aankoop van een bmw-boxer

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Big Paul

aankoop van een bmw-boxer

Bericht door Big Paul »

Hi,

Hi, ik volg dit forum al een tijdje, en ik vond het tijd even mezelf voor te stellen.
Ik ben dus een "jonge" dertiger en van kindsaf aan ben ik GEK van bmw-boxers..... alleen, ik heb er zelf nooit een gehad ! :?

Als 18-jarige heb ik een jaartje met een 125cc gereden, nadien 2 jaar met een Honda XR-600, nadien heb ik 2 jaar met een Kawa ZZR-600 gebold en als laatse heb ik tot het jaar 2000 een Bmw Funduro gehad.

Nu, 7 jaar later, beginnen de motor kriebels opnieuw ferm de kop op te steken en zou ik dolgraag de verbintenis willen aangaan met mijn eeuwige jeugdliefde, een bmw boxer. Alleen heb ik enkele dilemma's.

Ik heb gedacht om me een 2e hands R850R aan te schaffen omdat mijn vrouw ook haar moto-rijbewijs zou willen halen, zodoende dat ook zij met deze moto zou kunnen rijden.
Mijn vrees is enkel dat we beiden heel weinig met de motor zullen kunnen rijden omdat we een dochtertje hebben van 4j, en alleen rijden is ook maar alleen....
Bovendien zouden we in de loop van volgend jaar grote verbouwingswerken willen doen aan ons huis, dus alle (vrije) tijd zal waarschijnlijk ook al hieraan worden ingepalmd.
Een moto huren voor enkele weekendjes gedurende deze overlappingsperiode van 2jaar is ook geen optie want dit is heel duur.

Graag had ik geweten of er nog mensen zijn ( of geweest zijn) in gelijkaardige situatie en welke keuze zij hebben gemaakt en of ze geen spijt hebben van hun genomen beslissing

Alvast veel bike plezier toegewenst en bedankt voor jullie feedback.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Hey Big Paul,

alles wel beschouwd, denk ik dat je beter nog even op je tanden kan bijten en nog een paar jaartjes wachten met die aanschaf :? .

Als je ervoor gaat, ga er dan helemaal voor want anders word het niks. Zeker voor je vrouw die sowieso beginnend motorrijdster is, is het beter van zeer regelmatig te kunnen rijden want van eens in de drie maanden gaat zij niks leren. In tegendeel, het lijkt mij eerder gevaarlijk dan.

Eenmaal lid van dit forum, hoef je echter nooit alleen te rijden als je niet wil. Er worden ritjes genoeg georganiseerd en tussendoor pikken we nog wel eens spontaan bij mekaar aan als de gelegenheid zich voordoet :wink:
Laatst gewijzigd door WimLT op 09 mar 2007, 14:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

Afbeelding welkom op het forum
als je uw bmw kan omtoveren zoals hij (avatar) doet met harley
zal er hier nog heel wat techniek de kop opsteken 8)
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Frank K

Bericht door Frank K »

Veel vragen en moeilijk om daar een passend antwoord op te geven.
Maar vooruit, ik probeer.

