BTW vorig jaar ben ik naar de anfahrt van hen geweest, subliem gewoon :!:
Zijn er mensen die dit jaar gaan :?:
Mja, vandaar dat ik ze niet besteld heb :(
Maar ik denk wel dat dit veel verschil maakt, op de LT staan die flapkes dacht ik standaard op.
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

op de Lt zitten inderdaad van die flapkes...

daar ik nog niet zonder die dingen heb gereden op mijn luxecruiseschip, kan ik je het positief of negatief verschil niet meedelen...

wel is het zo dat de windvang op een lt heel aangenaam is, in vergelijking met mijn r1150rt.
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Triker

Bericht door Triker »

JH. schreef:op de Lt zitten inderdaad van die flapkes...

daar ik nog niet zonder die dingen heb gereden op mijn luxecruiseschip, kan ik je het positief of negatief verschil niet meedelen...

wel is het zo dat de windvang op een lt heel aangenaam is, in vergelijking met mijn r1150rt.
Ik denk dat het een enorm verschil kan maken, moest er maar iemand zijn die dat gemonteerd heeft en zijn bevindingen wil meegeven...
Dan zou ik ze misschien toch bestellen, ook al zijn ze zo duur...
Triker

Bericht door Triker »

BiemeRT schreef:Is dat alleen om de grotere rijders uit de wind te zetten , of heeft zo'n flip-up nog andere voordelen ?

Maakt het het kuisen van de ruit niet een stuk moeilijker ?

Ik vind het zelfs mooi voor op mijn RTeeke :wink:

Afbeelding
Zou dat nergens te krijg zijn in Belgie of buurland?
Boskrabber

Bericht door Boskrabber »

PierreRT schreef:
BiemeRT schreef:Is dat alleen om de grotere rijders uit de wind te zetten , of heeft zo'n flip-up nog andere voordelen ?

Maakt het het kuisen van de ruit niet een stuk moeilijker ?

Ik vind het zelfs mooi voor op mijn RTeeke :wink:

Afbeelding
Zou dat nergens te krijg zijn in Belgie of buurland?
Ik heb deze week een paar uur gegoogled. Veel over gelezen en op allerhande forums geweest, maar nergens in Europa iets gevonden om te bestellen voor de 1200rt. Ik zou het voor mij niet bestellen, want je zit daar met een stuk dat dubbel (opzet en ruit) in uw zicht komt.
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
Boskrabber

PierreRT schreef:
Francis schreef::shock: :shock: :shock: :? :?
Ik blijf maar keer op keer perplex staan over die ruitendiscussies hier ... :shock:
Waarom wil iedereen toch een hogere ruit en geen BREEDERE :?: :roll: :?:
De ruit van de LT is vb een pak breeder dan deze van de 12RT..... :cry:
Ik ben aan het twijfelen om dit bij Wunderlich te bestellen, dan hoef je geen bredere ruit:

Afbeelding

Iemand ervaringen mee? Ik denk dat het goed werkt en het valt nog mee van uitzicht.
(Artikel: http://www.wunderlich.de/shop.php?rubri ... rt_id=4512 )

Opmerking: op beide fotos zie je het verschillend gemonteerd (omgedraait), wat is de juiste montage?
Ik vraag mij toch af of zo'n klein flapje veel verschil gaat uitmaken. Iemand die met en zonder zo'n flapje heeft gereden, kan het misschien weten en het is misschien ook afhankelijk welke type motor, bij de ene nuttiger dan bij een ander type afhankelijk van ruit en kuip.
R1200RT

Triker

Bericht door Triker »

Boskrabber schreef: Ik vraag mij toch af of zo'n klein flapje veel verschil gaat uitmaken. Iemand die met en zonder zo'n flapje heeft gereden, kan het misschien weten en het is misschien ook afhankelijk welke type motor, bij de ene nuttiger dan bij een ander type afhankelijk van ruit en kuip.
Vergis u niet, op de foto toont dit klein maar bemerk dat dit over de hele breedte van de kuip gaat, En das nie niks. De opwaartse beweging zorgt ervoor dat je geen rijwind meer hebt op de yhanden, schouders en minder op de helm ook dan nu (zie artikel) :wink:

In de pdf catalogus van de RT zijn ze beter te zien
Laatst gewijzigd door Triker op 02 mar 2007, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Boskrabber

PierreRT schreef:
Boskrabber schreef: Ik vraag mij toch af of zo'n klein flapje veel verschil gaat uitmaken. Iemand die met en zonder zo'n flapje heeft gereden, kan het misschien weten en het is misschien ook afhankelijk welke type motor, bij de ene nuttiger dan bij een ander type afhankelijk van ruit en kuip.
Vergis u niet, op de foto toont dit klein maar bemerk dat dit over de hele breedte van de kuip gaat, En das nie niks :wink:
Toch een redelijk prijsje per vierkante cm.
R1200RT

Triker

Bericht door Triker »

Boskrabber schreef:
PierreRT schreef:
Vergis u niet, op de foto toont dit klein maar bemerk dat dit over de hele breedte van de kuip gaat, En das nie niks :wink:
Lol ja das waar, maar als het echt zoveel helpt als hieronder beschreven het misschien toch waard, vandaar, had graag iemand tegengekomen die die gemonteerd heeft :wink:

Eine kleine Maßnahme mit verblüffender Wirkung:
Nervende Turbulenzen, die Schultern und Oberarme erfassen, haben jetzt
auch bei hochgefahrener Scheibe keine Chance mehr.
Schnell machen sich auch die insgesamt geringeren Windbelastungen positiv
bemerkbar: Es zieht nicht mehr so stark von unten in den Helm und die
Hände sind noch besser geschützt.
Das Design der RT erforderte wohl, dass die Verkleidungsscheibe nach
unten spitz zuläuft, was bei hochgestellter Scheibe jedoch zu mehr Zugluft
und auch zu mehr Turbulenzen führt, denen wir mit dieser Verkleidungs-
ergänzung optimal entgegenwirken.
Boskrabber

PierreRT schreef:
Boskrabber schreef:
PierreRT schreef:
Lol ja das waar, maar als het echt zoveel helpt als hieronder beschreven het misschien toch waard, vandaar, had graag iemand tegengekomen die die gemonteerd heeft :wink:

Eine kleine Maßnahme mit verblüffender Wirkung:
Nervende Turbulenzen, die Schultern und Oberarme erfassen, haben jetzt
auch bei hochgefahrener Scheibe keine Chance mehr.
Schnell machen sich auch die insgesamt geringeren Windbelastungen positiv
bemerkbar: Es zieht nicht mehr so stark von unten in den Helm und die
Hände sind noch besser geschützt.
Das Design der RT erforderte wohl, dass die Verkleidungsscheibe nach
unten spitz zuläuft, was bei hochgestellter Scheibe jedoch zu mehr Zugluft
und auch zu mehr Turbulenzen führt, denen wir mit dieser Verkleidungs-
ergänzung optimal entgegenwirken.
Heb je een fabrikant al anders horen praten. Het is misschien alleszins goed in winter om de handen te beschermen tegen de koude.
R1200RT

Triker

Bericht door Triker »

Extra fotoke van die flaps, zo zie je beter hoe groot ze wel zijn.
Ik denk echt wel dat die toch wat verschil kunnen geven...
Maar of die twee vijskes dat bij hogere snelheden zullen houden? :shock:

Afbeelding
HanzThePanz

Bericht door HanzThePanz »

Francis schreef::shock: :shock: :shock: :? :?
Ik blijf maar keer op keer perplex staan over die ruitendiscussies hier ... :shock:
Waarom wil iedereen toch een hogere ruit en geen BREEDERE :?: :roll: :?:
De ruit van de LT is vb een pak breeder dan deze van de 12RT..... :cry:
Helemaal met je eens Francis... Motorrijden is toch heel iets anders dan achter je ruit in de auto. Ik zou eerder de zaag zetten in het scherm om hem KLEINER te maken!

