verliest BMW terrein?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

spaceman__spiff

verliest BMW terrein?

Bericht door spaceman__spiff »

Ik weet niet of het een indruk is of een feit, maar ik zie steeds minder BMW's meerijden in de Belgische wielerklassiekers. Vroeger waren het stuk voor stuk Beemers, nu rijden er heel wat Japanners tussen.
Bij de politie hetzelfde: steeds meer Honda's en Yamaha's...

Heeft nog iemand die indruk? En wat zou de oorzaak zijn? Te duur, te onbetrouwbaar...?
BMW R 850 R - We don't stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing...
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

ik denk dat de prijs er wel voor iets tussen zit

heb zo een vermoeden dat de nieuwe Kblokken te krachtig zijn voor dit werk
tevens is er buiten de GT nog geen nieuwe K1200RT of LT op de markt
door de K hun waterkoeling zijn ze meer geschikt voor dit werk dan een boxer
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Hubert NYS

Bericht door Hubert NYS »

Ik moest werken voor de "OMLOOP HET VOLK" en was verbaasd door het enorm aantal motoren dat bij zo'n evenement. Wat mij ook opviel is dat BMW nog steeds bij veel vaste volgers een "vaste waarde" is. Maar...het zijn nog steeds de vertrouwde R11OO R115O en K75 en K100 die de dienst uitmaken. Ik heb hooguit één R1200GS en één R1200RT gezien. Het was mij ook opgevallen dat de nieuwere modellen japans zijn hoewel ze maximaal 10% van het geheel vormden. Feit is dat de nieuwe BMW's blijkbaar minder in de smaak vallen, en ik denk niet dat dit aan de prijs alleen zal liggen. Dat je op tv die japanners zo mooi in beeld zag, ligt vooral aan het feit dat die cameraman achteraan op een BMW zat.
Groetjes
Nasjke
2002 R850R Zilver.
one-one

Bericht door one-one »

een van de problemen met BMW RT is dat ze snel warm lopen als ze stationair blijven draaien. Dit staat zelfs in de handleiding dat het afgeraden is om de boxermotor stationair te laten draaien. Als de politie op een ongeval staat of op een plaats van een controle, zijn er veel die de blauwe zwaailichten laten functioneren. Als de motor niet blijft draaien is de batterij op korte tijd plat. Ik weet niet of dit bij de K - reeks ook zo was.
Inzake snelheid hoeft het geen betuig dat de FJR sneller gaat hetgeen voor de wegpolitie wel een punt is op de snelweg. Of je nu een FJR nodig hebt in Brussel hoofdstad, daar heb ik vragen bij. Anderzijds is het zo dat er veel zones samen met de Federale motoren bestellen gezien de prijskortingen.
ride with pride
one-one
gsa 1150
WilBikeRT

Bericht door WilBikeRT »

Hoi one-one,

Wat je laatste zinnetje betreft, dit is onjuist. De lokale diensten doen nooit bestellingen samen met de federale omdat er hier een gans andere procedure dient te worden gevolgd. Om deze reden duurt een aankoop federaal ook steeds veel langer dan lokaal.
In grote lijnen gaat het alsvolgt;
Wanneer de lokale politieraad een project goedkeurt en de nodige centen zijn aanwezig is de bestelbon zo goed als getekend. Wat hieraan voorafgaat is onderzoek en prijsafspraak met gelijk welke firma.
Federaal loopt dit helemaal anders, hier speelt de "vrije markt" waarin ieder zijn aanbod dient te worden bekeken, afgewogen en getest... Er dienen een minimum aan kandidaten te worden aangeschreven en elk hun aanbod overwogen. Hierna wordt op hoger niveau een beslissing genomen na alle gegevens en testresultaten MET de nodige kommentaren en kritieken te hebben doorgenomen.
Wat BMW betreft zouden de aangeboden types niet hebben voldaan aan de vraag van de overheid en aldus niet comform geweest zijn met het te respecteren lastenboek. Normaal wordt iets wat niet aan het lastenboek voldoet gewoon niet in de sessie opgenomen. Hierdoor is BMW uit de boot gevallen vooraleer ook maar een prijs werd uitgesproken. Volgens mij was BMW gewoon te zeker van zijn stuk en dacht nooit uit de boot te zullen vallen, wat spijtig voor hen wel degelijk gebeurd is. Volgens mij is de federale procedure veel eerlijker tegenover de kandidaten, er wordt op voorhand niemand éénzijdig uitgesloten maar het is wel een langdradig iets waardoor het kan zijn dat bij levering blijkt dat het model reeds aan zijn nieuwe/tweede uitgave is.
Ik denk dat bij de volgende aankopen de Duitse firma attenter zal zijn en terug een rol van betekenis gaat spelen, maar wie weet dat ??? :wink:
Harald

Bericht door Harald »

5 jaar geleden heb ik meegeholpen bij de aankoop voor onze nieuwe motoren. Lokale politie.

