benzinereserve

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Rafèrté

benzinereserve

Bericht door Rafèrté »

Mijn motor komt net terug uit onderhoud en het controlelampje voor de benzinereserve blijft branden. :roll:
Ik veronderstel dat men vergeten is dit terug in te steken.
Kan ik daar zelf makelijk bij of kan ik maar beter terug naar de mecanieker ?
Fox30

Bericht door Fox30 »

Of, ga even tanken. :?
Rafèrté

Bericht door Rafèrté »

Fox30 schreef:Of, ga even tanken. :?
dat dacht ik ook maar zelfs met een volle tank blijft het lampke branden.
'k Zal morgen wel eens terugbellen met de mecanieker.
LOMAX

Re: benzinereserve

Bericht door LOMAX »

Rafèrté schreef:Mijn motor komt net terug uit onderhoud en het controlelampje voor de benzinereserve blijft branden. :roll:
Ik veronderstel dat men vergeten is dit terug in te steken.
Kan ik daar zelf makelijk bij of kan ik maar beter terug naar de mecanieker ?
Het lampje blijft branden. Ik snap niet wat je dan bedoelt met "dit vergeten terug in te steken". Dat lampje?
Of bedoel je de "benzinemetervertrager", het blokje in de zekeringenkast dat zorgt dat het lampje niet steeds flikkert? Als je dat niet terugsteekt, dan brandt het lampje gewoon niet meer.
Is er bij dit onderhoud ook niet toevallig de benzinefilter vervangen? Als dit op een onzorgvuldige manier gedaan wordt, dan kan het zijn dat er "geklooid" is met de vlotter, eventueel zit die beneden gekneld.
Rafèrté

Bericht door Rafèrté »

De benzinefilter is inderdaad vervangen.
Op onderstaande foto zie je dat "rechts" de tank bijna vol is en dat het lichtje van de benzinereserve nog steeds brandt.
Afbeelding
Fox30

Bericht door Fox30 »

Volgens de bijbel van de heer Haynes zie ik dat het lampje wordt aangestuurd met +12V met een wit-groene draad vanuit de Fuel Level Damping Unit.
Deze Fuel Level Damping Unit is een elektrich kastje zoals een relais, en bevindt zich in je zekeringenkast.
Als je op je motor kijkt in de rijrichting, zit het als 2de doosje van links.
Links ervan zit je pinkerrelais en rechts ervan zit de encoding plug voor de motronic unit.
Deze Fuel Level Damping Unit dient om je niveaumeter niet bij elke bocht te zien op en neergaan, alsook tijdens het heftig accelereren en afremmen.
Chris DL

Bericht door Chris DL »

Beste Rafèrté,

om je benzinefilter te vervangen moet bij een R 850 - 1100 - 1150 (voor de 1200 reeks vermoed ik ook maar heb daar persoonlijk geen ervaring mee) de benzinepomp uit de tank genomen worden.
Dit is niet z'on moeilijk werkje maar dient wel voorzichtig gebeuren.
Als de technieker de pompunit achteraf terugplaatst dient hij er voor te zorgen dat het vlottermechanisme goed gepositioneerd is ...... :?: :oops:
Succes,

V-groeten

Chris.
onig

Bericht door onig »

Rafèrté schreef:De benzinefilter is inderdaad vervangen.
Op onderstaande foto zie je dat "rechts" de tank bijna vol is en dat het lichtje van de benzinereserve nog steeds brandt.
Afbeelding
Is normaal volgens mij brand het lampje bij het inschakelen van het contact, op de foto draait de motor nog niet
xantingo
Contacteer:

Bericht door xantingo »

onig schreef: Is normaal volgens mij brand het lampje bij het inschakelen van het contact, op de foto draait de motor nog niet
Bij mij gaat het lampje bij het inschakelen van het contact alleen branden als er effectief weinig benzine in de tank is. Zal zo bij de meeste andere RT's ook wel zijn, zeker?
Afbeelding ...R1200RT... Afbeelding Afbeelding.....
Plaats reactie