KM
Moderator: GVN
KM
Ben nog eens benieuwd hoeveel KM jullie al bij een gereden hebben met jullie GS 1200 en is deze motor even betrouwbaar als zijn voorgangers???
Ik zelf 36000KM hij is van einde mei 2005
Ik zelf 36000KM hij is van einde mei 2005
1200 GS THE BEST
XT600E
CHIWAWA
Het leven is te kort om met een saaie
moto te rijden.
XT600E
CHIWAWA
moto te rijden.
Zeer tevreden
De mijne is van september 2004 en de totaalkilometerstand bedraagt momenteel 28400 km. Op een paar softwarebugs na en een vervanging van de dichting van de ingaande as op 25000 km (in garantie), geen noemenswaardige klachten. Dik tevreden van mijn machine, maar ik blijf toch m'n hart vasthouden. Ik heb al veel horen zeggen dat de beste GS-serie ooit tot nog toe de 1100 GS was (en is), puur "betrouwbaarheid" gesproken. Qua rijplezier kent de 1200 GS zijn voorgaande niet en qua imago al evenmin ! Tenminste wat mij betreft ... .
R 1200 GS K50 MJ 2015 Frozen dark blue metallic (since October 3 2014 ...
)
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
-
Dirk Pauwels
32000km, rij niet zo veel meer tegenwoordig, tot hiertoe geen problemen, paar software upgrades, geen garantie gevallen. Best tevreden, vering mocht wa beter zijn en abs is klote, anders wel leuke bike
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
geesje beemer
Heb m'n gsa sinds oktober 2006, nu bijna10500km., geen noemenswaardige problemen, ... behalve het remblokken-probleem (na 8000km. volledig op, maar daar gaan we ni terug beginnen over zeveren), "rdc" is ondertussen (onder fabrieksgarantie) gedemonteerd wegens kans op foutmeldingen en spontaan leeglopen van band, dit probleem doet zich alleen maar voor bij spaakwielen ! Voor de rest een echt droom-machine ! ! ! !
g.b.
g.b.
GEPAKT EN GEZAKT DE WEIDE WERELD IN, OP ZOEK NAAR HET AVONTUUR
dat hoop ik ook ik krijg al bangstefke schreef:dat een motorfiets van +14000 euro 15000km kan rijden zonder problemen is toch wel het minste dat ge kunt verwachten.![]()
afgezien van de bitter weinige reacties hier hoop ik dat er toch nog een paar meldingen komen met hogere kilometerstanden zonder problemen.
1200 GS THE BEST
XT600E
CHIWAWA
moto te rijden.
XT600E
CHIWAWA
moto te rijden.
mijn GS 1200 had in 2seizoenen "maart 2005 tot december 2006" 55.000km het enige dat ik voorhad was dat er een onverlaat tegen de handbescherming aan de koppelings zijde gelopen had en dat ik daardoor 500km niet boven de 3.000toeren (zonder dat het opviel drukte het plastiek tegen hendel en kwam de koppeling niet geheel vrij) kon rijden zonder dat de koppeling slipte en dit was dan ook het enige dat ik heb voorgehad in 2jaar
Geboortejaar 03/2005 en reeds verkocht.
Km stand op 30/11/2006: 39.000 Km
Vervangen in garantie: display (2x), batterij, tankcover, zijpanelen, achteras, alle koffers (zowel zij- als topkoffer) en tankdop. Dat zal het wel zijn, voor de rest beest van een moto en zuinig dat het geen naam heeft = 5,5 gemiddeld.
Km stand op 30/11/2006: 39.000 Km
Vervangen in garantie: display (2x), batterij, tankcover, zijpanelen, achteras, alle koffers (zowel zij- als topkoffer) en tankdop. Dat zal het wel zijn, voor de rest beest van een moto en zuinig dat het geen naam heeft = 5,5 gemiddeld.
Laatst gewijzigd door Stoffel op 07 mar 2007, 07:54, 1 keer totaal gewijzigd.
11.000km sinds 06/06 en voorste remschijven vervangen onder garantie op 6000km en benzinedop afgebroken (ook garantie-nu omgedraaid gemonteerd). op 10.000km achterste remblokken door die van R1150Rt (gesinterde) laten vervangen.
Voor de rest droommotor. 't plezantste waar ik al mee gereden heb, buiten mijne flandria in '75...'81.
Voor de rest droommotor. 't plezantste waar ik al mee gereden heb, buiten mijne flandria in '75...'81.
YOO
Gekocht juni 2005, nu 32000km, reeds vervangen onder garantie:
- Voorste remschijven, trokken krom bij zware bealsting,
- Batterij, platgelopen op een dikke 2 weken tijd,
- Alternatordeksel, verf pelde af rond de vijsjes,
- Rechter kleppedeksel, verf pelde af,
- Topcase, begon onderaan te scheuren,
- Valbeugels van Hepco & Becker, deze waren fameus aan 't roesten,
- Boite opengeweest, viel regelmatig uit versnelling, is fijngeregeld, tevens ook olieafdichting vervangen die begon te zweten,
- Euh, da was 't zo een beetje,
soit, niks om ons zorgen over te maken dus
Anderzijds, blijf 't een dijk van een motorfiets vinden, stap er elke keer nog altijd met voldoening af, en dat doet het 'm
Grtz, Philip.
Gekocht juni 2005, nu 32000km, reeds vervangen onder garantie:
- Voorste remschijven, trokken krom bij zware bealsting,
- Batterij, platgelopen op een dikke 2 weken tijd,
- Alternatordeksel, verf pelde af rond de vijsjes,
- Rechter kleppedeksel, verf pelde af,
- Topcase, begon onderaan te scheuren,
- Valbeugels van Hepco & Becker, deze waren fameus aan 't roesten,
- Boite opengeweest, viel regelmatig uit versnelling, is fijngeregeld, tevens ook olieafdichting vervangen die begon te zweten,
- Euh, da was 't zo een beetje,
soit, niks om ons zorgen over te maken dus
Anderzijds, blijf 't een dijk van een motorfiets vinden, stap er elke keer nog altijd met voldoening af, en dat doet het 'm
Grtz, Philip.