Er werd een openbare aanbesteding gedaan,
merdere leveranciers werden aangeschreven en gevraagd of ze geinteresseerd waren in een verkoop naar ons toe.
Elkeen heeft een lastenboek gekregen.
Sommigen hebben zelfs niets van zich laten horen,
2 moto's is voor somige verkopers niet genoeg blijkbaar.

Nadat iedereen zij prijsofferte had binnen gebracht
(met een welbepaalde einddatum) werden deze bekeken door de hogere instanties.

Daar stopte het voor mij, maar bij de levering (BMW R1150RT/P's)
mocht ik wel terug mijn ding doen, ik moets nakijken of de motoren wel voldeden aan het vooropgestelde lastenboek.

2 jaar geleden, terug hetzelfde liedje, raar maar waar, het werden plots Honda's :roll: ( ander lastenboek baye baye BMW)

De aankoop van onze nieuwe flitsauto, zal dan weer niet in eigen beheer gebeuren, maar via de federale politie.
Een meerjarenplan blijkbaar, want ze zijn er al meer dan een jaar over aan het l*ll*n :roll:

Bij de lokale kan het blijkbaar op verschillende manieren om materiaal te bestellen. :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Hubert NYS

ik merk dat men het hier over Politiemotoren heeft. Maar tijdens de koers waren het merendeel van de volgers fotografen en journalisten. En daar valt het op dat die nog met de oudere types rondrijden. en ofwel zijn ze daar wreed kontent van, ofwel bedanken ze voor de nieuwste types. De prijs zal daar ook niet doorslaggevend zijn, gezien het voor beroepdoeleinden gebruikt wordt, en dus aftrekbaar is. Wat is dan de reden ? Zitten hier op het forum mensen die in die branche werken en misschien eens kunnen polsen waarom men de 1200 boxers of lijnmotoren zo weinig ziet ?

Groetjes
Nasjke
2002 R850R Zilver.
WilBikeRT

Bericht door WilBikeRT »

Volgens mij zit de nieuwe electronica hier voor een groot deel tussen. Moderne motoren laten door o.a. het canbussysteem niet gemakkelijk toe bijkomende technische ingrepen te doen. Bij motoren gebruikt in de koers wordt er nogal gemakkelijk stroom gezocht voor camera's, radio-apparatuur, GPS en andere toestanden. Met de oudere type motoren is dit makkelijk te verwezelijken. De nieuwe daarentegen ... :)
Eric Selleslagh

Bericht door Eric Selleslagh »

Vragen over de wielersport...kijk eens op http://www.motomediateam.be
Dwars

Bericht door Dwars »

ik heb in het verleden veel voor pers, arts en juryduo's gereden tijdens wieler en atletiekwedstrijden. Ben er voor 3 jaar mee gestopt na een "dienstverband" van dik 15 jaar. Tot wel 35 evenementen per jaar betekende dat ik vaak elk weekend in het seizoen op pad was :roll: . Van Nederlandse kampioenschappen, Amstel Goldrace, zelfs 1x ronde van Vlaanderen gedaan voor Cor Vos 8) tot aan Nijmeegse vierdaagse aan toe. BMW was toen "de" machine en de Gs geschikter dan een Pan-euro (die ik ook heb bestuurd) bij het korte werk. Kost wel remblokken en banden :lol: Ben zelf een keer incl motor ontsmet geworden met de arts van Service Medical achterop toen de varkenspest in onze contreien heerste. Voorafgaande aan de Amstel-Gold Race :? (nee heeft niet geholpen :lol: )

met ne K heb ik nooit tijdens wedstrijden gestuurd. Daar kan ik geen oordeel over vellen dus. Denk wel dat BMW zich zelf uit de markt prijst door hun arrogante zelfingenomen instelling. Zelfs het NOB rijdt nog steeds met bijna antieke kale K100's die middels goed onderhoud nog wel ff voort kunnen. Spreek af en toe nog wel eens Willy Wautle, die voor het NOB reed en in het verleden veel voor Cor Vos, zelfs tig maal de Tour de france. Willy imo in nederland de ongekroonde koning als motard en kachelt ook nog steeds op ne ouwe K75 :wink:

Hier ikke tijdens de "Parelloop" waar Lorna Kiplaghat het werelduurrecord op de 5 km verbeterde. Cameraman was van de Evangelische Omroep :shock: die een reportage over haar maakten. Kippenvel toen die schrale kip die tijd verbeterde: publiek ging uit zijn dak

Afbeelding
I am not a complete idiot, some parts are missing
Dwars

Bericht door Dwars »

heb nog eens zitten graven naar ouwe pics

Amstel Goldrace met Ronde Arts van Service Medical achterop 8)
Afbeelding

Hier met ne fotograve (yep ne meid) achterop 8) werd nog uitgefoeterd door de jury omdat ik haar achterstevoren een stuk liet zitten om mooiere pics te maken :lol:
Afbeelding

Hier een piccie van de mannen van het NOB (nos) op hunne K100 8) Tijdens de Lady's Hill Classic
Afbeelding
Relax

Bericht door Relax »

Is jouw nick dan écht gebaseerd op je gezichtsuitdrukking?
I respect your opinion. But I don't give shit.
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Relax schreef:Is jouw nick dan écht gebaseerd op je gezichtsuitdrukking?

kdenk het niet... anders was het NORS geweest :roll:
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Dwars

Bericht door Dwars »

JH. schreef:
Relax schreef:Is jouw nick dan écht gebaseerd op je gezichtsuitdrukking?

kdenk het niet... anders was het NORS geweest :roll:
nou :? kan best lachu hoor, vooral om jullie gezever :mrgreen:

:wink:

hou het maar op geconcentreerd :P
monneman
Contacteer:

Re: verliest BMW terrein?

