NAVIGATOR III NT Europe V9 update

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
offshore_class1
Berichten: 122
Lid geworden op: 08 mei 2005, 21:40
Locatie: In Vlaanderen

NAVIGATOR III NT Europe V9 update

Bericht door offshore_class1 »

Na ontvangst van de "update DVD", update gestart en vastgelopen.
Na contact met Garmin tech. dienst, dewelke (natuurlijk) doorverwijst naar BMW, en na contact met BMW de volgende feiten moeten vaststellen;
-naar het schijnt komt BMW met de update DVD plus minus maart 2007 (dus nu) op de markt.
-het aangeraden is deze DVD af te wachten, en NIET up to daten met de Garmin DVD, daar deze o.a. bestemd is voor de 2820 e.a. Garmins, zodoende deze NIET dezelfde software bevat als de Navigator III.
-naar het schijnt bij bepaalde updates met de Garmin DVD er geen problemen zijn geweest, met anderen wel.
In feite komt het hier op neer, dat, de DVD de mapsource op de computer bijwerkt, nadien de GPS gaat bijwerken, als dit vastloopt, kan men onmogelijk (in vele gevallen) nog bij het update programma (GPS) op de DVD.
Daartegenover is de software op deze DVD geschreven voor alle toestellen (zie Garmin site), maar niet voor de Navigator III. D.w.z. dat men met al die toestellen wel nog in het geheugen kan van deze toestellen, om de update toch te laten gebeuren.
De nieuwe DVD speciaal voor de Navigator III, zou met zijn software daarentegen bij mislukking nog alsdan het bijwerken van de GPS toelaten.
Dit is hetgene ik daarbij (na enkele uren over en het weer bellen, heb begrepen.
2 BMW dealers zijn voor mij momenteel deze zaak bij BMW aan het natrekken, en hebben de BMW DVD voor mij besteld.
De vraag is hier dan ook, gezien het feit ik de 75$ voor de unlockcode al heb betaald voor de Garmin DVD, deze nu ook recureerbaar is voor de BMW Navigator III DVD.
Ik moet hier echter wel getuigen dat de BMW dealers hun volle medewerking verlenen :D betreffende deze nalatigheid, van zowel BMW als Garmin, om niet duidelijker te zijn betreffende deze zaak en er ons op voorhand van hadden moeten verwittigen dat er een verschil bestaat tussen deze update's.
Zoals te verwachten (als altijd) schuift de ene (BMW) het probleem door naar de andere (Garmin) en VISA VERSA! :roll: :(
De les hieruit is namelijk dat softwarematig de Navigator niet te vergelijken is met eender welk ander Garmin toestel, alhoewel het zeer dicht bij de 2820 Garmin aansluit, en de DVD voor de Navigator softwarematig anders zal zijn dan deze nu reeds te verkrijgen.
Groetjes aan iedereen, JM
"Leven" is "geven en nemen".
Take it easy.

AfbeeldingAfbeelding
Boskrabber
Berichten: 574
Lid geworden op: 29 mar 2006, 16:07
Locatie: Geografisch Middelpunt Vlaanderen

Bericht door Boskrabber »

Gelukkig heb ik geen BMW Navigator gekocht. Het was wel te verwachten dat er een verschil zou zijn. Het is eigenlijk geen echte Garmin maar een afleiding er van.
Ik zal misschien een mailtje moeten sturen, want na bijna 3 maanden zal die DVD toch niet meer verzonden worden.
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
fluppie
Berichten: 1095
Lid geworden op: 10 feb 2005, 10:06
Locatie: Rotselaar
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Eerlijk gezegd zijn er niet alleen problemen met de navigator met deze kaartupdate. Ook een aantal 2820 toestellen zijn er al op vastgelopen.
Ook wij hebben onze klanten gevraagd niet up te daten met 9 NT tot nader order.

Ik denk niet dat je je zorgen moet maken in je unlock code, die zal geldig blijven ook als er een vernieuwde versie 9 NT zou uitkomen.

Het verwondert me wel dat er verschillen zouden zijn in de versie BMW en Garmin, toch voor wat de kaartupdate betreft, het zou interessant zijn om dat eens te vergelijken. Het enige verschil zit hem volgens mij in de aanwezigheid van een extra bestand met daarop alle BMW dealers van Europa.
De werkingssoftware voor het toestel zelf is dan wel weer specifiek en is onverwisselbaar met Garmin, maar die software ga je downloaden bij BMW zelf en komt niet met een kaartupdate mee.

