K1 - pro of contra?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

animal

Bericht door animal »

Toch even meegeven dat de K1 wel ABS heeft maar wel eentje van de eerste reeks. Hierbij is de werking van het systeem duidelijk voelbaar (en zelfs hoorbaar: klak, klak, klak). Het ABS van m'n huidige motor (1996 GS1100) werkt heel wat gebruiksvriendelijker en schokkerig en dat is op zijn beurt nog klein grut in vergelijking met de huidige evo-remmen.
Hou er dus wel rekening mee dat de K1 een model is van 1989. Hij was wel voor op z'n tijd maar geen 16 jaar heee !!!!!!! Vergelijken met een moderne fiets doe je dus beter niet. De huidige moto's (en dus niet alleen BMW's) sturen vlotter en remmen beter dan de K1.
animal

Bericht door animal »

Sorry typfoutje in m'n vorig bericht: het 1100GS ABS is heel wat "minder" schokkerig. Ik was dus een woordje vergeten. excuses
flyingbrick

K1 kleuren

Bericht door flyingbrick »

Om nog eens terug te komen op de kleuren.
De K1's werden uitgebracht in verschillende kleurcombinaties. Eerst de beter bekende rood/geel en blauw/geel, maar later ook koningsblauw/grijs,
geel/grijs, zwart/grijs en de Ultima: geel/grijs met zwart zadel en mét belettering, "k1 ultima" boven het achterlicht, en genummerd tot 100 (cfr. MiGSel).
De versie antraciet/grijs had geen grote belettering, maar een horizontale grijze lijn met een heel kleine k1 op de flanken. Vaak werd dus door de eigenaar een set "grote" stickers gekocht en aangebracht. Vandaar waarschijnlijk de verwijzing naar "sporadische nero-uitvoering". Grote belettering was er in geel, grijs en zwart. Deze schijnt trouwens niet meer te koop te zijn. In duitsland laten ze ze maken met de plotter vanaf foto.
Danny

Bericht door Danny »

dat de oudere versie van de ABS schokkerig of schokkeriger is klopt maar beter ABS één dan geen...
de eerste versie van de ABS heeft wel niet de onhebbelijkegewoonte om bij de minste oneffenheid tussen te komen, 't heeft dus altijd voor en nadelen... enneh de nieuwst EVO remmen vind ik nu ook weer niet het warme water hoor... ze zijn goed en beter maar volgend jaar is er weer iets beter en zo blijven we discussieren...
bartman

Re: K1 - pro of contra?

Bericht door bartman »

GRUWEZ schreef:Hoi iedereen,

Ik geef het toe. Ik vind een K1 (blauw met geel) een prachtige moto. Blijkbaar is het een "love it or hate it" moto. Sommige vrienden vinden dat ie een sublieme look heeft, terwijl andere het gewoon "een plastieke container" vinden.

Afgezien van het estetische aspect, want zijn de pro en contra's van deze moto? Rijdt ie evengoed als hij er uit ziet? Waarom zou ik hem wel/niet mogen kopen? Waarbij moet je zoal specifiek opletten als je één gaat bekijken?

En hoeveel mag je betalen voor een goeie? Ik zie prijzen tussen de 4000 en 8000 Euro.

Alvast bedankt voor de feedback.
Rik Gruwez
Brugge

Hallo Rik

Ik rij zelf met een K1 en reeds meer dan 10 jaar. Ik heb destijds vrij lang gezocht om er eentje te vinden zeker een geel/rode. Nu kan je er natuurlijk meerdere vinden daar de motor al van 1990 is. Maar ik heb er nog geen minuut spijt van. Ik heb de moto ook met liefde gekocht en dan ga je er ook voor. Voor of tegen is eigenlijk geldig voor elke motor. De antwoorden die ik gelezen heb in de andere mails kloppen wel zoals: zware moto, zeker om te draaien en stilstaand te manovreren. Nooit problemen mee gehad wel één maal kardan overgereden. Ondertussen heb ik wel een R1100s gekocht om eens met iets anders te rijden. Van mijn K1 kan ik moeilijk afscheid nemen en heb hem dan ook op stal gezet om er later terug me te rijden. Zijn prijs zal toch niet zoveel meer dalen.
Tenslotte ik doe het niet om de prijs maar om mee te rijden.

Waar ik me wel een groot vraagteken bij stel : vele K1 die ik tegenkom op het net hebben zéér weinig km. Een BMW motor van 15 jaar oud met bv. 30000km is dat niet een beetje weinig ??? Collega motorrijders met een R1 of Blade doen zelfs meer kilometers ...
Natuurlijk er zijn uitzonderingen ...

Tot je dienst

Bartman
Kasper

K1

Bericht door Kasper »

Goede middag Bartman,

Af te lezen aan het aantal jaren ervaring met je K1, wat zou je mij aanbevelen wat betreft banden. Ik heb er nu Michelin Pilot road vóór en Macadam achter. Niet mijn keuze ze zaten er al op. Ik vind de motor er alleen neit lekker de bocht mee doorgaan. Ik heb ook een beetje het idee dat deze kwa afronding niet goed bij elkaar passen.

Mvg,

Kasper
flyingbrick

K1 banden

hi Kasper,

ik rijd al enkele jaren op mijn K1 met Michelin MeZ4 voor en achter. Wat mij betreft een zéér goede band. Stuurt prima zowel droog als nat en gaat relatief lang mee. Met mijn rijstijl ongeveer 9000km.

groeten,
Marc
Kasper

K1

Bericht door Kasper »

Bedankt voor je snelle reactie,

Is dat Michelin of Metzeler ?

