Ervaring met Motorrad Tourenplaner 2007/2008

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
DJ

Ervaring met Motorrad Tourenplaner 2007/2008

Bericht door DJ »

Ik wil Motorrad Tourenplanner 2007/2008 bestellen. Er zijn 800 touren mee in vervat.
Heeft iemand ervaring met deze tourenplaner of vorige versie.
Ik ben wel een Garmin mapsource fanaat voor het plannen van ritten.

Thx
dalpino

Bericht door dalpino »

Kijk eens naar deze routeplanner
http://www.onroute.nl/
heb er zelf geen ervaring mee
maar schijnt goed te zijn

Dalpino
dirkske

Bericht door dirkske »

dalpino schreef:Kijk eens naar deze routeplanner
http://www.onroute.nl/
heb er zelf geen ervaring mee
maar schijnt goed te zijn

Dalpino
Is hetzelfde maar dan in het nederlands en veel duurder.

Zie ook :
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... highlight=
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

ben bezig met onroute uitgebreid te testen (dankzij een forummer)...

Op het eerste zicht niet veel verschil met microsoft autoroute, doch... maakt zelf verbindingen met het net om verkeersinfo enzo te laden...

Lijkt interessant op het eerste zicht, en ikke blij!
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

:wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Jowein

Bericht door Jowein »

Ik heb Onroute ook zitten testen. Ik gerbuik meestal autoroute omdat ik daar
een gps kan op aan sluiten in de auto.

Maar Onroute is echt een leuk speeltje.
Je kan vragen dat ze eer route uitstippelen met bepaalde kilometers, buurt,
mooie omgeving,...
Ook zeer leuk om in Europa routes uit te stippelen. Het maakt je alleen maar
enthousiaster om te vertrekken.

In praktijk heb ik hem nog niet uitgetest.

Maar om je tocht te berekenen is Onroute zeker de moeite.

Jowein
F650
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Jowein schreef:In praktijk heb ik hem nog niet uitgetest.
En dat zal uw enthousiasme dan direct iets temperen :( .

Als je een route vraagt, kijk ze dan in close-up goed na want er staan regelmatig waypoints ± 20 m buiten de route wat dus telkens omkeren betekent. Wanneer je dan die route overzet op je gps gaan er terug waypoints buiten je route vallen met hetzelfde gevolg :roll:

't Is idd wel een leuk speeltje om nieuwe routes te ontdekken, maar 't is nog verre van perfect :roll:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Brik

Bericht door Brik »

De Motorrad Tourenplaner richt zich speciaal tot het motorrijderpubliek. Ik heb de versie 2006-2007 met 707 routes in gebruik. Ondertussen heb ik al verschillende routes gereden en ben nog niet in op de verkeerde weg gezet. Het enige nadeel is dat deze enkel in het Duits is. In vergelijk met het gelijkaardige Nederlandstalige product is dit een koopje en zeker een aanrader. Alle routes zijn compatibel met de meest gangbare gps-toestellen.
Toedel

Bericht door Toedel »

Hello, ik heb de versie 06-07. De vele routes op zich zijn al wat waard, maar het plezantst vind ik de functie 'maak een trip rond X' of 'maak een route van Y naar Z'. De routeplaner maakt dan zelf verschillende routes rond, of vanaf/naar de plek die je aangegeven hebt, en geeft daar dan 'sterren' aan, naargelang de route landschappelijk mooi is of minder mooi. Heb dit al verschillende keren gedaan in België, en je komt dan steeds op plekken die je zelf niet zo snel zou vinden. Het overzetten naar m'n garmin gps 2610 heeft nog geen problemen opgeleverd.
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
ECM
Contacteer:

Bericht door ECM »

Even een paar feiten van een ervaren Onroute gebruiker:

1) Ja; Onroute lijkt hetzelfde als MR Tourenplanner, voor meer geld maar er zit voor de BENELUX een heel wat betere / slimmere logica achter.
In de ontwikkeling en verbetering ervan is veel tijd gestoken.

2) Als Onroute zoals hierboven staat veel verkeerde wegpunten aangeeft, is dit vaak te verwijten aan een instellingsfout. Net zoals ieder pc programma is het nodig je in dit materiaal te verdiepen.