Groetjes
Fluppie
Boskrabber
Berichten: 574
Lid geworden op: 29 mar 2006, 16:07
Locatie: Geografisch Middelpunt Vlaanderen

Bericht door Boskrabber »

fluppie schreef:Eerlijk gezegd zijn er niet alleen problemen met de navigator met deze kaartupdate. Ook een aantal 2820 toestellen zijn er al op vastgelopen.
Ook wij hebben onze klanten gevraagd niet up te daten met 9 NT tot nader order.

Groetjes
Fluppie
Zijn er dan zo'n grote problemen met het updaten van 2820?
Ik mag morgen mijn 2820 gaan afhalen na een omwisseling met een 2720. Ben ik dan weer de pineut maar dan met dit probleem?
Luc
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
fluppie
Berichten: 1095
Lid geworden op: 10 feb 2005, 10:06
Locatie: Rotselaar
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Komt wel in orde Boskrabber, ze weten niet waarom sommige blokkeren op een update en andere niet. Voorlopig raden we onze klanten aan te wachten met de kaartupdate.
Misschien zit er in je 2820 wel al een kaartversie 9, duimen maar

Fluppie
Boskrabber
Berichten: 574
Lid geworden op: 29 mar 2006, 16:07
Locatie: Geografisch Middelpunt Vlaanderen

Bericht door Boskrabber »

fluppie schreef:Komt wel in orde Boskrabber, ze weten niet waarom sommige blokkeren op een update en andere niet. Voorlopig raden we onze klanten aan te wachten met de kaartupdate.
Misschien zit er in je 2820 wel al een kaartversie 9, duimen maar

Fluppie
Het is nog kaartversie 8, ik had een klein beetje hoop dat het versie 9 zou zijn maar dat is nu niet het geval.
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
fluppie
Berichten: 1095
Lid geworden op: 10 feb 2005, 10:06
Locatie: Rotselaar
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Even geduld dan Boskrabber, het gaat om een softwareprobleem en die dingen krijgt men doorgaans snel opgelost.
Geniet ondertussen van je nieuwe 2820 ook met versie 8 een juweeltje

Fluppie
fluppie
Berichten: 1095
Lid geworden op: 10 feb 2005, 10:06
Locatie: Rotselaar
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Dank zij een tip van Fred hebben we het probleem met de update naar kaartversie 9 op de 2820 hoogstwaarschijnlijk opgelost. De oorzaak was dat er teveel MP3 bestanden opstonden waardoor er te weinig ruimte was om er de (grotere) versie 9 op te zetten.
Dus eerst even MP3 bestanden er af nemen, dan updaten naar 9 en dan MP3 terug zetten.
Geen garantie, maar het is ons gelukt bij een GPS waar het eerder niet wou werken.

Groetjes van Fluppie
en
merci aan Fred
Highlander
Berichten: 291
Lid geworden op: 05 okt 2004, 08:46
Locatie: sint-niklaas

Bericht door Highlander »

Heeft er al iemand versie 9.0 toegestuurd gekregen?
De 10 werkdagen zijn bij mij reeds verstreken, misschien hetzelfde probleem als de NT versie?
Fox30
Berichten: 831
Lid geworden op: 09 mar 2005, 19:45
Locatie: Brasschaat (5-sterrengemeente sinds FataMorgana)

Bericht door Fox30 »

Highlander schreef:Heeft er al iemand versie 9.0 toegestuurd gekregen?
De 10 werkdagen zijn bij mij reeds verstreken, misschien hetzelfde probleem als de NT versie?
Sinds de mail van 22 Februari niets meer gehoord of gezien.
Er stond ook: "Your Disk should arrive within 7 - 10 business days via First Class Mail as soon as it is available and ships."
Geduld zal ons redden denk ik.
Lex
Berichten: 254
Lid geworden op: 26 jan 2005, 12:09
Woonplaats: Tessenderlo
Locatie: Tessenderlo
Contacteer:

Bericht door Lex »

Vanmorgen mijne update NT9 ontvangen, was aangevraagd midden december'06. ( eindelijk)
http://www.starcom1.eu

Ook ik ben lid...
Boskrabber
Berichten: 574
Lid geworden op: 29 mar 2006, 16:07
Locatie: Geografisch Middelpunt Vlaanderen

Bericht door Boskrabber »

Lex schreef:Vanmorgen mijne update NT9 ontvangen, was aangevraagd midden december'06. ( eindelijk)
Heb je het ontvangen zonder een herinnering gestuurd te hebben, zo ja dan is er ook nog hoop voor mij want het is ook van midden december bij mij.
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
Dennis
Berichten: 176
Lid geworden op: 08 mar 2006, 00:29
Locatie: De Panne