Mvg,

Kasper
bartman

Bericht door bartman »

Hoi Kasper

Ga akkoord met de keuze van Marc dwz Metzeler Z4 . Doe daar ook een kleine 9000 km mee. Momenteel heb ik, op aanraden van mijn dealer, wel een andere voorband steken nl een Dunlop MZ 4. Resultaat kan ik je zo dadelijk niet zeggen daar ik toch een tijdje ga rondbollen met mijn S.

See you
Bartman
flyingbrick

Sorry jongens voor de merkfout. Ik bedoelde uiteraard Metzeler. Reed vroeger op mijn Duc '72 altijd met Michelin, vandaar.... :wink:

Marc
animal

Bericht door animal »

Hallo

ook ik reed 40.000 km op metzeler en was er tevreden over. Alleen spijtig dat die voorband aan de ene zijde altijd zo vlug versleten was terwijl er de andere kant nog heel wat rubber op stond. Maar ja da's niet de fout van Metzeler, en, ook niet van de K1 maar eigen aan dit soort BMW-motoren zeker.
Eelco

Bericht door Eelco »

nog een K1 Ultima te koop te zien
Tom GS

Re: K1

Bericht door Tom GS »

PHILIP schreef:Bij GSM in beringen staat voor enkele weken toch nog...)een splinternieuwe K1 ultima te koop, waarop je een bod kan doen. (niet geprijsd) Ik heb geen bod gedaan omdat ik pas van moto veranderd ben ( van K12 terug naar K11 ! , de K11 is inderdaad de betere keuze), maar zit toch in tweestrijd.

Philip KRS en EML-RT

in Beringen vragen ze er 15000 Euro voor....
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Re: K1

Bericht door JüRgen »

Tom GS schreef:in Beringen vragen ze er 15000 Euro voor....
Ik moet gaan investeren in K1's dan... 6.000 EUR voor eentje met 14.000km op e-bay zoals Eelco vermeldde... goede investering, kopen aan 6k en verkopen aan 15k in één week... ofwel is er eentje gek :roll:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

Eelco schreef:nog een K1 Ultima te koop te zien
zoals je kan lezen is dit een nagebouwde ultima.
FAKE DUS
NEP phoe
NAMAAK pffffff

dat ze in limburg gek zijn wisten we al, maar deze nieuwe stunt slaat wel alles. 15000 eurotjes voor nen ouden nieuwe :?: :?: :?: :?:

die hier achter de hoek bij vanraes dat is pas redelijk of ben ik mis
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Van Neste Philip

Bericht door Van Neste Philip »

das hier 1tje die verkocht is via e-bay duitsland met nog geen 7000 km en voor 5550 eurotjes

http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dl ... RK:MEWA:IT
bartman

Bericht door bartman »

Hoi allemaal

Ik vind dat die K1 's allemaal zo weinig km hebben. Rij zelf, zoals gezegd, reeds 10 jaar met die beemer maar heb wel meer km dan bv.
30000km ???
De K-rijders in de andere mails rijden toch ook allemaal meer dan 2000 km per jaar of niet ?

Bartman
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

die hebben deze K1 gekocht als belegging.
valt dik tegen medunkt
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
animal

Bericht door animal »

Hoi, vanwaar halen jullie die prijs van 15000 € voor de K1 in Beringen ? Ik meen ergens gelezen te hebben dat ze er 8000 voor vroegen. Ik zal 's zoeken waar ik dat gevonden heb.

Waarom de k1's weinig kilometers hebben ? Om dat ze er weinig mee rijden zeker. Maar dat is toch ook geldig voor meer motoren. Zoek maar 's een BMW advertentie waar er eentje te koop staat met meer dan 100.000 km. Je vindt er meer met 30-40.000 km dan met +100.000 vrees ik.
Tom GS

Bericht door Tom GS »

heb de prijs bij hen opgevraagd... per email kreeg ik de reactie dat de vraagprijs 15000 Euro is... een bod doen mocht ook
flyingbrick

animal schreef: Waarom de k1's weinig kilometers hebben ? Om dat ze er weinig mee rijden zeker.
de mijne heeft 84.800km, al goed gebold dus... en zij is bijlange nog niet moe! :wink:

Marc
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Ben vandaag nog eentje tegen het lijf gelopen, binnen in een woonkamer nog wel. Een donkerblauwe met gele K1, in prima staat. Familiestuk. Er stond ook nog een oude boxer van 1938.

K1 was compleet origineel en de man rijdt nu in de vrije tijd met een K1200RS "Checkered Flag" 1997.

Van een collectie gesproken 8)
animal

Joepie, ik heb er eentje bij

Bericht door animal »

En ik heb er me vandaag terug eentje gekocht. Ik kon het niet laten. Nu heb ik er weer 2: een kleine blauw/gele van 6-7 cm en een "echte" grijze (de nero-uitvoering).
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Er staat er ook eentje te koop in de laatste editie van Motoren & Toerisme bij de rubriek "Te koop".

Voor diegene die interesse hebben.. :wink:
Eelco

Bericht door Eelco »

Danny schreef:in Duitsland rijden er veel rond die de K1 kont hebben vervangen door een RS achterste
dit lijkt wel een K1 met een RS achterkant

Afbeelding

maar is een omgebouwde K1100LT
Plaats reactie