Ik ben dan wel iets ouder maar ondertussen ook papa van een flinke dochter van 20 maanden. Voorheen reed het vrouwtje heel graag mee en zaten we ook veel van onze tijd op de moto.
Nu rijd ik meestal alleen, dwz meestal met anders motards van de club, een toertje.
Aangezien het gezin ook altijd wel wat aandacht verdient, probeer ik steeds mijn ritjes zo te plannen dat ik in de vroege namiddag terug thuis ben zodat er nog wat familietijd is.
Niettegenstaande dit ga ik in mei een weekje met enkele gasten vanop het forum een weekje rijden in de Alpen en omstreken. Zodoende hebben de twee vrouwen al de tijd voor lekker onder hun tweetjes door te brengen.
Ik heb vorig jaar augustus mijn RT omgeruild voor een GSA1200 en ook wij hebben even getwijfeld om dit niet te doen en een paar maal per jaar een motorfiets te huren.... idd, heeeeeel duur en kopen is eigenlijk goedkoper, zeker een tweedehands motorfiets.
Mijn fiets staat regelmatig stil aangezien ik door mijn beroep (huisvader) door de week sowieso geen tijd heb om te rijden. Ik tracht tenminste om de veertien dagen een ritje te maken (ong. 500km, liefst meer). Als je 's morgens vroeg vertrekt sta je soms versteld hoe snel je aan die afstand zit.
De R850R is een zeer goede motorfiets en zeker geschikt voor af en toe een ritje met zijn twee te maken. Als je niet veel op de snelweg rijd heb je zeker geen zwaardere nodig en bij testen in het verleden kwam de 850 er regelmatig beter uit dan de 1100. Als je op de snelweg de limieten respecteerd moet je geen zwaardere motorfiets zoeken.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
PabloElFlamenco

Bericht door PabloElFlamenco »

Dag Big one, ik ben een iets minder bigge versie, maar ook Paul. Welkom op het forum (als ik mag), jij stelt nogal vragen, hé! Eerlijk gezegd - (alhoewel, er zijn geen strikt bindende wetmatigheden) - mijns inziens

-jonge dertiger is beter dan oude vijftiger om te "herbeginnen".

-als je volgend jaar véél werk zal hebben met je huis, da's serieus vermoeiend, misschien stresserend, kost ook véél tijd, véél geld...

-de motoren gaan niet weglopen, hé. Ik kocht mijn zo goed als spik-splinternieuwe R850R, 5967 échte kilometers (dat zie je!), uit 2001, voor 5000 euro. Er zijn er zo nog, en ik heb op dit forum super GS BMW motoren, met alles erop en eraan, gezien voor 6-7-8-9000 euro (en quasi nieuwe motoren van andere merken voor minder dan 3000 euro...) dus keuze te over.

Daarom, geduld is misschien een wijze keuze. Natuurlijk, onze franstalige vrienden, die hebben het steeds over "la passion" en dan, tja, is er geen houden meer aan.

Ik wens je toe wat ik zelf niet (voldoende) heb: zen.

Pablo
Uit één blok metaal gehouwen (...de motor...)
Lid van bmw-mc-vl (...de rijder...)
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Ann en ik komen beiden uit scheiding, waarbij ik twee kindjes heb die in mijn vrij weekend komen logeren. Tevens verblijven ze hier ook telkens de helft van alle schoolvakanties. (6 en 9 jaar oud)

Ik werk 1 weekend op twee.

Gelukkig zijn we beiden wegens onze beroepsbezigheid ook in de week eens een dagje thuis, waarop we uitbundig profiteren van het beemeren.

Misschien kan dit deels een antwoord bieden op je vraag...

Kinderen zijn in de week naar school en dan kan je beemer genieten...

In de weekends is een babysit vlug gevonden... (bijvoorbeeld 1 keer in de maand een dagje erop uit)

Woon werk verkeer kan ook met de beemer gedaan worden.

Dus misschien voor jullie zelf eens uitmaken hoe je de tijdsindeling wat naar jullie hand kan zetten en daarop een beslissing nemen.
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
hanske

aankoop bmw boxer

Bericht door hanske »

Toevallig heb ik er een te koop wegens aankoop van een BMW F 800 S.
Betreft een BMW R1100RS, in zeer goede staat, bouwjaar 1993, ong. 50000 km, blauwgroen, met katalysator, handvatverwarming, twee BMW-zijkoffers, een bmw-tanktas. Prijs(naar mijn bescheiden mening zéér redelijk): € 2200,00.
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

btw... welkom ook aan hanske op dit forum :wink:
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
sprint

Re: aankoop bmw boxer

Bericht door sprint »

hanske schreef:Toevallig heb ik er een te koop wegens aankoop van een BMW F 800 S.
Betreft een BMW R1100RS, in zeer goede staat, bouwjaar 1993, ong. 50000 km, blauwgroen, met katalysator, handvatverwarming, twee BMW-zijkoffers, een bmw-tanktas. Prijs(naar mijn bescheiden mening zéér redelijk): € 2200,00.
welkom "Big Paul" en "Hanske" op de kermis :wink:

Een R1100RS voor 2200€ waar gaat dat naartoe, spijtig dat ik ook met verbouwingen zit :mrgreen:
Marnix.

