Rammelgeluiden kuip bij stilstaand draaien

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Danny A.

Rammelgeluiden kuip bij stilstaand draaien

Bericht door Danny A. »

De kuip rammelt dat het niet mooi is. Heb de K1200LT dit weekend tweedehands gekocht. Zou ongeval vrij zijn. De dealer bij wie hij onderhouden was had ook geen negatieve opmerkingen. Nu na enkele ritjes begin ik me dermate zorgen te maken en vrees een miskoop.
Is dit een normaal fenomeen van dit motortype met 43000 km op de teller of scheelt er daadwerkelijk iets? Rijden doet hij anders heel soepel.

Mvg,

Danny.
John
Contacteer:

Bericht door John »

Rammelgeluiden kunnen uit een héél onschuldig hoekje komen. Een vergeten rubber ringetje onder één van de bevestiggingen kan al genoeg zijn.
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Als het kuipwerk na een onderhoudsbeurt onzorgvuldig of haastig in elkaar is gezet, dan kan 't ook gaan trillen / resoneren. Hoeft beslist geen indicatie voor een ongeval te zijn. Plaatsen waar het o.m. vaak resoneert is waar de zijpanelen in de motorspoiler zitten (voorzijde) en de voorzijde van de motorspoiler. Ook kan een demprubber verloren zijn gegaan.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

kijk eens of je spiegel(s) goed aangeklikt zijn...

een niet volledig ingeklikte spiegel kan resulteren en het rammelgeluid bij stationair draaien, net alsof de hele kuip losstaat.
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Danny A.

Bericht door Danny A. »

Bedankt voor de reacties. Ik heb ondertussen ook nog de vorige eigenaar aan de lijn gehad. Mogelijks dat er inderdaad hier of daar dempingsringetjes of wat dan ook ontbreken, misschien sedert één van de vorige onderhoudsbeurten. Raar echter dat ik uit twee hoeken de vermelding van de "losse spiegel"-theorie opvang. Is dat een zwak trekje van de LT?

Vriendelijke groeten,

Danny.
P-man

Bericht door P-man »

Nope,
Bij de mijn 2dehandse alvast niet (na 2 jaar en 25000 km erbij gereden te hebben). Een familielid heeft onlangs ook eentje gekocht en die draaide stationair zo traag dat daardoor één en andere 'anders' klonk. Is ondertussen aangepast en niets meer hoorbaar.
Wat ik wel al bemerkt heb bij quaisi alle K's die ik al heb gehad, is een ander geluid/getril bij stationair draaien op middenbok en op zijpikkel.
Bizar !
Sluutjes en veel plezier ermee.
Pieter
Plaats reactie