STROBO op moto
Moderator: GVN
STROBO op moto
Hey motofreaks,
zeg heeft iemand van jullie een strobo op zijn moto?
typer strobo zie link
http://www.typer.be
lijkt me een hebbedingetje kwestie van zichtbaarheid in de winter en file rijden laat maar iets weten
montagefoto's welkom
groeten
S|empr3
zeg heeft iemand van jullie een strobo op zijn moto?
typer strobo zie link
http://www.typer.be
lijkt me een hebbedingetje kwestie van zichtbaarheid in de winter en file rijden laat maar iets weten
montagefoto's welkom
groeten
S|empr3
toon ne keer wat foto's johnJohn schreef:Ik heb die dingen op verschillende motoren staan. Ik maak die dingen trouwens, maar dan met led´s. Je kan ze synchroon, alternerend of continu schakelen( zoals op een fiets) Stuurdoos kost 50 of 75 €uro, de ledjes varieren naargelang de lichtsterkte.
ben cerieus misschien heb je wel enkele klanten bij
groeten
S|empr3
-
John
- Contacteer:
Der is ergens een héél topic over.
)
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... sc&start=0
De ledjes kunt ge plaatsen waar je wil, ook door je voorste knipperglaasjes of er vlak achter, maar dan moet je dezelfde kleur nemen als het plastiek glas. Achter het koplamp glas kan eender welke kleur achter. (dus ook blauwe, dan heb je echt vrije baanIk heb een klein testfilmke gemaakt. Het is dus een testje hé gasten! En ik heb al door dat ik de flitsfrequentie moet verlagen wil je zien dat die dingen dus flitsen op da filmke. De achterste staan iets trager afgestelt dan vooraan, en geven een beter idee. We zijn er dus nog steeds mee bezig dus.
En ik heb iemand zo bereidwillig gevonden om dat testje op zijn website te plaatsen. Met dank aan Marc. (Mr T)
http://www.bmw-rijder.be/Film.wmv
-
brit
-
WALTER GSAdventure
-
brit
-
brit
ik zoek het niet ver. is aangetoond. bel naar neuroloog van ziekenhuis bij je in de buurt.John schreef:Ja brit, ge gaat het ver zoeken zulle!Dus al die fietsers die met flashende ledjes rondbollen én de hulpdiensten zijn dan een potentieel gevaar voor zichzelf?
ik spreek niet over die simpele led's. en bij ziekenwagens is het licht gekleurd en gaat het niet over flitsen wat ook weer een verschil uitmaakt. veel hangt ook af van de frequentie. hoe hoger die is, hoe groter de kans. voorbeeld is een safetycar in formule 1.
hm, ik weet niet goed met wie ik het hier eens moet zijn. Ergens begrijp ik Brit zeker wel ! wij motards zijn eigenlijk constant bezig over hoe we beter gezien worden, maar dreigen soms toch wel naar het gevaarlijke te gaan.
Ik heb er al ene achter mij gehad met zo'n flikkerend hoofdlicht in de file en ik was daar toch ook nie echt blij mee ... komt nogal agressief over

Ik heb er al ene achter mij gehad met zo'n flikkerend hoofdlicht in de file en ik was daar toch ook nie echt blij mee ... komt nogal agressief over
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
GOLDEN 5 member
-
Relax
Hey pipo, da was ik ni zulle, daar in Wemmel met dat lichtkanon.
Ik dacht in m'n post gewoon dat je met m'n voeten aan't spelen was omdat ik er even tervoren nog iets over gepost had.
Mijn koplamp is goed afgeregeld, 't zijn m'n mistlichten die hinderlijk zijn bij volle belading én met duo. Ik doe ze dus nu gewoon uit.
-
-Wim-
Ik rijd reeds geruime tijd met een xenon koplamp ( die correct is afgesteld ) en een modulator op het grootlicht, en dit tot grote tevredenheid.
In het normale verkeer voldoet de xenon prima, doch wanneer ik tussen de file rijd gaat ook de modulator op. Ik heb daar nog nooit enige agressieve reactie op gekregen.
Groeten,
Wim
In het normale verkeer voldoet de xenon prima, doch wanneer ik tussen de file rijd gaat ook de modulator op. Ik heb daar nog nooit enige agressieve reactie op gekregen.
Groeten,
Wim
K1200LT schreef:Ik rijd reeds geruime tijd met een xenon koplamp ( die correct is afgesteld ) en een modulator op het grootlicht, en dit tot grote tevredenheid.
Groeten,
Wim
Klopt helemaal, ik gebruik de modulator nog alleen om door de file te rijden en dat werkt heel goed.
Vroeger heb ik dit ook gebruikt op open autostrade, maar dat scheen heel storend te zijn.
Ik heb precies nogal wat reacties uitgelokt hier.
mijn vraag ging over strobo wie het heeft en wie niet, wat de ervaringen van jullie motards hier omtrent zijn.
Ik wilde geen debat starten over goed of fout.
Ik wilde degene danken die gereageerd hebben en voornamelijk john die hier precies al heel wat van zijn tijd heeft ingestoken.
ps: ferm filmke en graag zou ik ook zo handig willen zijn
tot slot : dankt u en drive save with or without strobo

mijn vraag ging over strobo wie het heeft en wie niet, wat de ervaringen van jullie motards hier omtrent zijn.
Ik wilde geen debat starten over goed of fout.
Ik wilde degene danken die gereageerd hebben en voornamelijk john die hier precies al heel wat van zijn tijd heeft ingestoken.
ps: ferm filmke en graag zou ik ook zo handig willen zijn
tot slot : dankt u en drive save with or without strobo
-
dirk bruijns
- Contacteer:
Ik rij ook met strobo's ...
kleine handige LED's, die enorm veel licht geven, geeft zelfs blauwe schijn.
Door de file rijden is als Mozes die de Rode Zee in twee splitst.
De opstelling ziet er professioneel uit, en kost een fractie (+/- 100 euro) van wat ze op de normale markt kosten ( http://www.rauwers.be ) .
Ik heb ook al een groot aantal van die dingen gemaakt voor brandweerwagens, takelwagens,privé-projecten etc., ter vervanging van die peperdure flitslampen.
kleine handige LED's, die enorm veel licht geven, geeft zelfs blauwe schijn.
Door de file rijden is als Mozes die de Rode Zee in twee splitst.
De opstelling ziet er professioneel uit, en kost een fractie (+/- 100 euro) van wat ze op de normale markt kosten ( http://www.rauwers.be ) .
Ik heb ook al een groot aantal van die dingen gemaakt voor brandweerwagens, takelwagens,privé-projecten etc., ter vervanging van die peperdure flitslampen.
-
motorprinsesje
En toch vind ik dat iets heeft... Proficiat John...John schreef:Der is ergens een héél topic over.
De ledjes kunt ge plaatsen waar je wil, ook door je voorste knipperglaasjes of er vlak achter, maar dan moet je dezelfde kleur nemen als het plastiek glas. Achter het koplamp glas kan eender welke kleur achter. (dus ook blauwe, dan heb je echt vrije baanIk heb een klein testfilmke gemaakt. Het is dus een testje hé gasten! En ik heb al door dat ik de flitsfrequentie moet verlagen wil je zien dat die dingen dus flitsen op da filmke. De achterste staan iets trager afgestelt dan vooraan, en geven een beter idee. We zijn er dus nog steeds mee bezig dus.
En ik heb iemand zo bereidwillig gevonden om dat testje op zijn website te plaatsen. Met dank aan Marc. (Mr T)
http://www.bmw-rijder.be/Film.wmv)
leuk filmpke en goede muziek...
LED's
Dag John,S|empr3 schreef:toon ne keer wat foto's johnJohn schreef:Ik heb die dingen op verschillende motoren staan. Ik maak die dingen trouwens, maar dan met led´s. Je kan ze synchroon, alternerend of continu schakelen( zoals op een fiets) Stuurdoos kost 50 of 75 €uro, de ledjes varieren naargelang de lichtsterkte.
groeten
S|empr3
Met veel interesse heb ik uw bijdrage gelezen en het filmpje gezien.
Waar kan ik die stuurdozen en LED's kopen???
Ik rij sinds 2 weken met een nieuwe K1200GT en wil deze erop plaatsen.
Mvg.
Marc
-
Triker
Re: LED's
Welkom op het forum, MarcBernaerts Marc schreef:Dag John,S|empr3 schreef:toon ne keer wat foto's johnJohn schreef:Ik heb die dingen op verschillende motoren staan. Ik maak die dingen trouwens, maar dan met led´s. Je kan ze synchroon, alternerend of continu schakelen( zoals op een fiets) Stuurdoos kost 50 of 75 €uro, de ledjes varieren naargelang de lichtsterkte.
groeten
S|empr3
Met veel interesse heb ik uw bijdrage gelezen en het filmpje gezien.![]()
Waar kan ik die stuurdozen en LED's kopen???
Ik rij sinds 2 weken met een nieuwe K1200GT en wil deze erop plaatsen.
Mvg.
Marc![]()
![]()
![]()
LED's
Ik ben benieuwd hoe het er zal uitzien op een K1200GTJohn schreef:Dat kunt ge allemaal bij mij vinden.![]()
Stuurdoosjes keuze tussen normaal of prof. Van 50 tot 75
Ledjes naargelang de sterkte...
Printplaatjes, maar kan ook zonder, dus rechtstreeks in je bestaande pinkerglas.
Voorspoedstraat 5 te Essen/ Heikant. Als je em niet mocht weten zitten.
Heb je daar soms al ervaring mee???
Ik zal best eens een afspraak maken.
Grtz,
Marc
Welkom dorpsgenootBernaerts Marc schreef:Ik ben benieuwd hoe het er zal uitzien op een K1200GTJohn schreef:Dat kunt ge allemaal bij mij vinden.![]()
Printplaatjes, maar kan ook zonder, dus rechtstreeks in je bestaande pinkerglas.
Voorspoedstraat 5 te Essen/ Heikant. Als je em niet mocht weten zitten.![]()
Ik zal best eens een afspraak maken.
't Ja, das nie ver van bij ons hé. Ooit ga ik ook eens tot bij John, want wat die allemaal kan kwestie motorelektriek
'k Zal mijn motorke ook eens laten flashen door hem
Btw kun je dit ook inbouwen John
Zo ja, dan zou ik wel eens héél rap in Essen kunnen staan

Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop

-
John
- Contacteer:
Dat kan ook ja! Maar...ledjes achter het spiegelglas wil zeggen dat de spiegelcoating moet verwijdert worden op de plaats van de ledjes. Dus zeg maar niet zo simpel te doen. Daar waar de coating er af moet is het wél de bedoeling dat het glas aan de achterzijde helder blijft. Wat ook kan is in het glas gaatjes van 5mm laten boren, zoals op de foto. Dan wordt het al héél wat makkelijker. In het plastiek van de spiegel-behuizing of het pinkerglas kan ook.BiemeRT schreef:Welkom dorpsgenootBernaerts Marc schreef:Ik ben benieuwd hoe het er zal uitzien op een K1200GTJohn schreef:Dat kunt ge allemaal bij mij vinden.![]()
Voorspoedstraat 5 te Essen/ Heikant. Als je em niet mocht weten zitten.![]()
Ik zal best eens een afspraak maken.![]()
't Ja, das nie ver van bij ons hé. Ooit ga ik ook eens tot bij John, want wat die allemaal kan kwestie motorelektriek.
'k Zal mijn motorke ook eens laten flashen door hem![]()
![]()
Btw kun je dit ook inbouwen JohnLijkt me wel iets
![]()
Zo ja, dan zou ik wel eens héél rap in Essen kunnen staan![]()
![]()
![]()