Bericht door monneman »

spaceman__spiff schreef:Ik weet niet of het een indruk is of een feit, maar ik zie steeds minder BMW's meerijden in de Belgische wielerklassiekers. Vroeger waren het stuk voor stuk Beemers, nu rijden er heel wat Japanners tussen.
Bij de politie hetzelfde: steeds meer Honda's en Yamaha's...

Heeft nog iemand die indruk? En wat zou de oorzaak zijn? Te duur, te onbetrouwbaar...?
Laatst gewijzigd door monneman op 03 apr 2007, 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Dirk,
Motomediateam
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

welkom op het forum media-monneman...

maar euch... kstel wel vast op jullie site dat ze bij jullie toch me bmw rijden, niettegenstaand uw stelling?
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
monneman
Contacteer:

Bericht door monneman »

JH. schreef:welkom op het forum media-monneman...

maar euch... kstel wel vast op jullie site dat ze bij jullie toch me bmw rijden, niettegenstaand uw stelling?
De stelling is van meerdere motorijders in het peloton.
Voor mezelf stel je inderdaat vast dat ik in hart en nieren een BMWrijder ben en blijf.
Het is steeds een probleem voor ons een geschikte BMWrijder ( GS ) te vinden voor het camerawerk in het wielerpeloton, de stres, spanning en chaos zijn voor velen iets te veel van het goede.
Vaak veel commentaar over het stroef schakelen, en inderdaat misschakelen in een wielerpeloton is fataal.Voor je het weet zit je er midden in.
Dirk,
Motomediateam
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

ivm die politie RT's. Beschikten die niet over twee batterijen, of heb ik 't mis?

Qua tereinverlies. Zou graag eens grafiekje zien met marktaandeel RT - Pan - FJR. Die laatste is volgens mij aan een opmars bezig want ik zie ze steeds vaker.
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Natuurlijk zie je ze meer rijden, bij aankoop van een BMW krijg je FJR erbij.

En idd die RT/P hebben een de batterij.
Afbeelding
Hubert NYS

nog een geluk dat BMW de eencilinders van de F-reeks heeft. Of in Paris roubaix was er helemaal geen sprake meer van ons merkske.
De F650GS hielden de eer hoog.

Benieuwd wat de volgende klassiekers ons zullen brengen.
groetjes

Nasjke
2002 R850R Zilver.
Motard de l'Allier
Contacteer:

Bericht door Motard de l'Allier »

Yep,
Idem-dito in Frankrijk, de R1100RT's en de R1150RT's worden vervangen door de "FJR" van Yamaha ! :cry:
Maar waarom kan ik niet vertellen.

Mvg Motard de l'Allier
Hubert NYS

Misschien de laatste Moto 73 eens lezen. Daar reden ze met zeven all-roads de ronde van Vlaanderen. Een onthullend testverslag.

Groetjes

Nasjke
2002 R850R Zilver.
de witten
Contacteer:

Bericht door de witten »

Hubert NYS schreef:Misschien de laatste Moto 73 eens lezen. Daar reden ze met zeven all-roads de ronde van Vlaanderen. Een onthullend testverslag.

Groetjes

Nasjke
WAt is de conclusie?
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
Relax

Bericht door Relax »

Dat je met een fiets harder moet trappen.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Hubert NYS

De triumph Tiger kwam unaniem als winnaar van de zeven testrijders naar voor. Hij scoort op alle vlakken het beste. Behalve in de snelle bochten waar hij de Ducati moest laten voorgaan. De BMW viel lelijk tegen. Op het vlak van de remmen was hij zéér goed, maar op kasseien en niet zo goed wegdek was men er over het algemeen niet tevreden over. de ruit vervormt het zicht en zorgt voor nogal wat herrie rond het hoofd. Rond de 200km/u voelde men zich niet meer veilig op de machine waarvan de voorzijde nogal wild tekeer ging. De BMW was wel volledig van de nodige opties voorzien. Men vraagt zich wel af waarom dit handen vol geld moet kosten. Gezien de andere merken bewijzen dat het voor veel minder geld, veel beter kan. als Eindconclusie verdenkt men de kopers van een BMW GS ervan die motor te kopen voor het embleem en het stoere uiterlijk. dit is in een paar regels samengevat waarover men het in het blad op een tiental bladzijden heeft. Schiet nu niet allemaal op de pianist he...

Groetjes

Nasjke
2002 R850R Zilver.
Plaats reactie