K 1200 LT vastleggen op een aanhangwagen
Moderator: GVN
K 1200 LT vastleggen op een aanhangwagen
Beste,
Ben net trotste eigenaar van een tweedehands K 1200 LT (1999) geworden. Bedoeling is dat ik hem ook kan mee nemen op de aangangwagen, alleen hoe leg ik hem vast zonder schade aan te brengen maar toch 100% veilig te werken? Ik heb een wielgoot met beugel.
Wie heeft ervaring en/of tips?
M.v.g.
Danny A.
Ben net trotste eigenaar van een tweedehands K 1200 LT (1999) geworden. Bedoeling is dat ik hem ook kan mee nemen op de aangangwagen, alleen hoe leg ik hem vast zonder schade aan te brengen maar toch 100% veilig te werken? Ik heb een wielgoot met beugel.
Wie heeft ervaring en/of tips?
M.v.g.
Danny A.
-
hvandrunen
vastzetten motor
Hallo Danny,
Ik ben in het verleden een aantal maal opgeladen door de hulpdienst.
Vandaar.....
Zet de motor op de zijstandaard.
Voorwiel met een spanband vastzetten naar de voorzijde.
Tweede spanband over het zadel ergens tussendoor(achter koffers langs of zo, handigst is per motor verschillend) halen en met een spanband vastzetten zodat de motor op de aanhanger wordt gedrukt als je de spanband aantrekt.
Op deze manier maak je gebruik van de vering van de motor.
Vooral niet op de bok zetten, want dan gaan hij stuiteren.
Ook niet het achterwiel met een spanband naar achteren trekken want dan loop je de kans dat je het frame "oprekt".
Succes, gr. Hans van Drunen
Ik ben in het verleden een aantal maal opgeladen door de hulpdienst.
Vandaar.....
Zet de motor op de zijstandaard.
Voorwiel met een spanband vastzetten naar de voorzijde.
Tweede spanband over het zadel ergens tussendoor(achter koffers langs of zo, handigst is per motor verschillend) halen en met een spanband vastzetten zodat de motor op de aanhanger wordt gedrukt als je de spanband aantrekt.
Op deze manier maak je gebruik van de vering van de motor.
Vooral niet op de bok zetten, want dan gaan hij stuiteren.
Ook niet het achterwiel met een spanband naar achteren trekken want dan loop je de kans dat je het frame "oprekt".
Succes, gr. Hans van Drunen
K1200gt 2003 titansilber
heb op het net ooit eens foto's gezien op een of andere site maar vindt deze niet direct...
De vleugels aan de zijkant waren verwijderd zodat de "stangen" van het kader bloot waren.
Hieraan werden de spankabels bevestigt...
Misschien dat dit een tip kan zijn,?
btw: welkom op het forum en veel suc6 met de K1200Lt!
De vleugels aan de zijkant waren verwijderd zodat de "stangen" van het kader bloot waren.
Hieraan werden de spankabels bevestigt...
Misschien dat dit een tip kan zijn,?
btw: welkom op het forum en veel suc6 met de K1200Lt!
Laatst gewijzigd door JH. op 04 mar 2007, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
gevonden!!!!!!!!!!!!!!

Alle foto's stap voor stap vind je hier:
http://foto.telenet.be/4099985199
en nu vastleggen maar die handel

Alle foto's stap voor stap vind je hier:
-
®win
- Contacteer:
Dit moet je dus BESLIST NIET DOEN!!!!!.JH. schreef:gevonden!!!!!!!!!!!!!!
Montage aan de valbeugels resulteert in een breuk van het subframe waaraan deze zijn gemonteerd. En dit kost vreselijk veel €€€ om te herstellen. Deze constructie is erop gemaakt om krachten van onder naar boven gericht op te vangen en niet andersom.
Ik heb een PDF bestandje (van BMW aftersales) waarin staat hoe je het wèl mag / moet doen. Als iemand een plek weet waar ik die kan hosten ....
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Erwin
-
hvandrunen
Op de manier waarop die motor op de aanhanger staat kun je alles krom trekken!!
Als ik 1 spanband over de aanhanger van mijn hoveniersbedrijf doe ben ik in staat om als ik gewoon doorga de zijpanelen eraf te trekken.
Misschien heb je dan een idee van de kracht van een spanband...
Je kunt echt heel het frame krom trekken.
Mijn vorige motor is drie keer opgeladen. Alle drie de keren slecht met 2 banden vastgezet. Altijd goed aangekomen.