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
-
markpeeters
- Contacteer:
Sinds maart 2006, 18500km gereden. Achterste remblok vervangen op 15000 km (was zo goed als weg, nog net schijf niet geraakt). Lamp voorlicht op 11000 km foutu. Afgezien van problemen met batterijlader, tot nu toe nog geen zorgen gehad. Lijkt blijkbaar een uitzondering als ik het forum lees. Hoop dat het zo mag blijven. Vind het een schitterende motor.
als je toch een reactie wilt suy maar van een 1150
na twee en een half jaar met gs 1150 , 72.5OO km geen problemen enkel shoke dispositief vervangen en vuil in het schakelsystem (garantie)
GSA 1150 = twee en een half jaar 55.OOO km zelfde als met vorige en geen enkel proleem. remblokken OK geen kopbrekingen.
Ik denk dat ik nog een jaar of 2-3 wacht om een nieuwe gsa te kopen zodat er geen kinderziekten meer zijn , goede remblokken etc en dan ....probleemloos buzze geven en genieten van een prachtige techniek
( ah ja ook nog wat wachten om de centjes te hebben om een nieuwe te kopen
)
na twee en een half jaar met gs 1150 , 72.5OO km geen problemen enkel shoke dispositief vervangen en vuil in het schakelsystem (garantie)
GSA 1150 = twee en een half jaar 55.OOO km zelfde als met vorige en geen enkel proleem. remblokken OK geen kopbrekingen.
Ik denk dat ik nog een jaar of 2-3 wacht om een nieuwe gsa te kopen zodat er geen kinderziekten meer zijn , goede remblokken etc en dan ....probleemloos buzze geven en genieten van een prachtige techniek
( ah ja ook nog wat wachten om de centjes te hebben om een nieuwe te kopen
ride with pride
one-one
gsa 1150
one-one
gsa 1150
Intussen 55.000 km en in juni wordt mijn 12GS 2 jaar.
Vervangen onder garantie: alternator deksel (bladderende verf), topkoffer (eraf gevallen door scheurtjes), cockpit unit vervangen (kapot gegaan door waterinsijpeling)
Zelf vervangen: scherm door MRA scherm (minder turbulentie), voetsteuntjes van GSA (die van de 12GS zijn te smal voor lang rechtstaan bij off-road), knalpot door Remus (db killer eruit en véél veiliger tussen de files, ze horen me nu...)
Zelf toegevoegd: Xenon van Touratech en valbaren van H&B.
Voor de rest zeer tevreden, ik rij altijd zo veel mogelijk met de GS, ze hebben me ooit verteld, moto's die weinig stilstaan minder snel problemen krijgen... ik weet het niet.
Vanaf mei heb ik er een R1200S bij en eens zien hoe betrouwbaar die is.
Vervangen onder garantie: alternator deksel (bladderende verf), topkoffer (eraf gevallen door scheurtjes), cockpit unit vervangen (kapot gegaan door waterinsijpeling)
Zelf vervangen: scherm door MRA scherm (minder turbulentie), voetsteuntjes van GSA (die van de 12GS zijn te smal voor lang rechtstaan bij off-road), knalpot door Remus (db killer eruit en véél veiliger tussen de files, ze horen me nu...)
Voor de rest zeer tevreden, ik rij altijd zo veel mogelijk met de GS, ze hebben me ooit verteld, moto's die weinig stilstaan minder snel problemen krijgen... ik weet het niet.
Ik reed weg en kwam aan bij de weg. De weg was weg. Sjans, ik zat op mijne GS... neen GS ook weg nu op KTM!!
Sjeezen doe ik ook met R1200S, liefst op circuit en niet in de grindbak, ook niet meer, R1200S ook weg
HP2 Sport vanaf 2009, nog efkes..., geannuleerd...
Lid sinds 11/11/06
http://www.lostroads.eu - ism. SOS Kinderdorpen
Sjeezen doe ik ook met R1200S, liefst op circuit en niet in de grindbak, ook niet meer, R1200S ook weg
HP2 Sport vanaf 2009, nog efkes..., geannuleerd...
Lid sinds 11/11/06
http://www.lostroads.eu - ism. SOS Kinderdorpen
ik weet het wel de mijne staat nooit stil geen problemen tot hier toe!!!!!!!!Pinker schreef:Intussen 55.000 km en in juni wordt mijn 12GS 2 jaar.
ik weet het wel de mijne staat nooit stil geen problemen tot hier toe!!!!!!!!
hier moest mijn tekst staan domme sorry
1200 GS THE BEST
XT600E
CHIWAWA
moto te rijden.
XT600E
CHIWAWA
moto te rijden.
-
Bosse
- Contacteer:
Bosse,
Een van de eerst hier in belgenland.
Intussen 50KKM
Enkel achterfream vervangen wegens fout in een lassing.
En voor de rest nikske van al die kinderziektes gehad.
PS: remblokken nooit problemen gehad. Heb deze enkel maar vervangen als ze versleten waren. En dit was niet sneller dan op zijn voorgangers.
Bosse
Een van de eerst hier in belgenland.
Intussen 50KKM
Enkel achterfream vervangen wegens fout in een lassing.
En voor de rest nikske van al die kinderziektes gehad.
PS: remblokken nooit problemen gehad. Heb deze enkel maar vervangen als ze versleten waren. En dit was niet sneller dan op zijn voorgangers.
Bosse