3) Voor eigen routeplanning in een voor jou onbekende omgeving is het een heel handig tool om leuke wegen voor je te vinden!
StijnB
Contacteer:

Bericht door StijnB »

effe reclame maken:
Ik zou dit wel eens willen proberen ... iemand zijn exemplaar al beu? :-)

http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 846#171846
GS 1200
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

TonTon

Bericht door TonTon »

pvdk schreef:verslagje op de website: http://www.pvdk.be/joomla/index.php?opt ... &Itemid=76
Philippe , een dikke pro met je Website , is een geweldige bron aan informatie voor ons Motorrijders...zojuist het verslag gelezen over het programma "Onroute" , ik vind het alleen wat veel geld als je zoals ik al beschikt over "mapsource"...
Erik

Bericht door Erik »

sinds acht maanden gebruik ik Onroute zeer intensief
de uitkomst controleer en bewerk ik altijd in MapSource voordat ik de rit of route naar de Garmin oplaad

in het begin was ik nogal sceptisch
vond het omslachtig, dubbelop en het bedieningsgemak is niet geweldig als je MapSource bent gewend

na 15.000 km toeren door Europa kan ik zeggen: het is een verrijking
groeten
Erik op K75RT met Garmin StreetPilot 2820 en CNEur NT LifeTime.
Afbeelding
FlyingBrick K-Technik
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Dank u Arnold. Ik deel ook de mening van Erik. Eenmaal je het programma leert appreciëren en een snelle nabewerking doet in je vertrouwde software, dan haal je het meest uit die software. Toegegeven, het kost wel wat, maar de uren, weken, maanden rijplezier die je ervoor terugkrijgt zijn zalig. Het is geen wonderdoos, maar sinds ze servicepack 1 hebben ingevoerd, doet het programma echt wel wat je er grotendeels van verwacht. Ik combineer het met Autoroute of met ITNConverter voor een controle en exporteer naar ITN bestanden voor m'n TomTom...
11rt

Bericht door 11rt »

Ik kijk ook al even uit naar Onroute of MotorradTourenplanner.
Tot nu toe geen gps.Ik rij met de Michelinkaart ,en uiterst zelden detailplanning.

Kan iemand ,via mail, of op het forum eens een waregroote A4 formaat tonen van de Onroute kaart.Bv,een A4 ,schaal 1:200.000 ,middelpunt Borgloon ,om maar iets te zeggen.Andere streek,bv Durbuy als middelpunt is misschien nog beter om een beeld te vormen.(groen/rivieren/kleine en grote wegen).
Ik zou dat deel eens willen vergelijken met de Michelinkaart 533(Noord Midden België).Ergens gelezen dat de kaarten een goed beeld geven,vergelijkbaar met een kaart,maar wat is goed?Een hardcopy(printscreen) zou me een idee kunnen geven.
Indien te moeilijk om te tonen ,geen probleem hoor.

(ter zijde:De reden dat ik geen gps heb:ik rij op kaart.Een gpskaart geeft een totaal ander beeld dan een Michelinkaart.Op een kaart kan ik me een idee van de streek vormen,op gps niet.Bovendien te klein beeld.)
Gele
Contacteer:

Bericht door Gele »

11rt schreef:
Kan iemand ,via mail, of op het forum eens een waregroote A4 formaat tonen van de Onroute kaart.Bv,een A4 ,schaal 1:200.000 ,middelpunt Borgloon ,
Enkele voorbeelden van onroute en mapsource van Borgloon en omstreken. zoals je ziet kan je inzomen tot straatniveau of uitzomen tot heel europa.

onroute:
Belgie
borgloon 1
borgloon 2
borgloon 3
borgloon 4
borgloon 5

Mapsourse:
mapsource 1
mapsource 2
mapsource 3
mapsource 4

tussen () als je op de afbeeldigen klikt worden ze wat groter :roll:
Gele: wel snel , niet rap
11rt

Bericht door 11rt »

Alweer dankuwel :-)
Dat is nog beter dan via mail,nu kunnen andere "leken" ook dadelijk kijken.
Merci.
Het forum is ... de weg ,dat is alweer duidelijk.
Plaats reactie