Als beide banden gewoon strak staan zoals ik eerder beschreef kan de motor nergens naar toe.
Als ik 1 spanband over de aanhanger van mijn hoveniersbedrijf doe ben ik in staat om als ik gewoon doorga de zijpanelen eraf te trekken.
Misschien heb je dan een idee van de kracht van een spanband...
Je kunt echt heel het frame krom trekken.
Mijn vorige motor is drie keer opgeladen. Alle drie de keren slecht met 2 banden vastgezet. Altijd goed aangekomen.
Als beide banden gewoon strak staan zoals ik eerder beschreef kan de motor nergens naar toe.
K1200gt 2003 titansilber
-
Iron Gonzo
stuur eens door aub®win schreef:JH. schreef:gevonden!!!!!!!!!!!!!!
Dit moet je dus BESLIST NIET DOEN!!!!!.
Montage aan de valbeugels resulteert in een breuk van het subframe waaraan deze zijn gemonteerd. En dit kost vreselijk veel €€€ om te herstellen. Deze constructie is erop gemaakt om krachten van onder naar boven gericht op te vangen en niet andersom.
Ik heb een PDF bestandje (van BMW aftersales) waarin staat hoe je het wèl mag / moet doen. Als iemand een plek weet waar ik die kan hosten ....
Laatst gewijzigd door Iron Gonzo op 04 mar 2007, 22:35, 2 keer totaal gewijzigd.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
Iron Gonzo
hier het naslagwerkje

TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
®win
- Contacteer:
Bedankt Bart.
Even een aantekening hierbij: de LT staat op de zijpikkel. De laatste foto is die van iemand die nog extra banden erbij heeft gebruikt. Ik weet niet of dat (te)veel druk op de accudeksels kan geven. Dat zou je bij het vastmaken moeten beoordelen.
Even een aantekening hierbij: de LT staat op de zijpikkel. De laatste foto is die van iemand die nog extra banden erbij heeft gebruikt. Ik weet niet of dat (te)veel druk op de accudeksels kan geven. Dat zou je bij het vastmaken moeten beoordelen.
Groet,
Erwin
Erwin
Hierbij nog eens de links naar de documentjes: het algemene http://www.psndealer.com/dealersite/ima ... eneral.pdf en specifiek voor de K12: http://www.psndealer.com/dealersite/ima ... LTSupp.pdf
Ik had nog wel een ander vraagje: kan je zo'n aanhangwagentje ergens huren? Ik heb noch de plaats om het te zetten, en evenmin goesting om hiervoor veel geld neer te tellen (ik vermoed dat die dingen niet echt goedkoop zijn?). Heeft iemand hier al ervaring mee?
Groetjes,
Luc.[/url]
Ik had nog wel een ander vraagje: kan je zo'n aanhangwagentje ergens huren? Ik heb noch de plaats om het te zetten, en evenmin goesting om hiervoor veel geld neer te tellen (ik vermoed dat die dingen niet echt goedkoop zijn?). Heeft iemand hier al ervaring mee?
Groetjes,
Luc.[/url]
Groetjes,
Bro.
Bro.
-
Iron Gonzo
hoi bro
hier op het forum staan wel ergens adressen waar je ze heel goedkoop kan huren
by the way
welkom en hopelijk krijgen we nog een voorstelling van U
hier op het forum staan wel ergens adressen waar je ze heel goedkoop kan huren
by the way
welkom en hopelijk krijgen we nog een voorstelling van U
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
Iron Gonzo
gewoon in het K forum kan je uw voorstellingske kwijt
met eventueel fototje van uw K
wij hebben niet speciaal een voorstellingsruimte
met eventueel fototje van uw K
wij hebben niet speciaal een voorstellingsruimte
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
Re: Zijpikkel
Ik denk niet dat het gezond is om een motor op z'n pikkel te transporteren. Maar als je alleen bent, is dat de ideale startpositie om een motor vast te maken. Je maakt eerst de linkerkant vast, met nog een klein beetje speling op de riem. Dan kantel je de motor naar rechts, van z'n pikkel af dus, terwijl je de intussen rechts aangebrachte riem geleidelijk aanspant. Verder doorkantelen kan dan niet, daarvoor zit de eerste riem al op z'n plaats. En terugvallen kan evenmin, doordat je al op de tweede riem trekt. Op die manier trek je de motor ook rustig "in z'n veren". Niet tot het uiterste aanspannen, en zorg dat het voorwiel niet naar links, rechts, voor of achter kan glijden. Je mag dan al redelijk gek doen voordat ie gaat bewegen.Danny A. schreef:Heb ik het goed begrepen? Staat de LT op de zijpikkel op de aanhangwagen tijdens het transport?
