Vergelijking GARMIN GPS toestellen voor op de Motor

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Fox30

Versie 1.4

Bericht door Fox30 »

Arnold schreef:wat je zelf doet doe je beter zegt Roger , dus mooi stukje werk fox30 :wink:
@Arnold, bedankt voor de steun. Het doet goed om eens een schouderklopje te krijgen voor wat vrijwillig werk. Tof dat er nog mensen zoals jij zijn die ook het positieve zien in zaken. Bedankt.
AfbeeldingAfbeelding

En dan hier zoals beloofd de vierde versie 1.4 met nog meer ingevulde gegevens zoals nauwkeurigheden en verbeterig SP III-BMW Nav I en 276c. Let ook op de commentaarvelden die te voorschijn komen als je de muis beweegt over een veld met een rood driehoekje.

Een beloofde versie met foto's blijkt te zwaar te worden (7,5 MB) dus dat gaat niet lukken, sorry.

De link naar de overzichtstabel is nog steeds deze link. Download ze opnieuw.

Veel lees en vergelijkgenot en opbouwende opmerkingen blijven steeds welkom per PM.
Fox30
Afbeelding
TonTon

Re: Versie 1.4

Bericht door TonTon »

Fox30 schreef:
Arnold schreef:wat je zelf doet doe je beter zegt Roger , dus mooi stukje werk fox30 :wink:
@Arnold, bedankt voor de steun. Het doet goed om eens een schouderklopje te krijgen voor wat vrijwillig werk. Tof dat er nog mensen zoals jij zijn die ook het positieve zien in zaken. Bedankt.

Veel lees en vergelijkgenot en opbouwende opmerkingen blijven steeds welkom per PM.
Fox30
ik weet dat het een reuze werk zal zijn maar is het niet mogelijk om die commentaar boxes te vertalen naar het Nederlands ? dan wordt het nòg gebruikersvriendelijker...is maar een tip
:wink:
Fox30

Re: Versie 1.4

Bericht door Fox30 »

Arnold schreef:ik weet dat het een reuze werk zal zijn maar is het niet mogelijk om die commentaar boxes te vertalen naar het Nederlands ? dan wordt het nòg gebruikersvriendelijker...is maar een tip
:wink:
'k zal er eens over peinzen :?
Gelijk heb je. Zowel over dat gebruiksvriendelijker, maar ook over dat veel werk.
Fox30

Bericht door Fox30 »

En dan hier zoals beloofd de vijfde versie 1.5 met nog meer ingevulde gegevens en nu ook met de verwijzing naar foto's van elk besproken toestel. Let ook op de commentaarvelden die te voorschijn komen als je de muis beweegt over een veld met een rood driehoekje.

Bedankt aan Pvde die me op een idee bracht voor de fotootjes.
De link naar de overzichtstabel is nog steeds deze link. Download ze opnieuw.

Veel lees- en vergelijkgenot en opbouwende opmerkingen blijven steeds welkom per PM.
Fox30
Boskrabber

Bericht door Boskrabber »

R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
amateurke

Bericht door amateurke »

tof initiatief.
wij zijn verleden jaar met de quest (weliswaar versie 1) naar compostella gefietst (neje ni me de motto) en die hield het op z'n batterijtje maar max 10u uit zulle.
Is de Quest II dan geleverd me een straffere batterij ?
Rij nooit sneller dan je engelbewaarder vliegen kan !
Dirk GSA

Garmin 276C

Bericht door Dirk GSA »

Ben een beetje leek in het GPS verhaal maar wat me wel opvalt is dat het type GARMIN276C bv zelden vermeld wordt. Is dat omdat dit type gewoon verouderd is, te complex / minder gebruiksgemak. Is dit een toestel om eventueel nog in overweging te nemen voor aankoop ?
Blijkbaar hebben de meesten de reeks 26xx, 27xx, 28xx geinstalleerd.
Alle commentaren / ervaringen zijn welkom ('t is toch direct een beetje investering zo'n toestel :? ), txs
BoxerDesmo, fun mix
Fox30

Bericht door Fox30 »

Er is nu zelfs een 278C die de 276 zal opvolgen.
Ze hebben beide een groter scherm dan de 2610->2820 reeks,maar ze hebben geen touchscreen. Dus alles geschiedt met de knopjes.
Voor ervaringen even wachten tot wat eigenaren hier hun bevindingen posten of met den zoekfunctie even opzoeken op dit forum.
MHV642
Contacteer:

Bericht door MHV642 »

Over de 276C wordt nu minder geschreven, omdat er enkel tevreden klanten zijn :lol:
En... Ik ben nog steeds geen voorstander van een touchscreen : ik heb ik de winkels als vele toestellen met een touchscreen geprobeerd, maar ik mis daarin de nauwkeurigheid.
Maar ieder zijn zin natuurlijk.
De 278C is praktisch hetzelfde als de 276C, maar met voorgeladen kaarten (en nog steeds niet de SIRFIII antenne :cry: :cry: )

Bart
Oneshark

Bericht door Oneshark »

Fox , zeer overzichtelijke tabel, THX :wink:
Lid BMW MC Vl
Once coconuts always nuts.
offshore_class1

Bericht door offshore_class1 »

patrickGT schreef:kleine correctie, bij de navIII is de houder voor in de auto niet inbegrepen!
dus geen beanzakje of ovaal schijfje om te kleven, wel een standaard aansluitkabel en de bmw aansluitkabel is inbegrepen.

groeten Patrick
Ook geen MP3 bij de Navigator III.
Er is namelijke een Navigator III PLUS aangemeld, dewelke MP3, dezelfde accesoires zou hebben van de 2820, nml voor in de auto en nog enkele andere.......
"Leven" is "geven en nemen".
Take it easy.

AfbeeldingAfbeelding
Wulf

Bericht door Wulf »

van waar heb je die info over die "PLUS" versie

grts Patrick
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...:-)
Dirk GSA

Bericht door Dirk GSA »

@MHV642,

Txs. Wat is die SIRTFII antenne ? Zijn er buiten het niet hebben van de touchscreen mogelijkheid nog andere features die de 276 / 278 niet heeft tov de klassiekers (staat niet zo uitdrukkelijk in de overzichtstabel) ?
Grootte van het interne geheugen voldoende om wat routes en POI in te laden of is een extern extrageheugencard nodig (vb 512MB) om deze toestellen treffelijk te gebruiken ?

Txs
BoxerDesmo, fun mix
WilBikeRT

Bericht door WilBikeRT »

Hoi Dirk,

Ik ben een uiterst tevreden 276C gebruiker en zou momenteel niet anders willen. De nieuwe Sirf antenne is in mijn NUVI 350 ook van toepassing. Wanneer ik mijn 276C instel op normaal gebruik (niet betere of beste route) is de werkingssnelheid quasi gelijk met de nieuwe ontvanger. Ik gebruik mijn 276 reeds enkele jaren en maak er reizen mee zoals o.a. de 15 augustusreis van onze club. Met een geheugenkaart van 256 Mb kan ik voldoende mappen inladen om 14 dagen verlof te vullen. Vooraf gemaakte routes, én van de geplande reis én mijn verdere vakantie zijn zonder problemen in te laden terwijl ik per dag al mijn tracks kan bewaren om nadien thuis alles te bekijken op PC. Dus waarom veranderen van toestel, er is buiten de 278 geen alternatief met dezelfde opslagmogelijkheid.
De 278 heeft wel zijn mappen vooraf ingeladen, dus dat scheelt wel maar maakt voor mij niet het voorwerp uit voor verandering. Het enige dat de Sirf-antenne voorheeft is dat deze werkt onder een thermische voorruit terwijl de 276 een externe antenne nodig heeft. Voor het echte werk van roadmappen maken vind ik een 2D-scherm overzichtelijker dan 3D. Het verschil is duidelijk als je beide toestellen naast elkaar gebruikt (276 en Nuvi 350) al moet ik zeggen dat bij gewoon van A naar B rijden een 3D-scherm misschien aangenamer is... maar is het dan niet de bedoeling te luisteren naar Truus in plaats van het scherm bestendig te raadplegen ?
En ja, ik ken alléén maar tevreden 276C gebruikers waardoor er waarschijnlijk inderdaad weinig over in fora verschijnt.

Vriendelijke groeten, Wilfried :wink:
Dennis

Bericht door Dennis »

Een beetje uitleg ivm de SiRFstarIII-antenne:

GPS ontvangers werken hierdoor perfect op de meeste plaatsen waar standaard GPS ontvangers problemen krijgen. Het wordt mogelijk om met je GPS te blijven navigeren in de stad met smalle straatjes en hoge gebouwen. Ook in bossen, onder bomen met een dicht en nat bladerdek is er een ongekende ontvangst. Zelfs in auto's met de beruchte voorruit met metaalcoating is geen externe antenne meer nodig.

Door deze sterk verbeterde GPS ontvangst weet de GPS binnen enkele seconden zijn perfecte lokatie en kun je onmiddelijk naar je gekozen bestemming navigeren.

**bron:www.gps-garmin.nl**
Dennis Afbeelding

BMW R1200RT (rood)

...en bij sommigen gekend van de Pier Kloeffe rit :wink:
MHV642
Contacteer:

Bericht door MHV642 »

Ik zou het niet beter kunnen zeggen : Wilfried en Dennis slaan de nagel op de kop : Voor de meeste 276C gebruikers is er momenteel geen betere.
De opslagcapaciteit van de tracklog was voor mij een zeer belangrijk argument voor aankoop : en wat een scherm !!!!
Bart
Dirk GSA

Bericht door Dirk GSA »

Hé mannen bedankt voor de snelle respons. 'k zal hem zeker bovenaan mijn verlanglijstje laten staan als ik de commentaren zo hoor . . . :)
BoxerDesmo, fun mix
offshorecl1

Bericht door offshorecl1 »

patrickGT schreef:van waar heb je die info over die "PLUS" versie

grts Patrick
Van BMW (Duitsland) rechtstreeks. Ook zou het met de PLUS mogelijk zijn, met de hulp van bluetooth, rechtstreeks routes, waypoints etc.... van het ene aparaat naar het ander te kopieren. :wink:
scheurneus
Contacteer:

Bericht door scheurneus »

Leuk tabelletje.

DFe geheugen regel heeft uitbreiding nodig, wat er is verschil tussne intern en extern geheugen.

Zo ook de Zumo 550, heeft intern 2Gb geheugen en uitbreidbaar met SD kaart, 4 Gb gewone SD en ?? Gb met SDHC kaart (SD met speciaal formaat).

Zumo 450 heeft ook 2 Gb geheugen, maar Zumo 500 en 400 hebben maar 512Mb intern geheugen. Wel NT v9 erbij, maar er kan alleen een regio worden geladen intern. Op SD kan de rest.

Allemaal wel met de SD kaart uit te breiden.

De Zumo's hebben wel degelijk een Thuis knop om snel naar huis te geraken.

Zumo's kunnen max 500 Waypoints aan. En 50 routes met 250 route punten en ongeveer 100000 trackpunten (10x10000)
Marco

BMW R1150GS Adventure '2005 (on)weiss aluminium
Ducati MH900evolutione '2002 rood/grijs/zwart #1668
Fox30

Re: Vergelijking GARMIN GPS toestellen voor op de Motor

Bericht door Fox30 »

Ik zal een van de dagen de lijst eens updaten.
Dank voor de bijkomende info
bougimain
Contacteer:

Re: Vergelijking GARMIN GPS toestellen voor op de Motor

Bericht door bougimain »

Fox30 Een ding staat er niet op u bestandje ( http://users.telenet.be/Fox30/BMW_MC_VL ... tellen.xls)
in verband met de zumo 550
waipoints = staat er niks
Routes = staat er niks

En daar moet staan
Waiponts = 500
Routes = 50

Thanks
Bougimain
Afbeelding
Plaats reactie