Bericht door Dennis »

Heb ook vandaag mijn UPDATE "NT-versie9" mogen ontvangen! 't Heeft juist één maand geduurd voor ik hem had. Dus voor al diegene die nog wachten: geduld, hij komt er wellicht zo aan!
Dennis Afbeelding


BMW R1200RT (rood)

...en bij sommigen gekend van de Pier Kloeffe rit :wink:
freewillie
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 okt 2005, 12:23
Woonplaats: Edegem
Locatie: Edegem

CN v9 Upd op BMW Nav III (bericht van Offshore van 2 Maart)

Bericht door freewillie »

Mijn GPS is een BMW Motorrad Navigator III. Is voor de kaarten hetzelfde als de Garmin SP 2820 - is mij gezegd door Notter Nl (zie link onderaan).
Let wel: de software versie van de BMW Motorrad Navigator III (is bijvb versie 3.10 - al 3.30 op bmw de) alleen upgraden via BMW sites: http://www.bmw-motorrad.be/ of .de/ en niet met de versie voor GPS SP 2820 via Garmin.com (daar is al versie 4 beschikbaar).

Gezien ik CN Eur NT v.8 had, moest men niet versie 9 bestellen, maar de update v9. CN Eur NT Update v9 heb ik besteld via Garmin.com op 19 dec 2006 en DVD ontvangen op 12 Jan 2007. Dan Unlock gedaan (uitleg bij DVD: 25-delige sleutel opvragen via de Garmin.com site), en geinstalleerd op mijn PC in MapSource v6.9.6, en een tijdje nadien op mijn GPS. Men kan ook op PC installeren en tegelijk op de GPS.
Alles werkt.

Veel info is te vinden op http://forum.gps.nl
Dit forum is in de eerste plaats bedoeld voor degenen die bij Notter een GPS kochten, maar deze info is volledig van toepassing op een BMW Motorrad Navigator III.

Link naar de installatie is http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=12196
Wel heel goed de instructies volgen: er is één uitleg voor de installatie van CN v9 upd op zowel PC als GPS, en een andere als men eerst de installatie op PC deed, en enige tijd later de installatie op de GPS doet, zoals ik gedaan heb.

Veel geluk ermee.
If I only had time
offshore_class1
Berichten: 122
Lid geworden op: 08 mei 2005, 21:40
Locatie: In Vlaanderen

Re: CN v9 Upd op BMW Nav III (bericht van Offshore van 2 Maa

Bericht door offshore_class1 »

freewti schreef:Mijn GPS is een BMW Motorrad Navigator III. Is voor de kaarten hetzelfde als de Garmin SP 2820 - is mij gezegd door Notter Nl (zie link onderaan).
Let wel: de software versie van de BMW Motorrad Navigator III (is bijvb versie 3.10 - al 3.30 op bmw de) alleen upgraden via BMW sites: http://www.bmw-motorrad.be/ of .de/ en niet met de versie voor GPS SP 2820 via Garmin.com (daar is al versie 4 beschikbaar).

Gezien ik CN Eur NT v.8 had, moest men niet versie 9 bestellen, maar de update v9. CN Eur NT Update v9 heb ik besteld via Garmin.com op 19 dec 2006 en DVD ontvangen op 12 Jan 2007. Dan Unlock gedaan (uitleg bij DVD: 25-delige sleutel opvragen via de Garmin.com site), en geinstalleerd op mijn PC in MapSource v6.9.6, en een tijdje nadien op mijn GPS. Men kan ook op PC installeren en tegelijk op de GPS.
Alles werkt.

Veel info is te vinden op http://forum.gps.nl
Dit forum is in de eerste plaats bedoeld voor degenen die bij Notter een GPS kochten, maar deze info is volledig van toepassing op een BMW Motorrad Navigator III.

Link naar de installatie is http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=12196
Wel heel goed de instructies volgen: er is één uitleg voor de installatie van CN v9 upd op zowel PC als GPS, en een andere als men eerst de installatie op PC deed, en enige tijd later de installatie op de GPS doet, zoals ik gedaan heb.