Vriendelijke groeten,
Danny.
oploop-planken
iemand enig idee welk type SARIS-aanhangwagen dit is. Op de site van Saris vind ik géén referenties. Misschien een zelfgemaakte aanpassing ???. En dan nog ... zijn die zijplanken (betonplaat) niet te glad. Zouden ribbelplaten in metaal niet beiliger zijn, ZEKER bij het afadalen....
Dank,
El
iemand enig idee welk type SARIS-aanhangwagen dit is. Op de site van Saris vind ik géén referenties. Misschien een zelfgemaakte aanpassing ???. En dan nog ... zijn die zijplanken (betonplaat) niet te glad. Zouden ribbelplaten in metaal niet beiliger zijn, ZEKER bij het afadalen....
Dank,
El
Hoi de mannen,
Straf,straf wat ik hier lees.Wim nu gaat je mij toch niet vertellen dat alle K 1200 Lt niet goed zijn vast gemaakt in een krat van BMW bij levering
Zo als er hier nog wel weten heb ik bij BMW dealer gewerkt .We zijn toen twee dagen naar de les moeten gaan in Bornem voor die 1200 lt.En er werd gedrukt dat we ze daar wel moesten vast maken voor vervoer op de remork.
De mannen van toering waren er ook,wel een ander les lokaal,voor wat uitleg bij panne en vervoer van de K 1200 LT
Nu Over die riemen,zijn ferm en sterk zo te zien, maar je kan er alles mee kapot trekken . die mag je vast maken waar je wilt,en ze vast maken aan de beugels voor hem op te trekken op de middebok ook niet goed.Dat gaat( allemaal )goed en je mag er tussen stekken wat u wilt voor de lak niet te beschadigen eens het regent en er zit wat zand tussen word dat schuurpapier en de lak gaat er aan.
Riemen vast maken aan de voorvork,valbeugel en onder de achterkoffers
Blijf met de riemen weg van lak delen ,stuur en zadel.Bij verwarmde hanvaten en zadels kan je dees stuk maken.
De riemen vast trekken maar niet dat het boeltje krom komt te staan.
Zet u hem op de middenbok,doe een riem door de bok en voorwiel en trek het aan.Dan kan die ook niet meer in klappen,ook goed voor aan te werken zo kunt u hem ook niet van zijn bok duwen.
Nog iets ook niet op de zijpikkel of u moet een sterke vloer in u bestelwagen of remork hebben,of er zit ne put in de vloer.(Als die dan niet van u is
staat u nog voor de kosten).Gewoon recht zetten is het best.Ik geloof dat dit besproken is geweest bij Motoren & Toerisme.Kan al wat geleden zijn.
grts paul
Straf,straf wat ik hier lees.Wim nu gaat je mij toch niet vertellen dat alle K 1200 Lt niet goed zijn vast gemaakt in een krat van BMW bij levering
Zo als er hier nog wel weten heb ik bij BMW dealer gewerkt .We zijn toen twee dagen naar de les moeten gaan in Bornem voor die 1200 lt.En er werd gedrukt dat we ze daar wel moesten vast maken voor vervoer op de remork.
De mannen van toering waren er ook,wel een ander les lokaal,voor wat uitleg bij panne en vervoer van de K 1200 LT
Nu Over die riemen,zijn ferm en sterk zo te zien, maar je kan er alles mee kapot trekken . die mag je vast maken waar je wilt,en ze vast maken aan de beugels voor hem op te trekken op de middebok ook niet goed.Dat gaat( allemaal )goed en je mag er tussen stekken wat u wilt voor de lak niet te beschadigen eens het regent en er zit wat zand tussen word dat schuurpapier en de lak gaat er aan.
Riemen vast maken aan de voorvork,valbeugel en onder de achterkoffers
Blijf met de riemen weg van lak delen ,stuur en zadel.Bij verwarmde hanvaten en zadels kan je dees stuk maken.
De riemen vast trekken maar niet dat het boeltje krom komt te staan.
Zet u hem op de middenbok,doe een riem door de bok en voorwiel en trek het aan.Dan kan die ook niet meer in klappen,ook goed voor aan te werken zo kunt u hem ook niet van zijn bok duwen.
Nog iets ook niet op de zijpikkel of u moet een sterke vloer in u bestelwagen of remork hebben,of er zit ne put in de vloer.(Als die dan niet van u is
grts paul