Afbeelding
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Paul,

Je bent van Gent, spring eens binnen bij MotorRAD Latem dit weekend... opendeurdagen, dan kan je gelijk proeven :wink:
Welkom trouwens :!:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
amateurke

Bericht door amateurke »

Hi Big Paul, van harte welkom op 't forum

Zoals ik het bekijk zijn hobbies een kwestie van organiseren en er tijd voor maken : woon/werk is zo een alternatief (zie hoger), maar ook vroege ritjes (maar kleine ukjes hebben al eens de neiging om vroeg wakker te worden) of zoals ik late ritjes : als prinsesje al slaapt. Een babysit voor een uurtje of twee hoeft niet zoveel te kosten.

Maar dat is allemaal voor de verbouwingen beginnen !

Als het grote verbouwingen zijn en ik leid af uit je commentaar dat je zelf de handen uit de mouwen gaat steken, dan is het denk ik een extra verademing om na een dag keihard bouwvakken eens zaaalig uit waaien op de moto.

Het voordeel van een moto te hebben staan is dat je elk vrij half uurtje kunt benutten.

Of de aanschaf van een goede tweedhands budgettair past bij de grote verbouwingen kan ik natuurlijk niet inschatten, die overweging moet je zelf maken: maar om op hoger vermelde suggestie van woon/werk kun je wellicht nog een deel der kosten doorschuiven naar vadertje staat (te berekenen).

Succes met je dilemma en hou ons op de hoogte van je oplossing

Greetz
Rij nooit sneller dan je engelbewaarder vliegen kan !
Big Paul

Bericht door Big Paul »

Hi allemaal,

Alvast bedankt voor al deze spoedige reacties !
Tja, woon-werk verkeer zou inderdaad een optie zijn, maar de kosten zal ik niet kunnen ingeven daar ik een firmawagen heb. Maar op zich is dat voor mij geen probleem...

De kans is vrij groot dat mijn vrouw ( tussen dit en 1 jaar ) ook over een firmawagen zal beschikken. Het vrijgekomen budget (verkoop van onze privé-wagen) zou ik dan meteen investeren in een tweewieler. We zien nog wel....

Intussen zal ik me beperken tot het lezen van jullie avonturen op 2 wielen en blijven verder dromen :lol:

Wat is een R1100RS ? Kan daar iemand eens een foto van posten ?
Orange County Choppers !
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

Iron Gonzo

http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtopic.php?t=11543

bekijk deze eens :wink:
en wat voor een prijsje :idea:
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Iron Gonzo

BiemeRT schreef:Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
de schoonsten waarde nu wel effe vergeten he :twisted:

dienen rode :D 8)
den andere is te koop :wink:
Afbeelding
TRIUMPH TROPHY SE
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

IRON GONZO schreef:de schoonsten waarde nu wel effe vergeten he :twisted:
:oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Iron Gonzo

BiemeRT schreef:
IRON GONZO schreef:de schoonsten waarde nu wel effe vergeten he :twisted:
:oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
AfbeeldingAfbeelding
TRIUMPH TROPHY SE
amateurke

Bericht door amateurke »

seg big paul, schoon moestasj trouwens, lang aan gekweekt ? 8)
Rij nooit sneller dan je engelbewaarder vliegen kan !
Big Paul

Bericht door Big Paul »

Bedankt voor de foto's van de RS, maar ik zoek echt een R850R naked bike....

Persoonlijk vind ik de RT de allermooiste bikes die er zijn, maar de aankoop daarvan zal ik toch nog een 10-tal jaar willen uitstellen.
In 2017 koop ik mij een splinternieuwe R 1300 RT 8) om Europa mee rond te toeren...

Voorlopig zal ik mij "beperken" tot een 850R ( als ik een mooie occasie vind weliswaar :D )
Orange County Choppers !
jurgskie

Bericht door jurgskie »

Een moto kopen is passie, tenzij je geen ander vervoermiddel hebt. Of je nu enkel in de zomer rondtoert of 40.000 km per jaar, je beleeft hetzelfde plezier aan je bmw.
Wat je kiest zal natuurlijk vooral afhangen van je budget.
Ikzelf rij met een R1100R en heb ook getwijfeld tussen deze en een R850R. Maar of het vrouwtje er nu op wil rijden of niet, het gewicht van beiden is quasi identiek, alleen is de 1100R in de lage toeren iets gewilliger omdat hij meer koppel heeft. Voordeel is dat hij op de autostrade iets minder toeren draait dan de 850. Nadeel aan de 1100 is dat de 850 iets soepeler draait. Ik denk dat een 1100R in 2dehands net iets makkelijker te vinden is dan de 850R. Prijzen zijn quasi identiek.
Gewoon je hart laten spreken en KOPEN.
Veel succes
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Big Paul schreef:Bedankt voor de foto's van de RS, maar ik zoek echt een R850R naked bike....

Persoonlijk vind ik de RT de allermooiste bikes die er zijn, maar de aankoop daarvan zal ik toch nog een 10-tal jaar willen uitstellen.
In 2017 koop ik mij een splinternieuwe R 1300 RT 8) om Europa mee rond te toeren...

Voorlopig zal ik mij "beperken" tot een 850R ( als ik een mooie occasie vind weliswaar :D )
Goede keuze, heel goede keuze. Ik kan je nog wel wat foto's bezorgen van de mogelijkheden van de R850R, in reisuitvoering, in café-terras uitvoering, en in uitvoering om uw teerbeminde op te laten oefenen (let op de valbeugels voor en achter, en de bescherming rond de voorste exemplaren). Mijn vrouw heeft er nooit een meter mee gereden, maar toch krijg ik het niet over mijn hart hem weg te doen. Ik heb intussen al een 1150RT gehad, nu staat er nog een 1200RT in de garage, en toch blijft die 850 het lekkerst aanvoelen.
Als je twijfelt, of je wil eens zien hoe een 850 met alles op en aan er uit kan zien, kom maar eens een klapke doen. Gegarandeerd verloren :wink:
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Big Paul

Bericht door Big Paul »

LOMAX schreef:Goede keuze, heel goede keuze. Ik kan je nog wel wat foto's bezorgen van de mogelijkheden van de R850R, in reisuitvoering, in café-terras uitvoering, en in uitvoering om uw teerbeminde op te laten oefenen (let op de valbeugels voor en achter, en de bescherming rond de voorste exemplaren). Mijn vrouw heeft er nooit een meter mee gereden, maar toch krijg ik het niet over mijn hart hem weg te doen. Ik heb intussen al een 1150RT gehad, nu staat er nog een 1200RT in de garage, en toch blijft die 850 het lekkerst aanvoelen.
Als je twijfelt, of je wil eens zien hoe een 850 met alles op en aan er uit kan zien, kom maar eens een klapke doen. Gegarandeerd verloren :wink:
Inderdaad ! Bovendien is de kleurenuitvoering van R850 zoals op jouw foto's helemaal "my cup of tea"
Wat een luxe heb jij zeg, zowel een RT 1200 als een R850 in de garage !
Ook voor mij is dit de ideale combinatie om met het vrouwke samen te touren.
Nog een X5 en Z4 voor in de winter om het plaatje volledig te laten kloppen... 8)
Orange County Choppers !
Plaats reactie