Veel geluk ermee.
Dank voor de respons :) , alleen moet ik tot mijn spijt melden dat het niet meer lukt te "updaten" bij een tweede poging (als eerste door een of andere reden is mislukt) :? .
De ganse procedure kan men herhalen, maar op een zeker moment (als de kaarten op de Nav III moeten worden bijgewerkt, slaat hij dit stuk over (er is iets in de software, waar het lijkt er van uit te gaan "dat alles correct is geinstalleerd") en springt automatisch naar het laatste "beeindigen", zodoende hij niet toelaat de kaarten op de Nav III bij te werken. :cry:
Nu lees ik op NL dat er software bestaat om "verwijderingsoftware bij Garmin op te halen" om alles te verwijderen. Misschien lukt dit, met deze verwijderingsoftware, dat alle sporen van (vorige) instalatie werkelijk zijn verwijdert, en laat hij toe terug te instaleren van vooraf aan.
Dit probeer ik deze avond (eerst bij Garmin verwijderingssoftware zoeken) en laat wel nog iets weten (resultaat). :arrow:

NB: Er was ook iemand op NL, dewelke het ook niet lukte, en denkt dat hij via mapsource de kaarten correct heeft opgeladen.
De Nav III bestaat over twee geheugens, eerste om de originele instalatie uit te voeren (groter geheugen) daar de kaarten plus minus 1,2 Giga innemen, en hij die dan ook nodig heeft.
Tweede geheugen laad men wayponts, poi's en routes + nog andere mogelijkheden.
Indien men echter met mapsource de kaarten gaat laden (zoals de update doet), heeft men eerst en vooral geheugen tekort (tweede geheugen is plus minus 800-900MB) en is dit zeker de bedoeling niet.
Nu echter werkt mijn toestel ook op deze manier als voorlopige oplossing, en wachtend op de update DVD van BMW (zoals hoger aangehaald en aangemeld door BMW) :wink:
"Leven" is "geven en nemen".
Take it easy.

AfbeeldingAfbeelding
offshore_class1
Berichten: 122
Lid geworden op: 08 mei 2005, 21:40
Locatie: In Vlaanderen

Bericht door offshore_class1 »

Geen verwijderingsoftware gevonden, dus maar wachten op de door BMW aangemelde update DVD :cry:
freewti, ik begrijp niet wat u bedoelt met "juiste opties instelt". Men kan toch maar de DVD bij het updaten volgen (zoals aangegeven op de NL site), het probleem is echter dat "bewerken" niet meer te voorschijn komt (zoals bij de eerste mislukte poging).
Het is alsof de software iets (NT9) ziet in het updaten van en in de NavIII, en hij besluit dat alles perfect geinstalleerd is, dus slaat hij (DVD) "bewerken" (updaten NavIII) over, en krijgt men het laatste beeld "voltooien", en daarme is de kous af :evil:
Het enige om voorlopig verder te kunnen, is een kleiner percentage van de kaarten (DVD) te laden, voorlopig heb ik alleen Belgie, Luxemburg, Duitsland, Nederland en Frankrijk in het 2de geheugen opgeladen, dit werkt perfect, maar is uiteindelijk de bedoeling niet. Normaal moet bij de update de ganse DVD in compressie in het eerste daarvoor bedoelde geheugen worden geladen. :?

Mag ik echter vragen, is het zo, dat bij de 2820 men de Garmin ziet als men deze aansluit op de computer, ik bedoel, ziet als een SD-kaart, of hardschijf? Zodoende men langs de computer om het geheugen kan bewerken? Bij de NavIII ziet men hem alleen in het systeem (hardware), maar kan men onmogelijk in zijn geheugen. :evil:
"Leven" is "geven en nemen".
Take it easy.

AfbeeldingAfbeelding
Boskrabber
Berichten: 574
Lid geworden op: 29 mar 2006, 16:07
Locatie: Geografisch Middelpunt Vlaanderen

Bericht door Boskrabber »

offshore_class1 schreef: Mag ik echter vragen, is het zo, dat bij de 2820 men de Garmin ziet als men deze aansluit op de computer, ik bedoel, ziet als een SD-kaart, of hardschijf? Zodoende men langs de computer om het geheugen kan bewerken? Bij de NavIII ziet men hem alleen in het systeem (hardware), maar kan men onmogelijk in zijn geheugen. :evil:
Als men opstart met de gps aangesloten aan de pc, krijg men de keuze tussen "Garmin modus" en "USB massa opslag". Als men dit laatste kiest dat verschijnt de gps in de verkenner als een harde schijf en kan men bv mp3's overzetten.
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
offshore_class1
Berichten: 122
Lid geworden op: 08 mei 2005, 21:40
Locatie: In Vlaanderen

Bericht door offshore_class1 »

Juist volgende info ontvangen uit München : :D

DVD Update BMW Navigator mapsource v9 NT zal leverbaar zijn kalenderweek 28 ( week van 9 juli ).

