Is dit de moeite om te kopen
Moderator: GVN
-
bougimain
- Contacteer:
Is dit de moeite om te kopen
Hello hello ik kan een Garmin Quest kopen voor niet te veel geld maar ben daarin een beetje een nul, vroeger lang geleden had ik een streetpilot III
Mijn vraag is dan ook van, is dit de moeite om kopen en is dit ook zoals de streetpilot met al die code's om te registreren en kan men deze ook op de motor plaatsen met een kabel voor constante voeding 12v of werkt dit altijd met batterijen en kan men met deze quest zoals de streetpilot in mapsource route's maken en inladen op de quest.
En werkt dit ook met een oortje in u helm of hoe werkt deze gps ?
Ik weet het ik vraag veel maar is lang geleden dat ik mij nog heb geintereseerd in gps'en en n u kan ik deze kopen vor 180€
dit is wat deze persoon mij schrijft in verband met zijn quest :
Omschrijving:
Met Nederlandse handleiding. Plan eenvoudig uw route direct via de unit en het is zelfs mogelijk thuis de route op de pc te plannen en in te laden in de (ideaal voor vakanties). Alles is mogelijk met dit superhandig toestel! Nieuw model: autonavigator (incl spraak!) met handheld functie dankzij ingebouwde oplaadbare batterij (tot 20 uur!)
Ik wou mij geen gps kopen voor de motor maar ja ge weet heee.....
Mijn vraag is dan ook van, is dit de moeite om kopen en is dit ook zoals de streetpilot met al die code's om te registreren en kan men deze ook op de motor plaatsen met een kabel voor constante voeding 12v of werkt dit altijd met batterijen en kan men met deze quest zoals de streetpilot in mapsource route's maken en inladen op de quest.
Ik weet het ik vraag veel maar is lang geleden dat ik mij nog heb geintereseerd in gps'en en n u kan ik deze kopen vor 180€
dit is wat deze persoon mij schrijft in verband met zijn quest :
Omschrijving:
Met Nederlandse handleiding. Plan eenvoudig uw route direct via de unit en het is zelfs mogelijk thuis de route op de pc te plannen en in te laden in de (ideaal voor vakanties). Alles is mogelijk met dit superhandig toestel! Nieuw model: autonavigator (incl spraak!) met handheld functie dankzij ingebouwde oplaadbare batterij (tot 20 uur!)
Ik wou mij geen gps kopen voor de motor maar ja ge weet heee.....
180 euro is een verdacht lage prijs. Dus dat zit in elk geval goed. Kijk minstens het volgende na:
uitzicht toestel
functioneert het?
heeft verkoper een faktuur (kopie meenemen)?
zit er een geel kaartje bij met de codes?
liefst kijk je ook na of hij de toegangscodes kent van myGarmin.
De quest op zich is een prima toestel (zie elders op dit forum):
voordelen
veel betere rekensnelheid dan SP3
batterij met lange levensduur, in de praktijk haal je geen 20 uur maar toch wel voldoende voor een flinke dagrit
zeer mobiel, wegens klein en batterij
nadelen
geen aanraakscherm
243 mb geheugen (al is dat voor de meeste gebruikers ruimschoots voldoende)
klein scherm
Als alles OK blijkt te zijn met deze Quest lijkt het me een buitenkans
Fluppie
uitzicht toestel
functioneert het?
voordelen
batterij met lange levensduur, in de praktijk haal je geen 20 uur maar toch wel voldoende voor een flinke dagrit
nadelen
geen aanraakscherm
klein scherm
Fluppie
-
bougimain
- Contacteer:
Bedankt Flupie maar ik heb wel nog niet gezegd dat ik hem koop maar heb aan deze persoon wel gevraagd om hem eens te mogen zien en ik had wel een vermoeden dat je ook de code's moest hebben.
Indien hij bvb geen factuur & en al die code's niet moest hebben is het zeker aangeraden OM ER VANAF TE BLIJVEN ZEKER !!
Want dan is het moeilijk om hem te registreren op u naam denk ik ?
In alle geval enorm bedankt voor u antwoord.
Indien hij bvb geen factuur & en al die code's niet moest hebben is het zeker aangeraden OM ER VANAF TE BLIJVEN ZEKER !!
Want dan is het moeilijk om hem te registreren op u naam denk ik ?
In alle geval enorm bedankt voor u antwoord.
fluppie schreef:180 euro is een verdacht lage prijs. Dus dat zit in elk geval goed. Kijk minstens het volgende na:
uitzicht toestel
functioneert het?
voordelen
nadelen
geen aanraakscherm
klein scherm
Fluppie
Had ook begrepen dat je nog in de nadenkperiode was.
De faktuur is vooral belangrijk voor je garantie. Als deze verlopen is bewijst de faktuur enkel de herkomst van het toestel.
Zonder gele kaartje blijf ik er altijd vanaf, teveel rompslomp om aan de codes te geraken en je moet kunnen bewijzen dat het niet gestolen is (bv met oorspronkelijke faktuur)
Voor de registratie op jouw naam is het nodig dat hij ook bij myGarmin kan overgezet worden. Dan heb je later de mogelijkheid om kaartupdates te kopen en er op te zetten.
Nu is de prijs zo laag dat je misschien wel ergens een toegeving zal moeten doen.
Je mag hem trouwens altijd komen tonen voor (gratis) inspectie.
Fluppie
De faktuur is vooral belangrijk voor je garantie. Als deze verlopen is bewijst de faktuur enkel de herkomst van het toestel.
Zonder gele kaartje blijf ik er altijd vanaf, teveel rompslomp om aan de codes te geraken en je moet kunnen bewijzen dat het niet gestolen is (bv met oorspronkelijke faktuur)
Voor de registratie op jouw naam is het nodig dat hij ook bij myGarmin kan overgezet worden. Dan heb je later de mogelijkheid om kaartupdates te kopen en er op te zetten.
Nu is de prijs zo laag dat je misschien wel ergens een toegeving zal moeten doen.
Je mag hem trouwens altijd komen tonen voor (gratis) inspectie.
Fluppie
hallo fluppie, da noem ik nu pas service dat ge volledig belangeloos deze repliek plaatst en het toestel zelfs wil inspecteren !Het sterkt mij alleszinds in mijn overtuiging dat ik mijn 2820 bij de juiste mensen gekocht heb destijds als volledige leek maar na twee lessessies had ik het volledig onder de knie en het plezier volgde !!!
PRETENTIE IS EEN BREVET VAN DOMHEID
Re: Is dit de moeite om te kopen
Er zijn houders voorzien die je toestel opladen, als er stroom op de houder staat. Maar als de batterijen niet plat zijn, zal het toestel ook werken.bougimain schreef:kan men deze ook op de motor plaatsen met een kabel voor constante voeding 12v of werkt dit altijd met batterijen en kan men met deze quest zoals de streetpilot in mapsource route's maken en inladen op de quest.
Techniek van routes maken en laden is dezelfde als bij de streetpilot.
De houder/lader om m'n motor heeft een 3,5mm (standaard plug MP3) audio uitgang.
Het toestel zelf maakt niet meer geluid dan een stil biepje, eigelijk enkel hoorbaar als je ermee wandelt.
GSven 
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL
Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT

ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL
Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
-
bougimain
- Contacteer:
Miljaar da de's hier plezant
Wat hou ik van deze FORUM, ge stelt een vraag en bardaf daar zijn de antwoorden direct I LOVE IT
Laatst gewijzigd door bougimain op 04 mar 2007, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
bougimain
- Contacteer:
Nu sta ik weer voor een andere keuze wat is nu beter om kopen de Garmin Quest of de Garmin 2610 mijn gebuur verkoopt zijne 2610 voor 350€ met alle accesoires.
Dewelke moet ik nu kopen ?
En maakt deze geluid bij de flitspalen ?
Natuurlijk de 2610 is wel groter maar ook moeilijker om te plaatsen op een R1150R of niet ? want dan zie ik mijn tellers bijna niet meer zeker.

Dewelke moet ik nu kopen ?
En maakt deze geluid bij de flitspalen ?
Natuurlijk de 2610 is wel groter maar ook moeilijker om te plaatsen op een R1150R of niet ? want dan zie ik mijn tellers bijna niet meer zeker.
-
Iron Gonzo
hoi
migsel heeft alle oplossingen voor uw teller probleem dat er eigelijk geen is
ik zou gaan voor die van de buurman
migsel heeft alle oplossingen voor uw teller probleem dat er eigelijk geen is
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
Iron Gonzo
http://migsel.com/bougimain schreef:Hello Iron Gonzo bedankt hee maat en wat wil je zeggen met = migsel heeft alle oplossingen voor uw teller probleem dat er eigelijk geen is ?
IRON GONZO schreef:hoi
migsel heeft alle oplossingen voor uw teller probleem dat er eigelijk geen is![]()
en vraag het hem effe
en ik denk zelfs dat onze mod Jürgen er zo 1tje heeft op zijn R
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
Voor de R hoef je niet persé langs Migsel te gaan je hebt daar ook nog andere mogelijkheden
Ik beveel de Quest aan bij: auto+motor+wandelen of fietsen
de 2610 bij nood aan groter scherm, nood aan gebruiksvriendelijkheid (aanraakscherm), nood aan groot geheugen (tot volledig Europa op CF kaart.
Groetjes
Fluppie
de 2610 bij nood aan groter scherm, nood aan gebruiksvriendelijkheid (aanraakscherm), nood aan groot geheugen (tot volledig Europa op CF kaart.
Groetjes
Fluppie
-
bougimain
- Contacteer:
Ja ge hebt gelijk in verband met de quest is wel klein maar wel handig maar ik wil nog iets weten deze persoon van die quest zegt mij dat zijn gps alleen frans spreekt want moest in de winkel een keuze maken in het frans of nederlands maar het was dringend en de ned. waren op en heeft dan een franse genomen nu is mijn vraag !! kan ik indien ik die toch koop deze niet veranderen of laten veranderen in de nederlandse taal ?
fluppie schreef:Voor de R hoef je niet persé langs Migsel te gaan je hebt daar ook nog andere mogelijkheden
Groetjes
Fluppie
-
Boskrabber
De spreektalen zijn vrij te downloaden op de Garminsite. Dus dat mag geen probleem zijn, de handleiding zal misschien wel in het frans zijn maar is misschien ook een NL versie op het net te vinden.bougimain schreef:Ja ge hebt gelijk in verband met de quest is wel klein maar wel handig maar ik wil nog iets weten deze persoon van die quest zegt mij dat zijn gps alleen frans spreekt want moest in de winkel een keuze maken in het frans of nederlands maar het was dringend en de ned. waren op en heeft dan een franse genomen nu is mijn vraag !! kan ik indien ik die toch koop deze niet veranderen of laten veranderen in de nederlandse taal ?
fluppie schreef:Voor de R hoef je niet persé langs Migsel te gaan je hebt daar ook nog andere mogelijkheden
Groetjes
Fluppie
Nu kan de man ook bedoelen dat de menu's in het frans zijn en dat is andere koek.
R1200RT
Lid BMW Motorclub Vlaanderen
Lid BMW Motorclub Vlaanderen
-
bougimain
- Contacteer:
Voila ik heb de knoop doorgehakt en heb de quest dan toch gekocht en geeft dit een probleem voor mij, deze persoon heeft hem nooit bij garmin geregistreerd was er te lui voor zegt hij maar al de nodige papieren zijn erbij dat geel kaartje enz...dat moet toch zeker geen probleem vormen hoop ik ?
Nu nog eens kijken voor een deftige en goede steun voor den beemer met aansluiting voor 12v en wijle weg
Nu nog eens kijken voor een deftige en goede steun voor den beemer met aansluiting voor 12v en wijle weg