Ik rij de hele winter op een 'naked' Kawasaki KLE 500 en stap in het voorjaar over op mijn RT. En dan heb ik de rest van het jaar de ruit nagenoeg in de laagste stand (behalve als het héél hard regent)
Don't fix it if it ain't broken...
MarcRT

ruit op R1200RT

Bericht door MarcRT »

(Deze ervaring dwong me ertoe om lid te worden van dit forum en deze ervaring met jullie te delen.)

Na reeds een jaar van ergernis mbt de originele flapperende ruit van mijn R1200RT een remedieke gevonden.
Reeds lange tijd schuim ik vele forums en sides af om van mijn ergernis af te raken. Vele fabrikanten leveren andere ruiten voor onze beemers, doch als je heel goed naar de vorm, kwaliteit gaat kijken nam ik telkens een stap achteruit.
Naar aanleiding van het artikel in M&T over de ruit van Nedplex een afspraak gemaakt met Olivier in Terneuzen. Een heel enthousiaste kerel met veel liefde (en kennis) voor plexi en ook een beetje voor beemers.
Hij stelde onmiddellijk voor om de ruit te monteren, eerst werd zijn nieuw product; de gefumeerde ruit voor de R1200RT er even opgeplaatst. Ik was bijna verleid voor deze ruit. Toch maar gekozen voor het klare model.
De afwerking is zeer professioneel, dit zowel kwa vorm als zijkanten en de gaten. De ruit zelf past heel precies en is 100% symmetrisch, dit kan niet altijd van andere merken worden gezegd.
Het belangrijkste, het rijden. In Nederland toch wel opgelet met de max. snelheid, zo was het mogelijk de ruit te evalueren in verschillende standen. Hetgeen dat me eerst opviel was het verschil in het beeld door het scherm: WYSWYG. Bij het originele zijn vele wagens coupé's geworden en is de baan van breedte veranderd, hierdoor zijn soms slechte afstandinschattingen mogelijk. Er is natuurlijk een vervorming ter hoogte van de 'knip' doch deze is niet storend en erboven of er onder kijkt men als het ware zonder ruit. Het belangrijkste is natuurlijk het 'flapperen', dit is een zeer groot verschil. Waarin dit te wijten is?: vorm, dikte, kwaliteit,... Je merkt het al als de motor op stationair toerental draait.
Bij hogere snelheden minder ruis en turbulentie ondervonden, alsook minder interferentie met de topcase.
Wat de ervaring is met regenweer kan ik nog niet zeggen.

Voor ik afscheid nam van Olivier toch een donkere ruit besteld maar dan een kleintje (zomerscherm). Ik hier al naar uit, met een zonnige zomer in het verschiet.
dreaming off an R1250RT
frederik

Bericht door frederik »

Wij zouden een donkere korte zomerruit wel eens willen zien op een plaatje !

Frederik
Paul P

Bericht door Paul P »

Ik was woensdagavond bij de Hobbyist en heb daar de laminar-lip zien liggen. Maar ik weet niet voor welk model.
Ik vermoed dus dat ze via daar te bestellen zijn.

-Paul-
CZ 175-Suzuki 125-Honda CB450-400Four-Yam'Diversion 600-Bmw R1100RT-R1150RT-K1200LT-R80GS-R1150RT
Boskrabber

Ik rij nu al een 500km met CB-ruit rond, maten hoogte +4 (9,5cm) en breedte +2 (5cm). Ik heb spijtig genoeg mijn gps-houder moeten verwijderen, maar deze raakte ook reeds het originele scherm. Wil ik scherm en gps samen gebruiken zal ik mij een migsel moeten aanschaffen.
De ruit is steviger dan de originele en helder van kleur.
Ik heb steeds de laagste stand gebruikt en kan goed over het scherm kijken.
Dingen die mij opvielen, steeds een koude wind in de nek, ik hoor terug de geluiden van het schakelen en de motor (dit met oordopjes in) en ik zit veel rechter op de motor om nog beter er over te kunnnen kijken. Vroeger zat ik meer met een bolle rug op de motor.
Waar ik niet kan van genieten omdat ik het niet mag doen, is dat het nu mogelijk met open vizier te rijden.
R1200RT

Oneshark

Bericht door Oneshark »

Welkom op het beemerforum MarcRT,

Fijn dat je uw ervaring wil delen aan ons, altijd leerrijk en belangrijk
om miskopen of dure alternatieven te vermijden.. 8)
Greets
Lid BMW MC Vl
Once coconuts always nuts.
frederik

Bericht door frederik »

met de nedplex ruit heb ik helemaal geen gps houder moeten demonteren !

frederik
Boskrabber

frederik schreef:met de nedplex ruit heb ik helemaal geen gps houder moeten demonteren !

frederik
Met de nedplex zou ik ook mijn gps houder moeten verwijderen.
R1200RT

JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Misschien de discussie hiermee op een ander punt brengen...

Iedereen wil een hogere ruit, maar vergeet niet dat je er steeds BOVEN hoort te kijken!!!

Hierdoor geen vertekende wegbeelden of verkeerde inschatting van de omgeving.

Tevens ook een vaststelling: Hoe hoger de ruit, hoe meer turbulentie, en dan krijg je in plaats van koud in het gezicht, koud in de nek en de lenden... Hou hier dus ook rekening mee!

Ikzelf heb redelijk recent een standaard ruit gewisseld met een hogere bmw-ruit voor op de LT. De eigenaar van de hoge ruit was stukken te klein voor de hoge, en ik stukken te groot voor de kleine. Dankzij deze wissel waren we beiden goed bediend. Zelfs op hoogste stand kijk ik nog perfect over de hoge ruit, en zo hoort het. Meestal staat hij zelfs niet op hoogste stand, ... om de turbulentie te verminderen.
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Sven 12RT

Bericht door Sven 12RT »

Boskrabber schreef:Met de nedplex zou ik ook mijn gps houder moeten verwijderen.
Wil je ons eens verlichten?
Waar heb je de gps bevestigd?
Zolang het niet aan de ruit zelf is, zie ik het probleem niet.
Om van ruit te wisselen hoef je enkel de vijzen aan de voorzijde van de motor te bezigen.
En als de gps onder de originele ruit kan, zal de nedplex zeker niet in de weg komen te zitten.
frederik

Bericht door frederik »

De combinatie Nedplex en migsel gps houder zijn goede combinaties.

Je kijkt mooi over de ruit, zoals het moet. De streetpilot zit NIET tegen de grotere ruit en je ziet de gps zonder te moeten afwijken van de weg.

Blijkbaar heeft niet iedereen de juiste combinatie gevonden, en dat is natuurlijk jammer.

Frederik
R1200RT '07
Frank17

Re: ruit op R1200RT

Bericht door Frank17 »

MarcRT schreef:
Bij hogere snelheden minder ruis en turbulentie ondervonden, alsook minder interferentie met de topcase.

Hallo,
Ik ben ook op zoek naar iets betere (hogere) bescheming op mijn R1200RT, maar als ik naar de site van Neplex kijk staat er : De hoge schermen Nedplex zijn berekend om in lagere standen gebruikt te kunnen worden.
Bij gebruik aan hoge snelheden,dient de ruit op de laagste stand te staan.
(Let op: Terwijl men rijdt, mag men de ruit niet verstellen.)

Is dit enkel een waarschuwing om zichzelf te beschermen tegen eventuele procedure's, klachten of mag ik dan niet harder dan 120Km/uur ?
Groeten,
Benner

Bericht door Benner »

Boskrabber schreef:
frederik schreef:73-74 cm hoog.

ik kan geen planten kweken achter mijn ruit !! jammer :lol:
69-70 cm hoog met een flip-up is voor mij al meer dan voldoende
Hallo,

Welk scherm heb je nu juist gekocht?
Ik ben maar 1m75 maar mijn scherm zit onder de krassen en ben nl opzoek naar een ander.

Groetjes
Plaats reactie