Er wordt ook nogmaals vermeld om enkel updates op de BMW Navigator uit te voeren die door BMW Motorrad zijn vrijgegeven. :!:

Verder is er nog de (troostende) opmerking dat met de BMW Motorrad update v9 NT de BMW Navigator III terug normaal zou moeten werken. :roll:

Groeten,
"Leven" is "geven en nemen".
Take it easy.

AfbeeldingAfbeelding
Wulf
Berichten: 620
Lid geworden op: 20 nov 2004, 19:06
Woonplaats: Knokke Heist
Locatie: Wets Vlaanderen

Bericht door Wulf »

mijn nav III is reeds geupdate naar versie 9 via Garmin. De versie voor de navIII staan afzonderlijk vermeld. Alsook de meest recente unit software, versie 4.10
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...:-)
offshore_class1
Berichten: 122
Lid geworden op: 08 mei 2005, 21:40
Locatie: In Vlaanderen

Bericht door offshore_class1 »

patrickGT schreef:mijn nav III is reeds geupdate naar versie 9 via Garmin. De versie voor de navIII staan afzonderlijk vermeld. Alsook de meest recente unit software, versie 4.10
U had geluk "patrickGT", en sommige anderen ook, daarentegen bij vele andere NavIII bezitters niet, zoals in mijn geval de NavIII zich niet laat updaten met deze Garmin mapsource v9 NT. :(
De software NavIII update 4.1 is bij mij echter ook gelukt. :D
Degenen met hetzelfde probleem, kunnen zich laten inschrijven, bij hun BMW dealer of "BMW Motorrad Belux" (er zijn al een 53 tal aanvragen voor deze NavIII DVD), zodoende de update NavIII mapsource v9 NT te verkrijgen bij het uibrengen (week 9 juli).
Nu nog afwachten (waarschijnlijk wel) dat we onze unlock code, verkregen bij de Garmin mapsource v9 NT en dewelke we betaald hebben, opnieuw kunnen gebruiken voor deze DVD (NavIII mapsource v9 NT). :roll:
"Leven" is "geven en nemen".
Take it easy.

AfbeeldingAfbeelding
offshore_class1
Berichten: 122
Lid geworden op: 08 mei 2005, 21:40
Locatie: In Vlaanderen

Bericht door offshore_class1 »

:D EINDELIJK :!: :!: :!: :D
In het centrale magazijn BMW in München zijn er gisteren 800 update Navigator 888 NT Europe v9 dvd's binnengekomen.

Vermoedelijk worden deze backorders eind deze week bij onze BMW Motorrad-verdelers geleverd.
Bestelnummer van deze DVD = 7260 7 709 408

Op de Duitse BMW-site is ook een update van de software voorzien om zoals u kunt zien, van een Navigator III een Navigator III+ te maken.

Hierdoor kunt u dan een "track" een naam geven, opslaan en eventueel draadloos verzenden naar een andere Navigator III+.

Door langer te drukken op bepaalde bedieningstoetsen is ook hun functie verder uitgebreid, een beetje experimenteren zal ons hier wel de nodige inzichten verschaffen.

Verder zijn er nog 2 (afhankelijk van uw PC-besturingssysteem) udates beschikbaar voor de MapSource software op uw computer. Voor de inhoud van deze updates kunt u terecht op de website van Garmin.

Laat ons dus hopen dat we dit weekend in ritje kunnen maken met onze helemaal vernieuwde Navi III+. :wink:

Motorgroeten, Jo
"Leven" is "geven en nemen".
Take it easy.

AfbeeldingAfbeelding
offshore_class1
Berichten: 122
Lid geworden op: 08 mei 2005, 21:40
Locatie: In Vlaanderen

Bericht door offshore_class1 »

Vandaag de DVD (dewelke intussen bij de dealers zijn aangekomen) afgehaald en het is mij zonder problemen gelukt om op mijn Navi III+ de kaarten (v9 NT) te laden en vrij te schakelen met de unlock-code die ik, reeds ontvangen had van Garmin.

Voordien heb ik wel het vrije geheugen van de Navi III+ geladen met een stukje zee om zo de v9 NT, van Garmin, die gedeeltelijk geladen was eraf te vegen.

Vooraleer de BMW/Garmin versie te installeren heb ik eerst nog in het menu "software" op mijn computer de eerdere v9 NT van Garmin verwijderd.

Succes ! :wink:
"Leven" is "geven en nemen".
Take it easy.

AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie